Nytt stadion?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nytt stadion?

    Her diskuteres nytt stadion:
    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    • Trenger klubben nytt stadion?
    • Hvor skal det ligge?
    • Hva skal tilskuerkapasiteten være?
    • Kunstgress eller naturgress?
    • Hva skal banen hete? Med den glohete underdebatten stadion vs. Arena.
    • Hva skal skje med Åråsen?
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    #2
    Valget i år vil vel langt på vei avgjøre hva som skal skje med Kjeller flyplass. Venstre i kommunen vil også ha togstasjon på Åråsen. Dersom flyplassen gradivs skal avvikles, kan vi gradvis utvikle Åråsen. Gamle hovedtribune kan rives og en helt rå langside og ny hovedtribune kan komme opp fra gamle Sørumsbrenna. På hjørnet skal puben Gulliks ligge og en kafe på motsatt hjørne mot studentboligene og Rema 1000. KFL skal drikke øl, mens Klanen må drikke kaffe.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #3
      Nytt stadion??? Tror ikke det er noe å diskutere de nærmeste 10-15 åra. Uansett er Åråsen god som gull. Kan ikke se for meg å dra på en ny eller annen stadion for å se Lillestrøm, det blir bare feil!
      ..................

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3956

        #4
        Det skal vel komme rundt 50 000 nye innbyggere til Romerike de neste 20 årene. Det er en veldig tydelig politikk på at det ønskes at så mange som mulig av de nye boligene som kommer, skal ligge nær kollektivtransport. Bane er spesielt prioritert.

        Åråsen ligger, som vi vet, rett ved siden av jernbanelinja. Det vil være enkelt og billig å anlegge en kollektivterminal der. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før eiendommen som Åråsen ligger på blir så mye verdt for utbyggere, og for samfunnet, at vi kan regne med at tilbudet blir så godt at klubben ikke kan si nei. I tillegg vil det fort kunne være et betydelig politisk ønske å lage en ny bydel med Åråsen som utgangspunkt. Siden den samfunnsøkonomiske betydningen av å lage nye boligområder med en slik beliggenhet tillegges så stor vekt, tror jeg klubben på kjøpet kanskje kan få tilgang til rimelig eller gratis tomt til nytt stadion fra kommunen. Med den vanvittige verdistigningen som har vært på eiendom i området generelt og Lillestrøm spesielt, og som også ser ut til å fortsette, kan Åråsen kunne vise seg å bli en skikkelig gullgruve for klubben. Jeg tror det kan bli veldig viktig at klubben i årene som kommer har fremsynte, visjonære og forhandlingssterke ledere.

        Jeg synes også tanken på at dagens Åråsen eventuelt skal bli borte, er forferdelig. Vi får se hva som skjer de nærmeste årene. Men som regel er det penga som rår. Og da er jeg redd fansens følelser ikke er verdt stort.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          #5
          Jernbanestopp ved Åråsen kan en bare glemme, det er verken enkelt, billig eller ønskelig. Det beste en kan håpe på er et t-banestopp i forbindelse med ahus-banen, sånn en gang i 2040 eller 2050. Fram til da ser jeg ikke det store potensiale i området.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2504

            #6
            En oppklaring:
            Det ser ut som om jeg ba om å få i gang denne tråden fordi jeg vil ha nytt stadion, men det var ikke det som skjedde.
            Jeg så at det dukket opp spørsmål om det i tråden om Sportsklubbens økonomiske situasjon, og sa i fra at det kom til å spore av den tråden helt og at det var bedre å starte en ny tråd for de som ville diskutere det. Moderatorene gjorde akkurat det - takk for det - og startet tråden med lista mi over punkter som alltid dukker opp i en stadiondiskusjon.

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              #7
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Det skal vel komme rundt 50 000 nye innbyggere til Romerike de neste 20 årene. Det er en veldig tydelig politikk på at det ønskes at så mange som mulig av de nye boligene som kommer, skal ligge nær kollektivtransport. Bane er spesielt prioritert.
              I utgangspunkt høres det bra ut med 50 000 nye innbyggere, men de flytter hit som voksne og bytter ikke klubb.

              Vi kan få en effekt, men de som flytter hit flytter enten ut av Oslo eller til Osloområdet fra andre deler av landet. Enten pga jobb eller studier. Det er eventuelt barne deres igjen vi kan konvertere.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                #8
                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                Jernbanestopp ved Åråsen kan en bare glemme, det er verken enkelt, billig eller ønskelig. Det beste en kan håpe på er et t-banestopp i forbindelse med ahus-banen, sånn en gang i 2040 eller 2050. Fram til da ser jeg ikke det store potensiale i området.
                Dette var defensivt. I 1850 var det en håndfull husmannsplasser på Måsan. Toglinja gikk forbi disse husmannsplassene i 1854 da Hovedbanen ble åpnet. Da Kongsvingerbanen ble åpnet i 1862, så flyttet man stasjonen fra rælingsida til Måsan og vi fikk navnet Lillestrøm. Dette er dere sikkert kjent med. Resten er historie. Det kan selvsagt bli ytterligere vekst også på Åråsen og da vil behovet melde seg. Kommunen bestemmer om det skal bli vekst på Åråsen. Kapital og investorer finnes allerede.

                Toglinja er allerede på Åråsen som i 1854 og dersom Åråsen blir en vital bydel i Lillestrøm, så er det åpenbart potensiale også for sentrum i Åråsen: Åråsen stadion.

                Vi trenger investorer som kan se potensialet til Åråsen stadion. Det er alt som trengs i tillegg til politisk vilje og ønske fra LSK. Inntil da har vi en fin, intim stadion.


                Last edited by Frode D. Homb; 07.09.2015, 15:48.

                Kommentar

                • PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

                  #9
                  Er dette en seriøst tråd? Ny stadion kommer vel som ca nr 851 på prioriteringslisten for LSK om dagen....

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    #10
                    Det å bygge en ny stadion har ikke mye med hvordan Åråsen stadion er. Den er fantastisk bra med tanke på underlag og intimitet. Greie er inntektsmuligheter i forhold til næringsbygg og inntjening av leie av dette. Det ble nevnt når de bygget ut gamle Åråsen. Alt ble leid ut. Da kom snakket om å utvide for å kunne skvise ut mer inntekter ved å bygge en ny stadion.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9373

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av PetterH
                      Er dette en seriøst tråd? Ny stadion kommer vel som ca nr 851 på prioriteringslisten for LSK om dagen....
                      Nei.

                      Ulfpulf har forklart

                      Tråden kan egentlig legges dævv.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎