oktober 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

VINNER: Bjørn Helge Riise taper aldri med flagget på brystet. ( Foto: Digitalsport )
    Han taper aldri med Norge

OSLO: Bjørn Helge Riise har fortsatt tilgode å tape med det norske landslaget. Onsdag er arbeidsjernet klar for å opprettholde den gode statistikken.

Av: Olav Rege Olsen
    Publisert: 15.10.2007 kl. 14:13
    Endret: 15.10.2007 kl. 14:14
    Riise fikk sin debut med flagget på brystet med sine 29 minutter i privatlandskampen mot Serbia i november i fjor. Deretter har det nærmest gått slag i slag for den tidligere Belgia-proffen.
    Lillestrøm-yndlingen har startet i de fem siste landskampene og har fortsatt tilgode å være med å tape med Norge.
    - Jeg er fornøyd med hvordan ting har gått på landslaget så langt, men jeg håper jeg skal ta flere steg. Erfaringen jeg får på dette nivået er veldig bra, sier Bjørn Helge Riise til Aftenbladet.no.
    Tror Bosnia er slitne

Onsdag er han igjen i Åge Hareides førsteellever, og landslagssjefen tror løpskraften, blant annet Riise kan tilføre den norske midtbanen, blir avgjørende for kamputfallet.
    - Bosnia er slitne etter å ha spilt med ti mann i store deler av den andre omgangen mot Hellas. Vi har spiller som Riise, Solli og Grindheim med stor løpskapasitet på midtbanen. Det blir viktig, sier Hareide om resepten.
    - Jeg liker å løpe

Riise selv trives bra som indreløper, selv om han til tider har blitt brukt som kantspiller av Tom Nordlie på Åråsen.
    - Jeg liker å løpe og gjøre grovarbeidet. Det er positivt for min karriere at jeg kan spille på mange ulike plasser, sier Riise, som faktisk også har spilt høyreback.
    Fakta:
    Bjørn Helge Riise
    Født: 21. juli 1983
    Landslagsdebut: 15. november 2006, mot Serbia.
    Landskamper: 6
    Landslagsmål: 0
    Klubb: Lillestrøm
    Tidligere klubber: Aalesund, Viking (lån), Standard, FC Brussels (lån).
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Nettavisen (fxt)

Kippe på fødselsalert

Av Marius Vik
      15.10.07 15:11

Brede Hangeland kan miste Bosnia-kampen på grunn av fødsel. Frode Kippe står klar til å overta.

BISLETT/ULLEVAAL STADION (Nettavisen): Det er riktignok fortsatt noen dager til, men Brede Hangeland venter sin førstefødte i disse dager. FCK-spilleren går for sikkerhets skyld med lett tilgjengelig og påslått mobil – hele tiden.
      - Ja, det stemmer det.

BARNEFOKUS? Er det størrelsen på sin tilkommende Brede Hangeland viste på søndagens landslagstrening?
      Foto: Sara Johannessen, SCANPIX.

Tror det går fint
      Så altfor stresset er rogalendingen likevel ikke.
      - Jeg regner med det går fint. Terminen er et godt stykke etter kampen (25. oktober, red. anm.), men selvsagt kan man føde før termin, sier han.
      Det har ikke Hangelands «superreserve», Frode Kippe, den helt store troen på.
      - Jeg tviler på det skjer. Da jeg fikk min førstefødte, gikk fruen ti dager over terminen, minnes LSK-spilleren.
      - Men skulle det skje, så er jeg selvfølgelig klar. Jeg føler jeg er i god form, og har prestert bra over tid, sier LSK-spilleren – og får støtte av Nettavisens spillerbørs, hvor han nok en gang er helt i toppen.

- Fungerte bra med Hagen
      Selv har ikke Kippe startet en landskamp siden han fikk muligheten borte mot Serbia for et snaut år siden. Den gangen var det Erik Hagen som startet ved siden av ham, akkurat som det vil være nå også – skulle han få sjansen.
      - Vi klarte oss bra sammen der nede, og de skapte lite mot oss.
      - Men jeg håper Brede spiller. Han fortjener det etter det han har vist, og er en viktig spiller for Norge, legger LSK-kapteinen diplomatisk til.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

LSK 2 - Nardo 3-1

Lillestrøm 2 har i kveld slått Nardo 3-1 i en viktig bunnkamp i 2. divisjon. Jeg siterer et utmerket referat fra annen tråd:

Opprinnelig skrevet av gilbert

Fra start spilte

Moldskred
        Danton-Trym Bogen-Lasse-Shane
        Viktor-Bukken-Påsan
        Karim-Cisse-Mostafa Abdellaoue

1-0 etter 12 minutter ved Karim, som skjærer inn fra høyre kant og kommer aleine med keeper.
        1-1 etter 24 minutter etter frispark fra Nardo
        2-1 etter 50 minutter på langskudd fra Pål Strand, som lobber over keeper
        3-1 etter 63 minutter ved Cisse som vinner en duell med to forsvarere på et langt framspill og kommer aleine med keeper

På dette tidspunkt spilte andrefugla for øvrig med 10 mann, da "Mos" var gått ute med skade (gult kort til en Nardo-spiller) etter ca 60 minutter, og Jonas Kordahl først kom inn (på samme plass) etter 64 minutter.

Etter 73 minutter gikk Pål ut og Nicko Sparby kom inn, mens Tom Gulbrandsen gikk ut og Martin Vethe kom inn etter 78 minutter. Deretter spilte vi med

Nicko-Trym-Martin-Lasse
        Viktor-Danton-Shane
        Karim-Cisse-Jonas

Innsatsen og tempoet i denne kampen var langt bedre enn i en del kamper tidligere for LSK 2, selv om presisjonen til tider var dårlig. Nardo ligger vel nærmest oss på tabellen, og spilte også med høy tenning, tøffe dueller og lange baller mot spissene.

Karim viser bedre takter enn i de første kampene for LSK 2 og Pål jobber godt, det samme gjør Shane, og ikke minst "Dansken" eller "Danny", som vel er meget nær å starte på høyrebacken for A-laget ? Særlig i andre omgang viste Cisse mye bra i angrep (men han jobber også disiplinert bakover), med et rykk som lover godt framover.

Bukken var nær en skåring på et langskudd, og greier seg bra, mens Trym Bogen faktisk i dag som tidligere er minst like god som Lasse av midtstopperne. Lasse har derimot et eget talent også i angrep, selv om det ikke ble mål i dag. Moldskred virker tryggere nå, og hadde en god og viktig redning tidlig i kampen ("Grodås-effekten" ?); i starten av utlånskarrieren var jeg slett ikke overbevist av det jeg så på trening og for andrelaget. Viktor gjør mye bra, men mangler nok kamptrening på høyt nivå, kanskje kan Royal League-spill gi muligheter ?

gilbert

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

(Foto Terje Pedersen, ANB) OFFENSIV: Bjørn Helge Riise viser fram brystkassa før morgendagens kamp mot Bosnia-Hercegovina. Det setter landslagssjef Åge Hareide pris på.

Riise vil vise seg fram

BISLETT:
          Tre landskamper, tre seriekamper og en cupfinale er Bjørn Helge Riises program de neste fem ukene.

Av Per Kristian Torvik
          Publisert 16.10.2007 - 06:31 Oppdatert 16.10.2007 - 06:34

LSKs midtbanemotor er i utstillingsvinduet for å oppnå sitt mål om en utenlandskarriere.

– Å få være med på dette er noe jeg har jobbet for i årevis. Det er bare å glede seg, sier Bjørn Helge.
          Han er bombesikker i Åge Hareides landslag etter at han ble tatt inn i varmen i mai. Mot Hellas i EM-kampen i september var det bare Premier League-spillerne John Arne Riise, John Carew og Morten Gamst Pedersen som var bedre enn ham. Ikke rart gutten drømmer om å bli den fjerde norske spilleren fra engelsk toppdivisjon på landslaget.
          – Jeg håper naturligvis jeg skal komme meg ut igjen. Vi får se hva som skjer når overgangsvinduet åpner igjen etter jul.

Holder på mamma
          Klubber som eventuelt er interessert vil følge med hva som skjer i medaljekampen, der LSK har sjanser til både å ta sølv og bronse. En cupfinale er alltid et høydepunkt i Norge.
          Likevel er det i de tre EM-kampene Bjørn Helge selv kan avgjøre om han er klar for en karriere i England eller en annen av de store nasjonene. Da er håpet at det riktige tilbudet skal tikke inn til mamma Berit, som fortsatt er hans agent.
          – Jeg er trygg med det. Vi er også enige om at hvis det skjer noe, skal vi ta en annen agent med i forhandlingene.
          Da Bjørn Helge kom inn i landslaget var spørsmålet om han mestret nivået.
          – I dag er forventningene store til at du skal følge opp dine gode kamper?
          – Jeg kan bare love at jeg skal stå på og jobbe hardt for å fortsette på samme måte. At det blir stilt forventninger til meg, skal jeg takle. De forventningene vil uansett ikke være høyere enn kravene jeg stiller til meg selv.

Nådde målet
          Målsettingen før sesongen var å spille seg inn i Åge Hareides tropp.
          – Det har jeg greid. Nå må jeg stake ut kursen videre. Å komme med og oppleve samholdet på i denne gjengen har vært en opptur. Jeg vil være med å prege landslaget.
          – Da er EM naturlig å sikte seg inn mot?
          – En hovedmålsetting for alle. Jeg tror vi har store sjanser til å greie dette når vi kan avgjøre selv.
          – Med to målgivende mot Malta i juni er en scoring et naturlig mål også?
          – Jeg tar gjerne med meg begge deler. Det hadde vært gøy å gjøre et mål i en av de tre EM-kampene også.
          Da Åge Hareide skulle velge mellom Bjørn Helge Riise og Jan Gunnar Solli til kampene mot Malta og Ungarn valgte han Riise. I morgen er begge med. LSK-gutten har en nybakt seriemester foran seg på høyrevingen.
          – Jan Gunnar er i kanonform. Jeg håper vi to sammen kan stelle i stand litt av hvert i morgen kveld, sier Bjørn Helge Riise.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

LYKKELIG: En lykkelig Cisse fikk oppholdstillatelse og ble målscorer på fire dager, og rakk å imponere trener Tom Nordlie i tillegg. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Store dager for Cisse

LILLESTRØM:
            (LSK 2 – Nardo 3-1). Fredag fikk han oppholdstillatelse i Norge på humanitært grunnlag. I går ga Cisse Aaden Abashir LSK håp om å overleve i 2. divisjon med lagets tredje scoring.

Av Per Kristian Torvik
            Publisert 16.10.2007 - 06:31 Oppdatert 16.10.2007 - 06:35

– En ting er klart: Jeg tror ikke vi skal ta sjansen på å sende ham bort, uten at vi har funnet ut hva som bor i ham. Det er mye kvalitet i gutten, sa trener Tom Nordlie i går.
            Cisse bare smilte av rosen han fikk av trener og medspillerne etterpå. Som asylsøker kan han bare ha amatørstatus som spiller. Når somalieren nå har fått oppholdstillatelse, har han lov å tegne proffkontrakt med en norsk klubb. Det gir LSK sjansen til å ha ham med på a-lagstreningene utover vinteren.
            – Cisse er meget god på hodet, han er rask og god med ballen. Men han mangler naturligvis en del når det gjelder samhandling. Det må vi finne ut om han kan lære, sier Tom Nordlie, som signaliserer at Cisse, Trym Bogen og Nickolas Sparby ligger an til å bli tatt opp som talenter det vil satses ekstra på.

To kan overleve
            I og med at Odd med all sannsynlighet rykker ned fra eliteserien, vil det beste av de tredje siste lagene i de fire avdelingene i 2. divisjon overleve. Det blir helt sikkert lag nummer 12 i avdeling 1. I Sarpsborg sysler Sparta og Sarpsborg med planer om å slå seg sammen for å skape et slagkraftig lag i byen. Leder i fotballgruppa i Sarpsborg, Jon Henriksen, vil ikke si noe om saken.
            – Vi har hatt en ryddig prosess rundt dette. Jeg kan ikke kommentere den saken nå, sier han.
            Det som er klart, er at begge klubbene har gitt et prinsipielt ja til planene. Saken kan bli avgjort på et ekstraordinært møte i kveld.

Hard kamp
            Det betyr at det kan bli nok en plass ledig i 2. divisjon, og LSK få en ny sjanse til å overleve. Men de har sterke motstandere i Asker (borte) og Strindheim (hjemme) til slutt.
            Hardest motstand kan det bli fra de nordnorske lagene i avdeling 4, der fire lag kjemper for å unngå de tre siste plassene. I og med at Skarp – Hammerfest og Mjølner – Harstad er to av oppgjørene i de to siste rundene, må det deles ut poeng til noen av dem. Akkurat det kan bli LSKs bane.
            – Det kan bli tøft, men vi prøver. Det største problemet vårt er at de to siste serierundene spilles lørdag – dagen før kampene mot Rosenborg og Start, sier Tom Nordlie.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

– Kunne vært utsolgt to ganger

OSLO:
              Interessen for cupfinalen mellom FKH og Lillestrøm er stor.
              Av Espen Bolstad
              Publisert 16.10.2007 - 07:21

23.900 bestillinger er lagt inn på Norges Fotballforbunds hjemmesider. Bare 2.500 er til salgs via forbundet.
              Det skriver NRK Rogaland.

Trekning
              – Vi er veldig fornøyd med at det så stor interesse for cupfinalebillettene. Det viser at cupfinalen for menn har en helt fantastisk posisjon, sier generalsekretær i NFF, Karen Espelund til NRK.
              Tidligere år har billettene vært solgt etter «først til mølla»-prinsippet, men i år blir det trekning blant dem som har meldt sin interesse. Hver person får kjøpe fire billetter.

Mest til klubbene
              70 prosent av de ordinære sitteplassene er forbeholdt de to finalelagene og deres supportere. Til sammen er det plass til 25 500 tilskuere på Ullevaal stadion.
              – Vi har valgt helt bevist å prioritere de to finalelagene og deres supportere. Det er deres hovedfest. Men den store interessen viser jo at vi kunne solgt ut Ullevaal stadion to ganger, sier Espelund.

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Tor-Kristian Karlsen vurderer BHRs markedsverdi

Bjørn Helge Riise: Etternavnet er ikke et drawback, men lillebror Riise er i dag blant Norges største eksportobjekter på egne meritter. Stadig blir jeg konsultert om Mini-Riise, som tydeligvis har vekket interesse i flere europeiske land. For LSK-guttens del kan man kun håpe at klubbledelsen - notoriske for jernhåndbefatning i utgående overgangssaker - ikke stikker kjepper i hjulene for et nytt Europa-eventyr. For Riise tilhører kategorien av landslagsspillere som trenger nye utfordringer.
                14 millioner.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Na24

Tom Lund (til høyre) har i en årrekke vært medlem av Lillestrøms sportslige utvalg. Her i prat med LSKs rike onkel, Per Berg. ( Scanpix )

Spilte for 136 mill. hos Tom Lund

LSK-legenden håvet inn millioner på spilleautomater. Men nå er det slutt.
                  Av Mads Kvernen Kleppe

Tom Lund AS omsatte for vel 25 millioner, og fikk et overskudd på rundt seks millioner i fjor.

Men fremtiden ser ikke lys ut for den tidligere Åråsen-heltens selskap. For fra 1. juli i år stengte kulturminister Trond Giske automatmarkedet.

- Dette vil medføre at det vesentligste av selskapets inntektsgrunnlag forsvinner fra denne datoen. Selskapets virksomhet vil etter dette bestå av forvaltning av fast eiendom og investering i annen næringsvirksomhet, skriver styreleder Lund i årsberetningen.

111,7 mill. i gevinster
                  Kun rundt en kvart million av fjorårets omsetning til Tom Lund AS kom fra annen virksomhet enn spilleautomater.
                  - Styret vurderer at forutsetningen for fortsatt drift er til stede, men under vesentlige andre økonomiske rammer enn tidligere, skriver Lund.
                  Tross gjentatte forsøk har det ikke lykkes NA24 å komme i kontakt med 57-åringen.
                  Brutto-omsetningen fra Tom Lunds spilleautomater var i fjor 136,4 millioner, mens 111,7 millioner gikk tilbake til spillerne som gevinster.

Håver inn på kiosksalg
                  2006-overskuddet pløyer Lund inn i egenkapitalen, som ved årsskiftet var på solide 11,7 millioner.
                  Han eier også Effect AS, som var datterselskapet til Tom Lund AS. Firmaet driver kiosk i Skedsmo, og fikk inn 3,7 millioner i fjor. Overskuddet ble vel 1,3 millioner. Effect AS ble i høst fusjonert inn i Tom Lund AS.
                  Fotballegenden eier også halvparten av aksjene i Mix Jessheim AS (som omsatte for 6,4 millioner og gikk 360.000 i pluss) og halvparten av nå oppløste Årvoll Trav og Tipping AS. Sistnevnte selskap hadde ingen omsetning i fjor, og fikk 19.000 i underskudd.

[Legges inn under noe tvil, men saken dreier seg tross alt om Tommy.]

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Gratisbilletter

Fra annonse i RB i dag:
                    Fyll opp Åråsen!
                    LSK, KanariFansen og Romerikes Blad har gått sammen for å kle Åråsen i gult og svart når Rosenborg kommer på besøk, søndag 21. oktober kl 18:00.

Få inntil fire gratis billetter til Diadora-tribunen på følgende steder:
                    • Romerikes Blads lokalkontor på Jessheim. (henv. Sentralbordet)
                    • Strømmen Storsenter v/informasjonsdisken
                    • Lillestrøm Torv v/informasjonsdisken
                    • Indre Akershus Blad på Bjørkelangen

NB! Hentes fra klokken 12:00 i dag.
                    Førstemann til mølla!

Romerikes Blad

Egen kommentar: Kampen går kl. 20.00, men er det så nøye?
                    Last edited by RoyVaadal; 16.10.2007, 14:14. Begrunnelse: skrikende fonter. Litt redusert.

Kommentar

• rEPPA
                      *****istrator
                      • Nov 2003
                      • 3933

http://www.kfl.no/les.php?id=282

The Barmates's 15-års gave til KFL
                      Kfl er 15 år i 2007 og vi skal feire oss selv før RBK kampen søndag den 21. oktober, bl.a med konsert med The Barmates og Halvor Jordbakke på Martins fra kl 17.30.

Skrevet av Lasse Vangen

Vi har gitt ut en CD plate før i år hvor vi er helt overveldet av den positive responsen. Takk til alle som har kjøpt den, og takk for alle de gode tilbakemeldingene. Førsteopplaget er snart borte og 2.000 nye eksemplarer er bestilt. Takk også for all hyggelig respons vi har fått siden vi startet med KFL spillinger tilbake i 1994!

Vi har nylig vært i studio og spilt inn en låt til cupfinalen (Den fjortende låta vi har spilt inn i 2007....). Av forskjellige praktiske årsaker var det ikke mulig å få med vårt cupfinalebidrag på den cupsingelen som kommer nærmere cupfinalen. Vi satser uansett på at den singelen er knallbra og vi håper flest mulig kjøper cup-CD`en når den kommer ut!

Å gi ut en konkurrerende CD plate er selvsagt uaktuelt. Vi ønsker derfor å gi låta uten kostnader til KFL og deres medlemmer for nedlasting.

De som ønsker å laste ned låta forplikter seg samtidig til å gi minimum kr 10,- til KFL sin tifogruppe. På denne måten ønsker vi i The Barmates å bidra til tidenes tifo under cupfinalen!

Låta heter "Cupen hjem til Lillestrøm" (Kanskje ikke så veldig originalt.... ;-)

Tekst og musikk er av Egil Hjorteset

Egil Hjorteset; Vokal og akkustisk gitar
                      Øyvind B. Skaare; Diverse gitar og kor
                      Arne Aaraas Pedersen; Bass, tangenter, kor
                      Knut Aaraas Pedersen; Trommer og perkusjon

Produsert og mikset av Arne Aaraas Pedersen

Med jubileumshilsen fra The Barmates

Øyvind og Egil
                      www.kfl.no/debatt

Kommentar

• LasseB
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Aug 2007
                        • 81

FOTO: ROAR GRØNSTAD
                        Tidenes publikumsår

ÅRÅSEN:
                        LSK når ikke målet om et snitt på 9.500 tilskuere. Men Åråsen-klubben setter en solid tilskuerrekord i 2007.
                        Av Morten Svesengen
                        Publisert 16.03.2006 - 07:30 Oppdatert 17.10.2007 - 14:51
                        Tips en venn om denne saken
                        Skriv ut denne siden

Les også

I 2006 satte LSK ny rekord med et publikumssnitt på 8.616.
                        Foran årets sesong var målet å knuse rekorden og ende på 9.500 tilskuere.
                        Målet når LSK trolig ikke, men allerede denne uka ble fjorårsrekorden passert.
                        Med forhåndssalget til søndagens hjemmekamp mot Rosenborg har LSK nå solgt 112.568 billetter til sesongens 13 kamper. Det betyr at fjorårets rekordtall 112.006 er passert.
                        For å nå et snitt på 9.500 tilskuere, må LSK fylle stadion mot både Rosenborg og Sandefjord. Det vil trolig ikke skje. Men med godt besøk på de to kampene vil LSKs nye tilskuerrekord bli et snitt på rundt 9.300 tilskuere.
                        – Vi gikk offensivt ut, men jeg innser at det blir tøft å nå målet om 9.500nå. Uansett vil vi være ganske fornøyd om tallet ender mellom 9.200 og 9.300. Vi har tatt et ganske langt steg framover, sier arrangementsansvarlig Anders Riiber i LSK.
                        Riiber forteller nå om en ganske stor pågang til storoppgjøret mot Rosenborg søndag.
                        – Det var litt lunken interesse da vi hadde lukket salg til kampen etter tre strake tap og 2-11 i målforskjell. Men etter seieren over Vålerenga har det tatt seg opp igjen. Nå kjemper vi igjen om sølvet, sier Riiber.
                        LasseB
                        - gul ved Randsfjorden!

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

LSK-frustrasjon omkring uvissheten om Royal League (100% Fotball)

Frustrasjon i bl.a. LSK og Brann fordi det ennå ikke foreligger noen avklaring om Royal League. Frank Grønlund tror at en avklaring er like rundt hjørnet, men har ikke hørt noe nytt i løpet av dagen.

Synes at denne saken fortjener en lenke i nyhetstråden, da Grønlund er sitert flere ganger og RL/ikke-RL jo er av betydning for klubben:

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• gravinho
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Oct 2005
                            • 240

dagbladet.no

Bjørn Helge turte ikke rope etter ballen

GUTTEDRØM: Bjørn Helge Riise feiret sitt første landslagsmål med storebror John Arne, pasningslegger Morten Gamst Pedersen og Jan Gunnar Solli.
                            Foto: Cornelius Poppe, Scanpix

annonse

Yngstebror Riise er Sarajevos lykkeligste i natt. - Dette er guttedrømmen som går i oppfyllelse.
                            LES OGSÅ:
                            STIAN HARALDSEN
                            shar@dagbladet.no

Onsdag 17.10.2007, 23:45
                            oppdatert 23:53
                            SARAJEVO (Dagbladet.no): Bosnia-Norge 0-2. Bjørn Helge Riise har fortsatt ikke tapt en landskamp. Onsdag kveld scoret han også sitt første mål med flagget på brystet.
                            Det er ikke rart Lillestrøm-spilleren strålte etter kampen.
                            - Dette er uten tvil min største kveld på fotballbanen, sier yngstebror Riise.

Fikk stå aleine
                            Det var igjen et drøyt kvarter da han fikk ballen servert på et sølvfat av Morten Gamst Pedersen. Da ledet Norge 1-0, men Bosnia presset faktisk litt.
                            Målet punkterte kampen.
                            - Morten kom seg rundt på kanten og Thorstein (Helstad) og Sigurd (Rushfeldt) løp mot første stolpe. Gamsten så at jeg var aleine og han traff perfekt med pasningen.
                            Riise turte ikke rope på ballen, men det var heller ikke nødvendig for Blackburn-spilleren hadde løftet blikket.
                            - Hvis jeg hadde ropt hadde jeg nok blitt plukket opp. Det tok jeg ikke sjansen på, sier Bjørn Helge til Dagbladet.no.

- En guttedrøm
                            Bjørn Helge Riise spilte en stor kamp på Sarajevos gamle OL-stadion. Han løp bosnierne frusterte og var overalt.
                            Da passet det veldig bra at det var nettopp han som var på rett plass til rett tid 16 minutter før slutt.
                            - Jeg tror jeg aldri har konsentrert meg så mye på et skudd før. Banen var veldig humpete og jeg var redd ballen ville sprette. Dette er en guttedrøm som går i oppfyllelse, sier han.
                            Dette var Bjørn Helges sjuende landskamp, og han vært stabilt god i den korte landslagskarrieren sin.

Vil slå Tyrkia også
                            Nå er Norge bare to kamper unna EM-sluttspillet neste sommer. Tyrkia tapte for Hellas og Norge vil nå vøre EM-klare med seier mot tyrkerne på Ullevaal om en måned.
                            - Vi er ett steg nærmere nå, og kan avgjøre hjemme.
                            De fleste andre resultater har gått Norges vei denne høsten, og selv et uavgjortresultat på Ullevaal kan være nok.
                            Da holder det å vinne borte mot Malta. Hvis kampen ender 1-1 eller 0-0, klarer Åge Hareides menn seg med uavgjort på middelhavsøya.
                            - Men vi kan ikke gå for uavgjort mot Tyrkia. Vi må prøve å styre kampen på vanlig måte, slik vi alltid tenker hjemme.

[Min kommentar: Grattis med god kamp, Bjørn Helge! Ta med deg selvtilliten inn i de neste LSK-kampene, bitte!]
                            gravinho

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

RB: Sulten på en tittel

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3065189.ece

...og FFK-Kasey er allerede klar for banketten
                              ÅRÅSEN:
                              Tom Nordlie vil ha en bit av alt, men i valget mellom cupfinaleseier og seriemedalje er valget lett. Nå vil han endelig vinne et gull!
                              Av Espen Solbakken
                              Publisert 18.10.2007 - 06:31

– Må jeg velge mellom sølv i både serie og cup kontra 6. plass og NM-gull, tar jeg det siste. Men her tenker vi en og en kamp av de fire vi har igjen, og før cupfinalen er det tre stykk i Tippeligaen, maner Tom Nordlie om.
                              Hans trenerkarriere og LSKs ferskere klubbhistorie har et sammenfallende fellestrekk; ingen har vært en vinner. Nå da de endelig har kommet sammen, kan alt løse seg for begge parter søndag den 11. november.
                              – Jeg har fremdeles ikke en tittel i hus, men skulle vi ta medalje i Lillestrøm i år vil jeg kalle det å vinne en medalje. Da jeg var i Start skjøt vi fire ganger i stanga i siste kampen og tapte gullet. Vinner vi cupen og tar medalje i serien er det klubbens beste sesong siden 1989, det vil være fantastisk, synes Nordlie.

Rosenborg neste
                              Han har så og si full stall å velge i foran søndagens hjemmekamp mot Rosenborg, den første av tre medaljekamper i Tippeligaen for LSK.
                              – Medalje er mulig med seks poeng eller mer. Vinner vi alle tre, tror jeg vi tar sølv, hevder Nordlie.
                              Han karakteriserer førsteåret på Åråsen som tre år med læring; det har vært landslagsboikott, gule og røde kort, karantener, Käerjeng og mere til. Men Nordlie er stolt av at gruppa har reist etter hver smell. Og nå er det bare finaler igjen, både i serie og cup.
                              – Vi sølte bort en sikker medalje med tapene mot Tromsø og Stabæk, men muligheten er der fortsatt. Selv om Rosenborg gjenstår, blir kanskje Start i Kristiansand den tøffeste av de tre siste, sier Nordlie.

Kasey har trua

– Sjansen for sølv der, sa tidligere LSK-spiller Kasey Wehrman til sin gamle trener da australieren stakk innom LSK-lunsjen etter onsdagens trening – den tredje økten på rad med meget god kvalitet, i følge Nordlie.
                              – Først hadde de tre dager fri, så kom gutta tilbake og har nå levert tre kanontreninger denne uka. Det er ikke noe problem i det hele tatt å spille tre seriekamper før finalen, gutta er like sultne på medaljer som meg.
                              Han forventer at det skal gnistre på banen allerede søndag. Simen Brenne rapporteres fortsatt i knallform og har fått følge av mange på de siste treningene.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

LSK utlyser 2 stillinger

Det utlyses to ledige stillinger i LSK: Trener til 2. lagsstallen, og spillerutvikler for aldersgruppen 11 til 15 år. For de interesserte:

Kommentar

• morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

VGTV:Intervju med BHR..

http://atvs.vg.no/player/index.php?
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Tallene før runden (100% Fotball)

"Lillestrøm – Rosenborg:

Lillestrøm er best på 31 hjemmekamper mot Rosenborg, og har vunnet 13 av dem. Rosenborg har 10 seirer, mens åtte har endt med poengdeling. Mål: 43-43.
                                    Rosenborg er uten tap på sine sju siste bortekamper i eliteserien mot Lillestrøm.
                                    Lillestrøm har sluppet inn mål i sine 22 siste eliteseriekamper mot Rosenborg. Forrige gang det ble null baklengs var 3-0-seieren 12. mai 1996.
                                    Rosenborg er uten seier i sine seks siste bortekamper. Forrige borteseier var 2-1-triumfen mot Odd 18. juni. Klubbrekorden er 13 bortekamper på rad uten seier, satt fra mai 1977 til mai 1979.
                                    Rosenborg har scoret i sine 38 siste kamper i eliteserien. Forrige gang det ikke ble mål, var 0-0-kampen mot Brann 5. juni i fjor. Klubbrekorden er fra april 1994 til mai 1996, da scoret RBK i 53 kamper på rad.
                                    Rosenborg mangler tre mål på å komme til 1900 eliteseriemål. RBK vil bli første lag som kommer til dette antallet.
                                    RBK er eneste lag som ikke har fått rødt kort denne sesongen.
                                    Lillestrøm er verst, med seks røde kort.
                                    Rosenborg er svake borte denne sesongen, med bare to seirer på 11 bortekamper. To har endt uavgjort, mens sju er tapt. Bare Lyn (5 poeng) og Sandefjord (2) er verre i eliteserien.
                                    Rosenborgs differanse på 19 poeng mellom poengfangsten hjemme og borte, er størst i eliteserien.
                                    Lillestrøm har scoret først 13 ganger denne sesongen. Dette har gitt ni seirer, tre uavgjort og ett tap."

Hele saken: http://fotball.aftenbladet.no/elites...ticle92464.ece

Kommentar

• brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 598

Foto Anders Hoven , Digitalsport REISENDE I SUKSESS: Det norske landslaget har ikke tapt med Bjørn Helge Riise på banen. Suksessen gjør LSK-spilleren interessant for utenlandske klubber.

Ingen reisegaranti for Riise

ÅRÅSEN:
                                      Landslagssuksessen gjør Bjørn Helge Riise het på overgangsmarkedet. Men det betyr ikke at han forsvinner fra LSK og Åråsen allerede i høst.

Av Morten Svesengen
                                      Publisert 19.10.2007 - 06:30

Spilleragenter RB-sporten har snakket med tror Riise har en framtid i engelsk Premier League, men de er ikke like sikre på at han vil havne i en utenlandsk klubb når overgangsvinduet åpner i januar.
                                      – Bjørn Helge har hatt en god sesong, og han har spilt gode landskamper. Det er viktig hvis man skal bli lagt merke til. Men overgangsprosessene i klubbene tar lengre tid enn tidligere, og det skjer ikke nødvendigvis noe i høst, sier agent Lars Petter Fosdahl.
                                      Hans kollega Stig Lillejord er enig.
                                      – Navnet hans står definitivt på blokka til mange klubber. Jeg vet at flere klubber har sett ham, men markedet er ikke enkelt. Det er mange gode spillere der ute, fastslår Lillejord,
                                      Bergenseren har uansett tro på at Riise vil havne i en større klubb.
                                      – Jeg ser på ham som en av få norske spillere i dag som kan greie å spille i Premier League. Det betyr ikke at han får kontrakt der allerede nå. Veien til England kan også like gjerne gå via Tyskland eller Frankrike, tror Lillejord.

LES OGSÅ: Tidenes publikumsår på Åråsen!

– Skal til en ordentlig klubb
                                      Lars Petter Fosdahl mener at Riise sammen med Petter Vaagan Moen, Christian Grindheim og Alexander Tettey er en av de heteste norsk overgangsobjektene.
                                      Han tror en god kamp hjemme mot Tyrkia kan bety mye.
                                      – Internasjonale kamper teller mer enn klubber i den norsk serien. Det er der klubbene ser potensialet til spillerne, sier Fosdahl.
                                      På Åråsen sitter LSK-manager Jan Åge Fjørtoft helt i ro selv om Riise med sin gode sesong blir interessant på overgangsmarkedet.
                                      – Helt siden Bjørn Helge kom til oss har vi hatt en god dialog rundt disse tingene. Han er flink til å lytte til de rådene han får. Jeg er helt sikker på at han kommer til å få en stor karriere ute, men det er viktig å ta de riktige valgene. Der kan vi hjelpe ham, mener Fjørtoft.
                                      Og én ting er den tidligere utenlandsproffen veldig opptatt av:
                                      – Bjørn Helge blir solgt fra LSK den dagen vi får det riktige tilbudet. Men målet vårt er at han skal til en ordentlig klubb, sier han.

LES OGSÅ: Billettbørsen før Rosenborg-kampen!

Riise stresser ikke

Riise kom i går tilbake fra Bosnia. Han lar seg ikke påvirke av all interessen som sannsynligvis vil dukke opp.
                                      – Jeg orker ikke stresse, og kan ikke tenke for mye på at det sitter klubber på tribunen. Jeg og familien trives i Norge, det er ikke bare å slippe alt og så dra ut, sier Riise, som er glad for den erfaringen han skaffet seg i Belgia.
                                      I da møter er han tilbake på LSK-trening – den sist før søndagens viktige oppgjør mot Rosenborg på Åråsen.
                                      LSK-trener Tom Nordlie

– Jeg forventer at han er fysisk klar og mentalt forberedt til kampen søndag. Landskampen har vært. Nå er det Rosenborg-kampen det dreier seg om. Bjørn Helge er flink til å fokusere på de rette tingene, og jeg er ikke redd for at han ikke gjør det denne gangen også, sier Nordlie.

LSK - ROSENBORG, SØNDAG KL. 20

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Den nye Lehmann (fxt)

Under tvil legges denne lenken inn her. Heinz Müller gjør det strålende i England, og skal være aktuell for PL. Intervju med Heinz, med flere referanser til LSK, bl.a. til den forestående cupfinalen: Det må da være 100% sikkert at LSK slår Haugensund:

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Kampen om Europa (100% Fotball)

Frode Kippe og Vidar Riseth er duellanter både for Norge og i Norge. Søndag kan Kippe og LSK stoppe RBKs UEFA-cupsjanser. ( Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX )

Kampen om Europa

SARAJEVO/OSLO: Det skulle være den store seriefinalen. I stedet skal LSKs Frode Kippe og RBKs Vidar Riseth kjempe om den superviktige fjerdeplassen.

Av: Roy Tommy Bråten
                                          Publisert: 19.10.2007 kl. 07:56

Mange, deriblant Adresseavisen, trodde seriegullet skulle stå mellom lagene som møtes på Åråsen søndag. Serieoppsettet ble helt tydelig satt opp for en finale lik den Brann-Rosenborg utkjempet i fjor høst, tre runder før slutt.
                                          Slik blir det ikke i år, men likevel er kampen høyest interessant for hvordan neste sesong blir for lagene.

Serien viktigst
                                          Spesielt for Rosenborg, som må vinne for å ha mulighet på den viktige fjerdeplassen som gir UEFA-cup. Noe Vidar Riseth er fullstendig klar over på vei hjem til hverdagen etter landslagsoppholdet.
                                          -.UEFA-cup er superviktig for oss. Det er fortsatt ni poeng å kjempe om i serien, og vinner vi alle kampene som gjenstår er det store sjanser, mener han.
                                          -.Hva er viktigst, Lillestrøm eller Valencia som dere møter onsdag i neste uke?
                                          -.Vi har, og må ha, fokus på Lillestrøm. Serien er viktigst akkurat nå, sier Riseth.
                                          Før kampen ligger RBK fire poeng bak Lillestrøm, som igjen er henholdsvis to og tre poeng bak Viking og sølvplasserte Stabæk. Kippe og kompani gikk for gull etter ferien, men rotet det til for seg selv på ettersommeren.

Hatsk stemning
                                          Skulle fjerdeplassen ryke, har Lillestrøm en matchball til gjennom cupfinalen mot Haugesund. Men akkurat den kampen tenker ikke Kippe på. Han vil ha medalje, og sikre plassen i Europa raskest mulig. Men at det er RBK han skal kjempe mot om fjerdeplassen synes han er rart.
                                          -.Jeg hadde ærlig talt regnet med at Rosenborg lå høyere på tabellen. Men at det ikke er seriefinale mellom oss, er jeg ikke overrasket over. Før sesongen trodde jeg på Brann, sier stopperen.
                                          Begge er uansett sikre på at det blir en kamp av godt gammelt slag. Med andre ord; tøffe dueller, jevnt, hatsk stemning på en utsolgt tribune og ikke minst artig.
                                          -.Det er noe spesielt med å møte Rosenborg. Og ingenting er artigere enn å banke dem, selv om det er en stund siden nå, sier Kippe.

Råtasser i kamp
                                          Kippe og Riseth utkjemper ikke bare en kamp i serien. Også for Norge er det innbyrdes kamp, om å være førstevalget bak Brede Hangeland og Erik Hagen. Foreløpig er det Riseth som leder.
                                          Men Kippe leder derimot kampen om å være den største råtassen.
                                          -.Der har han gjort det bra med sine mange kort, humrer Riseth, og tenker på LSK-stopperens tre røde og sju gule kort.
                                          -.Og Vidar er jo tydeligvis blitt snill ettersom Rosenborg kan ta UEFA-cup plass gjennom fair play, humrer Kippe tilbake.

PS: Vinner Haugesund cupfinalen er det bare lag nummer 2 og 3 i serien som får spille UEFA-cup.

Kommentar

Working...