LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

Opprinnelig skrevet av Kimito
    Nei, der var den vingen jeg følte at jeg hadde glemt, men som jeg ikke engang så da jeg kikket over A-lagsstallen på lsk.no:

Kreativitet: Riise, Myklebust, Essediri, Strand
    Målfarlighet: Myklebust (Riise)
    Defensiv jobbing: Riise, Midtun Lie
    Hurtighet: Myklebust, Riise, (Essediri) (Midtun Lie?)

Vi mangler fortsatt en målfarlig ving, men har en innleggsfot mer enn jeg tok med i beregningen. Da mener jeg nok heller ikke at vi trenger to vinger (gitt at han får et løft). Husar har jeg dessverre begynt å gi opp, men ikke helt selvfølgelig.
    At Karim både er kreativ og rask nok på det øverste nivået i Norge, er noe han har tilgode å bevise for LSK.
    Fugla 4 Life!

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Noen som vet hvordan det går med Viktor og Bertbert? Er det noen fremgang der eller blir det en ny sesong med skader på de?
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• A-net
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2006
        • 447

Opprinnelig skrevet av Kimito

+ Flere fotballøkter før sesongen (i motsetning til å fikse kondisjonen).
        Her er jeg uenig! Syntes laget viste gode tendenser på slutten av kampene i fjor, mye pga at de var bedre trent enn motstanderne. Det er helt klart viktig at tomtom++ opprettholder fokus på et høyt nivå fysisk hos spillerne.

MEN: vi trenger også bedre samspill
        Ja takk, begge deler....
        I med og motgang - vi er Lillestrøm!

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av Nyhetstråden
          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3267086.ece

Ute til sommeren

SKEIKAMPEN:
          Marius Johnsen kan ikke spille ball før sommeren.
          Av Espen Solbakken

– Et realt slag i trynet, men jeg har brukt dagene i jula til å komme i humør igjen, sier nyopererte Marius Johnsen.
          Legene har sagt at han ikke kan regne med å spille kampen igjen før til sommeren, men selv vil han ikke fokusere på en bestemt comeback-dato.
          – Det vil bare gjøre meg utålmodig. Nå må jeg trene meg sakte, men sikkert tilbake med mye sykling og alternativ trening, sier sørlendingen.
          I hans skadefravær blir det trolig to andre eks-Start'ere som tar hånd om backplassene, nemlig Steinar Pedersen (høyre) og Jon Midttun Lie (venstre).
          Marius Johnsen ble operert for en slitasjeskade i kneet den 5. desember. Skaden var langt mer omfattende enn man trodde på forhånd, og det vil trolig gå enda seks måneder før landslagsspilleren kan være tilgjengelig for Tom Nordlie igjen. Neste uke planlegger Johnsen å kaste krykkene, og derfra blir det små steg tilbake mot fotballspill.
          – Dette er ingen uvanlig skade for fotballspillere som trener mye, men det er forskjellige grader av den. Dessverre for meg var det alvorligere enn vi trodde først. Det var tøft å få beskjeden, men nå har jeg innstilt meg mentalt på at det vil gå lang tid før jeg kan spille igjen, sier Marius Johnsen til Romerikes Blad.

Dette var ikke akkurat det jeg ville høre. Synd at Johnsen skal være så skadeplaga. Jeg ser at Midttun Lie har gjort beslag på venstrebackplassen. jeg håber at både Husar og Bergan Foss får prøvd seg litt før seriestart også.

Kommentar

• Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

I følge RB ifjor høst, fikk både Karim og Husar garantier for å vise seg fram i vinter før de ble stempla som vrakgods. Måtte de gripe den sjansen godt. Mildt sagt skuffende at en back vi henter for 7 millioner, som har til gode å imponere, i tillegg presterer å gå skadeforfulgt i godt over halvparten av kampene han kunne startet.
            Lauken er vår venn!

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Det ser dessverre ut som om Marius Johnsen er et "katta i sekken"-kjøp. Synd at den feige dvergkenguruen ikke torde bli og ta konkurransen.

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Blir for dumt å kalle en landslagspiller for katta i sekken kjøp. At han er uheldig å blir skadet er en ting, men kommer han tilbake til gammel form er han norges beste venstre back.

Ang Shane så ønsker jeg personlig ikke spillere i stallen som ikke tåler konkuranse - hjerteløig velkommen JML

Er lei all den negative skrivingen om spillere i klubben!
                Last edited by Ketil Cantona; 09.01.2008, 15:01. Begrunnelse: skrivefeil.

Kommentar

• Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

Marius Johnsen var en landslagsspiller, personlig tror jeg aldri han kommer til å bli det igjen. Han unnskylder sitt dårlige fjorår med at han spilte med smerter, isåfall stiller jeg spørsmålstegn til hans intelligens. Både han selv og det medisinske apparatet har sviktet totalt, og personlig foretrekker jeg en pliktoppfyllende australsk back med en pil pekende oppover, som aldri er skadet og sjelden har karantene, framfor en norsk back som ikke egner å skjønne når han må pause, er skadeforfulgt og har vist langt grovere mangler enn Shane. Til en prislapp på 7 millioner kroner, forventer jeg mer enn en ny spiller på sykestua. Derfor forbeholder jeg meg retten til å si meg enig med Torolf i at dette kan virke til å være et "katta-i-sekken" kjøp.

Jeg er enig i at det er en dårlig trend å skrive mye negativt om spillere i klubben, men hovedårsaken til at man er kritiske er jo nettopp fordi LSK betyr mye for en selv. Jeg kan godt smile og si at alt er perfekt i vårt kjære LSK, men med den rekken plasseringer vi har i serien de siste årene, er det ingen tvil om at vi har soleklare mangler. Når vi regelrett bæsjer på leggen ved å skyve ut Shane, som til tross for manglende innleggskvalitet er en særdeles bra back, til fordel for et vrakgods i Tyskland som presterte 1 god sesong i Start, som er et stort gamblingprosjekt og kosta oss omtrent like mye som Olivier Occean og Simen Brenne, da vi allerede var godt besatt på venstreback, da synes jeg det er berettiget å være kritisk til hva klubben foretar seg. Så får andre være så uenige de bare vil.
                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Blir for dumt å kalle en landslagspiller for katta i sekken kjøp. At han er uheldig å blir skadet er en ting, men kommer han tilbake til gammel form er han norges beste venstre back.

Ang Shane så ønsker jeg personlig ikke spillere i stallen som ikke tåler konkuranse - hjerteløig velkommen JML

Er lei all den negative skrivingen om spillere i klubben!
                    Han var vel ikke landslagsspiller over en lengre periode, mener også å huske at han ble vraket etter et par katastrofalt dårlige kamper. Tåler konkuranse eller ikke, jeg går uansett etter den som spiller best, synes det er synd klubben ikke klarte å vise mer tillit til Shane. Vi har mistet en meget viktig spiller, både på banen og sosialt, og kanskje viktigst av alt: en spiller med oppadgående kurve, det samme kan vel ikke sies om Marius, hans utviklingskurve peker en helt annen vei.

Du klager på "negativ skriving om spillere i klubben". Jeg synes det er stor forskjell på å hetse enkeltspillere og på å kritisere klubben for tvilsomme 7-millionerskjøp. Har ingenting imot Marius, og har ikke mistet helt troen på at han kan gjøre det bra i klubben, men det må da fortsatt være lov å være skeptisk til ting.

Det er egentlig mystisk med alle disse Start-spillerene som hadde denne ene gode sesongen. Nesten så jeg tror de brukte doping i 2005! (som ivrig sykkel-entusiast lærer man fort å mistenke både den ene og andre for det ).

Kommentar

• Arind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2006
                      • 459

Marius Johnsen kan sikkert komme tilbake, men jeg tror han skal få slite med å komme tilbake på topp og som landslagsspiller.......nå blir han borte praktisk talt halvannen sesong og det er mye. But - prove me wrong, dude!
                      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• Arind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2006
                        • 459

Jeg savner fortsatt noe action på en ny rakett på vingen. Etter min mening trenger vi fortsatt en stabil klassespiller som kan putte jevnt med mål og fungere som parhest for Ollie gjennom en hel sesong. Det forunderer meg litt at det har vært såpass stille rundt akkurat dette.........er det noen som vet no?
                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• champone
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Nov 2004
                          • 12

Syntes det er mye sutring av egne spillere... Og jeg skjønner ikke at noen gidder å forvare denne "Australieren" hele tiden. Glemt navnet hans forresten, han spiller for lyn... Han klarte/turte ikke ta opp kampen mot MJ, eller noen andre.. Skulle likt å høre fra Pål Steffen eller Kippe, at de vil til en annen klubb, fordi vi har kjøpt Riseth. Mulig Shane så at MJ var bedre skadefri, enn det han selv var...
                          Jeg tror Tom tar ut de beste, uansett om de kostet 1 krone eller 15 mill.. Tom hater å tape...

Har faktisk sansen for politikken til LSK for tiden, med at de kjøper deffansive spillere som er målfarlige og fleksible på andre plasser.. Blir vanskligere å demme opp for motstanderen, når vi har flere som kan lage mål. Når alle er skadefrie har vi faktisk en bakre firrer hvor alle er målfarlige... Og det lukter det gull av..

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av Arind
                            Jeg savner fortsatt noe action på en ny rakett på vingen. Etter min mening trenger vi fortsatt en stabil klassespiller som kan putte jevnt med mål og fungere som parhest for Ollie gjennom en hel sesong. Det forunderer meg litt at det har vært såpass stille rundt akkurat dette.........er det noen som vet no?
                            Det at det er stille tror jeg ikke man bør beykmre seg så mye over. Men faen som det gjør meg utolmodig. Tror fjøra har ganske god kontroll og denne stillheten gir han nok arbidsro, noe som sikker gjør jobben hans en del enklere.

Kommentar

• Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

LSK anno 2008 begynner nok å ta form, personlig føler jeg som mange andre at den siste lille berømte prikken over i'en mangler. Vi har til nå kjøpt bredde og rutine først og fremst i det bakre ledd. Det jeg håper Fjøra jobber MYE med om dagen, er å få på plass en kantspiller som er tiltenkt å kunne gå rett inn i første-11'ern. Får vi på plass denne siste prikken over i'en, tror jeg skuta er meget seilbar 30.mars hjemme mot Tromsø og sesongen som følger.

Kommentar

• danny85
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2006
                                • 108

Hent Daniel Braathen! Han er sikkert litt dyr men ikke mer enn 12 mill:P! *ønsketenkning*
                                ET LAND - ET LAG!
                                ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

Opprinnelig skrevet av danny85
                                  Hent Daniel Braathen! Han er sikkert litt dyr men ikke mer enn 12 mill:P! *ønsketenkning*
                                  Hva skal vi med en lat dass, som bare gidder å jobbe i 2-3 av 26 kamper?

KimFL

Kommentar

• gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                    LSK anno 2008 begynner nok å ta form, personlig føler jeg som mange andre at den siste lille berømte prikken over i'en mangler.
                                    Jeg tror vi mangler mer enn den nevnte prikken. Stallen er ikke særlig styrket i forhold til det laget som ble nummer fire i fjor - og som så vidt slo et dårlig 1. divisjonslag i cupfinalen... Dessuten har vi flere skader som kan påvirke oss negativt de to første månedene av sesongen - en periode det spilles mange kamper. I mine mørkeste stunder frykter jeg også operasjon og langt avbrekk for Riise. Hvorfor er ikke hans situasjon avklart tidligere, forresten...?

Måtte jeg ta feil, men jeg er skeptisk til at de nye hever oss noe særlig. Og som andre har vært inne på, vi mangler nye individualister - særlig på kanten og framover på banen generelt. Pr i dag er vi veldig forutsigbare og har ikke noe nytt på reportuaret.

Mvh
                                    Gammer`n
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• danny85
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2006
                                      • 108

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      Jeg tror vi mangler mer enn den nevnte prikken. Stallen er ikke særlig styrket i forhold til det laget som ble nummer fire i fjor - og som så vidt slo et dårlig 1. divisjonslag i cupfinalen... Dessuten har vi flere skader som kan påvirke oss negativt de to første månedene av sesongen - en periode det spilles mange kamper. I mine mørkeste stunder frykter jeg også operasjon og langt avbrekk for Riise. Hvorfor er ikke hans situasjon avklart tidligere, forresten...?

Måtte jeg ta feil, men jeg er skeptisk til at de nye hever oss noe særlig. Og som andre har vært inne på, vi mangler nye individualister - særlig på kanten og framover på banen generelt. Pr i dag er vi veldig forutsigbare og har ikke noe nytt på reportuaret.

Mvh
                                      Gammer`n
                                      Veldig enig! Det er utrolig viktig å ha mye å spille på. Det hjelper ikke om Karim eller Magnus feks finner formen. Blir de skada er det det samme igjen. Man så jo den formen Magnus var i på vårsesongen i fjor. Så dalte han mer mer. Da ble det automatisk mye verre. Occean scorer greit med mål, men ser vi på snublarson og nannskog samt helstad OG ijeh scorer mer. De spillerne representerer alle lag som kom over oss. Men understreker også at jeg har tro på Occean.
                                      ET LAND - ET LAG!
                                      ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

Opprinnelig skrevet av danny85
                                        Occean scorer greit med mål, men ser vi på snublarson og nannskog samt helstad OG ijeh scorer mer.
                                        Dette har sin naturlige forklaring i at de 4 sistnevnte er spisser og blir brukt til nettopp dette. Occean er spiss men spiller minst like mye venstre ving i mangel på bedre alternativer. Dette er helt klart ikke optimalt for han. Allikevel scorer OO mye og kommer til mye sjanser, desverre brenner han vel mange. Det kan heldigvis rettes på gjennom trening. Med OO som midtspiss i 4-3-3 er jeg sikker på at han vil gjøre 15-20 mål iløpet av en sesong. Håper det blir sesongen 2008.

Kommentar

• danny85
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2006
                                          • 108

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                          Dette har sin naturlige forklaring i at de 4 sistnevnte er spisser og blir brukt til nettopp dette. Occean er spiss men spiller minst like mye venstre ving i mangel på bedre alternativer. Dette er helt klart ikke optimalt for han. Allikevel scorer OO mye og kommer til mye sjanser, desverre brenner han vel mange. Det kan heldigvis rettes på gjennom trening. Med OO som midtspiss i 4-3-3 er jeg sikker på at han vil gjøre 15-20 mål iløpet av en sesong. Håper det blir sesongen 2008.
                                          Så sant så sant. Håper det jeg også! Hehe når jeg tenker over det så har vi så store krav!. hehe. Jeg sier ikke at oppkjøp av mange nye spillere er løsningen, vi har absolut mye potensial i laget, eneste jeg mener er at vi er så sårbare for skader og kort. Selvfølgelig alle lag er det, men hvis vi skal sammelikne oss med topplag, (brann,vif,rbk,stabæk og viking), så henter de mye kvalitet for å få god og sunn konkurranse.
                                          Vif: Perkins,doffen,andresen,sæternes,iver strand.
                                          Vik: Bertelsen(i fjor), austnes, tjekkern, ruud?
                                          Brann: Har en god stall fra fjordårets handling, unødvendig å gå i detaljer.
                                          Rbk: Jarstein, demidov, pelu, og der er det også sikkert store planer om fler.
                                          Stabæk: Fått mye ut av sitt lag på 2 sesonger. Nannskog, alanzino, gunnarson, tchoi er klassespellere.

Vi kan skryte av en meget god 11 elver (veldig objektivt :P)
                                          men vi har mye potensiale i brenne,kiko, riise, oo og myklebust.
                                          Samt at vi har en av den beste keepern i Norge, samt Norges tetteste forsvar. Men som sagt, hva skjer når vi får 134 kort og en skade!?
                                          ET LAND - ET LAG!
                                          ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

Working...