LSK anno 2008
Collapse
X
-
Har snakket mye med et par kamarater fra Kristiansand og de mener at JML er meget undervurdert av alle andre i Norge. I forhold til avgangene fra Start så mener de faktisk at JML var det tyngste å godtå.
Konkuranse er bra for klubben. Og Påsan ble et offer for dette. Men når vi se venstre siden på papir i sort og hvit, så består det av dette.
Johnsen, Husar, Brenne, JML, Myklebust (regner jeg med som aktuelt om det finnes ikke no'a forsterkninger før sesongen). Ganske bra dekning spør dere meg.Kommentar
-
I likhet med deg regner jeg JML som et førstevalg til en av plassene på venstrekanten. Iallefall blir han nok brukt forover når MJ er tilbake - i Start-tiden var det JML som løp bakover og dekket opp rommet MJ etterlot på sine nikkeraid. Nordlie er åpenbart en mann som ser system og løsninger som viktigere fremfor enkeltspilleres kvaliteter. Spillere som kan løpe og bevege seg i systemet hans og som kjenner rollene er nok mer verdt for ham enn alskens Alanzinho'er og Hoff'er. Så får vi håpe at tryllekunstene til Midttun-magi som han spøkefullt ble kalt sørpå vekker like stor glede som myggen Alanzinhos erratiske Touretteraid.FerdigskåraKommentar
-
Selv om det ennå er uvisst hvilket lag vi stiller med til seriestart 08, er jo dette en ting som passer godt å diskutere i disse "silly-season"-tider.
Keeper: Otto er bankers, og kommer til å utvikle seg videre under Grodås. Moldskred er reserve, og satser på at han holder seg til å skrive glimrende innlegg på lsk.no neste år også. Keeperkvalitetene er jeg mer usikker på, men grei backup uansett.
Forsvar: Midtforsvaret er strålende, med PSA og Kippe som vel er Norges beste stopperpar. I tilleg har vi LBF i bakhånd, og spillere som Pedersen/Johnsen kan vikariere ved behov. Backene er spørsmåltegnet, siden det virker som vi skal satse på Johnsen og Pedersen, og ikke hente inn noen nye spillere i denne posisjonen. Å ha to backer uten fart, er ikke et drømmescenario for min del. Det positive vil være at vi kan ha fordeler på dødball, så fremt det blir Brenne som slår disse...
Midtbane: Flust med alternativer sentralt. Kiko vil etablere seg som et anker av toppklasse, og med Kiesen (og selvfølgelig Søgård i bakhånd er vi godt forspent.) Som indreløpere har vi Søgård/Brenne/Riise/(Arnarsson). Her kan man alternere mellom disse, selv om jeg personlig mener det blir litt for veikt med Brenne og Riise som indreløpere, og at det vil fungere bedre med Søgård på en av plassene. I stedet for å hente inn enda en løpsmaskin, ser jeg istedet behovet for mer kreativitet hos den indreløperen vi skal hente, og siden det bare er to som kan spille indreløper samtidig, ser jeg ikke behovet for et ekstremt dyrt kjøp her.
Angrep: Midtspissplassen er godt dekket, med OO og Sundgot som scorer 10 mål selv om han sitter på benken halve sesongen. I tillegg har vi TAG i bakhånd. Høyresida har vi også alternativer på. Riise har gjort en brukbar jobb der, selv om han ikke er en typisk ving. I tillegg kan man hente fram vårens slager, med Riise som indreløper og MM på høyrekanten (der han storspilte i vårsesongen) I tillegg har vi Essediri i bakhånd. Venstrekanten er tom. Påsan tror jeg dessverre ikke er rask nok lenger, og med mindre hockeybytter innføres på fotballtinget, holder det ikke med et fantastisk skuddbein/pasningsfot. Sundgot kan spille på venstre med OO i midten i en skeiv 4-3-3, men det betinger at vi møter svak motstand, siden dette kun fungerer i kamper der vi styrer spillet. Vi MÅ ha inn en venstreving, og han MÅ ha fart.
Konklusjon/Ønskeliste: Vi trenger en venstreving. Resten av laget ser greit ut, men jeg er bekymret for manglende fart hos backene våre.
Hvilke back-konstellasjoner er egentlig aktuelle? Jeg frykter at Riseth og Pedersen "må" spille, og at disse derfor inntar backplassene. Siden jeg har vonde minner fra 97-sesongen med Pedersen på venstre, er ikke dette optimalt for min del. På høyrebacken kan Pedersen/Riseth gjøre en god jobb, selv om ingen av disse er noen racere. På venstrebacken er det sørgelig tomt etter Johnsen sin skade. JML er vel det beste alternativet, selv om jeg håper Husar viser at han kan gjøre det bra i denne posisjonen.
Morgendagens kamp mot Nordsjælland blir spennende, med Søgård og Husar på backene. Dette kan tilføre laget tempo i de bakre rekker, samtidig som Søgård beholder sin plass på laget og at det åpner opp for Riise/Mykle på høyresiden som briljerte på vårsesongen i fjor. Klarer man å få fram Tippeligaens beste høyreside, vil jo det veie litt opp for at vi har absolutt ingenting på venstre. Dessverre virker det ikke som om dette prøves ut fordi det er en god ide, men fordi Pedersen soner karantene.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Brenne er vel noe uenig i at vi ikke har noe på venstresiden, men nok om det
Jeg tror Mykle kan bekle venstrevingen bedre i år. Han er fortsatt ikke en ving, men han kan skape mye problemer for motstanderen når han utfordrer innover.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Alt for mye av det vi holder på med framover på banen klumper seg i midten, synes jeg.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Dette er en god metode for å lage tellefeil hos motstander, deres høyre beck får to mann mot (såfremt vingen klarer å passere motstanderens høyre midtbane).
Går venstre vingen ned langs linja må indreløperen(e) finne rom oppover slik at vingen får pasningsalternativer i tillegg til spissen. Venstre back bør følge etter for å gi støtte, men nå har back'en det defensive ansvaret så hvor langt denne kan gå avhenger av motstanderens posisjonering.
Så bør ikke nødvendigvis klumpe seg på midten selv om vingen går innover.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Alanzinho er vel ikke mest kjent for de skrudde innlegene sine, og han har vel en tendens til å utfordre mot mål han og. Dermed blir han mest sannsynligvis en dyrere og marginalt bedre versjon av Mykle. Hoff har egenskaper som ving, men så lenge Lyn ikke vil selge så bør vi se etter andre alternativer.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Jeg er i utgangspunktet helt enig, men med dagens situasjon så mener jeg det kan være en fullgod løsning som å bruke mye penger på Hoff eller Alanzinho.
Alanzinho er vel ikke mest kjent for de skrudde innlegene sine, og han har vel en tendens til å utfordre mot mål han og. Dermed blir han mest sannsynligvis en dyrere og marginalt bedre versjon av Mykle. Hoff har egenskaper som ving, men så lenge Lyn ikke vil selge så bør vi se etter andre alternativer.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg ser at Torvik i rb har tatt ut laget til seriestart : http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=121
Otto Fredrikson –
Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Simen Brenne –
Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust
Ikke uenig, men jeg blir skuffet om JML tar plassen fra Husár.Kommentar
-
Jeg ser at Torvik i rb har tatt ut laget til seriestart : http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=121
Otto Fredrikson –
Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Simen Brenne –
Ikke uenig, men jeg blir skuffet om JML tar plassen fra Husár.Kommentar
-
Otto Fredrikson –
Ikke uenig, men jeg blir skuffet om JML tar plassen fra Husár.
Riise synes jeg gir laget en ekstra dimensjon når han spiller indreløper. Han blir ofte statisk når han mottar ballen som ving. Synes vi burde utnytte riise ordentlig og bruke han som indreløper.
Mouelhi eller riseth som midtbaneanker er jeg veldig usikker på. Begge deler kan nok bli bra. Riseth virka en del tryggere under de kampene jeg så fra la manga, men mouelhi viste også fint spill og tredde mange fine baller gjennom Halmstad sin midtbane f.eks.
Jeg synes Myklebust og Riise virker som en dødelig kombinasjon på høyresiden og vil helst ha myklebust over på høyresiden. Problemet er da at vi mangler en venstreving, kanskje kan midtun lie gjøre en jobb der når han får litt kamptrening.
Vil helst se dette laget:
Otto Fredrikson –
Espen Søgård, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Martin Husar –
Bjørn Helge Riise, Mouelhi/Riseth, Simen Brenne –
Magnus Myklebust, Olivier Occean, Jon Midtun Lie
Det største problemet med laget som ble foreslått i rb synes jeg er at husar er satt ut. Håper virkelig vi gir han muligheten, kjedelig å se på potensiale som blir kasta bort.Kommentar
-
Jeg reagerte en del på at Torvik ikke gjorde plass til Solan (Gundersen) på benken. Send Viktor eller Lasse på tribunen om nødvendig. Mitt håp er at Solan kan komme inn på slutten og skåre det avgjørende målet en gang eller flere.RoyVaadal.Kommentar
-
Kiko slår jo bare ballen bakover og til siden, han tar den ikke mer seg frammover. Han er ikke god nok mot de bedre lagene i tippeligaen. Riseth må spille i midten, han sammarbeidet fint med Brenne på La Manga.
Bytt heller ut Søgård med KikoKommentar
Kommentar