IK Start - Lillestrøm SK - Søndag 13.mars - Seriestart

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3309

    Kamptråd IK Start - Lillestrøm SK - Søndag 13.mars - Seriestart

    Jeg velger å kjøre i gang årets første kamptråd, og det er en ære å ønske alle fuglavenner velkommen til en ny sesong av verdens beste liga, vår alles kjære Tippeliga! Seriestart nærmer seg, og det hele sparkes i gang fredag 11.mars - mens høydepunktet skjer søndag 13.mars kl. 20:00 på Sør Arena stadion i Kristiansand. Kampen vises forøvrig på Tv2 Zebra - til glede for oss som ikke har kjøpt eller har planer om å kjøpe Tv2 sine håpløse pakkeløsninger. Jeg er smertelig klar over at vi skal til Skien først for en generalprøve, men velger likefullt å kjøre i gang en tråd nå. Det er ingenting å vente på.

    Litt om hjemmelaget før denne sesongen;

    De fleste er kjent med Steinar Pedersen leder laget denne sesongen, og råder over en meget tynn stall med begrenset kvalitet. De har likefullt beholdt sentrallinja i laget med Opdal, Vikstøl, Ajer og Hoff. De fleste medier spår Start en tøff sesong, og alle medier spår de mellom 14-16 plass. De måtte som kjent ut i kvalik i fjor, men berget seg etter kamper mot Jerv. Jeg personlig tror de kommer til å gå rett ned i år. De fleste husker sikkert at vi serieåpnet mot Start i fjor også under Runars første kamp som trener. Den gang endte det med en skuffende 1-1 kamp etter at Start tok ledelsen tidlig ved Børufsen, Kippe ble utvist tidlig i 2.omgang men Mikalsen reddet ett poeng på overtid.

    Laget vi møtte da var betydelig sterkere enn det vi kommer til å møte nå. Laget i fjor 1.serierunde;

    Opdal

    Rindarøy - Christensen - De John - Sandnes

    Hoff - Ajer - Owello - Børufsen

    Vilhjálmsson - Dahle

    Laget vi møter nå vil etter det jeg har lest mest sannsynlig stille slik;

    Opdal

    Wichne Heikkilà Vikstøl Robstad

    Ajer - Hollingen

    Børufsen - Hoff - Rasmussen

    Idemokon

    Merk at Idemokon som var på prøve hos oss har gjort det godt i vinter og blir en trussel med sin fart. Den klare svakheten her slik jeg ser det er forsvarsrekka som knapt holder TL-standard. Tipper de skal få kjørt seg mot Friday og Knudtzon.

    Hva med LSK?


    Gode resultater i vinter, holder tett bakover. Kun to baklengs mot Newcastle er fasiten før møtet mot Odd. Jradi har vært en åpenbaring. Friday virker sterkere og mer klar enn i fjor og fortsetter å putte i treningskampene. Kippe virker solid. Origi er TLs beste keeper. Bonke er rivjernet på midten. Knudtzon løper fra de fleste. Jradi er vår boksåpner. Martin er vår dirigent. Moa kommer til å ta nye steg. Kolstad det samme. Det er mye positivt i laget, og Runar har fått jobbet med stammen i laget uten de største utskiftningene i forhold til stort sett de fleste andre lag (lag som kom under oss på tabellen i fjor) har tilnærmet byttet ut hele stallen. Det virker som en meget god kjemi i laget, og jeg tror at dette laget kommer til å ta ytterligere steg i år og overraske mange. Dog, vi har en tynn stall og er avhengige av skadefri tropp og unngå suspensjoner. Jeg ser flere tror vi ender mellom 8-6 plass. Jeg tror personlig vi kan håpe på 5.plass som en realistisk målsetting. Jeg anser lag som Rosenborg, Molde, Odd og Godset som sterkere og med større bredde i stallen. Vi er ikke helt der enda.

    Laget regner jeg blir noe ala dette;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Kolstad - Bonke - Martin - Jradi

    Friday - Knudtzon

    Fuglatipset: 0-2, Friday og Martin.

    Lykke til alle med ny sesong!
    Last edited by RSP; 04.03.2016, 08:20. Begrunnelse: Tagget som kamptråd.
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    #2
    LS89, du får herved jobben med å lage kamptråder i år. For et fantastisk førsteinnlegg!
    I have this condition.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3309

      #3
      Siden Kippe er ute - så trekkes SKM inn i midten med Amundsen, Rindarøy tar backplassen mot gamle lagkamerater.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3309

        #4
        Da er generalprøven overstått med 1-1 borte mot Odd med redusert mannskap. Da smeller det neste helg mot et Start som tapte 2-0 hjemme mot Sandefjord i dag. Vi bør kunne hente tre poeng her.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          #5
          Opprinnelig skrevet av LS89
          Da er generalprøven overstått med 1-1 borte mot Odd med redusert mannskap. Da smeller det neste helg mot et Start som tapte 2-0 hjemme mot Sandefjord i dag. Vi bør kunne hente tre poeng her.
          Historien viser desverre at det å være favoritter har en tendens til å passe oss dårlig… (Så nå er det fanden meg på tide å bryte den trenden)!

          Kommentar

          • Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

            #6
            Start tapte 0-2 hjemme mot Sandefjord i generalprøven.

            Ifølge fvn.no skapte de ikke en eneste målsjanse:
            Fædrelandsvennen - også kjent som Fevennen og fvn.no - holder til i Kristiansand og er regionavisen for Sørlandet. Vi har holdt sørlendinger oppdatert siden 1875. Her får du alle nyheter fra Kristiansand og Agder. Journalistikk fra journalister som du kan stole på.
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

            Kommentar

            • Felt C
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 776

              #7
              LSK er favoritter i en serieåpning borte mot en dumpekandidat.Dette får vi ikke vunnet.Håper på at Origi redder 1 poeng for oss.Afffff.....

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                #8
                Unibet gir 2.55 på Start og 2.70 på LSK. Her kommer jeg til å sette en slant på LSK. Viktig å få en god start og vi har tidenes "letteste" start på sesongen. Etter 10 serierunder ser jeg ikke bort fra at vi kan ligge helt i toppen...

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3891

                  #9
                  Vi er et mye bedre lag enn Start og det må vi for faen meg tørre å si! Denne vinner vi!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Ivailo Kirov
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jul 2012
                    • 62

                    #10
                    Husker vi skulle spassere over Start i serieåpning i fjor. Gud bedre meg det satt langt inne det ene poenget vi fikk der.........
                    "Det er de gule som spiller spillet"

                    Sitat : Kong Haakon

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Første kampen for året er nesten bingo historisk sett. Tipper første målet vinner.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3309

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ivailo Kirov
                        Husker vi skulle spassere over Start i serieåpning i fjor. Gud bedre meg det satt langt inne det ene poenget vi fikk der.........
                        Men da var det også litt andre forutsetninger enn det er nå. Det var Runars første kamp. "Alle" forventet at vi skulle kjøre over dem. Sett i ettertid var ikke det Start-laget da så aller verst på det tidspunktet, selv om det gikk tråere utover sesongen. Jeg tror også det er en fordel å være bortelag i 1.runde, da man slipper unna det største presset fra publikum - så her er det Start som har presset på seg som hjemmelag, selv om de fleste spår at de vil få en tøff sesong. Start vil nok bite godt fra seg, men vi har et kontringssterkt lag som vi bør dra nytte av mot kanskje TLs svakeste forsvarsfirer. Oddsen viser jo at Start er knepen favoritt.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2523

                          #13
                          Sist gang LSK vant en seriepremiere, var tilbake i 2011. Det var i gymsalen (den som ikke husker resultatet, kan ta seg en bolle). Sist tap kom i 2010 borte mot vegvesenet. 2012 - 2015 er uavgjort.

                          Selv er jeg pessimistisk foran sesongpremieren på søndag. Synes oppkjøringa har gått alt for smertefritt. De siste årene har oppkjøringa gått så trått at det har bekymret.... Blir sikkert aldri fornøyd vil noen si, men er redd det kommer en realitetsorientering - normalt kommer den borte mot Odd.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4375

                            #14
                            Lukter vel Michael Jakobsen rett inn som stopper her nå.
                            ..................

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3148

                              #15
                              Skadesituasjonen:

                              Starter ikke:
                              Falkeborn: Leggskade
                              Kippe: Lårstrekk
                              Lundemo: Tror han kan sitte på benken!

                              Kan trolig spille:
                              Mikalsen: Blåveis og tre sting som tas før kampen
                              Innocent og Friday har slitt med lyskeproblemer og ble derfor spart mot Odd, men skal nå være kampklare.
                              Ofkir skal også være klar etter flere uker med opptrening etter kneoperasjon.
                              Rindarøy og Knudtzon har vært småsjuke, men er nå kampklare.

                              Ingen skader kjent for resten av stallen.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3309

                                #16
                                Friday var med for fullt jf. LSK på Snap under spilløkta så jeg.

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3309

                                  #17
                                  Blir neppe fulle tribuner på Sør Arena. Hentet fra kamptråden til Start: Det er hele 5037 ledige billetter til kampen (+de som er ledige på Tigerfeltet). Med en kapasitet på kun 8100 i årets sesong er det altså maks solgt 3063 billetter/sesongkort fem dager før seriestart.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3891

                                    #18
                                    Start sliter også med skader.

                                    Fvn.no: Børufsen mister seriestarten

                                    Starts kantspiller Espen Børufsen er trolig ute i to uker. Lars-Jørgen Salvesen og Austine Ikenna er også skadet og spiller heller ikke mot LSK, i følge avisen.

                                    Fædrelandsvennen - også kjent som Fevennen og fvn.no - holder til i Kristiansand og er regionavisen for Sørlandet. Vi har holdt sørlendinger oppdatert siden 1875. Her får du alle nyheter fra Kristiansand og Agder. Journalistikk fra journalister som du kan stole på.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1454

                                      #19
                                      Blir ingen "walk in the park".. Her må det innsats og ferdigheter til!! Da vinner vi!!

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Jeg tror også det er en fordel å være bortelag i 1.runde, da man slipper unna det største presset fra publikum
                                        I de fire siste serieåpningene har man kun sett fire borteseire. Det er altså 12.5% borteseire av det totale antall kamper på 32.

                                        I 2013 ble det satt negativ rekord i antall borteseire for Tippeligaen med 22.5%. Jeg har ikke giddet å sjekke opp totalen for de fire sesongene, men sannsynligvis ligger den jo da noe høyere enn 22.5% som er rekord.

                                        Sånn sett er det statistisk sett ingen fordel å starte på bortebane i serieåpningen, selv om vi møter det kanskje svakeste laget. Jeg liker uansett bedre å møte svake lag når de har fått løpt litt fra seg utover i sesongen. I starten kommer man ofte langt med trøkk og engasjement.

                                        En bortekamp i Tippeligaen mot et lag som er dømt ned er skikkelig ekkelt i første serierunde. Vi BØR vinne, men jeg har en skikkelig dårlig magefølelse før denne. Skulle likt å sett et forventet topplag hjemme istedenfor. Da vet jeg vi hadde vært 100% tilstede fra første spark på ballen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎