Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Isabell Herlovsen skal spille for LSK fotball kvinner denne sesongen. Hun kommer fra den franske toppklubben Lyon, og 22 åringen håper å få et løft i karrieren på Lillestrøm.
.
LSK-Kvinner har også signert 18 år gamle Siri Delviken fra Kongsvinger IL. Delviken er et super-talent som de siste årene har putta 30-40 mål pr. sesong for Vinger.
Siri Delviken fra Kongsvinger klar for LSK Kvinner
LSKs mål kom ved Marita Skammelsrud Lund og Isabell Herlovsen. Sistnevnte serverte en lekkerbisken av et mål og kysset LSK-logoen etterpå. Dette liker vi
Hold av fredag 4. mars. Vålerenga møter Lillestrøm to ganger på én dag i Vallhall.
Fredag 4. mars er det klart for fotballfest i Vallhall arena. Først spiller Vålerenga Damer A mot Lillestrøm Kvinner kl. 16.45.
Kveldens hovedkamp er a-lagskampen mellom herrelagene til Vålerenga og Lillestrøm. Kampstart kl. 19.00.
LILLESTRØM: LSK Kvinner vant 3-1 i hjemmekampen mot Medkila.
THOMAS KARLSEN Publisert 02.04.2011 kl 17:51 Oppdatert 02.04.2011 kl 19:42
LSK Kvinner fikk ikke mange problemer i årets første seriekamp i LSK-hallen mot Medkila. Laget fra romerike hadde full kontroll i kampen som det var forentet seier.
Hjemmelaget kom tidlig bakpå med en kalddusj etter kun sju minutter spilt. Marianne Linaker klinket til på frispark fra ti meter inn på LSK sin banehalvdel. LSK-keeper Nora Gjøen var for passiv til å kunne holde nullen og måtte plukke ballen ut av nettet etter en dødball i høy bue.
Snuoperasjon
Så begynte finspillet å belønne seg. Nyerverelsen Isabell Herlovsen som før sesongen vendte tilbake fra proffspill i Lyon, signerte seg for to scoringer før pausesignalet lød i LSK-hallen.
– Jeg er fornøyd med en slik start. Det var viktig for laget å starte med tre poeng. Jeg er så klart fornøyd med å score to mål, men føler jeg kunne ha fått fler, forteller Herlovsen til Romerikes Blad.
I andre omgang var det duket for enda mer festspill fra vertene. Sjansene kom gang etter gang når LSK Kvinnene satt fart og Medkila ikke hang med. Etter 69 minutter var det på tide med scoring for hjemmelaget. Marit Sandvei var arkitekten som fintet og la inn fra venstre siden til Abdullah som fyrer skudd i stolpen. Returen får ikke Medkila-keeper Vesterbekkmo kontroll over og innbytter Anna-Maria Skoglund sklir ballen inn.
– Jeg syns vi er flinke til å produsere sjanser fremover og har en god uttelling. Det var en viktig seier for oss og vi er svært fornøyde med tre poeng, sier LSKs trener Monica Knudsen.
Sesongen videre
LSK Kvinner er før serien startet dømt lenger ned enn hva klubben og spillerne selv ønsker. Mange dømmer laget midt på tabellen og kan etter denne kampen kalles «underdogs».
– Vi har lyst til å kjempe om edelt metall i år samtidig prestere bedre enn i fjor, sier Nasra Abdullah til RB.
Trener Monica Knudsen har nemlig ikke spesielt lyst til å få en større skadeliste. Derfor hintet hun klart frampå før hun slapp spillerne på ferie etter tirsdagens trening. Noen reprise av den danske forsvarsspilleren Dorte Dalum Jensens skade er heller uønsket.
– Det ble sagt i en spøkefull tone. Men jeg er veldig glad for at jeg verken har fått tekstmeldinger eller telefoner om skiskader. Bank i bordet, humrer treneren.
– Men det er vel en forskjell på å sende en danske og en nordmann utfor en skibakke?
– He, he. Ja, kanskje. Men jeg har en mistanke om at Marit Sandvei kan være litt bajas med ski på beina.
Herlovsen usikker
Romerikingene fikk sitt første tap da Arna-Bjørnar ble for sterke i LSK-hallen lørdag. Mandagens motstander Sandviken er fra samme by, men trolig ikke like sterke.
– Nei, men de har blant annet en veldig hurtig spiss. Så vi er nødt til å være skjerpet, som i alle andre kamper.
Knudsen regner med å gjøre rokkeringer, blant annet ved å flytte Marita Skammelsrud Lund inn på favorittplassen i midtforsvaret, Hedda Vedeler ned på backen og Ingrid Moe Wold fra på midtbanen. Men lagets eneste stjerne er det største usikkerhetsmomentet.
– Isabell Herlovsen har slitt med lysk og kne i vinter. Nå fikk hun problemer med det venstre kneet igjen. Hun har tatt MR denne uken. Det er usikkert om hun rekker kampen.
Mer happy etter analyse
LSK-treneren la ikke skjul på at hun var misfornøyd med prestasjonen etter kampen sist. Etter å ha sett tapet igjen på video er hun mer tilfreds.
– Jeg følte vi ble kjørt veldig, spesielt før pause. Men sjansemessig var kampen ganske jevn. I andreomgangen fikk vi til en del av det vi håpet på.
Knudsen mener laget også bør tørre å gå rett i angrep.
– Angrepsspillet vårt kan bli litt for omstendelig. Ballen trenger ikke å gå på kryss og tvers etter hver gang vi vinner den.
Mandag håper Monica Knudsen også m på litt støtte i egen hule. På grunn av at LSK møter Haugesund på Åråsen 16.00, ble kampen flyttet fram til ett.
PS: LSK kvinner – Sandviken kan du også følge på rb.no fra klokka 13.00.
Kommentar