Enig, jeg har også hørt om en spennende ving. Menn klok av skade kommer det ingen navn fra meg før det er klart,men i løpet av neste uke er mye gjort tipper jeg.Kommer kanskje noen yngre landslagspillere til junior og innterkretslaget også.
LSK anno 2008
Collapse
X
-
Jeg ser de fleste ønsker seg en ny ving. Betyr det folk ser for seg Riise som høyreving istedenfor indreløper? Eller drømmes det om at spillere som Myklebust og Essediri plutselig er på et helt annet nivå enn de var i store deler av fjorårssesongen?
Etter min mening burde vi ideelt sett skaffet oss to nye kantspillere og benyttet Riise som indreløper.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Støtter det MortenA skriver. På høyrekanten er Mykle, Essediri og Riise (Søgård som indreløper) reelle og gode alternativer. På venstrekanten derimot sliter vi. For Mykle er det ikke optimalt å spille på venstresiden, mens Occean må satses på som midtspiss. Midttun Lie og Strand holder ikke det nivået vi må ha på vingen i førsteelleveren, mens det er for dristig å satse alt på Husar (selv om han kan slå gjennom i år). Venstreving er det desidert viktigste.Kommentar
-
Kalmar FF klarer det hele tiden, så det bør være håp for oss også. I Allsvenskan tilsluttes det flere og flere brasilianere. Poenget er at spilleren må være så god at det forsvarer alle investeringene man må gjøre i kommunikasjonstiltak og det sosiale for øvrig. Det er mange aspekter å ta hensyn til. Om vi har nok kjennskap i spillermarkedet vet jeg ikke, men det jeg er trygg på er at de som tar avgjørelsene på hvem vi skal forsøke å hente har bedre oversikt enn oss.
Ser ingen grunn til at ting haster ennå - det er verre om det hentes inn for dårlige eller feil spillere, enn ingen i det hele tatt. Det er ikke de store navnene vi først og fremst har behov for nå. I eliteserien er forskjellen på de "beste" og de nest beste så liten og overprisingen helt hinsides. For å trekke inn bydelslagets to kjøp i dag er begge på papiret store og gode kjøp, men er det de riktige og nødvendige forsterkningene? (Helge Haugen hadde eksempelvis vært et like bra kjøp som Hæstad etter min mening, og Sæternes minner meg mer om Frode Johnsen i dagens utgave: gammel, seig og like fryktinngytende som de levende skjoldene i Midtøsten).Kommentar
-
Doffen og sæternes til vif.. samt lars iver strand og troy perkins.. mest sannsynlig torvaldsson.. hmm.. ekkelt lag da..
mens vi har midtun lie, riseth og steinar pedersen...
Jeg føler at kontinutet er viktig i en klubb.. Men det er også viktig å ha en stor bred stall.. vi så jo det mot Brann i høst.. De satt inn Karadas, fakiri, huseklepp...
Men når vi skal "hvile" noen eller noen har kort.. Så har vi 5 spillere på benken helt ute av form.. for de 11 som speller er hakke bedre.. Det søpla gjør nå er jo bare å få flere kort å spille på... Sier ikke at dette er noe løsning.. men bare setter det litt på spissen..
Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før feks Brenne, slår skikkelig til.. 10x bedre enn doffen-- Og kiko er jo god.. Riise er god.. Occean begynner å score MER.. og andre også begynner å bøtte inn mål.. uten at ballen må treffe personen for at den skal imål..*kremt*
Håper på noen signeringer selvfølgelig! Uansett 100% støtte uansett!ET LAND - ET LAG!
----- FUGLA 4 LIFE -----Kommentar
-
Per dags dato har ikke LSK et gull- lag i forhold til de andre lagene som kan kjempe om 1. plassen. V.I.F ser utrolig sterke ut med hæstad,perkins,L.I Strand og sæternes, Brann har ikke hentet noen "store" navn, men har fra før en god stall etter at de hentet Karadas og el fakiri i fjor. Stabæk og viking har begge forsterket seg, mens RBK har nesten ikke nok spillere til å stille lag(!). Lsk har hentet 3 spillere, 2 som er godt over 30 - år og en som skal jobbe hardt for å få spilletid. så hvor er de langsiktige målene til lillestrøm? Jeg lurer veldig på hva Fjørtoft tenkte angående de 3 kjøpene. Det kan umulig være langsiktig. Vi står å ser på at Rosenborg og Vålerenga henter de unge og lovende spillerne som er i landslagsklasse; Hæstad, L.I Strand, Jarstein, Demidov og Pelu. Vi tapte alle "kampene" om spillere som var "hotte" på overgangsmarkedet, dvs. Strand, Hæstad, Austnes, Ruud og Demidov og Pelu er også spillere som kan bli stjerner om 2-3 år. Hvor er LSK i ovargangskampen? Vi trenger noen forsterkinger før 08 sesongen og jeg vil snart se dem før alle interessante spillere ryker. Alanzinho, Hoff,Dusan Djuric, Kevin Larsen, Strømstad kanskje? og kanskje Ijeh. Får vi 2-3 spillere av den klassen eller 2-3 av de spillerne skal jeg ikke klage, men i dag må vi se oss slått av mange andre tippeligaklubber.Kommentar
-
Jeg har faktisk problemer med å bli veldig redd for Kålenga i år... De har riktignok hentet store navn, men det er langt derfra til ett stort lag. Spør enhver Liverpoolmanager fra de siste 20 årene. Martin Møbelsnekker er mannen de fester sin lit til på det feltet; tror du Martin er en fantastisk trener blir PEnga farlige, hvis ikke; Sparken på Martin i juli, og ny bunnplassering.
Da foretrekker jeg ett LAG 10 av 10 ganger. Det er ett lag LSK bygger, ikke FM08's beste tropp.
En ving av høy klasse så er troppen rimelig solid. Jeg har trua!Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
En ting er å være livredd VIF, en annen ting er vel å innse at de har på papiret kjøpt seg en formidabel stall. Iallefall på papiret.
Kan ikke helt seg for meg at Brenne, Kiko og Riise skal bære oss frem til
gull. Isåfall må spillerstilen sitte som et skudd, men har vi ballsikre nok spillere til det? Jeg tviler. Vi vil utvilsomt kjempe der oppe, men vil slite å komme blant topp 3, tror jeg.
Brenne viste veldig bra takter på slutten av sesongen, men er han all-round nok? Tenker på det defensive. Det samme gjelder Riise. Bra offensivt, men ikke like bra hjemover. Kiko er motsatt. Tror vi rett og slett ikke har den rette balansen, og heller ikke målhungrige nok spillere.
Dessuten tror jeg vi vil lide av for lite fart på sidene bak (Johnsen/Lie og Pedersen/Danton/Søgård). PSA har farten, men er dessverre ikke flink
nok med ball til å bekle en back-posisjon i 4-3-3.
Spiller for spiller er vi nok ikke så langt bak, men vil stresse med dette med balansen i laget, tror det kan bli vår hemsko. Pr idag har vi ikke et gull-lag og heller ikke et mannskap til å realisere Toms 4-3-3.
Vi får neppe noen backer, men får vi 1-2 vinger av høy klasse og og/eller en midtbanekjempe til kan det se annereledes ut.
Jokeren vår er dog Kiesen, men har mine tvil. Synes ikke vi har fått full valuta for de dyre kjøpene våre de siste sesongene, selvom Occean tok seg opp veldig sist sesong og Brenne hadde et par superkamper.Kommentar
-
Alle skriker og bærer seg over "gullaget" PEnga har kjøpt, men om de skal lage ett LAG av dette. TomTom er en vesentlig bedre lagbygger enn Martine, noe som betyr vesentlig mer enn å ha høyt hårgelè budsjett.
Kålenga: Har spillerne, men ikke laget. Jeg tror ikke får det heller.
Brann: Tidenes atiklimaks? Mistet playmakeren og kapteinen og må leve med skyhøye forventninger.
Viking: Har stallen, laget og trenerne. Blir farlige.
Stabæk: Faller stort igjennom. Snublarson, Skammskog og Fallanzhino går sure og Bohinen setter kul på magen til kona til Tchoi.
Bart City: Har ansatt assistenten til assistenten til assistenten til assistenten inntil ny Hovedtrener er på plass. Mister spillere og skal legge om til ny spillestil. I beste fall topp 4.
Sett ut i fra motstanden mener jeg vi ligger veldig godt an, selv om vi fortsatt har noen plasser i stallen å fylle. Først og fremst en ving.
La pølsepapirgutta ta seg av pre-seasonhypen så kan vi legge grunnlaget for en kanonsesong i fred.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg er uenig med at vi ikke har god nok midtbane for å skulle være en gullkandidat. Det vi trenger er en ving, og helst en som kan score mål.
At spillerne ikke er allroundere på midten, er en sannhet med modifikasjoner. Brenne har, som det kom frem på slutten av fjoråret, utviklet kondisjonen sin formidabelt på den første sesongen. Han har begynt å venne seg til defensivt ansvar, og vil trolig være i form fra start neste sesong. Søgård er Søgård. Jeg gidder ikke å gjøre en ny vurdering av han. Kiko er, på sitt beste, perfekt i ankerrollen, da han også kan distribuere kreative pasninger. Å si at Riise ikke er god defensivt er tøysete.
Vi har dermed:
Løpskraft: Søgård, Riise, Kiko, Brenne (Riseth) (Kiesenebner?).
Kreativitet: Kiko, Riise og Brenne
Defensive egenskaper: Riseth, Kiko, Søgård, Riise, (Kiesenebner?)
Målfarlighet: Brenne, (Riise), (Riseth), (Kiesenebner?)
Erfaring: Riseth, (Søgård) (Kiesenebner?)
Av de egenskapene jeg synes er viktigst på midtbanen, er det dermed målfarlighet og erfaring vi har vært i manko av, i følge mine vurderinger. Dette er en av grunnene til at jeg har falt ned på at Riseth er et godt kjøp. At han kan score et par mål er heller ikke negativt. Jeg krysser også fingrene for at Kiesenebner får sjansen til å vise at han er den spilleren jeg tror han er.
Defensivt var vi glimrende forrige sesong, og jeg kan ikke se at vi er svekket med byttet av Rambekk mot Pedersen. Heller det motsatte. Stefanutto kan dessverre bli et lite savn siden han var den eneste i forsvarslinja, ved siden av Andresen, som hadde hurtighet. Marius Johnsen har litt for mange skader til hva jeg kan like, og Midtun Lie...vel, jeg er litt usikker på han som back. At Riseth kan steppe inn for Kippe ved karantener, er et lite pluss (men den jobben gjorde også Rambekk godt). Forsvaret er kanskje bittelitt svekket, men ikke mye.
Så har vi kommet til det vi ble felt på i fjor. Angrepet var ikke bra nok. Jeg sier ikke at det ikke er bra, men det er ikke bra nok.
Midtspissen har vi stålkontroll på.
Så var det vinger:
Kreativitet: Riise, Myklebust, Strand
Målfarlighet: Myklebust (Riise)
Defensiv jobbing: Riise, Midtun Lie
Hurtighet: Myklebust, Riise (Midtun Lie?)
Ut fra dette så er det ganske åpenbart at vi savner målfarlighet på vingplassen, og det er ikke noe man kan koste på seg, hvis man skal vinne gullet. At bare Myklebust, som har vært ujevn, kan score fra vingposisjon, gjør at jeg lettere skjønner Nordlies behov for å spille med Occean på vingen (har utelatt han, siden jeg ikke regner han som ving). I tillegg mangler vi innleggsfot, i alle fall hvis/når Strand forsvinner. Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner godt nok til Midtun Lie, til å bedømme innleggene hans.
Så, som de fleste er enig i, vårt største savn er en klasseving. En som både kan score og legge inn fra kanten. Hurtighet hadde heller ikke vært å forakte.
Jeg mener at de andre lagdelene skal være gode nok, men på vingen kunne jeg godt tenke meg to mann, hvis man skal fortsette å bruke Riise som indreløper.
Andre faktorer i forhold til forrige sesong:
+ Mer samspilte.
+ Brenne i form fra start.
+ Mindre karantener (nekter å tro noe annet).
+ Flere fotballøkter før sesongen (i motsetning til å fikse kondisjonen).
+ Lavere forventninger.
- Andre lag (Viking og VIF) har forsterket grundig.FerdigskåraKommentar
-
Dette med vinger har blitt et hett tema denne vinteren. Hvis klubben skal bruke mange millioner på en ving, vil jeg ha en kreativ ving som makter å passere en back med finter og fart, og i tillegg har en god innleggsfot. De defensive kvalitetene mener jeg er underordnet hos en ving i 4-3-3. Uwe vraka Trond Olsen i sitt 4-4-2 pga manglende defensive kvaliteter, men det er stor forskjell på vingene i disse systemene.
Alanzinho står høyt på min ønskeliste. En publikumsattraksjon, og en spiller som har masse å by på fremover.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Har vi solgt Karim Essediri? Han er på min liste over 2008-sensasjoner.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
vi trenger ikke 2 nye vinger. Med en klasseving på venstre vil denne klassevingen spille, samt at vi i bakhånd har husar og midtun lie, 2 meget spennende spillere.
På høyre vingen har vi myklebust som jeg i år trur vil prestere javnere enn i fjor, gutten har tross allt blitt 1 år eldre. I bakhånd har vi en meget spennende spiller i Karim essediri. Med dette regner jeg med at vi kvitter oss med pål strand. Dette er bra nok å ha for en gullkandidat og da man tenker på at man kan bruke riise der er det meget god dekning.
Men så er det denn Cisse Abshir- fyren, regnes han som en ving, er han i noe førstelagsplaner til kommende sesong? noen som vet?Kommentar
-
Så lenge vingen bidrar med kvaliteter vi ikke har, er jeg helt enig i at ferdighetene går foran alle de norske "normene" om mye defensiv jobbing og takikk. En av våre største svakheter er at vi ikke har individualister til å avgjøre kamper på dårlige dager. Stabæk tok ikke sølv først og fremst fordi de kollektivt var veldig gode gjennom hele sesongen. Det var individualistene som hevet lavestenivået og reddet poengene på en helt annet måte enn det vi har fordel av når vi spiller dårlig. Det var Stabæks force gjennom hele sesongen. Spisskompetanse er utrolig viktig, samt som det greit å fordele i offensive og defensive prioriteringer. Det beste er å ha litt av hvert – og dét får man sjelden i én og samme spiller.
Jeg spent på hva mer fotballvektlegging kan gjøre med forsvarer mht frispilling. Mer kreative igangsettinger fra forsvaret bør iallfall utvikles videre, likeens drilling på offensive løp og mer stikking i bakrom – selv om det går mer på vingen.
Hittil har vi handlet bra med tre bosmanspillere inn. Pedersen er ikke noen aber i forhold til Rambekk. Riseth er en mann av sjelden støpning som ved siden av Middtun Lie sikrer dobbel dekning på mange plasser. At RBK også vant åtte av ni kamper med Riseth som anker under Tørum-tida viser iallfall at han fungerer i rollen. Verdien av Midttun Lie ser vi allerede i dag. Hvis man ikke ser utenlands er gjerne de beste kjøpene spillere som er mindre profilerte enn dyktige: Forskjellen mellom de såkalte beste og nest beste er liten og opphausinga ditto stor. Midttun Lie blir trent under Nordlie for tredje gang, og på samme måte som vi har våre preferanser og personlige favoritter må vi regne med at trenerne har det samme. Dessuten teller det neppe negativt at Pedersen og Midttun Lie kjenner systemet til bunns. Om Essediri eller sågar Husár kommer tilbake får dét komme som bonus.Kommentar
-
Det jeg ser på som det mest positive med "LSK anno 2008" er at vi ikke har mistet nøkkelspillere av betydning fra "LSK anno 2007" eller at det går rykter om at vi skal gjøre det.
Jamfør andre lag:
- Brann: Andresen (Enga), Hanstveit (Wolves), Helstad (Everton) Corrales (Statene), Opdal (kontinentet)
- Enga: Grindheim (Herenveen) og et kobbel av spillere som er usikre på hva de skal gjøre
- RBK: Dorsin og Hirschfield (Romania), Koppinen (TIL), Iversen (Wolves / Lazio), Kone (vil vekk)
- Viking: Ijeh (vil vekk)
Tenk om vi hadde mistet Riise, Occean og at det gikk rykter om Pål Steffen og Brenne...
Årets tropp har et år bak seg med en "ryktefri" oppkjøring. Dette lover bra.
Bare vi får en venstreving nå!Kommentar
-
Kreativitet: Riise, Myklebust, Essediri, Strand
Målfarlighet: Myklebust (Riise)
Defensiv jobbing: Riise, Midtun Lie
Hurtighet: Myklebust, Riise, (Essediri) (Midtun Lie?)
Vi mangler fortsatt en målfarlig ving, men har en innleggsfot mer enn jeg tok med i beregningen. Da mener jeg nok heller ikke at vi trenger to vinger (gitt at han får et løft). Husar har jeg dessverre begynt å gi opp, men ikke helt selvfølgelig.FerdigskåraKommentar
Kommentar