LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Opprinnelig skrevet av haak
    Kiko slår jo bare ballen bakover og til siden, han tar den ikke mer seg frammover. Han er ikke god nok mot de bedre lagene i tippeligaen. Riseth må spille i midten, han sammarbeidet fint med Brenne på La Manga.
    Jeg husker Kiko da vi slo Lyn 0-4 på Ullevaal i fjor - da var han enorm, og gikk utenpå de fleste. Potensialet og toppnivået hans er stort, men han har vært noe ujevn. Jeg mener klart at Kikos plass er sentral midtbane. Men for all del; jeg er positiv til Riseth, og tror han kan tilføre laget mye når det gjelder rutine og vinneregenskaper. Vidar er dog på hell av sin karriere. LSK vil i 2008 kunne tjene mye på Vidars allsidighet - han kan brukes på de fleste plasser, og selvsagt også som konkurrent til Kiko. Men jeg vil overhodet ikke avskrive Kiko på sentral midtbane.

Kommentar

• Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

Helt enig med RSP i at Mouelhis plass er sentral midtbane. Det er ganske naturlig å konkludere med at han fungerer best når han får spille på det han kan best, og at det vil være lite hensiktsmessig å ta fra han muligheten til å utnytte sin fremste kvalitet. Hvis han skal spille som indreløper, er han som enkeltspiller god nok for førsteelleveren, men i det kollektive blir det vanskelig å sette han inn på bekostning av det man taper på å sette ut Søgård eller Riise, til og med Arnarsson som har vist seg som en skikkelig indreløpertype. Med innstilling og kampvilje er han klar til å sitte på benken som mulig innbytter for en av indreløperne allerede nå. Greit nok at Kiko var litt ujevn i fjor, men til hans forsvar er den rollen han har kanskje den mest krevende i hele laget. Samtidig spilte vi i fjor våre beste kamper med Kiko som anker – hovmesterblikk kalles det. Inntil han fikk skaden i høst var han veldig, veldig god.

Jeg er likevel sikker på at vi får god nytte av Riseths anvendelighet etter hvert. Han kan også med fordel benyttes i kamper hvor motstanderen har en god press- og markeringsspiller, eller naturligvis ved karantener/skader eller formsvikt. At Kiko slår ballen tilbake eller til siden, altså sikre pasninger i tillegg til å være alltid spillbar og solid defensiv, synes jeg er bedre enn feilpasninger ved å prøve å "sjanse" ballen framover eller annen ballmiss, selv om han med fordel kunne blitt litt mer direktespillende når spillet tillater det. Men det tror jeg det kommer om han fortsetter å få tillit over tid, og får vokst seg inn skikkelig inn i "hovmesterrollen".

På samme måte er det viktigste at Husár går inn i samspillet på venstresida og finner sin rolle. Hans backpotensial offensivt med fart og innlegg er veldig spennende. Når våre spillere har dagen og kombinasjonene sitter 100 %, hjelper det ikke med teori og all annet snakk om at vi er forutsigbare. Aberet er at det skjer for sjelden, samtidig som det offensive regiseteret er litt begrensa. Hadde vi hatt en god venstrekant, tror jeg vi hadde kniva om gullet til siste slutt både i fjor og sågar også i forfjor. Så lenge Husár er i emning til backplass, er Midttun Lie den eneste vi har i tillegg til Myklebust som kan true motstanderens bakrom på venstresida, om enn på en annen måte enn Magnus. Det eneste som er sikkert, både i lagoppstillinga og vingkjøp, er i alle fall at man aldri kan være helt sikker.

Kommentar

• BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1446

Tipper det bli mer dødballmål enn på lenge.. Sjekk denne eventuelle lagoppstillingen:

Occean - Sundgot - Riise

Brenne - Riseth - Søgård

Johnsen - Kippe - Andresen - Pedersen

Riise legger hjørnesparkene. Occean, Sundgot, Kippe, Johnsen, Andresen, Riseth, Pedersen og Brenne i boksen. hehe.. må bli mål det!

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av BD
          Tipper det bli mer dødballmål enn på lenge.. Sjekk denne eventuelle lagoppstillingen:

Occean - Sundgot - Riise

Brenne - Riseth - Søgård

Johnsen - Kippe - Andresen - Pedersen

Riise legger hjørnesparkene. Occean, Sundgot, Kippe, Johnsen, Andresen, Riseth, Pedersen og Brenne i boksen. hehe.. må bli mål det!
          Mulig vi får ett apr mål ekstra på dødball, men tenk på alle måla vi går glipp av pga Occean må spille kant igjen..
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

Opprinnelig skrevet av xeR
            men tenk på alle måla vi går glipp av pga Occean må spille kant igjen..
            Jeg synes bekymringen for Occean på kant er betydelig overdrevet. Han gjorde jo flere bra kamper på kanten i fjor, og blir da også oftere rettvendt enn han gjør som midtspiss.

Jeg ønsker meg også primært en god, typisk venstreving, men blir litt sliten av den stadige svartmalingen av å ha Occean og Sundgot (evt. Gundersen) på banen samtidig.

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Sem
              Jeg synes bekymringen for Occean på kant er betydelig overdrevet. Han gjorde jo flere bra kamper på kanten i fjor, og blir da også oftere rettvendt enn han gjør som midtspiss.

Jeg ønsker meg også primært en god, typisk venstreving, men blir litt sliten av den stadige svartmalingen av å ha Occean og Sundgot (evt. Gundersen) på banen samtidig.
              Jeg sier ikke at Occean gjør en direkte dårlig jobb på kanten, jeg synes bare han er så mye bedre når han får spille i midten.

Kommentar

• Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

Jeg sier ikke at Occean gjør en direkte dårlig jobb på kanten, jeg synes bare han er så mye bedre når han får spille i midten.
                Ikke uenig.

Men jeg føler allikevel at kritikken blir gjentatt til det kjedsommelige. Jeg ønsker meg også en ny venstre ving, men jeg tror ikke laget nødvendigvis blir så mye bedre om man hastekjøper en eller annen ving som tilfeldigvis er til salgs i dette overgangsvinduet.

Det blir stadig, og ikke nødvendigvis av deg, påpekt at vi ikke har sjans til gull så lenge vi har Occean på vingen. Det er jeg ikke enig i.
                Last edited by Sem; 28.02.2008, 16:29.

Kommentar

• Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

Begynner å tvile på om det kommer en ny ving jeg.. Jon Midtun Lie er ikke ett dårlig alternativ som ving heller men kanskje ikke helt optimalt.

Kommentar

• Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

Gleder meg å lese at Nordlie vil bli bedre på markeringer innenfor egen 16 meter, dette var til tider skikkelig dårlig i fjor og vi slapp inn mange unødvendige mål på det, irriterte meg skikkelig over dette mange ganger.
                    Dårlige markeringer skaper unødvendige situasjoner og fordeler til motstander som i løpet av sesongen kan koste mange poeng med tanke på unødvendige mål. Bedre markeringer er en billig og enkel metode for å slippe inn mindre mål og dermed også noen flere poeng i løpet av sesongen.

Han sier også at vi skal bli bedre på dødballer, det håper også vi blir.
                    Jeg vil ha mere dødballer fra Simen Brenne i 2008, han har harde, flate og presise innlegg på dødballer som virker mye mere giftig enn de lumpene mange av de andre driver med, men også det at Nordlie setter fokus på det å trene gutta i å legge dødballene hardere og flatere for at alle dødballer skal kunne bli potensielle scoringer for oss! Baller som kommer dalende rett ned i feltet har dårlig potensiale for å bli til mål, den har for lite fart og motstander får bedre tid på å reagere og presse våre spillere.

i det store og hele så har jeg god tro på 2008 sesongen, jeg både tror og håper at vi kommer til å kjempe helt i toppen i år.
                    En Simen Brenne som er i form helt fra sesongstart ville vært det ultimate, han har tidligere gått for å være en høstspiller, noe han vel kanskje bekrefta litt i fjor, enormt god på høsten, en spiller jeg virkelig fikk sansen for. Hvis han kunne klare å spille bra helt fra sesongstart så tror jeg det ville ha MYE å si for laget vårt !
                    Vi starter mot TIL på bursdagen min, og hjemme på Åråsen. Alle vet da hva jeg ønsker meg :-)
                    Vi har ikke vunnet mot TIL på leeeenge, men vi har da også som regel møtt TIL på Alfheim tidlig på sesongen (vanskelig kamp uansett nårtid på sesongen) og hjemmekamp mot dem på høsten. TIL har de senere åra vært best på høsten, altså et høstlag som vi kommer til å slå i den første kampen!

måtte 2008 bli det året da alle vi i KFL får oppleve at laget vårt igjen troner på toppen av tabellen ved sesongslutt!!
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

Kommentar

• Nr.10
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 597

Det kommer nok en ving, men som Tom sier, så er det ikke noe krise om det ikke skjer før til sommeren. Personlig syntes jeg de kunne kjøpt enda et par spillere. Syntes ikke troppen er alt for brei.
                      Hvis man ser hvor brei tropp Brann hadde i fjor, så er den for tynn. Uten at det er noe fasit på hvor brei troppen må være.
                      Det blir tettere og tettere i toppen, og stadig flere lag som melder seg på i toppstriden. Se hvordan det er i England. Alle lagene med unntak av Arsenal bruker jo relativt mange lagoppstillinger og bytter i løpet av sesongen.
                      Jeg tror det vil være noe av det som kan skille 1 fra 4 -plassen også her i tippeligaen.
                      Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

Jeg mener det ikke er optimalt å starte 2008 uten å ha forsterket laget med en ving. Særlig med det innledende kamp programmet vi har

Kommentar

• superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

Opprinnelig skrevet av kimmern
                          Jeg mener det ikke er optimalt å starte 2008 uten å ha forsterket laget med en ving. Særlig med det innledende kamp programmet vi har

Jeg foreslår at forbundet utsetter seriestart.
                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1446

Mulig vi får ett apr mål ekstra på dødball, men tenk på alle måla vi går glipp av pga Occean må spille kant igjen..
                            Påstår ikke at den lagoppstillingen er av de beste nei. Ville bare peke på hvor mange hodesterke spillere vi har. De fleste lag har tre eller fire på laget. Vi kan til tider stille med en syv-åtte på banen samtidig!

Kommentar

• kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1174

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Jeg foreslår at forbundet utsetter seriestart.
                              heh
                              Myklebust er IKKE framtiden, jeg ville forsøkt å gjøre en byttehandel + penger med lyn for hoff

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

heh
                                Myklebust er IKKE framtiden, jeg ville forsøkt å gjøre en byttehandel + penger med lyn for hoff
                                Mener du at vi skal gi Myklebust og en haug med cash for en spiller vi kan signe gratis om 5 mnd?

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

heh
                                  På årsmøtet i LSK viste de en liten kavalkade fra fjorårssesongen. Jeg hadde nesten glemt hvor god Myklebust til tider var, men fikk et herlig gjensyn med hans nydelige innlegg og dødelige avslutninger.

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

heh
                                    Jeg er glad du ikke er trener i LSK...
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      På årsmøtet i LSK viste de en liten kavalkade fra fjorårssesongen. Jeg hadde nesten glemt hvor god Myklebust til tider var, men fikk et herlig gjensyn med hans nydelige innlegg og dødelige avslutninger.
                                      Tommel opp virker ikke her. For Torolfs innlegg er en underdrivelse.
                                      Magnus var vår klart beste spiller i vårsesongen 2007.
                                      RoyVaadal.

Kommentar

• BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1446

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                        Tommel opp virker ikke her. For Torolfs innlegg er en underdrivelse.
                                        Magnus var vår klart beste spiller i vårsesongen 2007.
                                        Vel var han god, men at han klart var vår beste spiller er jeg definitivt uenig i.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3576

Hvem var bedre enn Mykle frem til han fikk skulderen slått ut av ledd?
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...