Dårligste sesong på nesten 10 år.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

Dårligste sesong på nesten 10 år.

Først vil jeg gi skryt til kanarifansen som jeg syntes gjør en kjempeinnsats med synginga i går. Brannfansen var skikklig skuffende og dårlig.
    Kanarifansen har lagt ned en kjempeinnsats i år og det kan dere være stolte over.

Så til mitt hovedpoeng. Jeg har lest med forundring de siste ukene på forumet over hvor mange som engasjerer seg for å prøve å dempe den negative kritikken som kommer fra egne supportere mot spillere og ledere.
    Jeg tror at det er en mer voksende og større kritikk en det enkelte folk ønsker at det skal være.

Lillestrøm har bedre og mer ressurser enn noen gang og høyere nivå på spillerstallen enn på lang tid. Likevel kan man man bare se på fakta og se at dette er blitt en fiaskosesong.Nå er det riktig nok noen kamper igjen men allikevel har dette ikke vært bra nok.

- Klubben har tapt 3 hjemmekamper i år (3 for mye og jeg siterer Frank Grønnlund "Lillestrøm skal ikke tape for noen tippeligalag på hjemmebane")

- Lsk ligger 12 poeng bak serielederen (dette er veldig mange poeng i forhold til der Lsk burde vært).

- Total fiasko i Uefa cupen.

- Spillemessig langt dårligere enn i fjor.

Kan noen med hånda på hjerte si at årets sesong har vært bedre enn i fjor?
    Greit at vi er i en cupfinale men det er et produkt færre og færre bryr seg om.

Jeg har fulgt laget tett i mange år og ut fra prestasjoner og de ressurser/spillerstall Lsk har mener jeg denne sesongen har vært den dårligste på nesten 10 år. Ja, før ble det mange 7 plasser men dette var i en helt annen tid med langt mindre ressurser og dårligere spillestall.

Så hva gjør man. Ikke vet jeg men klubben må gå i seg selv nå.

Jeg så fram til møte melllom supporterne og Jan Åge og Tom som skulle ha vært i August?? Det har det dessverre ikke blitt noe av ennå.
    Jeg har ikke noen problemer med å si mine meninger i et møte. Det nytter ikke bare å skrive på et forum og gjemme seg. Jeg vil si min mening rett ut til de ansvarlige personer.

Og nå må klubben og folk slutte å bruke unnskyldninger som har gått igjen på Åråsen over de siste 15 år om skader,suspansjoner,andre lags dobbeltdekkninger,dommeravgjørelser etc. Vi må slutte å syntes så synd på oss selv og heller levere de prestasjoner man er betalt godt for å levere.
    Kanskje derfor vi heller aldri har vunnet noe siden 89?
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Skader, suspensjoner og dommervgjørelser - i kombinasjon med en for dårlig stall. Med den beste førsteelleveren på banen har vi kjørt de fleste kampene - men med Kippe utvist og Søgård som midtbaneanker er vi avhengige av at motstander har en dårlig dag. Frem til tromsøkampen var vi bunnsolide bakover og så jævlig bra ut for å si det mildt. Vi må nok ut å handle, første mann på plass bør være Espen Hoff, deretter kanskje en avsindig god høyreback.

Problemet i år ligger på innkjøpsavdelingen:
    Vi må dessverre legge lista noe høyere enn spillere som Danton, Steinar Pedersen og Essediri når vi skal ut og shoppe. Dessuten må vi forsterke (og da mener jeg med klassespillere) på sommeren med folk som kan gå rett inn på laget og gjøre en bedre jobb enn de som blir erstattet. Å "bruke opp" en signering på en backup som Pedersen som attpåtil ikke kunne spille for oss er utilgivelig. Nordlie har herved forbud mot å handle fra Start. Rambekk har kostet oss mange poeng i år, en god, offensiv bekk på hans plass kunne reddet sesongen.

Kommentar

• e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

Hvorvidt dette blir den dårligste sesongen på 10 år så får vi svar på det den 11. November. Den 11. November får vi også svar på om dette er den beste sesongen på 10 år, fordi jeg mener nm gull henger høyere enn seriesølv.

Jeg tror det er greit å vente med å konkludere til etter cupfinalen.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7134

Stallen er for tynn, laget har pådratt seg unødvendige kort i fleng, og mannskapet er ikke p.t. et lag som fungerer best i 4-3-3. Vi har et 4-4-2-lag.

De beste stundene i år har vært veldig bra, men bunnivået til årets LSK er skremmende lavt. I tillegg blir vi avslørt gang på gang mot topplagene - se på tallenes tale mot lagene over oss på tabellen og døm selv.

Vi trenger tre-fire klare forsterkninger for å kjempe om gull neste år.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1634

Opprinnelig skrevet av reka
          Skader, suspensjoner og dommervgjørelser - i kombinasjon med en for dårlig stall. Med den beste førsteelleveren på banen har vi kjørt de fleste kampene - .
          Jeg vet ikke om jeg er enig i påstanden om at vi har kjørt de fleste kampene. I forhold til Brann og Stabæk synes jeg vi har et langt dårligere offensivt samhandlingsmønster. Og som det ble påpekt i en avis for noen dager siden; av lagene på øvre halvdel av tabellen er det kun Viking (som spilte store deler av kampen med 10 mann) vi har klart å slå i år. Det vitner om at det er mer enn "marginer" og dårlige dommere som har ødelagt for oss.

Kommentar

• Hexaphim
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 2819

Terminlista i år har gjort sesongen vår litt misvisende. Vi startet jo stort sett å spille mot bare søplelag, og gjorde det strålende. Da vi møtte på hardere motstand gikk det plutselig dårlig igjen. Så tok det seg opp, og vi vant mange kamper på rad (igjen mot søppel), før det nå rakner igjen når vi møter på storlag (Tromsø er ikke et storlag, men den kampen ble nå litt spesiell).

Vi kan vel rett og slett konkludere med at vi antakeligvis ikke er så gode i år som vi skulle ønske. Det trengs noen solide forsterkninger til neste år, men jeg har vel ikke helt troen på at det kommer. Per Berg har vel snøret igjen pengesekken, så vidt jeg har forstått.

Kommentar

• dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

Interessant at du nedvurderer et cupgull. Meg bekjent kan du kalle deg Norgesmester dersom du vinner cupen.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Opprinnelig skrevet av Dole
                Jeg vet ikke om jeg er enig i påstanden om at vi har kjørt de fleste kampene. I forhold til Brann og Stabæk synes jeg vi har et langt dårligere offensivt samhandlingsmønster. Og som det ble påpekt i en avis for noen dager siden; av lagene på øvre halvdel av tabellen er det kun Viking (som spilte store deler av kampen med 10 mann) vi har klart å slå i år. Det vitner om at det er mer enn "marginer" og dårlige dommere som har ødelagt for oss.
                Forsåvidt enig - vi har for dårlig stall i forhold til det tempoet vi bør ha i angrepsspillet. At samhandlingsmønsteret er blitt så dårlig må nok de stadige omskiftningene i angrepsrekka ta skylda for: Stallen er ikke tilpasset 4-3-3 som en over har kommentert, vi trenger klassespillere på kanten. Ollie og Sundgot sammen i 4-3-3 er et håpløst spiss/kantpar, istedet for å maskere hverandres svakheter kommer de langt tydeligere frem. Mot Lyn i 0-4 kampen, da Occean sist spilte midtspiss alene var han meget spillbar og kom ofte rettvendt til flere sjanser.

Jeg kunne sagt dette kortere: Selg Sundgot eller legg om til 4-4-2 (Sundgot på en god dag er så giftig at han forsvarer en formasjonsendring). Selg Essediri, danton ++ kjøp to nye ekte kantspillere i toppklasse (Hoff inn NÅ) og en super høyreback, la disse spille seg inn.

Laget
                Hoff/kant---------------- Occean-------------Ny kant
                (Backup Strand)------Backup Gunders----------Backup ???

---------Brenne--------------------Riise---------------
                --(Backup Søgård/Kiesenebner)------(Backup Mykle/Kiesenebner)---

------------------Mohueli (ny 5 års kontrakt)-----------------'
                --------------------(Backup Kiesenebner)-------------------

---Marius----Kippe---------PSA-------Ny høyreback
                -------------------------------------- (Backup Pedersen)

Dette forutsatt at Brenne viser den forventede hevning av nivå i 2008 - er han like medioker som i år må det bli benken på ham. PS Shane mister vi sikkert som døden.
                Last edited by reka; 01.10.2007, 09:41.

Kommentar

• superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

Var det ikke Trådstarter som ogås startet den famøse tråden "Tom Nordlie gå av!"?
                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Nei, ifølge nettavisen var det deler av kanarifansen som startet den.

Kommentar

• hthaug
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 440

For det første. Vi er ikke bedre.

Du snakker om økonomi, men du må også huske på at alle andre lag i tippeligaen har mye bedre økonomi om dagen. LSK har også mindre inntekter i form av publikumskapasitet i forhold til de vi liker å sammenligne oss med.

Ser sårt savnet av Koren og Mifsud i troppen og ingen har egentlig klart å fylle skoene. Det positive i år må være Espen Søgård og Pål Steffen som i mine øyene har vokst enormt denne sesongen.

Jeg håper virkelig at vi begynner å rydde i stallen før neste år, så kan heller benken inneholde flere rekrutter.

Håper virkelig det er noen på blokka til JÅF som er på vei inn og at Strand, Essediri, Bertheussen og Bjarki drar. De tilfører laget ingenting.

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7134

Urettferdig ovenfor Bertheussen, som har vært skadet i store deler av sesongen.

Jeg synes følgende kan vurderes ut av klubben etter sesongen, i tillegg til Rambekk og Stefanutto, som allerede er klare:
                        -Sundgot (fungerer ikke optimalt i 4-3-3)
                        -Essediri (har ikke vist noe i det hele tatt)
                        -Danton (ikke god nok)
                        -Kiesenebner (med forbehold om at han klarer å komme seg på beina igjen og får trent gjennom vinteren, han har vel pådratt seg to skader siden han kom til klubben)
                        -Påsan (trist, men sant, selv om han var ålreit i går. Skade, og har mistet farta)
                        -Husár (stagnert)

Vi trenger
                        -en offensiv høyreback (forslag mottas med glede)
                        -en midtspiss med TEMPO (Moldskred)
                        -et midtbaneanker som kan gi Mouelhi konkurranse (Fevang, kanskje litt gammel)
                        -en rask og spillende midtstopper
                        -en venstrebeint flankespiller (Espen Hoff, er han venstrebeint?)

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Hvordan har Husàr gjort det i Kamma forresten?
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7134

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Hvordan har Husàr gjort det i Kamma forresten?
                            Han var på tribunen da jeg filmet der oppe på lørdag. Tilsynelatende skadefri, men man vet jo aldri.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

Ville ikke forundret meg vis han ventet til siste kontraktsår for å slå til for så å gå gratis til et championshiplag...

Kommentar

• KanariGulFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 454

i år gjør vi egentlig det motsatte av hva vi har brukt å gjøre.. vinner mot bunnlag, men ikke topplag, og det er for mange gode lag og spillere i eliteserien til at det holder.. vi trenger MYE bedre spillere og ikke minst raskere og mer tekniske spillere.. brann rundspilte forsvaret vårt gang på gang i går og om en av våre spillere var i angrep så kunne 3 brannspillere lett løpe ifra og snappe ballen, og det var flaut å se på!!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Urettferdig ovenfor Bertheussen, som har vært skadet i store deler av sesongen.

Jeg synes følgende kan vurderes ut av klubben etter sesongen, i tillegg til Rambekk og Stefanutto, som allerede er klare:
                                  -Sundgot (fungerer ikke optimalt i 4-3-3)
                                  -Essediri (har ikke vist noe i det hele tatt)
                                  -Danton (ikke god nok)
                                  -Kiesenebner (med forbehold om at han klarer å komme seg på beina igjen og får trent gjennom vinteren, han har vel pådratt seg to skader siden han kom til klubben)
                                  -Påsan (trist, men sant, selv om han var ålreit i går. Skade, og har mistet farta)
                                  -Husár (stagnert)

Vi trenger
                                  -en offensiv høyreback (forslag mottas med glede)
                                  -en midtspiss med TEMPO (Moldskred)
                                  -et midtbaneanker som kan gi Mouelhi konkurranse (Fevang, kanskje litt gammel)
                                  -en rask og spillende midtstopper
                                  -en venstrebeint flankespiller (Espen Hoff, er han venstrebeint?)
                                  Ikke enig i at Gilbert bør gå. Synes heller han bør være tiltenkt backup-plassen til Occean som han var i starten på sesongen. Han har alltid putta mål og kan være avgjørende for suksess neste år. Trenger bra alternativer på alle plasser vis vi skal vinne.

Kommentar

• kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

Jeg syns det er leit at ikke T A Gundersen har fått en real mulighet på laget vårt i år... Når du er fast inventar på u21 landslaget må du få prøve deg.

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7134

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Ikke enig i at Gilbert bør gå. Synes heller han bør være tiltenkt backup-plassen til Occean som han var i starten på sesongen. Han har alltid putta mål og kan være avgjørende for suksess neste år. Trenger bra alternativer på alle plasser vis vi skal vinne.
                                      Jeg mener jo nettopp at Sundgot ikke er et særlig godt alternativ i en 4-3-3, og mener klubben må handle inn gjennombruddssterke angrepsspillere. Det er en av våre største svakheter pr. i dag. Og det spørs vel hvor godt Sundgot liker å sitte på benken som andre- eller tredjevalg.

Roman Kienast ville vært en flott forsterkning. Stor, sterk, god i lufta og temmelig rask.

Kommentar

• Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

Få spissene til å stå rettvendt mot mål så blir det bra.
                                        virker som der er en stor timingfeil på spillerne i og med at spissene veldig ofte når de får ballen står med ryggen mot mål, enten må da passninga komme tidligere eller så må spissene roe seg litt slik at de ikke må begynne å ryge når de skal få en passning, alt for sjelden at en gjennombruddspassning kommer i rett tidspunkt og da har vi endt opp med å spille på tvers, frem og tilbake rett utenfor 16-meteren
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

Kommentar

Working...