LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El_Cabron
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2007
    • 218

Ser med skrekk på at det jeg fryktet den dagen MJ kom til klubben går i oppfyllelse!
    Vi betaler alt for mye for en oppskrytt spiller og i tillegg viser det seg at han skal sitte i sofaen mesteparten av året... Noen mulighet for å vise kreve pengene tilbake, pælme spilleren tilbake og få tilbake Shane (skjønner nå mer enn noengang hvorfor jeg lagrer i ny og ne når jeg spiller FM08...)?

Spøk til side:
    Hvordan kan det ha seg at nesten hver eneste spiller som kommer til klubben må være ute med skader i minst en sesong og deretter spille en halv en for å kunne vise tegn til å forsvare summen LSK betalte?
    Kan grunnen være at de presses alt for hardt, og at de ender opp med belastningsskader av den grunn?
    At de ikke er vant til spillestilen og dermed vil de trenge litt tid for å komme inn i gruppa hører vi jo til stadighet, men det er jo litt merkelig hvis det kun er LSK i hele verden som spiller denne type fotball (og jammen fortsetter vi ikke med det også, år ut og år inn uten alt for stor success uansett hvilken trener vi har).

Dette skurrer noe helt jævlig i mine ører, da dette betyr at vi enten ser etter feil spillere hele tiden, ikke skjønner medisinske tester før kjøp, presser alle trenere som kommer hit til å spille en egen type fotball ingen andre har sett maken til noe annet sted i verden, eller rett og slett har mer uflaks enn noen andre klubber i Norge hvert eneste år (lang setning... pust, pes).

Da jeg tror vi kan utelukke noen av disse teoriene vil jeg foreslå at vi gjør noe ala dette i fremtiden:
    Velger spillere fra klubber som spiller tilnærmet lik fotball som LSK gjør (da vil det kanskje ta noe mindre tid å komme på laget med et OK resultat).
    Presser de noe mindre i starten, istedenfor å være etterpåkloke som med Brenne (er jo ikke noe poeng i å be om skader eller spillere som ikke orker å yte maksimalt under kamp... Fint med mye trening, men det må da kunne økes gradvis).
    |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3569

Tror den tilvenningstiden er noe alle klubber sliter med. Vi ser bare ikke at de andre har det og. Det er vel få overganger i TL de siste årene som kan kalles øyeblikkelig suksess. Sapara er vel den eneste jeg kan tenke på, og det har vel mest p.g.a den ekstreme foten hans.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Mulig mine forhåpninger er før høye, men 2007 sesongen har så langt vært en skikkelig nedtur på overgangsmarkedet. 2004,2005 og 2006 sesongen var i så måte langt bedre. Spillere vi sikret oss for en rimelig penge (Mifsud, Koren) preget tippeligaen siste halvdel av sin kontraktstid. Riktignok måtte vi løse en fra kontrakt, men jegtar gjerne en sånn til om vi får to koren/Mifsud i samme slengen.

Det ser ikke særlig lovende ut, spillere vi har flagget interesse for (Strand, Abuynn) har gått andre steder. Spillere vi har prøvd oss på, men ikke fått (huseklepp), har vist seg å være skikkelige feilvurderinger (av flere enn oss heldigvis). På tross av folk inn og ut er stallen ikke særlig styrket, tvert om. Jeg begynner å bli alvorlig bekymra for 2008.

Kommentar

• El_Cabron
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2007
          • 218

Opprinnelig skrevet av MortenA
          Tror den tilvenningstiden er noe alle klubber sliter med. Vi ser bare ikke at de andre har det og. Det er vel få overganger i TL de siste årene som kan kalles øyeblikkelig suksess. Sapara er vel den eneste jeg kan tenke på, og det har vel mest p.g.a den ekstreme foten hans.
          Mulig du har rett i dette, men da skal det godt gjøres å forsvare at man signa Pedersen selv om han kom på free transfer. Sjansen for at han blir stabilt god før han går av med pensjon er vel ikke akkurat skyhøy pga. skader som oppstår som vanlig og tilvenningstiden det vil ta.

Dette gjør det jo også enda mer idiotisk av LSK ikke å legge fram et kontraktsforslag til Shane mye tidligere (dvs. før kjøp av MJ ble aktuelt), da man av erfaring burde visst at MJ ikke holder høy nok klasse de første 10-12 mnd. (her kan man jo allerede nå plusse på den tiden skaden vil ta å lege)og at man dermed ender opp uten backer som er i nærheten av bra nok i hele -08 sesongen.
          Hvis man i tillegg har beregnet at MJ skal bidra positivt i midtforsvaret ved skader og karantener må man selvfølgelig plusse på minst 6mnd. til pga. tilvenning til ny rolle.

Kommentar

• occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 753

:evil:synd dette her med MJ. nå blei jeg skikkelig skuffa...:evil:

Har jo hentet midtun lie som kan spille der, til MJ er tilbake har også husar som kan bekle rollen så skjønner ikke hvorfor alle er så opprørte. klart et tilbakefall, men haer har vi 2 backups og i tilegg kan espen og danton spelle der så ser ikke dette som en krise.

MJ vil komme tilbake å briljere inn mot sommeren

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6111

Opprinnelig skrevet av El_Cabron
              Da jeg tror vi kan utelukke noen av disse teoriene vil jeg foreslå at vi gjør noe ala dette i fremtiden:
              Velger spillere fra klubber som spiller tilnærmet lik fotball som LSK gjør
              Hm, kanskje vi kan prøve å hente en haug av spillere som spilte under Tom i start da. De spilte og trente nok rimelig likt med det vi vil. Kanskje de har en venstreback, gammel høyreback og en altmuligmann til venstresiden.

Kommentar

• El_Cabron
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2007
                • 218

Opprinnelig skrevet av HSft
                Hm, kanskje vi kan prøve å hente en haug av spillere som spilte under Tom i start da. De spilte og trente nok rimelig likt med det vi vil. Kanskje de har en venstreback, gammel høyreback og en altmuligmann til venstresiden.
                Venta bare på den der egentlig og antar at dette er skrevet med en god posjon ironi, men poenget mitt her er jo at MJ av en eller annen grunn har slitt jævlig på plassen sin etter at han kom han også (uansett on han i utgangspunktet burde sklidd ganske raskt inn i laget).
                Det vil med andre ord si at vi i år har gjort det kunststykket å kjøpe en spiller til 7 mill eller deromkring, slik at en som pr. dags dato er utrolig mye bedre på samme plassen fant det lurest å forsvinne gratis ut døra da han ble skremt av konkurransen (mye tyder også på at MJ ville fått tillit pga. kjøpesummen i ganske lang tid selv om han hadde holdt et litt lavere eller samme nivå).

Så nei, jeg tror ikke løsningen er å kjøpe halve sørlandet med mindre vi skulle være så heldige at CB dermed finner det for godt å sponse KFL før, under og etter kamp

Kommentar

• blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

Det vil med andre ord si at vi i år har gjort det kunststykket å kjøpe en spiller til 7 mill eller deromkring, slik at en som pr. dags dato er utrolig mye bedre på samme plassen fant det lurest å forsvinne gratis ut døra da han ble skremt av konkurransen (mye tyder også på at MJ ville fått tillit pga. kjøpesummen i ganske lang tid selv om han hadde holdt et litt lavere eller samme nivå).
                  Tror ikke MJ får tillit pga kjøpesummen, men derimot fordi han har spilt under Tom tidligere. Tom har også sagt at han vil prioritere norske spillere dersom han har to like gode alternativer på en plass.
                  Fugla 4 Life!

Kommentar

• El_Cabron
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2007
                    • 218

Opprinnelig skrevet av blue
                    Tror ikke MJ får tillit pga kjøpesummen, men derimot fordi han har spilt under Tom tidligere. Tom har også sagt at han vil prioritere norske spillere dersom han har to like gode alternativer på en plass.
                    Nå har vel ikke MJ vært like god som Shane hittil, men har likevel fått tillit av Tom. Det er jo klart at siden Shane ikke var klar for ny kontrakt ville det vært idiotisk å bruke han fremfor MJ, men jeg tror at selv om Shane hadde skrevet under for en ny periode ville MJ blitt prioritert. Mulig dette er å skyte i blinde, men samtidig skal det godt gjøres for ledelsen i LSK å forsvare et dyrt kjøp for deretter å plassere spilleren på benken fordi han er dårligere enn spilleren man allerede har i stallen.

Kommentar

• blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

Nå har vel ikke MJ vært like god som Shane hittil, men har likevel fått tillit av Tom. Det er jo klart at siden Shane ikke var klar for ny kontrakt ville det vært idiotisk å bruke han fremfor MJ, men jeg tror at selv om Shane hadde skrevet under for en ny periode ville MJ blitt prioritert. Mulig dette er å skyte i blinde, men samtidig skal det godt gjøres for ledelsen i LSK å forsvare et dyrt kjøp for deretter å plassere spilleren på benken fordi han er dårligere enn spilleren man allerede har i stallen.
                      Blir vanskelig å sammenligne en spiller som er helt fersk i klubben med en spiller som har vært der i tre år. Vi kan si det på en annen måte: På sitt beste var MJ bedre i Start enn det Shane har vært i LSK. Gi fyren en sjanse!
                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• El_Cabron
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2007
                        • 218

Opprinnelig skrevet av blue
                        Blir vanskelig å sammenligne en spiller som er helt fersk i klubben med en spiller som har vært der i tre år. Vi kan si det på en annen måte: På sitt beste var MJ bedre i Start enn det Shane har vært i LSK. Gi fyren en sjanse!
                        Skal gi fyren mange sjanser jeg, men jeg syns det er veldig irriterende at vi til enhver tid skal ha 3-4 spillere på banen som senker nivået på laget til et nivå som resultere i 4 plasser.
                        Sportsklubben har endlig fått opp øynene for langtidskontrakter slik at vi slipper å miste de beste spillerene som Bosman hele tiden, men det er fortsatt langt igjen til vi har en stall som er bred nok og god nok til at jeg anser oss som favoritter til gull.
                        Hvis vi hadde evnet å beholde Shane samtidig som vi hadde signa MJ ville jeg vært stålende fornøyd med venstre backplass, men pt. er det "litt" i underkant på den plassen... Og slik er det dessverre også på andre siden i forsvaret + på begge kantene foran.
                        Håper Fjøra mm. kan utrette noe i månedene som kommer, men det tar som tidligere nevnt alt for lang tid å få spillere til å fungere i sportsklubben så -08 ser ikke alt for lys ut enda.

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

Hvis vi hadde evnet å beholde Shane samtidig som vi hadde signa MJ ville jeg vært stålende fornøyd med venstre backplass...
                          Nå tror jeg at hverken Shane selv eller LSK var spesielt fornøyd med hvordan den saken endte. Jeg er heller vel til å tro at Shane "dreit seg ut" i forhandlingene og drøyde alt for lenge i håp om å komme seg over dammen.

Så dersom Shane affæren er forskjellen på å være førnøyd eller ikke så kan en bare meddele at det alltid vil dukke opp situasjoner som klubben ikke kan styre alene. Trist, men sånn er det.

MJ har, etter min mening, potensialet til å bli vel så bra som Shane i tillegg til at han er kan spille flere plasser og er Norsk. Mannen har vært i klubben i 6 måneder og vært skada mesteparten av tia, noe hverken han selv eller LSK kan noe for. Dersom jeg er tvilende til noe når det gjelder MJ overgangen må det være legevitenskapens evner til å forutse den enkelte spillers fysiske tilstand.
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3569

Mulig du har rett i dette, men da skal det godt gjøres å forsvare at man signa Pedersen selv om han kom på free transfer. Sjansen for at han blir stabilt god før han går av med pensjon er vel ikke akkurat skyhøy pga. skader som oppstår som vanlig og tilvenningstiden det vil ta.

Dette gjør det jo også enda mer idiotisk av LSK ikke å legge fram et kontraktsforslag til Shane mye tidligere (dvs. før kjøp av MJ ble aktuelt), da man av erfaring burde visst at MJ ikke holder høy nok klasse de første 10-12 mnd. (her kan man jo allerede nå plusse på den tiden skaden vil ta å lege)og at man dermed ender opp uten backer som er i nærheten av bra nok i hele -08 sesongen.
                            Hvis man i tillegg har beregnet at MJ skal bidra positivt i midtforsvaret ved skader og karantener må man selvfølgelig plusse på minst 6mnd. til pga. tilvenning til ny rolle.
                            MJ har variert i prestasjonene i høst fra faktisk meget bra til heller svakt, så jeg mener han ikke har vært så svak som mange vil ha det til. At LSK bommet med å signere MJ før Shane var i boks mener jeg fortsatt var en tabbe som kostet oss Shane.

Som jeg har sagt før, så tror jeg ikke det er nødvendig med så mange nye spillere. Vi har brukbar dekning på de fleste plassene, og hvis et par spillere hever seg noe og vi slipper mange av skadene, så ser det ikke så ille ut. Vi kan selvfølgelig bli bedre, men jeg mener vi ikke behøver å kjøpe til enhver pris.

Kommentar

• LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

Opprinnelig skrevet av MortenA
                              MJ har variert i prestasjonene i høst fra faktisk meget bra til heller svakt, så jeg mener han ikke har vært så svak som mange vil ha det til. At LSK bommet med å signere MJ før Shane var i boks mener jeg fortsatt var en tabbe som kostet oss Shane.

Som jeg har sagt før, så tror jeg ikke det er nødvendig med så mange nye spillere. Vi har brukbar dekning på de fleste plassene, og hvis et par spillere hever seg noe og vi slipper mange av skadene, så ser det ikke så ille ut. Vi kan selvfølgelig bli bedre, men jeg mener vi ikke behøver å kjøpe til enhver pris.
                              For en argumentering!!

Hvis, hvis, hvis....

Hvis du er fornøyd med fjerdeplasser også så hvorfor ikke...

Foreløpig er vi svekket i forhold til 2007 sesongen der vi tok 4. plass, Shane er borte, erstatteren som ikke har overbevist er i tillegg langtidsskadet. Kasey Wehrman er ikke blitt erstattet og vi har mistet Anders Rambekk.

Av erstattere har vi fått to middelmådigheter fra adeccoliga laget start.
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

Opprinnelig skrevet av Irriducibili
                                Hva faen sutrer dere for? Shane var en jævla rompis og en elendig fotballspiller.
                                Marius Johnsen for den saks skyld også. Han er bare en overtroisk jesus faen.
                                Bare innrøm d. Lillestrøm blir aldri noe storlag, t.o.m jeg som er fra romerike vet det.
                                Lillestrøm bør skaffe seg skikkelige spillere. Å slå Haugesund bare 2-0 i cupfinalen er ikke akkurat noe å ta av for. Keikoburger bør se på spillere med teknikk, og snart må han Frode Kippe få fyken. Møkkaspiller
                                du burde vel strengt tatt ikke ha lov til å ha tastatur du !
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

Kommentar

• CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

Har jeg ikke lov til å si min menig eller, pikkfaen?
                                  Joda , meninger er velkommen sålenge du kan utrykke deg saklig , være presis, kontant og kunne argumentere for saken din. Det hjelper også å være høflig mot andre

I mine øyne så sliter du med å oppfylle disse kravene
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

Opprinnelig skrevet av CFD
                                    I mine øyne så sliter du med å oppfylle disse kravene
                                    Den karen der sliter vel antagelig med å oppfylle noe som helst.
                                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Robin-lsk
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 1341

Har jeg ikke lov til å si min menig eller, pikkfaen?
                                      Finn deg et aent forum å vær på! STIKK
                                      du har ikke noe å gjøre på dette forumet!
                                      UFC JUNIORS

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3569

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                        For en argumentering!!

Hvis, hvis, hvis....

Hvis du er fornøyd med fjerdeplasser også så hvorfor ikke...

Foreløpig er vi svekket i forhold til 2007 sesongen der vi tok 4. plass, Shane er borte, erstatteren som ikke har overbevist er i tillegg langtidsskadet. Kasey Wehrman er ikke blitt erstattet og vi har mistet Anders Rambekk.

Av erstattere har vi fått to middelmådigheter fra adeccoliga laget start.
                                        Jeg gjentar det gjerne en gang til, i tilfelle du ikke leste det over: Jeg mener det var galt å jage bort Shane som vi gjorde.

I motsetning til deg, satser jeg på at Kiesenebner blir skadefri, og uansett så har Kiko bevist seg som en mye bedre spiller enn Wehrman etter at han fikk sjansen som anker.

Når det gjelder 4.plassen, så teller jeg kun gull. tar vi ikke gull, så kan vi like gjerne ende på 4.plass, så sant vi ikke mister E-cup kvalifiseringer pga. det. Mulig du er uenig, men det er i hvertfall mitt syn.

I det henseende kan det være greit å analysere serien i år litt. Jeg tar opp et par avgjørende ting:
                                        10 poeng opp til Brann og tre avgjørende høst kamper:
                                        0-3 mot Tromsø, vi spiller ca. 82 minutter med 10 mann, og Tom gjør ingen endringer etter at Kiko ble utvist.
                                        1-3 mot Stabæk, vi får to mann utvist i samme kamp. Hvor ofte skjer det?
                                        1-5 mot Brann, runden etter med 3 bankere i førsteelveren ute. Hvor mange tror ikke vi hadde rundspilt Brann om rollene var reversert?

Disse tre kampene avgjorde seriegullet i vår disfavør i år. Jeg tror dette aldri kommer til å skje igjen. Håper denne argumentering tilfredsstillende, hvis ikke er jeg redd du må vise meg hvordan jeg skal legge frem en sak.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3569

Er det det på bildet eller, din lille køddfaen?
                                          Regner med at moderatorene tar tak i denne karen så fort som mulig.

Kommentar

Working...