LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Jeg må si meg sterkt uenig i de tidligere innlegg - LSK har kanskje ikke styrket stallen voldsomt, men ingen spillere (av viktighet) har forsvunnet fra klubben siden cupfinalen. Den samme gjengen etter en ekstra vinter under TomTom ser for meg ut som en styrket stall, både absolutt og på relativen til andre klubber.

greit av Kålenga har kjøpt mange store navn, men det er langt derfra til et godt lag.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Vi vil definitivt stille sterkere neste år, grunnet en sesong + en vinter mer på baken med 4-3-3 enn vi hadde ifjor. Spillesystemet vil sannsynligvis fungere bedre, og Nordlie har selv uttalt at det var store mangler i angrepsspillet ifjor som han ville rette på i vinter. Defensivt var vi best i Tippeligaen, hvert fall om du ser sesongen over et. Høyst sannsynlig vil vi derfor ha fler strenger å spille på neste sesong, uavhengig av om vi henter individualister.

Jeg er likevel skeptisk til hvordan angrepsrekka vil se ut neste år. Jeg føler meg trygg på at Nordlie vil satse på Occean utelukkende som midtspiss neste år. Karim og Riise vil trolig være høyrekant-alternativene, mens Myklebust, Midtun Lie og Husar vil kjempe på høyresiden. Forhåpentligvis får Husar en åpenbaring i vinter, det ville isåfall være et voldsomt pluss for vår del. Dersom vi neste år stiller med Myklebust og Riise på hver sin kant, blir jeg en smule skuffet. Personlig håper jeg vi klarer å hente inn en ny kantspiller, men jeg er redd det er for sent med tanke på seriestart, hvert fall dersom vi skal hente en fra øst-europa eller sør-amerika. Det er liten tvil om at Nordlie synes angrepsrekka er for svak, det har både han og klubben markert tydelig ved å være soleklare på at søk etter kantspillere har høy prioritet for øyeblikket. Jeg er redd en mulig ny ving vil komme for seint, og at Myklebust vil være vår venstrekant i serieåpningen. Det er ikke min drøm, men langt heller Myklebust og en god spiller som kommer senere, enn nok en skadeforfulgt kar som har vært sjekket alt for dårlig før han kom, og som kommer til et mindre profesjonelt medisinsk støtteapparat. Det har vi brent oss på nok ganger allerede.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Dal-kanari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2005
        • 136

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Personlig håper jeg vi klarer å hente inn en ny kantspiller, men jeg er redd det er for sent med tanke på seriestart, hvert fall dersom vi skal hente en fra øst-europa eller sør-amerika.
        Jeg har tenkt samme tanke. Spesielt, som du sier, hvis man skal hente en spiller fra en utenlandsk liga. Nye spillere bruker som regel mellom en halv og en sesong på å sette seg inn i den norske stilen. Dermed vil nå være lovlig seint å hente en venstre ving uten erfaring fra spill i Norge, hvis målet er at han skal ha en plass i første elleveren mot Tromsø. Desto deiligere og mer beleilig ville det vært om vi fikk tak i Hoff!
        Lucky nr. 11

Kommentar

• Sem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2005
          • 1626

Jeg synes det er betryggende at Steinar Pedersen gjør det så godt på "Nordlie-testen". Det er viktig å ha en back med ork til å løpe opp og ned hele matchen.

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Molde gir tilsynelatende ikke opp jakten sin på Arild Sundgot. Siden de er så pågående kan jo ikke døra være helt lukket fra LSK-hold heller. Og det virker som om de har fått positive signaler fra Sundgot selv. Han er vel ikke fornøyd med å være reserve for Occean da.
            Sundgot er jo en spiller som er god å ha i bakhånd, men så lenge vi får 8-10 millioner for han, er det egentlig verdt å si nei da?
            Selv klarer jeg ikke helt å bestemme meg for ja eller nei på dette spørsmålet.

Kommentar

• Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

Opprinnelig skrevet av veiron
              Molde gir tilsynelatende ikke opp jakten sin på Arild Sundgot. Siden de er så pågående kan jo ikke døra være helt lukket fra LSK-hold heller. Og det virker som om de har fått positive signaler fra Sundgot selv. Han er vel ikke fornøyd med å være reserve for Occean da.
              Sundgot er jo en spiller som er god å ha i bakhånd, men så lenge vi får 8-10 millioner for han, er det egentlig verdt å si nei da?
              Selv klarer jeg ikke helt å bestemme meg for ja eller nei på dette spørsmålet.
              Selvfølgelig en vanskelig situasjon for alle som er glad i LSK dette. Sundgot er ikke bare en spiller som er god å ha i bakhånd, han er en spiller som er fantastisk å ha i bakhånd. MEN:

Om det blir et salg av Sundgot eller ei, tror jeg avhenger av hva Gilbert selv vil. På denne tiden tilbake i 2006-sesongen fikk Stabæk godkjent et bud på rundt 4 mill, Arild ville da bli i LSK - og ble det. Hvis summen på 8-10 mill er reell er jeg ganske sikker på at LSK fortsatt vil kunne tenke seg å selge og det hele vil igjen være opp til Arilds ønsker om hva som skal skje videre.

Får vi bud på 8-10 mill og Arild vil prøve lykken i Molde tror jeg LSK vil selge.
              Får vi bud på 8-10 mill og Arild vil bli i LSK er jeg sikker på at ingen vil sutre og klage over det.

Kommentar

• blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

Jeg blir helt matt av all dagdrömmingen her.

Fakta: LSK endte paa 4.plass i 2007.

Spörsmaal: Hvordan kan saa mange mene at vi skal ta igjen forspranget til de andre lagene bare vi faar "en vinter paa baken"?? Tror dere ikke at de andre lagene ogsaa trener om vinteren?

Legger spesielt merke til at mange mener at de unge spillerne utvikler seg mest om vinteren, da disse som ett aar eldre vil blomstre. Min paastand er at det spillere trenger for aa utvikle seg, og spesielt unge, er real matchtrening, altsaa spill i sesong. Hjelper ikke aa vaere best i treningskampene naar man faller sammen som et korthus i sesongen.

PS! De unge blir ett aar eldre, men husk at det gjör de gamle ogsaa!
                Fugla 4 Life!

Kommentar

• erlando
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 858

Fra nyhetstråden:
                  Vi har vært i ny kontakt med Lillestrøm, men de har kontant avvist vår interesse for å forhandle om kjøp av Arild Sundgot.Med dette svaret må vi intensivere arbeidet med andre interessante spillere vi har på vår liste, sier administrerende direktør Tarje Nordstrand Jacobsen i Molde Fotball AS.
                  Om det kan bli aktuelt å gjøre henvendelser på Sundgot enda en gang, vil avhenge av utviklingen på spillermarkedet fram mot seriestart, sier Nordstrand Jacobsen.
                  Dette er vel tredje (?) gangen Molde har forsøkt seg i vinter, tredje gangen de har fått samme avslag, og tredje gangen de sier at de nå vil intensivere jakten på andre spillere.

Tør jeg gjette på at Molde kommer tilbake om 2-3 uker og skal ha Sundgot igjen?
                  Ja til pause i pausen!

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Opprinnelig skrevet av erlando
                    Tør jeg gjette på at Molde kommer tilbake om 2-3 uker og skal ha Sundgot igjen?
                    Det kan du fort ha rett i. Samtidig føler jeg meg ganske sikker på LSKs holdning her, og at Gilbert forblir hvor han hører hjemme.

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Påsan og danton offisielt på vei ut.
                      Er det flere enn meg som tar det som et tegn på at vi har sikret oss nye forsterkninger? Ville vært rart om vi lot påsan gå uten å ha flere alternativ på venstreving. Danton var jo så godt som ute av porten allerede, og forsvaret ser jo bra ut, så det hentes vel ikke inn noen flere på hans posisjon..
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Er det flere enn meg som tar det som et tegn på at vi har sikret oss nye forsterkninger?
                        Tja, Fjørtoft sa vel på medlemsmøtet at LSK er så heldige at de kan hente inn spillere før de kvitter seg med noen, mens det gjerne har vært motsatt tidligere. Men uansett så blir det jo bare spekulasjoner.
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Opprinnelig skrevet av hoyt
                          Tja, Fjørtoft sa vel på medlemsmøtet at LSK er så heldige at de kan hente inn spillere før de kvitter seg med noen, så hvem vet. Blir jo bare spekulasjoner.
                          Forsåvidt bare spekulasjoner ja. Men tenk deg følgende scenario: LSK slipper påsan til hamkam og leter etter en erstatter. Jakten går dårlig; spillere takker nei, klubber er vanskelige i forhandlinger, man finner ikke rett spiller. LSK tvinges til å kjøpe inn bestemora til Sasa Radulovic som venstreving. Påsan jogger rundt på Briskeby mens Sportsklubben ser ut som idioter... håper vi holder på spillere til vi har sikret oss bedre alternativ.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

Jeg skjønner ikke problemet. Sett bort fra Royal League - når leverte Påsan sist varene?
                            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                              Jepp, i tillegg er det ingen hemmelighet at LSK jakter en ny forsterkning i form av en offensiv venstreving.

I "Pål Strand"-saken finnes ingen vinnere, ei heller Martin Husar. Dog en gigantisk taper; LSK.
                              Hvis du ser kynisk på det, blir LSK en vinner fordi en stor lønnspost blir borte, og yngre spillere lettere kan få sjansen.
                              Fugla 4 Life!

Kommentar

• Beatles
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jan 2008
                                • 80

Opprinnelig skrevet av VK
                                Hvorfor tror du Midtun Lie og Pedersen har blitt kjøpt inn da? Nettopp for å spille på venstresiden. Husar er dessverre ikke god nok.
                                Pedersen var kjøpt inn for å spille venstresiden vel?

Ikke for å erstatte Rambekk?

Midtun Lie så vidt som jeg forstår er innkjøpt for sine "bredde" kvaliteter for å spille hvor som helst på venstresiden. DVS: Stallfyll.

Kommentar

• Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

Opprinnelig skrevet av Beatles

Midtun Lie så vidt som jeg forstår er innkjøpt for sine "bredde" kvaliteter for å spille hvor som helst på venstresiden. DVS: Stallfyll.
                                  Jeg skriver jo at Pedersen skal spille på venstresiden, har ikke nevt han som erstatter for Rambekk i det hele tatt.

Kommentar

• Geirfugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 561

Opprinnelig skrevet av VK
                                    Jeg skriver jo at Pedersen skal spille på venstresiden, har ikke nevt han som erstatter for Rambekk i det hele tatt.
                                    Steinar Pedersen ER kjøpt inn for å erstatte Rambekk. Han spiller venstre fordi både MJ og JML er skadet.
                                    Last edited by Geirfugl; 05.02.2008, 16:36. Begrunnelse: En bitteliten feil

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3574

For øyeblikket ligger vel Mykle nærmest venstrevingen, med Midtun Lie og Husar bak seg. Brenne er bankers på venstre indreløper, med Midtun Lie/evt. Søgård flytter over på venstre. Med tanke på alle skadeproblemene Strand har hatt de siste årene, samt alderen så har det ligget i kortene at han var på vei ut.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3574

Opprinnelig skrevet av Beatles

Dytter denne inn på kontoen for antatte skrivefeil. Pedersen var vel hentet inn for å erstatte Rambekk på høyre.

Dess mer jeg tenker på det, så er jeg ikke like sikker lenger på om Midtun Lie bare er stallfyll. Jeg hadde og den antaglesen når overgangen var faktum, men nå er jeg ikke like sikker. bare fordi en spiller kan spille flere posisjoner betyr det ikke at han er dårligere enn andre. Riise er vel kanskje det beste eksemplet vårt på det. Er spent på hvordan JML utvikler seg utover.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

I likhet med deg regner jeg JML som et førstevalg til en av plassene på venstrekanten. Iallefall blir han nok brukt forover når MJ er tilbake - i Start-tiden var det JML som løp bakover og dekket opp rommet MJ etterlot på sine nikkeraid. Nordlie er åpenbart en mann som ser system og løsninger som viktigere fremfor enkeltspilleres kvaliteter. Spillere som kan løpe og bevege seg i systemet hans og som kjenner rollene er nok mer verdt for ham enn alskens Alanzinho'er og Hoff'er. Så får vi håpe at tryllekunstene til Midttun-magi som han spøkefullt ble kalt sørpå vekker like stor glede som myggen Alanzinhos erratiske Touretteraid.

Kommentar

Working...