Ny trener anno 2016
Collapse
X
-
Tom N presenteres nok som ny trener i FFK ila noen dager. Så bare å glemme han ja! Han tar aldri en jobb uten å sikre seg muligheten til å si opp på dagen for en "større/bedre" jobb. Så uansett om han er trener i Skeid så er, eller var, det mulig å få tak i han også. Men Arne Erlandsen er jo alt i klubben, så gå for han LSK!Kommentar
-
Mons Ivar Mjelde som fikk den jobben gitt. http://www.f-b.no/sport/ffk/fotball/.../s/5-59-519466Heia Lillestrøm......Kommentar
-
Mons Ivar Mjelde som fikk den jobben gitt. http://www.f-b.no/sport/ffk/fotball/.../s/5-59-519466Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Kort sikt: Erlandsen. På lengre sikt synes jeg KILs trener Luis Pimenta ser veldig bra ut. Laget kunne nok nesten rykket opp av seg selv til OBOS i fjor, men laget i seg selv er veldig godt organisert og de har en meget god struktur og spillmønster. Rett og slett imponerert av han. Baksiden er vel at det har vært noe utenomsportslig støyKommentar
-
Kort sikt: Erlandsen. På lengre sikt synes jeg KILs trener Luis Pimenta ser veldig bra ut. Laget kunne nok nesten rykket opp av seg selv til OBOS i fjor, men laget i seg selv er veldig godt organisert og de har en meget god struktur og spillmønster. Rett og slett imponerert av han. Baksiden er vel at det har vært noe utenomsportslig støy
Dette er Pimentas akademiske bakgrunn:
- European School of Luxembourg
- Technical Univeristy of Lisbon
- Faculty of Human Kinetics – Degree in High Performance Coaching
- Liverpool John Moores University
- Degree in Science and Football – Sport Psychology
Trenerbakgrunn:
- Assistenttrener for S.L. Benfica (Soccer Schools) U10 trener – 2005-06
- Analyse Liverpool F.C. U18 – 2007-08
- Assistenttrener C.F. Belenenses U15-U19 – 2008-11
- Trener Manchester United Soccer Schools (Lisboa) – 2008-11
- Juniortrener, toppspillerutvikler og assistenttrener i Hønefoss BK - 2011-2014
Ikke en fantastisk CV å vise til.Custodes
Contra o futebol moderno!Kommentar
-
Kommentar
-
2015: Opprykk til OBOS med KIL
Aug. 2016: Ligger på kvalifisering i OBOS som nyoppryppet lag.
Sier ikke at han er rett mann, men har sett KIL en del de siste to sesongene, og de er veldig godt organiserte og har en klar og tydelig struktur i laget.Kommentar
-
Gilbert, få kjenner laget og Sportsklubben bedre enn forumets fotballprofessor nummer 1.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Arnes CV er fantastisk, ingen tvil om det. Er nok av trenere som har fått resultater servert på sølvfat ved ansettelse i form av gyldne sjekkhefter eller hvor klubben har åpnet pengeboka for å redde en sesong på halv-tolv. Arne er en av meget få trenere som har levert gode prestasjoner og oftest oppfylt antatt målsetning selv i klubber som har hatt 0 å bidra med, og av og til selv i hard motvind fra besserwissere i styre og stell. Å redde Moss eller Fredrikstad fra nedrykk ved hjelp av vaffelpenger og hardt arbeid på treningfeltet er bedre enn tre strake seriegull med Rosenborg. En svært undervurdert trener og ikke minst en ruvende personlighet og lederskikkelse. Får Haglundamøben til å virke som halvspist jordbærgele i et barneselskap. Lurt av Kristinsson å hive seg i taxien til Gardermoen før Arne ankommer Åråsen, ellers vanker det vel lårhøne, kokos samt et solid tupp i ræva for å vanære klubben Arne var gift med.👍 2Kommentar
-
Har vi spillere som passer inn i Erlandsens-regime egentlig?
Etter hva jeg har hørt fra Moss var det litt "prester under frykt"-opplegg, men det var kanskje bare for å få den litt unge hårgele-gjengen der til å våkne.
Vi har litt mer voksne og proffe karer - responderer de på slikt og passer de i spillesystemet?Kommentar
-
Har vi spillere som passer inn i Erlandsens-regime egentlig?
Etter hva jeg har hørt fra Moss var det litt "prester under frykt"-opplegg, men det var kanskje bare for å få den litt unge hårgele-gjengen der til å våkne.
Vi har litt mer voksne og proffe karer - responderer de på slikt og passer de i spillesystemet?Kommentar
-
"Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even Nordlien👍 1Kommentar
-
Snakkes mye om erlandsen-regime, erlandsen-fotball mm. men klokere hoder enn mitt har påpekt at AE er langt mer fleksibel enn mange her inne innbiller seg. DEt vil naturligvis oppleves som nokså sjokkerende å se et LSK-lag som gjør ting på samme måte flere kamper på rad og som åpenbart har mottatt en form for instruks forut for kampen, men jeg tror de fleste uansett begynner å få litt frynsete nerver av at dagens mannskap vekselvis fremtrer som en gjeng med benskjøre transvestitter eller meksikanske narkokartellmedlemmer på vendettaturné når det blåses i føyta.👍 2Kommentar
-
Hamren hadde jeg vært meget godt fornøyd medAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.👍 6Kommentar
-
Hva med ...
Monica Knudsen
Hun er da altså tilgjengelig, og jeg tipper hun hadde sagt ja.
I tillegg hadde vi fått et mediesirkus rundt LSK vi ikke har hatt siden Nordlie/Fjørtoft.Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.👍 1Kommentar
-
Generelt er det på høy tid at noen tør å satse på kvinnelige trenere også i herreidrett. Den mest suksessfulle norske treneren vi har sett er vel Marit Breivik. Ingenting annet enn fordommer som tilsier at hun ikke kunne hatt suksess med herrelag også.👍 4Kommentar
Kommentar