LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

Opprinnelig skrevet av MortenA
    For øyeblikket ligger vel Mykle nærmest venstrevingen, med Midtun Lie og Husar bak seg. Brenne er bankers på venstre indreløper, med Midtun Lie/evt. Søgård flytter over på venstre. Med tanke på alle skadeproblemene Strand har hatt de siste årene, samt alderen så har det ligget i kortene at han var på vei ut.
    Jeg blir ikke veldig overraska om det ender opp med Ollie på vingen og Sundgot i midten igjen...
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3569

Inntil det er et faktum, så håper jeg Mykle får sjansen. Han er nå et år eldre, og jeg håper han finner formen til seriestart. Uansett frykter jeg at du fort får rett.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Beatles
        Medlem
        Møteplager
        • Jan 2008
        • 80

Har snakket mye med et par kamarater fra Kristiansand og de mener at JML er meget undervurdert av alle andre i Norge. I forhold til avgangene fra Start så mener de faktisk at JML var det tyngste å godtå.

Konkuranse er bra for klubben. Og Påsan ble et offer for dette. Men når vi se venstre siden på papir i sort og hvit, så består det av dette.

Johnsen, Husar, Brenne, JML, Myklebust (regner jeg med som aktuelt om det finnes ikke no'a forsterkninger før sesongen). Ganske bra dekning spør dere meg.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Må si jeg håper at JML viser det samme som Pedersen. Står han frem som en løpsvillig og rutinert venstrekant blir jeg svært lykkelig.

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Opprinnelig skrevet av reka
            I likhet med deg regner jeg JML som et førstevalg til en av plassene på venstrekanten. Iallefall blir han nok brukt forover når MJ er tilbake - i Start-tiden var det JML som løp bakover og dekket opp rommet MJ etterlot på sine nikkeraid. Nordlie er åpenbart en mann som ser system og løsninger som viktigere fremfor enkeltspilleres kvaliteter. Spillere som kan løpe og bevege seg i systemet hans og som kjenner rollene er nok mer verdt for ham enn alskens Alanzinho'er og Hoff'er. Så får vi håpe at tryllekunstene til Midttun-magi som han spøkefullt ble kalt sørpå vekker like stor glede som myggen Alanzinhos erratiske Touretteraid.
            Jeg er delvis enig med deg, men du glemmer en vesentlig ting. Selv om Nordlie synes det er viktig med gode råvarer (matallegori denne gangen), så har han ikke gått av veien for å toppe det hele med litt krydder. Alex Valencia var en veldig viktig spiller for Nordlie i Start, selv om har var dårlig på returløp og kunne være en humørspiller. Å ha minst en sånn spiller er forskjellen fra å være forutsigbar. Et godt system kan vinne deg veldig mange kamper, men noen ganger trenger man den siste lille brikken som gjør at man låser opp en god motstander som har forberedt seg godt.
            Ferdigskåra

Kommentar

• heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2131

Opprinnelig skrevet av heidar
              Selv om det ennå er uvisst hvilket lag vi stiller med til seriestart 08, er jo dette en ting som passer godt å diskutere i disse "silly-season"-tider.

Keeper: Otto er bankers, og kommer til å utvikle seg videre under Grodås. Moldskred er reserve, og satser på at han holder seg til å skrive glimrende innlegg på lsk.no neste år også. Keeperkvalitetene er jeg mer usikker på, men grei backup uansett.

Forsvar: Midtforsvaret er strålende, med PSA og Kippe som vel er Norges beste stopperpar. I tilleg har vi LBF i bakhånd, og spillere som Pedersen/Johnsen kan vikariere ved behov. Backene er spørsmåltegnet, siden det virker som vi skal satse på Johnsen og Pedersen, og ikke hente inn noen nye spillere i denne posisjonen. Å ha to backer uten fart, er ikke et drømmescenario for min del. Det positive vil være at vi kan ha fordeler på dødball, så fremt det blir Brenne som slår disse...

Midtbane: Flust med alternativer sentralt. Kiko vil etablere seg som et anker av toppklasse, og med Kiesen (og selvfølgelig Søgård i bakhånd er vi godt forspent.) Som indreløpere har vi Søgård/Brenne/Riise/(Arnarsson). Her kan man alternere mellom disse, selv om jeg personlig mener det blir litt for veikt med Brenne og Riise som indreløpere, og at det vil fungere bedre med Søgård på en av plassene. I stedet for å hente inn enda en løpsmaskin, ser jeg istedet behovet for mer kreativitet hos den indreløperen vi skal hente, og siden det bare er to som kan spille indreløper samtidig, ser jeg ikke behovet for et ekstremt dyrt kjøp her.

Angrep: Midtspissplassen er godt dekket, med OO og Sundgot som scorer 10 mål selv om han sitter på benken halve sesongen. I tillegg har vi TAG i bakhånd. Høyresida har vi også alternativer på. Riise har gjort en brukbar jobb der, selv om han ikke er en typisk ving. I tillegg kan man hente fram vårens slager, med Riise som indreløper og MM på høyrekanten (der han storspilte i vårsesongen) I tillegg har vi Essediri i bakhånd. Venstrekanten er tom. Påsan tror jeg dessverre ikke er rask nok lenger, og med mindre hockeybytter innføres på fotballtinget, holder det ikke med et fantastisk skuddbein/pasningsfot. Sundgot kan spille på venstre med OO i midten i en skeiv 4-3-3, men det betinger at vi møter svak motstand, siden dette kun fungerer i kamper der vi styrer spillet. Vi MÅ ha inn en venstreving, og han MÅ ha fart.

Konklusjon/Ønskeliste: Vi trenger en venstreving. Resten av laget ser greit ut, men jeg er bekymret for manglende fart hos backene våre.
              Jeg er fortsatt stort sett enig med meg selv, og Riseth-overgangen endrer tilsynelatende lite. Nå er vi enda bedre forspent på stopper/ankerplass, mens vi fortsatt mangler en venstreving og backer med fart.

Hvilke back-konstellasjoner er egentlig aktuelle? Jeg frykter at Riseth og Pedersen "må" spille, og at disse derfor inntar backplassene. Siden jeg har vonde minner fra 97-sesongen med Pedersen på venstre, er ikke dette optimalt for min del. På høyrebacken kan Pedersen/Riseth gjøre en god jobb, selv om ingen av disse er noen racere. På venstrebacken er det sørgelig tomt etter Johnsen sin skade. JML er vel det beste alternativet, selv om jeg håper Husar viser at han kan gjøre det bra i denne posisjonen.

Morgendagens kamp mot Nordsjælland blir spennende, med Søgård og Husar på backene. Dette kan tilføre laget tempo i de bakre rekker, samtidig som Søgård beholder sin plass på laget og at det åpner opp for Riise/Mykle på høyresiden som briljerte på vårsesongen i fjor. Klarer man å få fram Tippeligaens beste høyreside, vil jo det veie litt opp for at vi har absolutt ingenting på venstre. Dessverre virker det ikke som om dette prøves ut fordi det er en god ide, men fordi Pedersen soner karantene.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3569

Brenne er vel noe uenig i at vi ikke har noe på venstresiden, men nok om det

Jeg tror Mykle kan bekle venstrevingen bedre i år. Han er fortsatt ikke en ving, men han kan skape mye problemer for motstanderen når han utfordrer innover.

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Jeg tror Mykle kan bekle venstrevingen bedre i år. Han er fortsatt ikke en ving, men han kan skape mye problemer for motstanderen når han utfordrer innover.
                  Men savner vi ikke vinger som ikke går innover, men som holder bredden og kommer rundt på kantene....?
                  Alt for mye av det vi holder på med framover på banen klumper seg i midten, synes jeg.

Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Men savner vi ikke vinger som ikke går innover, men som holder bredden og kommer rundt på kantene....?
                    Alt for mye av det vi holder på med framover på banen klumper seg i midten, synes jeg.
                    At det klumper seg sammen kommer av dårlig samhandling. Venstre ving skal gå innover når venste indreløper blir værende på midten. Venstre back skal da kjøre ned langs linja. Venstre indreløper overtar defensivt ansvar i og med at back'en går opp.
                    Dette er en god metode for å lage tellefeil hos motstander, deres høyre beck får to mann mot (såfremt vingen klarer å passere motstanderens høyre midtbane).

Går venstre vingen ned langs linja må indreløperen(e) finne rom oppover slik at vingen får pasningsalternativer i tillegg til spissen. Venstre back bør følge etter for å gi støtte, men nå har back'en det defensive ansvaret så hvor langt denne kan gå avhenger av motstanderens posisjonering.

Så bør ikke nødvendigvis klumpe seg på midten selv om vingen går innover.
                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3569

Opprinnelig skrevet av gamle-perta

Mvh
                      Gammer`n
                      Jeg er i utgangspunktet helt enig, men med dagens situasjon så mener jeg det kan være en fullgod løsning som å bruke mye penger på Hoff eller Alanzinho.

Alanzinho er vel ikke mest kjent for de skrudde innlegene sine, og han har vel en tendens til å utfordre mot mål han og. Dermed blir han mest sannsynligvis en dyrere og marginalt bedre versjon av Mykle. Hoff har egenskaper som ving, men så lenge Lyn ikke vil selge så bør vi se etter andre alternativer.

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

Jeg er i utgangspunktet helt enig, men med dagens situasjon så mener jeg det kan være en fullgod løsning som å bruke mye penger på Hoff eller Alanzinho.

Alanzinho er vel ikke mest kjent for de skrudde innlegene sine, og han har vel en tendens til å utfordre mot mål han og. Dermed blir han mest sannsynligvis en dyrere og marginalt bedre versjon av Mykle. Hoff har egenskaper som ving, men så lenge Lyn ikke vil selge så bør vi se etter andre alternativer.
                        Jeg mener Alanzinho er vesentlig bedre enn Mykle som ving, selvom han også ofte trekker innover i banen. Mykle passer dessverre best som spiss i 4-4-2 ved siden av en stor spiss som OO.
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• danny85
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2006
                          • 108

Hoff er jo klar for bytte nå.. Hva synes vi? Legge noen mill på bordet nå? Eller vente til han blir Bosman, og få mest sannsynlig mye konkurranse? Hva synes vi folkens?
                          ET LAND - ET LAG!
                          ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• lillestroom
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1020

Opprinnelig skrevet av danny85
                            Hoff er jo klar for bytte nå.. Hva synes vi? Legge noen mill på bordet nå? Eller vente til han blir Bosman, og få mest sannsynlig mye konkurranse? Hva synes vi folkens?
                            Legg penga på bordet og kjøp! Men han må ikke koste for mye synes jeg.

Kommentar

• danny85
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2006
                              • 108

Opprinnelig skrevet av lillestroom
                              Legg penga på bordet og kjøp! Men han må ikke koste for mye synes jeg.
                              Er egentlig veldig enig.. Vi har vel egentlig ikke brukt så mye penger i vinter.. dødelig kombinasjon med mykle og hoff ass
                              ET LAND - ET LAG!
                              ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1827

Legg penga på bordet!!! I forhold til Viking og vålenga har vi ikke gjort en dritt på overgangsmarkedet. Vi må ha forsterkninger, alanzinho eller Hoff

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Jeg ser at Torvik i rb har tatt ut laget til seriestart : http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=121

Otto Fredrikson –
                                  Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Simen Brenne –
                                  Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust

Ikke uenig, men jeg blir skuffet om JML tar plassen fra Husár.

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

Jeg ser at Torvik i rb har tatt ut laget til seriestart : http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=121

Otto Fredrikson –
                                    Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Simen Brenne –

Håper at Søgård kommer inn for Riseth og flytter Mouelhi inn sentralt.

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6111

Otto Fredrikson –

Håper han tar feil med dette laget. Synes Husar bør være på venstrebacken, han skapte nesten en ny dimensjon på venstresiden vår med ordentlige offensive bidrag. I tilleggsynes jeg Søgård har gjort det bedre enn pedersen som høyreback. Søgård er flinkere til å delta i spillet og gir oss flere strenger å spille på.

Riise synes jeg gir laget en ekstra dimensjon når han spiller indreløper. Han blir ofte statisk når han mottar ballen som ving. Synes vi burde utnytte riise ordentlig og bruke han som indreløper.

Mouelhi eller riseth som midtbaneanker er jeg veldig usikker på. Begge deler kan nok bli bra. Riseth virka en del tryggere under de kampene jeg så fra la manga, men mouelhi viste også fint spill og tredde mange fine baller gjennom Halmstad sin midtbane f.eks.

Jeg synes Myklebust og Riise virker som en dødelig kombinasjon på høyresiden og vil helst ha myklebust over på høyresiden. Problemet er da at vi mangler en venstreving, kanskje kan midtun lie gjøre en jobb der når han får litt kamptrening.

Vil helst se dette laget:

Otto Fredrikson –
                                      Espen Søgård, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Martin Husar –
                                      Bjørn Helge Riise, Mouelhi/Riseth, Simen Brenne –
                                      Magnus Myklebust, Olivier Occean, Jon Midtun Lie

Det største problemet med laget som ble foreslått i rb synes jeg er at husar er satt ut. Håper virkelig vi gir han muligheten, kjedelig å se på potensiale som blir kasta bort.

Kommentar

• RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

Jeg reagerte en del på at Torvik ikke gjorde plass til Solan (Gundersen) på benken. Send Viktor eller Lasse på tribunen om nødvendig. Mitt håp er at Solan kan komme inn på slutten og skåre det avgjørende målet en gang eller flere.
                                        RoyVaadal.

Kommentar

• haak
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Aug 2007
                                          • 141

Opprinnelig skrevet av VK
                                          Håper at Søgård kommer inn for Riseth og flytter Mouelhi inn sentralt.
                                          Kiko slår jo bare ballen bakover og til siden, han tar den ikke mer seg frammover. Han er ikke god nok mot de bedre lagene i tippeligaen. Riseth må spille i midten, han sammarbeidet fint med Brenne på La Manga.
                                          Bytt heller ut Søgård med Kiko

Kommentar

Working...