LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vidarw
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2006
    • 67

Ang. Stoffe

Snakket med han utenfor Ullevål på Cupfinalen.
    Spurte han hvorfor i helvete han ikke kom tilbake til FUGLA, Han svarte at Fjøra osv ikke ville ha han fordi han var for kort, og for dårlig i lufta. Han sa også at han hadde tatt kontakt med oss først fordi det var til oss han egentlig ville.

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Stoffes åpenbare svakheter var at han var dårlig i lufta og ganske treg. Greit nok at vi ikke ville ha han, men jeg stiller et stort spørsmålstegn ved at vi da henter Dan Anton Johansen som erstatter. Danton er riktignok bedre enn Stoffe i lufta, men totalt sett vil de fleste sette Stoffe som en bedre back. Merkelig prioritering, nok en gang.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6111

Opprinnelig skrevet av Vidarw
        Snakket med han utenfor Ullevål på Cupfinalen.
        Spurte han hvorfor i helvete han ikke kom tilbake til FUGLA, Han svarte at Fjøra osv ikke ville ha han fordi han var for kort, og for dårlig i lufta. Han sa også at han hadde tatt kontakt med oss først fordi det var til oss han egentlig ville.
        Mener å huske at jeg var voldsomt imponert over hvor mye stoffe vant av dueller når han var i form. Med unntak av den siste halve sesongen så vant stoffe omtrent alt i lufta selv om han var kort(i motsetning til shane). Han var god til å time, og han var rimelig sterk i kroppen. Synes det er helt latterlig om vi ikke henta han tilbake om vi hadde muligheten. Han må hjjo være mye mye bedre enn Pedersen.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Stoffe har over 20 landskamper for Sverige, noe som sier en del om kvaliteten. Sitter for moro skyld og blar i FotballMag nr. 2/2005 hvor Lars Tjernås satte opp det han mener var den beste elleveren av importerte spillere i tippeligaen. Høyreback - Stoffe - med følgende kommentar fra Tjernås:
          Spesielt god én mot én både defensivt og offensivt. Internasjonalt tempo. Stødig høyrefot som brukes både til oppspill og dødballer.
          Jeg er skuffet over at hva som ser ut til å ha vært en mulighet til å få Stoffe tilbake ikke er grepet.

Kommentar

• kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

ikke høy og ikke vinner i lufta ja.... hvorfor skal alle lsk spillere være kjemper på over 2 meter... Stoffe var den beste h backen i hele tippeligaen.. synd det der

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Stoffe er glemt og borte så jeg gidder ikke bruke tid og energi på han...

Jeg stoler på at Nordlie har kontroll. Det som blir spennende neste sesong er om Kiko fortsetter fremgangen som han hadde i fjor(ikke minst frem mot skaden som satte en liten stopper), Kiesen skal få litt å bevise og i tilegg så er Brenne ferdig med den vanskelige første sesongen. Det lukter medalje, noe vi absolutt tapte på i fjor var for tynn stall - når vi henter noen til å fylle opp så er det for elendig og...

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Ingen tvil om at vi fikk noen flotte spillere til klubben under Rösler. Vi kan se likheten med overgangene til viking i vinter, flere spennede signeringer. Om dette er å bygge et vinnerlag for fremtida er jeg mer usikker på.

Hos oss tror jeg det har skjedd store endringer på prioriteringssida - istedet for å signe gode enkeltspillere er det tydelig at man tenker langt mer helhetlig om hvordan stallen skal se ut fremover. Jeg liker at vi ønsker å gjøre noe med bredde, erfaring og fleksibilitet i spillegruppa foran det å signe usympatiske folk som Espen Ruud for å styrke en posisjon. Jeg var bekymra lenge over start-bølgen, men uttalelser fra fjøra og TN dempet angsten min. Når skadene melder seg og stemplingene florerer slipper vi å hive utpå en hjulbeint teknisk unge fra Tsjekko. Da har vi dønn rutinert norsktalende stallfyll som vet hva som kreves - de skal ikke utrette mirakler men istedet hindre motstanderne i å gjøre det. Alt mens de løper, løper og løper.

Kommentar

• Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1646

Opprinnelig skrevet av reka
                  Ingen tvil om at vi fikk noen flotte spillere til klubben under Rösler. Vi kan se likheten med overgangene til viking i vinter, flere spennede signeringer. Om dette er å bygge et vinnerlag for fremtida er jeg mer usikker på.

Hos oss tror jeg det har skjedd store endringer på prioriteringssida - istedet for å signe gode enkeltspillere er det tydelig at man tenker langt mer helhetlig om hvordan stallen skal se ut fremover.

Når skadene melder seg og stemplingene florerer slipper vi å hive utpå en hjulbeint teknisk unge fra Tsjekko.
                  Tja, nå vil jeg hevde at Viking har minst samme bredde i spillerstallen som oss. At de signerer Austnes og Fillo (sesongens mest spennende overgang?), kan umulig sees på som negativt.

Det er greit at man skal tenke helhetlig, og vurdere nøye hvilke spillere som passer inn i et lag. Men det er neppe slik at en spiller med dårlige individuelle ferdigheter passer bedre inn i et lag enn en med bedre ferdigheter.

Når det gjelder bredden i stallen vår, kan det jo også stilles spørsmål ved hvor mye bedre den har blitt sammenlignet med 2007-sesongen. JML, Pedersen og Riseth erstatter Shane og Rambekk. Etter mitt syn er både første 11'ern og bredden kun marginalt styrket.

Om vi skal være med å kjempe om gullet til sommeren, er jeg redd for at vi må få inn et par nye spillere. Og disse må, som Fjøra har uttalt, være på landslagsnivå. Selvsagt kan vi håpe at både Karim, Kiesen, Husar og Mykle plutselig er på dette nivået. Men jeg tror ikke jeg hadde satset min siste krone på akkurat det.

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Dole
                    Tja, nå vil jeg hevde at Viking har minst samme bredde i spillerstallen som oss. At de signerer Austnes og Fillo (sesongens mest spennende overgang?), kan umulig sees på som negativt.
                    Neida, det har jeg heller ikke sagt. Men jeg tror ikke dette heve spillergruppa spesielt. Ingen av de to virker å være ledertyper eller tilføre laget noe ut over ferdigheter, i tillegg skal tsjekkeren tilpasse seg tippeligaen (mao: Austnes virker som en dott og tsjekkeren har ikke vært borte fra mamma ennå).

Det er greit at man skal tenke helhetlig, og vurdere nøye hvilke spillere som passer inn i et lag. Men det er neppe slik at en spiller med dårlige individuelle ferdigheter passer bedre inn i et lag enn en med bedre ferdigheter.
                    Her er jeg uenig - et rass*** som ingen liker vil alltid ødelegge motivasjonen for andre. Riseth er et bedre kjøp enn andre spillere med bedre ferdigheter pga sin erfaring og status.

Om vi skal være med å kjempe om gullet til sommeren, er jeg redd for at vi må få inn et par nye spillere. Og disse må, som Fjøra har uttalt, være på landslagsnivå. Selvsagt kan vi håpe at både Karim, Kiesen, Husar og Mykle plutselig er på dette nivået. Men jeg tror ikke jeg hadde satset min siste krone på akkurat det.
                    Selvfølgelig fint at vi satser på å få inn gode spillere, men verdien av få inn norkstalende rutinerte arbeidsjern i stallen som kjenner Nordlie-stilen er nok viktigere enn ett eller to toppnavn.

Kommentar

• Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

Ikke glem at de har mista en meget god Søren Berg også.

De to nye er mer usikre kort, selv om de er veldig spennende!

Kommentar

• tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

Stille i Fjøset.

Faen nå er det stille,ingen rykter om spillere. Får bare håpe at Fjøra kommer med et par navn snart, treninga starter jo 7 jan så det begynner og haste. Er det noen der ute som veit eller har hørt noe.

Kommentar

• Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

Litt for stille om dagen kanskje...

Jeg tror nok det ligger ann til en stor signering de nærmeste ukene og kanskje det allerede er en spiller som er klar. Ikke vet jeg men det er lov å håpe.

Håper på Alanzinho eller Hoff!!

Kommentar

• LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

Sitter her i Brasil og leser til min store forskrekkelse at vif har signet Hæstad og Sæternes, i tillegg til Strand og Andresen.

Hva faen skjer med Fugla!?

Et par middelmådigheter fra start og that's it...

Håper på bedre nyheter framover.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Sitter her i Brasil og leser til min store forskrekkelse at vif har signet Hæstad og Sæternes, i tillegg til Strand og Andresen.

Kan du ikke forhøre deg om noen gode Brasser mens du er der.

Kommentar

• Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

At VIF signerer Hæstad er jo den beste nyheten siden 11.11.07. Forøvrig er jeg enig at jeg gjerne ser en ny spiller til LSK. Gjerne en klasseving samt en back som kan spille på begge sider. Backen får jeg nok ikke, men en ving er det vel lov å håpe på. Men dersom vi ikke får en fra øverste hylle (som f. eks Hoff) kan vi like godt kjøre videre med de vi har.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Vi har vel fått litt mer enn et par middelmådigheter i vinter, jeg mener bestemt at vi også sikret oss en landslagsspiller for litt siden. Vi kan dessuten slappe av og heller tenke litt bredde som var kinkig i fjor - vi må ikke ha noen navn for at hormuz-freddy skal bli glad. Hva har så søpla fått? Sæternes kan sitte på tandemsykkel med Lange og pleie skadene når han ikke lekeslåsskoser med martine på tjukkasen, OB fansen er iallefall sjeleglade over å bli kvitt ham (1 mål på 11 kamper). Strand & Hæstad har hatt EN god sesong i norsk fotball og Hæstad blir nok "litt" tungsolgt til england om han skulle komme i form igjen. Martine er stormannsgal og lider av Wenche foss-syken, + at han er meget skadeforfulgt. Eller ville du kanskje hatt ham som trener ?

Kommentar

• Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1646

Jeg ser de fleste ønsker seg en ny ving. Betyr det folk ser for seg Riise som høyreving istedenfor indreløper? Eller drømmes det om at spillere som Myklebust og Essediri plutselig er på et helt annet nivå enn de var i store deler av fjorårssesongen?

Etter min mening burde vi ideelt sett skaffet oss to nye kantspillere og benyttet Riise som indreløper.

Kommentar

• kimmern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 1174

Tom Tom har uttalt at han skal ha inn en ny stopper, indreløper og ving. Jeg stoler 100% på at ledelsen vet hva de driver med.

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Fikk akkurat et tips om at vi jobber med spennende spillere så vi får bare vente og se ,kommer også nye gode unge spillere til junior laget i nær framtid.Tipsene mine har vist seg og ikke stemme helt i 2007 så jeg lover og komme sterkere tilbake i 2008.

Kommentar

• Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

Moderatormelding

Prøvde å stoppe vif-debatten ved å slette ca. 10 innlegg, men det funka visst ikke. Denne tråden handler om vårt kjære LSK, hva vif gjør er relativt uinteressant i denne tråden.

Forøvrig veit jeg at det jobbes bra i kulissene (bl.a. en spennende ving på gang), og jeg mener det er positivt at vi ikke hopper på det første og beste (og største navnet).

Kommentar

Working...