mai 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Stengte treningen

    Lørdag flyttet LSK deler av treningen inn i LSK-hallen. - Dette vil selvsagt ikke skje ofte, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

    Av: Ole Kristian Bakkene

    Med det nye trenerteamet på plass på sin tredje trening var det lørdag ønsket å få testet ut nye formasjoner og taktiske disposisjoner. Derfor ble deler av lørdagens trening flyttet inn i LSK-hallen hvor pressen ikke hadde tilgang. Dette vil ikke bli noe som vil skje ofte i følge LSKs manager.
    - Nei, dette vil ikke skje ofte. Vi vil ha åpne treninger som vanlig, og vi vil alltid være like positive og åpne for media. At vi ønsket å få litt tid for oss selv på lørdag var fordi vi ville gjøre våre forberedelser aleine, og uten at alle vet hva vi tester ut, sier Fjørtoft.
    - Men en ting kan vi love. Lørdagstreningene er fra nå av hellige, og på disse er det alltid velkomment for fans og presse.

    For Kanarifansen arrangerte lørdag Kanarikafé på Åråsen. Et arrangement manageren ønsker å flytte treninger for at skal bli mest mulig vellykket.
    - Dette er et arrangement vi støtter 100%. Vi har derfor bestemt at vi skal flytte alle våre fredagstreninger til lørdag for å være med på dette. Her har alle en unik mulighet til å møte spillere, ledere, trenere og andre fans. Fra nå av og framover vil vi alltid stille opp, sier han og takker samtidig Kanarifansen for en fantastisk kafé i et fantastisk vær på Åråsen.

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      ET KORT GLIMT: Steinar Pedersen og Magnus Myklebust på vei ut fra LSK-Hallen etter endt trening lørdag. Det nye trenerteamet ønsker å holde ting hemmelig overfor Bodø/Glimt. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN
      Alle midler i bruk

      LILLESTRØM: Å vinne er overordnet alt i desperate LSK nå. Lørdag stengte de for første gang sine egne supportere ute fra en trening.


      Av Espen Solbakken espen.solbakkenrb.no 63 80 48 05
      Publisert 31.05.2008 - 22:00 Oppdatert 01.06.2008 - 10:22

      Selv gikk spillere, ledere og trenere inn i LSK-Hallen for å trene på ulike formasjoner.
      Det var altså drilling av forskjellige førsteellever-alternativer som medførte hemmelighetskremmeriet – og ikke dødballer.

      Derfor er det primært hvilke 11 som løper ut på Aspmyra som det nye regimet ønsker å holde skjult overfor Bodø/Glimt-trener Kåre Ingebrigtsen.

      Og mens fansen ironiserte til både spillere og ledere, og spurte om de nå hadde blitt Bayern München, svarte Frode Grodås (eks-Schalke 04) slik:

      – Vi gjør alt for å vinne den neste kampen. Det tror jeg alle som er glad i klubben forstår.
      Måtte forklare

      Det var et paradoks at det nye trenerteamet med Erland Johnsen, Frode Grodås og manager Jan Åge Fjørtoft valgte å stenge nettopp den første lørdagstreningen på lang tid, en formiddag hvor Kanari-Fansen har som tradisjon å holde såkalt kanarikafé med bevertning til treningsnysgjerrige fans.
      Men ifølge Grodås var ikke en potensiell sjarmoffensiv noe man tok i betraktning da man besluttet å stenge treningen.

      – Nå møter vi i stedet de frammøtte supporterne etter treningen.


      Litt av problemet var at da hadde mange reist hjem for en time siden...
      Og Bodø/Glimt-trener Kåre Ingebrigtsen tror neppe laget hans kommer til å bli verken lurt eller spesielt overrasket over LSK mandag kveld.

      – Så vidt jeg vet har ikke overgangsvinduet åpnet etter at de nye trenerne tok over i LSK og spillerne deres kjenner vi. Tviler på at de fant opp kruttet inne i hallen sin, sa Ingebrigtsen til Romerikes Blad etter sin (åpne) lørdagstrening.
      Praktisk mulig

      Klokka var 10.15 lørdag formiddag da LSK-spillerne kom ruslende bort på Lillestrøm kunstgressbane.
      Alt så vanlig ut, men så plutselig forsvant hele gjengen innendørs i hallen etter noen korte oppvarmingsøvelser.
      – Kun en 20-minutters gimmick, ga Fjørtoft kort beskjed om til enkelte av de frammøtte supporterne.
      I stedet isolerte LSK seg i én time – og ettersom klokka gikk, mistet flere av de frammøtte tålmodigheten og reiste.


      At det kun var Romerikes Blad som møtte fra de siste dagers medieinvasjon – i tillegg til et par familiefedre, et titall supportere og noen spredte ølmager fra Statens vegvesens interne bedriftsturnering – påvirket heller ikke valget om å stenge treningen.


      – Vi hadde gjort det samme uansett om det hadde vært 200 her, sa Grodås, som innrømmer at det var lettere å gjennomføre stengningen praktisk ettersom treningen skulle foregå på kunstgress og at man nå har fått det underlaget innendørs bak lukkede dører.
      Ingen vane

      – Jeg har vært med på dette på landslaget, men aldri i LSK. Uwe Rösler ba vel noen ganger tv-kanalene om ikke å filme deler av treningen, men ellers er dette første gang, sa Frode Kippe, etter at han viste seg igjen i solskinnet.

      Ifølge Jan Åge Fjørtoft blir ikke stengte treninger noen vane i LSK, men det var et behov denne gang fordi mye «er nytt» i klubben.


      – Vi vil ikke gi Glimt mer informasjon enn de har. Folk er ramme til å lese nettaviser og nettforum for å finne ut ting, sier Fjørtoft.


      Frode Grodås tror også åpenbart Kåre Ingebrigtsen er en fast leser av rb.no.
      – Det vet jeg at han er.
      Ingebrigtsen går til og med enda lenger når han skal beskrive sitt kjennskap til Lillestrøm som klubb og by.


      – Det hjelper lite å stenge treninger for Lillestrøm. Jeg kjenner så mye folk der at jeg til og med hadde noen inside i hallen, ler eks-LSK'eren.


      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Avisa Bodø


        Våren har vært turbulent i LSK. I begynnelsen av april var Frank Grønlund innstilt på å legge ned hele Kanarifansen på grunn av bråk og fyll.


        Lillestrøm Sportsklubb: Forretningsmessige kanarifugler

        Fugla” (kort for Kanarifuglene) er den av årets medaljekandidater som har overrasket mest.


        Dagene er talte for LSK-trener Tom Nordlie. Tittelen "Evig 2'er" ville nok ha fått ham til å sprudle nå. I dag er situasjonen stikk motsatt - laget er nummer 2 fra bunnen.

        Ellen Udnes
        Publisert: søn, 01. juni 08 kl. 00:06
        Sist oppdatert: søn, 01. juni 08 kl. 09:41

        Lillestrøm Sportsklubb har ligget på norsktoppen i over 30 år. De kan ikke måle seg med Rosenborg i antall seriemesterskap (kun 4, og det er snart 20 år siden sist), men LSKs opphold i toppen har vart lenger. Ut fra dagens posisjon kan det imidlertid se ut som om denne sesongen kan bli den siste i rekka så langt. 2008 har så langt vært en serie uheldige hendelser.

        Undergrupper i supporterklubben oppførte seg så dårlig ved bortekampen mot Stabæk at Frank Grønlund truet med å legge ned hele Kanarifansen. Heldigvis rakk han ikke det, for er det noe LSK trenger nå, er det nettopp supportere. Årets åtte første serierunder har vært en kalddusj av dimensjoner for businesslaget fra Romerike.

        Fjorårets cupmester var av de fleste tippet blant de fire beste i årets tippeliga. Selv la de opp til gull. Pr dato innehar laget den lite flatterende kvalikplassen nest nederst, og torsdag formiddag annonserte trener Tom Nordlie sin avgang - ikke helt uventet.

        En liten digresjon i den sammenheng: En annen trener som nok kjenner at det begynner å bli varmt under skosålene, er HamKams Arne Erlandsen. Det eneste som mangler nå, er at Kamma hyrer Nordlie for å redde stumpene. Det ville gjøre Tippeligasirkuset komplett dersom nettopp Nordlie blir mannen som gjennom å redde HamKam, sender LSK ned...

        Hvem er det egentlig som elsker LSK? Mitt svar er kun basert på filosofiske funderinger og enkle observasjoner, ikke harde tall. Men jeg mener å ha registrert at LSK har sine disipler hentet fra et meget avgrenset geografisk område sentrert rundt Romerike (nordlige Akershus). Og da er det snakk om reelle supportere – de som kaller seg Kanarifansen.

        LSK har imidlertid også en annen, litt eksklusiv tilhengerskare: ”De som kan fotball”. Enkelte går på kamp kun for å se effektivt gjennomført fotball og lar seg ikke affisere av Bjørkan-dans eller annen samba. LSKs forretningsmessige stil ble innført av den engelske treneren Joe Hooley på 1970-tallet. Av totalt 62 scoringer i 1976 kom 50 på dødball v/Tom Lund. Ikke direkte underholdende fotball, men så absolutt effektivt.

        Mitt inntrykk er at det ikke er all verdens mange som elsker LSK. Men det er usedvanlig utbredt å hate dem. Det har kanskje sine grunner. I januar var for eksempel Espen Søgård ute og slengte med leppa, etter at kaptein Frode Kippe hadde kommet med en anerkjennende kommentar til Martin Andresens Vålerenga: ”- Det skrytes forferdelig av Vålerenga nå. Når jeg ser alle reportasjene i tv og aviser, tenker jeg bare på hvor deilig det skal bli å slå dem. Dette handler ikke om misunnelse, kun hat, sier Søgård, som ble overrasket da han hørte at klubbens kaptein skrøt av erkerivalen.” (Romerikes Blad – rb.no). Vel - vi har fått med oss oppgjøret mellom LSK og Vålerenga. Jeg vet ikke hvor deilig det var å være Søgård den dagen.

        For dem med elefantminne - Bodø/Glimt har faktisk sin egen sang også om gamle trener Joe Hooley: "Hang down your head, Joe Hooley - hang down your head and cry. Hang down your head, Joe Hooley - Lillestrøm is gonna die." En optimistisk sang før cupfinalen i '77, som vi dessverre tapte 0-1, etter scoring av - Tom Lund...

        Det store spenningsmomentet i Glimt-leiren før mandagens kamp har vært "hvem settes på topp?". Førstevalget sliter med strekk i låret, og selv om han har aldri så lyst til å spille, velger han å se kampen fra tribunen. Det er nå klart at vår lokale variant av Mezzi, Randall Brenes, får sjansen fra start. En annerledes spiller på spissplass enn vi er vant til, men absolutt ingen dårlig erstatning. Randall vet godt hvordan man scorer mål.

        Hva med trenerbyttet i LSK? Vil det få innvirkning på mandagens oppgjør på Aspmyra? Mulig det. Statistikken sier imidlertid at det tar noen uker før effekten av et trenerbytte vises. Personlig har jeg ingen tro på at LSK-spillerne er noe bedre enn de var for ei uke siden. De kan kanskje få litt ekstra tenning av dette. Men sånt er Kåre Ingebrigtsen og guttene hans forberedt på. Og de er ekstra tent foran alle kamper. For å fyre dem enda mer opp, kan vi jo nevne det cupoppgjøret i 1977 enda en gang.

        Kåre har lovt oss 26 cupfinaler denne sesongen. Vi har allerede tapt én cupfinale mot LSK. Denne skal vi vinne.

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921



          Rösler støtter Fjørtoft.

          STAVANGER:
          Forrige LSK-trener Uwe Rösler mener Jan Åge Fjørtoft er en utmerket manager og skryter av det dynamiske arbeidsforholdet tyskeren mener de to hadde på Åråsen i sesongene 2005 og 2006.

          – Han støttet meg fra første til siste dag, og jeg vet sparkingen av meg som LSK-trener var utenfor hans hender. I løpet av de to årene jeg var i LSK skal Jan Åge ha en stor del av æren for at klubben beveget seg i riktig retning, sier Rösler til Romerikes Blad.
          Viking-treneren understreker at han kun baserer sine uttalelser på tida som både han og Fjørtoft var i LSK, og at han ikke kjenner til hvordan ting utviklet seg på etter han forlot sjefsstolen ufrivillig.
          Men sett fra utsiden mener Rösler åpenbart at LSK-manageren har fått for mye kritikk og skyld for bråket.
          Duoen startet omtrent samtidig i Lillestrøm og arbeidet tett sammen i to år. Fjørtoft ønsket aldri at Rösler skulle gå fra klubben, og mange mener det allerede der var god grobunn for en elendig kjemi mellom Fjørtoft og den nye treneren, Tom Nordlie.
          – Hva tror du om LSK og trenerspørsmålet på Åråsen?
          – Jan Åge Fjørtoft skal jobbe tettest med en ny trener, og det er naturlig at det er han som legger fram alternativer for styret. På papiret har LSK et sterkt lag som sikkert vil klatre på tabellen. Jeg har ikke avskrevet LSK i medaljekampen i år heller, sier Rösler.
          – Du har sagt at du en gang håpet å komme tilbake til LSK som trener en dag. Står det fortsatt ved lag?
          – Nå er det bare Viking som gjelder for meg. Jeg er happy her og har et kjempeforhold til Egil Østenstad og klubbledelsen her. Jeg har halvannet år igjen av kontrakten og er mer enn villig til å lytte om de ønsker å forlenge den, sier Rösler, som imidlertid ikke har solgt huset på Fjellhamar.

          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3579382.ece

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Uttak G16-landslaget (NFF)

            Lillestrøms Fredrik Guldbrandsen er tatt ut til G16-landslagets talentleir 23. - 27. juni. Wazgel Saleh, også Lillestrøm,er tatt ut i en såkalt utfordrergruppe, som til slutt vil danne grunnlag for det endelige uttaket.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13240

              dagbladet.no

              PÅ SIDELINJA: Per Berg har ikke engasjert seg i prosessen som endte med at Tom Nordlie ga seg som Lillestrøm-trener.
              Foto: LARS EIVIND BONES/DAGBLADET

              Berg avviser Nordlie-støtte
              - Jeg var ikke involvert i prosessen, sier han.

              TRYM OUST SONSTAD

              INN: Tom Nordlie ble ansatt som Lillestrøm-trener i midten av november 2006.
              Foto: TRULS BREKKE/DAGBLADET

              (Dagbladet.no): Da Uwe Rösler ble sparket og Tom Nordlie ansatt som Lillestrøm-trener for halvannet år siden, var Per Berg arkitekten bak disse avtalene.

              UT: Halvannet år etter ansettelsen måtte Tom Nordlie igjen innta podiet på Åråsen. Denne gangen fordi han gikk av som LSK-trener.
              Foto: JOHN T. PEDERSEN/DAGBLADET

              Den avgjørelsen ble tatt mot viljen til blant andre manager Jan Åge Fjørtoft, som sto sentralt i maktkampen som endte med at Nordlie trakk seg før helga.

              Men spillet i forkant skjedde uten innblanding fra Per Berg, forsikrer han sjøl.

              - Jeg har ikke hatt noe som helst med dette å gjøre. Ikke har jeg engasjert meg til støtte for Nordlie. Og ikke har jeg engasjert meg motsatt vei, sier Berg til Dagbladet.no.

              - Har måttet trappe ned
              Siden han annonserte salget av Lillestrøm Sportsklubb AS tilbake til klubben for fire kroner i fjor, har han trukket seg mer og mer ut av den sportslige styringen.

              - Jeg har måttet trappe ned, av forskjellige årsaker. Jeg begynner å merke alderen, forklarer 63-åringen.

              Per i dag har han ingen formelle roller - og heller ingen innflytelse, mener han sjøl.

              - Jeg har kanskje vært til stede på én trening i år, så jeg er nesten ikke involvert i de hele tatt, bedyrer Berg.

              - Hvor mye kontakt har du med lederne i klubben i dag?

              - Jeg snakker av og til med folk i klubben, fordi jeg fortsatt er investor og sponsor. Men dette er mer tilfeldige samtaler, sier han.

              - Må være forberedt på opp- og nedturer
              Fordi han er ute av det, og dermed ikke har full oversikt, vil han heller ikke kommentere om han er overrasket over at Nordlie - mannen han hentet inn - måtte gå.

              - Fotballen er så rund ... Man må være forberedt på at det kan gå opp og ned, nøyer den tidligere storspilleren seg med å si.

              - Hva tenker du om de tre som overtar midlertidig?

              - Jeg har inntrykk av at de er flinke gutter, så det blir nok bra, svarer Berg, som ikke vil ha noen formening om hvorvidt trioen Frode Grodås, Erland Johnsen og Erlend Slokvik kan være en løsning også på lengre sikt.

              - Det har jeg ikke noe med, konstaterer han.

              Det han derimot har noe med, er hvor mye midler Lillestrøm på sikt kan bli tilført for å styrke spillerstallen - noe som har sett svært nødvendig ut så langt i sesongen.

              - Det er for tidlig å si om det kan komme nye midler til spillerkjøp, sier Berg.

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎