Jan Åge F.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    Jan Åge F.

    Er det noen som kan forklare meg hva slags rolle Fjørtoft egentlig skal ha i fugla!?
    Har liksom ikke sett så mye til han synes jeg...
    Er fullt klar over at det er Kaizer Uwe som er sjef, å det støtter jeg 100%.

    Men hva driver Fjørtoft med? Manager?

    Leser dette i RB:
    – Vi sitter akkurat i famileselskap, der vi feirer 85-årsdagen til Magnus' bestefar. Det var jubel da vi hørte han hadde scoret og spilt godt. Det viktigste for oss er å holde ham skadefri framover. Han hører til den delen av familien som er rolig. Så Magnus kommer ikke til å ta av, meldte Jan Åge på telefonen fra et selskap, der jubelen sto i taket.

    Da tenker jeg følgende: Hvorfor i helvete er ikke han på La Manga!? Ser ikke for meg at Arsenal drar på treningsleir, mens Wenger stikker på pensjonistfest...

    Ikke et vondt ord om Jan Åge (bortsett fra Stabæk-flørten hans), men jeg synes bare hans rolle i klubben er litt uklar.

    Noen som kan forklare meg?
  • pondus73
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 612

    #2
    Så vidt jeg har forstått så har ikke Jan Å noe som helst med det sportslige å gjøre, så å sammenligne han med Wenger blir vel ikke helt rett. Üwe sa noe om at han ikke la seg opp i dette som har med det økonomiske å gjøre, som blant annet kontrakter og lignende, dette var det Jan Å som drev med. Jeg vil tro at Üwe kommer med de sportslige tankene og føringene som han ønsker og så blir det opp til Jan Å og resten av ledelsen å få til dette dersom det lar seg gjøre av økonomiske, praktiske og evt andre grunner.
    Jeg vet ikke om dette medfører riktighet eller om det ble mer klart, men andre har kanskje mer kunnskap om dette enn meg
    ------eLSKe-------

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      #3
      fjøra leda vel treningene sammen med halle de første dagene på la manga, mens uwe var syk. Så han har vel vært der.
      Om jobben til fjøra er slik som jeg tror den er, må han forlenge med sørgård, wehrman og strand før jeg er helt fornøyd.

      Kommentar

      • fugla_4_ever
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 467

        #4
        Fjøra jobber med bla. å skaffe sponsorer, signere nye kontrakter med spiller samt. finne nye spillere som er aktuelle og forhandle med spilleren/klubben det gjelder.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #5
          På LSK's hjemmeside er det noe som heter "Fjørtoft's side". Der kan dere lese siste nytt omkring hva han foretar seg.

          Oppdateres jevnlig. :wink:

          Kommentar

          • pondus73
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 612

            #6
            hehe, håper denne siden har bedret seg de siste ukene da, for sist jeg var innom hadde det ikke skjdd noe som helst.
            men dt er vel lov å håpe
            ------eLSKe-------

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Tror vi skal være glade for at han ikke sitter å skriver side opp og ned. Ta det som ett tegn på at han gjør jobben sin og har mye og drive med :wink: .

              Kommentar

              • pondus73
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 612

                #8
                men en eneste oppdatering siden 7.januar hadde vel ikke gitt ham spesielt mye overtid vil jeg tro, uansett hvor mye annet han gjør
                det er lite vits i å ha en spalte dersom man ikke bruker den på snart to måneder, synes nå jeg da.
                ------eLSKe-------

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av pondus73
                  men en eneste oppdatering siden 7.januar hadde vel ikke gitt ham spesielt mye overtid vil jeg tro, uansett hvor mye annet han gjør
                  det er lite vits i å ha en spalte dersom man ikke bruker den på snart to måneder, synes nå jeg da.
                  Han kunne sikkert ha skrivi noe men det har vel ikke akkurat skjedd så mye heller da. Tror nok denne og forrige måned har vært ganske så tettpakka for Fjøra pga nye spillere og jakten på dem.

                  Kommentar

                  • Trofast kanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 355

                    #10
                    so far - so good (23.02.2005)

                    Selv om alle lag per dags dato har like mange poeng som Rosenborg, er det fler ting vi gleder oss over.



                    trenerne: Jeg har sett mange treninger og kamper, og en ting kan jeg love dere: Uwe og Gunnar krever full skjerping fra spillerne - hele tiden. Uwe er så opptatt av intensitet, at han sitter og rister på hodet når spillerne har hatt ti minutter i løpet av en trening som ikke var så bra! Gunnar er noe roligere enn Uwe, men hardt arbeid er grunnlaget også for hans lange karriere og det krever han også av spillerne.

                    Selv om vi vinner kamper, er det alltid noe å rette på, noe ikke Uwe er sen om å kommentere, ikke alltid spillerne skjønner fokuset på dette etter seier, men sjuende plasser er rett og slett for dårlig.



                    spillere: Flere av spillerne har vist fremgang. I mål har Heinz Müller vist at han er en forsterkning. I bacrekka er vi godt forspent, med Norges beste midtstopper, Frode Kippe i førersetet. Se også opp for muligheten at Pål Strand kan spille venstreback denne sesongen. Pål og Sasa har funnet fotball- tonen og kan bli et mektig våpen på vår venstre- side denne sesongen. Vi har to sterke spisser og to raske. Powell trenger en scoring for å få fram god- følelsen, men Magnus Myklebust har vist at han kan bli en svært viktig spiller for oss, dersom han klarer å holde seg skadefri



                    nye spillere: Problemet er ikke å få spillere, men å få gode spillere. De fleste utenlandske sier rett og slett nei til å spille i Norge. Det handler ikke bare om penger, men om lysten til å spille i Tippeligaen. Vi har sagt at vi ikke henter noen spiller som ikke vil forsterke oss. Den siste vi hentet, Sasa, er på plass fordi han er en en spiller vi tror kan avgjøre kamper for oss. Gi oss en ny kompetanse. I tillegg kunne vi, etter en ukes prøve- trening hos oss, se at han har de holdninger vi ønsker.

                    Vi jobber hele tiden med å forsterke laget, men vi gjør ingen kompromisser i forhold til den kompetanse vi søker og holdninger hos de spillerne vi ønsker å se i den gule og svarte drakten.



                    taktikk: Vi håper å se et LSK- lag som ikke er så forutsigbart som tidligere. Derfor vil formasjonene og spillervalgene variere. Her vil motstander, hjemme og bortebane avgjøre. Tror dere vi få en sesong der tallkombinasjonene ikke er så lett å forutse.



                    LSK- familien: Vi opplever en giv i hele organisasjonen om dagen. Markedsavdelingen skal øke budsjettet med fem millioner dette året, vi legger lista høyt, men tror vi skal klare det. Det krever masse penger å drifte et lag i Tippeligaen, det koster ennå mer å være i toppen. Vi er opptatt av å vise hvor viktig det er for hele regionen at vi har et lag i toppen som folk kan være stolte. Vi jobber hardt med å forklare de store bedriftene i regionen hvor viktig dette er. 30 år i toppen er ingen selvfølge, men basert på hardt arbeid i alle ledd. Kanari- fansen er kanskje den største ressursen i hele familien. Vi håper at vi kan realisere mange av de initiativene som de kommer med. Vi hadde 7 000 i snitt sist sesong, det skal vi kunne klare å øke.

                    Med misunnelse ser vi på mange av de andre Tippeliga- klubbene som selger sesongkort som varmt hvetebrød, det går alltid litt tregere her hos oss. Men jeg håper at vi ved hjelp av aksjoner neste uke, skal klare å øke dette tallet.

                    Så vi gleder oss til serieStart i Kristiansand.



                    Jan Åge

                    Kommentar

                    • LSK-supp.
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 1023

                      #11
                      Gleder meg at Sasha kan se ut til å være et godt kjøp. Kombinasjonen Strand/Sasha høres spennende ut.
                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                      Kommentar

                      • Smukken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2004
                        • 720

                        #12
                        Fjørtoft og IFK Gøteborg saken:


                        Jeg må innrømme av at jeg stusser over denne uttalelsen:

                        Fjørtoft utelukker ikke at det er aktuelt å kjøpe fri spillere.
                        - Vi skal diskutere dette når trenerne nå kommer hjem fra La Manga. Dersom vi bestemmer oss for å agere, går vi naturligvis via IFK Göteborg. Dersom vi er overbevist om at spillere gjør oss mye bedre, er vi beredt på å handle, fastholder LSK-manageren.
                        Dette minner mye om Martin A og A.Ødegaard saken. :oops:

                        Jeg tror alle forstår at både Peter Ljeh og Fredrik Risp er KLARE forsterkninger for Lillestrøm................ Sistemann er jeg litt mer usikker på ? noen som vet noe om han ?
                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          #13
                          Synes det virker ganske klart at dette er et signal(hevn til erlandsen sine uttalelser om strand. Ser ikke på disse overgangs ryktene som seriøse , selv om de kommer fra ledelsen.

                          forresten rart at ikke erlandsen vil ha wehrman også

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                            Gleder meg at Sasha kan se ut til å være et godt kjøp. Kombinasjonen Strand/Sasha høres spennende ut.
                            Det også veldig spennende ut i andreomgangen mot Stabæk! Selv på kunstgressholka bak Nadderud kombinerte de venstrebeinte gutta fint og skapte mye trøbbel for Stabæks høyreside. Nå har jo jeg bare sett Sa Sa Sa én omgang, men det jeg så virka ikke noe annet enn positivt. Lett på tå, GOD teknikk (mottak, vendinger & touch), bra fart, godt venstrebein og som nevnt strålende samarbeid med Påsan. Kanskje virka han noe veik, men det gjorde jo også Koren da han kom. I dag takler han jo omtrent som Werni klappp
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Smukken
                              Dette minner mye om Martin A og A.Ødegaard saken
                              Kanskje, men jeg regner med at Fjørtoft tenker enten å tilby Powell eller muligens også/eller Strand i en evt. avtale. Da blir ikke mellomlegget så stort. Ijeh kommer sikkert ikke til å kreve mer enn hva Powell har allerede og Erlandsen digger Powell.

                              Spiss mot spiss pluss litt penger...håper Arne biter på tilslutt
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • hoyt
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 2850

                                #16
                                Var det noen som så Fjørtoft som programleder på tv3 igår? Det var ikke den beste stemningen i studio akkurat Men Rekdal var jo der så det forklarer vel litt.. Selv synes jeg Fjørtoft er bedre som ekspert enn programleder..
                                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                - Nosa

                                Kommentar

                                • Latvijan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2005
                                  • 360

                                  #17
                                  Flott at Fjørtoft vil ha Ijeh og hyggelig å se at han koser seg i tv3's CL-studio, mens reten av laget er på treningsleir...

                                  Men ville det ikke vært litt rart og hente Ijeh nå? Med tanke på at stallen nå har 2 spillere uten "EU-pass" (Kasey og Sasa)....

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #18
                                    Ijeh har nok svensk pass, tenker jeg. Det går litt sakte med meg akkurat nå, men hvem er den andre spilleren vår utenfor EU?
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Latvijan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 360

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                      Ijeh har nok svensk pass, tenker jeg. Det går litt sakte med meg akkurat nå, men hvem er den andre spilleren vår utenfor EU?
                                      Radulovic og Wehrman.... Tror Ijeh bare har sitt nigerianske pass, men uannsett er det feil at kontrakten hans med IFK går ut etter årets sesong, den går ut i 2006!

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #20
                                        Radulovic har tysk pass, tror jeg.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        Working...