Dårligste sesong på nesten 10 år.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2128

    #21
    Personlig tviler jeg på at noen lag kunne gjort det særlig mye bedre hvis de hadde mistet to nøkkelspillere, byttet formasjon og trener før seriestart. Vi har vært med i toppen hele sesongen i år, og har manglet marginer/dyktighet i de avgjørende øyeblikkene. Men; Jeg trodde på 5. plass før sesongen, og er ikke veldig overrasket.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      #22
      er ikke sikker på om jeg vil kalle det marginer når man tenker på at med en gang vi møter de antatt gode lagene så går vi på tap atter tap, vi fikk mange poeng mot antatt dårligere lag og møter en vegg og slipper inn dungevis med mål på noen få kamper når vi møter bedre motstand
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #23
        Klubben må ut og handle, og da er vi vel avhengig av å få noen kroner inn. Sundgot er en av de som kan generere noen kroner til klubben i og med hans meritter og lange kontrakt, og det har tidligere vært interesse fra aafk, ffk og stabæk såvidt jeg vet. Occean burde i mine øyne være et klart førstevalg på topp. Dessuten har vi jo handlet inn en U21 spiss i Gundersen. Kan ikke forvente noe annet enn at han stagnerer dersom vi ikke tør å bruke han. Tror han kan duge som et annetvalg foran i midten.

        Kommentar

        • Franken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1036

          #24
          Om vi tar medalje i TL og vinner kongepokalen mot Haugesund, så har det i mine øyne, vært en knallsesong. En er jo sulteforet på trofeer, og da er Norgesmesterskapet 2007 flott å hente hjem.

          Blir det derimot fjerdeplass og sølv i cupen, da er det en skandalesesong...
          Fra Baillsund

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2128

            #25
            Opprinnelig skrevet av Rovfugl
            er ikke sikker på om jeg vil kalle det marginer når man tenker på at med en gang vi møter de antatt gode lagene så går vi på tap atter tap, vi fikk mange poeng mot antatt dårligere lag og møter en vegg og slipper inn dungevis med mål på noen få kamper når vi møter bedre motstand
            Ser man litt bak resultatet i disse kampene, så har Lillestrøm hengt godt med i disse kampene, så å bruke det som et grunnlag blir feil. I alle disse kampene har vi hatt drøssevis med cornere, noe som indikerer at godt grep om banespillet. Kombinasjonen av at vi ikke scorer på dødballene våre, og sliter med det offensive samhandlingsmønsteret spesielt når vi er svekket av karantener, er viktigere i så måte. Med 10 mann på banen blir det heller ikke lettere. (Med en syk Rambekk på banen i går, va jo det også effektivt sett 10 mann.)

            Når i tillegg motstanderne scorer på det de har av sjanser, ser det gjerne stygt ut. Men mener allikevel krisemaksimeringen kan roes litt ned. En del av forklaringen kan være at vi møter topplagene såpass seint i sesongen at det er i disse kampene vi er mest svekket med tanke på karantener. Det som irriterer meg mest, er at mange av spillerne i stallen må spille uansett, og at spillerne som da kommer inn for å gjøre en jobb, rett og slett ikke er match-fitte nok.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3447

              #26
              [QUOTE=hthaug;205590Håper virkelig det er noen på blokka til JÅF som er på vei inn og at Strand, Essediri, Bertheussen og Bjarki drar. De tilfører laget ingenting.[/QUOTE]

              Bertheussen og Bjarki har vært skadet så lenge at det vil være urettferdig å kassere dem før de har fått sjansen. Bertheussen storspilte mot København i RL når han fikk sjansen, og hadde nok gjort en solid jobb hvis han ikke hadde vært skadet. Essediri har ikke vist mye, men han endret holdning i sommer, og bør få noen sjanser til. Som ving er man helt avhengig av laget for å få til noe som helst, og Essediri har ikke helt hatt laget med seg de gangene han har fått sjansen.

              Tillegg: Trådstarter er den samme som skapte mediadiskusjonen rundt Nordlie's rolle etter Kerkjeng fadesen, så jeg blir ikke overasket om vi får nye media oppslag i dag.
              Last edited by MortenA; 01.10.2007, 14:06. Begrunnelse: Tillegg
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

                #27
                At dette er den dårligste sesongen på 10 år er bare vås!
                Spillemessig har vi vært fullt på høyde med de "beste" hele sesongen - selv om vi -som de- har hatt enkelte svarte dager. Det skulle forøvrig bare mangle da det er mennesker og ikke roboter vi har med å gjøre. Vi skal tenke på at laget har jobbet med å innarbeide 4-3-3 systemet, noe TomTom har brukt år på å få til i andre klubber.
                At vi må få orden på deler av måten de gjennomfører systemet på er det ingen tvil om. Eks: en spiss skal gå på mål! Ikke konstant snu seg og slå ut mot cornerflagget og gjennomføre diverse sirkusnummer for å komme i scoringsposisjon. Gud vite hvor mange mål vi har missa på grunn av disse ballene som slås ut på siden. Skyt mer for pokker!
                Gilbert skal ALDRI spille for noen andre. Greit han aldri blir noen kandidat til gull på 100 meter, men han putter jevnt og trutt viktige mål. Men enig at både Occean og Gilbert samtidig kan bli noe "stivt"..ref i går.
                Med Shane og Rambukk ute er og blir det forsvaret som må få pengene neste sesong. Jeg mener gullet er tapt på svarte dager for forsvarsgjengen vår. Jeg er langt fra sikker på kvalitetene til Johnsen og Pedersen-kjøpet skjønner jeg nada av.

                Og Kasey er gud i plakebyen...hmmpf!

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #28
                  Uten at jeg nødvendigvis mener at dette er den dårligste sesongen på 10 år bør vel også andrelagets nedrykk telle med et negativt fortegn i denne likningen.

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av stiandahl
                    Jeg har fulgt laget tett i mange år og ut fra prestasjoner og de ressurser/spillerstall Lsk har mener jeg denne sesongen har vært den dårligste på nesten 10 år. [...] aldri har vunnet noe siden 89?
                    Hvis vi vinner cupfinalen, som vi er storfavoritter til å vinne, vil dette være den beste sesongen siden 1989. Om 10 år er det ingen som kommer til å huske at vi tapte 3 hjemmekamper i 2007, men om vi blir Norgesmestre kommer alle til å huske det.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #30
                      4-3-3 krever gode raske vinger, som kan utfordre, legge inn, men også avslutte selv. Typer som Storflor, Hoff, Huseklepp og Brattbakk i gamleda'r.

                      Siden Strand er ferdig og Essediri aldri har begynt, så har vi egentlig ingen sånne typer. Ja vi har Myklebust, som jeg digger, men selv ikke han er en klassisk ving av det kaliberet jeg savner. Han kan bli det.

                      Jeg tror vi må utenlands for å finne sånne typer, kanskje til Afrika.

                      At vi trenger en høyreback er hevet over enhver tvil. At vi trenger en stopper er også ønskelig, da Marius Johnsen ikke er god nok som stopper, han bør rendyrkes på venstre back fremover.

                      En annen ting som bekymrer meg er at vi er i ferd med å bli et relativt tregt lag. Vi handler spillere som har andre kvaliteter en tempo, dette skal vi være forsiktige med å overdrive.

                      Kommentar

                      • Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Problemet i år ligger på innkjøpsavdelingen:

                        .
                        Tja... delevis enig.. Jeg mener at salgsavdelingen har gjørt den største feilen, salget av Kasey var en katastrofe, han har vært dypt savnet på midten den siste tiden....

                        Kommentar

                        Working...