Min verste fotballopplevelse noensinne: FFK-LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Min verste fotballopplevelse noensinne: FFK-LSK

Jeg kom for noen timer siden hjem fra Fredrikstad etter nok en begredelig opptreden av LSK - den var faktisk så ille at jeg ikke orker å kaste bort blekk (?) på den.

Det jeg ikke får ut av kroppen er den forferdelige opplevelsen det var å overvære fotballkamp på Fredrikstad Stadion. Nå er det noen år siden sist jeg var i Fredrikstad, og sist jeg var nedover opplevde jeg et sjarmerende, dog gammel og falleferdig, stadion, med relativt god stemning og hyggelige lokale helter. Faktisk en klubb med sjel husket jeg FFK som fra sist jeg var nedover; en klubb som tok vare på sine tradisjoner, spilte fin fotball og var hele byens lag.

I dag derimot! For det første er hockeyhårhovedstaden overfylt med de grelle FFK-flaggene. Ett par stykker er jo forsåvidt både greit og morsomt med 450 stykker? Så til stadion; interessant løsning å legge stdion oppå parkeringshuset (?) og det var dempet musikk og hygelig stemning da lillebror og jeg gikk inn portene. (Forøvrig morsom sikkerhetsvakt som ba meg ta ut lypsylen av lomma for å se at det var en lypsyl. Når du ber om å få se lypsylen fra bukselomma - trenger du da å se den?)

Fredikstad liker tydeligvis å se på seg selv som en adeccoligaklubb; de tar i alle fall godt vare på tradisjonene derfra med storflagg på matta og ballgutter som løper i ring rundt TL-seilet. Artig. Opplevelsen fortsetter så med FFK-spillere som dør i enhver duell, men magisk våkner til live med en gang ballen spilt ut av LSK eller FFK vinner den tilbake (Du vet hvem dette gjelder Gashi) og en speaker som er usedvanlig opptatt av å informere om kommende teateroppsetninger av gamle FFK-helters bravader på stadion og hockeyresultater. Du burde kanskje ta med de lokale cricket- og curligresultene også? Tulling.

Det hele topper seg når den nevnte speakeren ber hele stadion om å reise seg for å lage stemning! Til dere i arrangementskomitèen i FFK: Dere må skjønne dette: Med spillere totalt uten sjarm eller sportsmanship og en trener som er mer opptatt av å herse med sine omgivelser blir det ikke stemning uansett; det blir bare flaut. En ting til: det å spille musikk etter scoring kan vi la hockey'en ta seg av. Det passer ikke på en fotballbane.

FFK har altså gått fra å være en sjarmerende klubb man gledet seg til å besøke til å representere absolutt alt som er feil i dagens fotball: Usportslige og usympatiske spillere, overarrangert opplegg rundt kampen, en speaker som får Tor Rune Haugen til å fremstå som rolig og avdempet og pauseunderholdning som ville vært flau på Russerevyen i Trøgstad. Det er faktisk så ille at jeg unner FFK alt vondt og jeg håper virkelig dere konker så kraftig at stadion blir lagt tak over og brukt som go-kart bane for Terje Høili og vennene hans, at klubben forsvinner fra jordens overflate og at fotballhegemoniet blir overtatt av Moss eller Sarpsborg. dere fortjener ikke å overleve som fotballklubb - det eneste som minner om fotball i Fredrikstad er bortelaget: Resten er plastikk.

So long fuckers! Kos dere på hockey og gatebiltreff!
    Enøyd i de blindes dal.
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Kjekt å høre Hallvar Thoresen påpeke dette med at FFK spillerne falt lett og overspilte så til de grader... Første gang jeg har hørt at noen påpeker noe som går mot motstanderne til LSK?!!!!

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Han er jo en av oss. For å virkelig hate FFK anbefaler jeg å se "Lange flate ballær 2" så raskt som mulig. Måtte forøvrig tilbringe nesten et døgn i Fredrikstad. Det var helt fryktelig. Svidd pizza, vassen øl.
      Last edited by reka; 27.09.2009, 16:46.

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3030

Opprinnelig skrevet av reka
        Han er jo en av oss. For å virkelig hate FFK anbefaler jeg å se "Lange flate ballær 2" så raskt som mulig. Måtte forøvrig tilbringe nesten et døgn i Fredrikstad. Det var helt fryktelig. Svidd pizza, vassen øl.
        Fy faen jeg hater Lange Flate Ballær filmene. Det må jo være de to dårligste filmene i historien?
        I år så tar vi alt

Kommentar

• OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

Opprinnelig skrevet av bjarmann
          Fy faen jeg hater Lange Flate Ballær filmene. Det må jo være de to dårligste filmene i historien?
          I take it that you've not seen "United" then?
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Man skjønner at det ligger sannhet bak superbøffels karakteristikker av FFK-folket når byens store sønn selv legger lista så utrolig lavt når han skal lage film for og av fredrikstadfolket...

Kommentar

• okb
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2377

Opprinnelig skrevet av reka
              Svidd pizza, vassen øl.
              Heller svidd pizza og vassen øl hele døgnet enn å se Lange Flate Ballær 2 igjen.

Ølen er forresten fra Sarpsborg.
              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7154

Fredrikstad er ille, ingen tvil om det. Men de når ikke hatstadion nummer en opp til knærne engang: Aalesunds FK, crash and burn.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Fredrikstad er ille, ingen tvil om det. Men de når ikke hatstadion nummer en opp til knærne engang: Aalesunds FK, crash and burn.
                  For en gangs skyld er jeg enig med trigz. Jeg har bare vært på Color Line stadion en gang, men opplevelsen gjorde meg fysisk kvalm. Opplegget på Værste, med en speaker som må oppfordre publikum til å lage stemning, er bare latterlig.

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Opprinnelig skrevet av Torolf
                    med en speaker som må oppfordre publikum til å lage stemning, er bare latterlig.
                    Akkurat som Hockeyland med andre ord....

okb: du er kanskje rett mottager av denne meldingen: Jeg (og mange med meg) håper vi aldri får oppleve noe liknende på Åråsen! Pass on the word...
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      okb: du er kanskje rett mottager av denne meldingen: Jeg (og mange med meg) håper vi aldri får oppleve noe liknende på Åråsen! Pass on the word...
                      Vi var flere som ble overrasket over at FFK ikke følger reglementet med tanke på å ha en nøytral speaker. Apparatet på Åråsen er tydeligvis langt mer profesjonelt, og vil vi selvsagt beholde det slik framover.

Litt på siden: En av mine mest spesielle opplevelser var mannen i den oransje dressen på Kålår Line stadion som gikk rundt og skrek: "Kåm ijæn da Ålesunn. Lag litt mære liv!!". Min mening: Ikke spesielt imponerende.
                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

Opprinnelig skrevet av okb
                        Vi var flere som ble overrasket over at FFK ikke følger reglementet med tanke på å ha en nøytral speaker. Apparatet på Åråsen er tydeligvis langt mer profesjonelt, og vil vi selvsagt beholde det slik framover.

Litt på siden: En av mine mest spesielle opplevelser var mannen i den oransje dressen på Kålår Line stadion som gikk rundt og skrek: "Kåm ijæn da Ålesunn. Lag litt mære liv!!". Min mening: Ikke spesielt imponerende.
                        Speakeren på Åråsen fortjener skryt! Saklig og stille; sier kun det nødvendige. Kudos!
                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Vi har vel en fortid med Rolf ropert vi og.

Kommentar

• Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

Jeg synes årets første kamp i gymsalen da speakeren skulle ha med folk til å lære japans var noe over patetisk.
                            Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av Superstefan
                              Jeg synes årets første kamp i gymsalen da speakeren skulle ha med folk til å lære japans var noe over patetisk.
                              Det var vel pauseklovnen, ikke speakeren?
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Superstefan
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 2180

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Det var vel pauseklovnen, ikke speakeren?
                                Hmm mye mulig. Flaut var det hvertfall :P
                                Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Mökkaklubben med apekattledelsen fortsetter å leke butikk. Hadde passet meg utmerket om de fikk nabograva til FC Lyn Oslo. 70 millioner? Get the fuck outta here. Tor Kristian Karlsens ansiksuttrykk sier det meste om hvor realistisk det anslaget er.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...d-2930363.html

Mökkaklubben med apekattledelsen fortsetter å leke butikk. Hadde passet meg utmerket om de fikk nabograva til FC Lyn Oslo. 70 millioner? Get the fuck outta here. Tor Kristian Karlsens ansiksuttrykk sier det meste om hvor realistisk det anslaget er.
                                    Mulig de har tatt en "Kongo" og lagt på en null eller to for mye....

Kommentar

• Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                      I take it that you've not seen "United" then?
                                      Greit at det er en stund siden du kom opp med dette, men hvordan kan du ha noe i mot en film som inneholder dette:

Ivar, gå å legg deg! Dette er jo et helt jævla bibliotek!
                                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

Annbefaler alle å ta seg en tur til Molde for å se kamp. Gjerne mellom 1999 og 2001. Det vil sette det meste i perspektiv. Musikk ved alle spillets avbrudd. Alle mulige hendelser i kampen sponset av div drittfirmaer(selvsagt opplyst fra speaker). En begredelig blanding av drittunger og korpsmusikk på andre siden av gjerdet som delte tribunen. Halvspiste sukkertøy og snusklyser elskverdig nok overlevert luftveien fra tribunen over. Alt var dog ikke negativt. Dene ene dama som som stod vakt ved inngangen var en jævel til å kroppsvissitere. Tror aldri jeg har gått inn og ut av stadion flere ganger på en dag.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

Working...