LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Opprinnelig skrevet av blue
    Skal vi være en toppklubb, må vi ha minst 3 spisser i stallen. Hva om vi selger Arild, og OO blir skada?? Vi har Mykle som også kan spille spiss, men da vil behovet for en ving være enda mer skrikende. Stallen er tynn nok som den er, og med Rånern skada er det nok helt uaktuelt å la Arild gå.
    Skjønner ikke at det skal være nødvendig med tre midtspisser som holder Tippeliga-nivå. Dersom én blir skada, har vi en til i bakhånd. Sannsynligheten for at to av dem blir skada/suspendert samtidig er liten, ettersom spisser sjelden får kort. Skulle det dog være tilfelle, er det likevel mulig å gi Cissé et par kamper på topp. Dersom vi skulle hatt tre spillere til å dekke hver plass på banen av Tippeliga-nivå ville det blitt sabla dyrt å drive fotballklubb.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Errevs
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jun 2005
      • 200

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Dersom vi skulle hatt tre spillere til å dekke hver plass på banen av Tippeliga-nivå ville det blitt sabla dyrt å drive fotballklubb.
      det er akkurat det jeg mener også, Lillestrøm er ikke RBK, Viking, Brann eller vålerengen økonomisk.
      Derfor mener jeg at vi ikke har råd til å ha en spiller på benken som vi kan få 7-8 millioner for. Et salg av Arild kan (som skrevet i tidligere innlegg) finansiere en ny ving som holder førstelagsnivå.

Kommentar

• blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

Skjønner ikke at det skal være nødvendig med tre midtspisser som holder Tippeliga-nivå. Dersom én blir skada, har vi en til i bakhånd. Sannsynligheten for at to av dem blir skada/suspendert samtidig er liten, ettersom spisser sjelden får kort. Skulle det dog være tilfelle, er det likevel mulig å gi Cissé et par kamper på topp. Dersom vi skulle hatt tre spillere til å dekke hver plass på banen av Tippeliga-nivå ville det blitt sabla dyrt å drive fotballklubb.
        Pr i dag har vi 2 spisser som holder TL-nivå: Occean og Sundgot. Hvis vi selger Sundgot har vi bare Occean. Gundersen er et talent, men har verken nok erfaring eller kvaliteter til å spille stabilt godt i 2008. Jeg mener det er galskap å selge Arild når vi fortsatt ikke har hentet en ving, og vi i tillegg sliter med skader.
        Fugla 4 Life!

Kommentar

• blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

Opprinnelig skrevet av Errevs
          det er akkurat det jeg mener også, Lillestrøm er ikke RBK, Viking, Brann eller vålerengen økonomisk.
          Derfor mener jeg at vi ikke har råd til å ha en spiller på benken som vi kan få 7-8 millioner for. Et salg av Arild kan (som skrevet i tidligere innlegg) finansiere en ny ving som holder førstelagsnivå.
          En ny ving kan vi finansiere uten salg av Arild!
          Fugla 4 Life!

Kommentar

• KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

En ny ving kan vi finansiere uten salg av Arild!
            + en høyreback til...vi har vel ikke akkurat mange av dem om dagen, heller.

KimFL

Kommentar

• Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2199

Opprinnelig skrevet av MortenA
              Dette er fryktelig kjedelig for Espen, og jeg håper han er fort tilbake.

Jeg håper dette betyr at Riise blir på indreløperen, Kiko på ankeret, og Essediri får sjansen på høyrevingen. Skulle Karim slite, så er ikke Riise/Mykle duoen noe jeg tror de fleste motstandere ser frem til å møte igjen.
              Er veldig enig at Riise bør spille indreløper.
              Selv om alternativene er få,er det sløs å bruke Riise på vingen.

Et annet alternativ er også hvis Riseth spiller sentralt,er å dytte Kiko på Høyrevingen.
              Riise er bedre indreløper enn Kiko,men jeg tror Kiko kan gjøre det minst like
              greit som Riise på høyre vingen.
              Han har jo brukbar fart,brukbar tenikk og en brukbar paningsfot.

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                Et annet alternativ er også hvis Riseth spiller sentralt,er å dytte Kiko på Høyrevingen.
                Det der har jeg absolutt ingen tro på. Tom kommer aldri til å sette Kiko på vingen så lenge Riise er tilgjengelig. Det kan jeg garantere deg.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3569

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                  Er veldig enig at Riise bør spille indreløper.
                  Selv om alternativene er få,er det sløs å bruke Riise på vingen.

Kiko mangler evnen til å utfordre en mot en, og ifra vingen vil hans sterkeste kort, stikkpasningene igjennom, bli borte. I mine øyne er Kiko anker, og Riseth på benken. Har fortsatt tro på at Karim kan ta muligheten og gjøre noe ut av seg.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• danny85
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Mar 2006
                    • 108

Bjørkøy inn! Han passer bra i strukturen vår!
                    ET LAND - ET LAG!
                    ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• El_Cabron
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2007
                      • 218

Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Kiko mangler evnen til å utfordre en mot en, og ifra vingen vil hans sterkeste kort, stikkpasningene igjennom, bli borte. I mine øyne er Kiko anker, og Riseth på benken. Har fortsatt tro på at Karim kan ta muligheten og gjøre noe ut av seg.
                      Jeg syns faktisk Kiko bør flyttes ut på benken jeg. Syns overhodet ikke han holder høyt nok nivå over tid og opptrer som litt puslete og treg i avleveringer og taklinger, selv om han leverer varene i en og annen kamp. Har en følelse av at Riseth vil kunne markere seg mer i ankerrollen mot tøffere motstandere enn det Kiko greier.
                      Tror pdd. at jeg vil endt opp med Karim på høyre kant, Riise bak han som indreløper og Riseth som anker. Mulig dette vil endret seg noe om vi hadde klart å kapre en Hoff el., men mener bestemt dette er det beste alternativet vi har for øyeblikket.
                      |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                        Jeg syns faktisk Kiko bør flyttes ut på benken jeg. Syns overhodet ikke han holder høyt nok nivå over tid og opptrer som litt puslete og treg i avleveringer og taklinger, selv om han leverer varene i en og annen kamp. Har en følelse av at Riseth vil kunne markere seg mer i ankerrollen mot tøffere motstandere enn det Kiko greier.
                        Tror pdd. at jeg vil endt opp med Karim på høyre kant, Riise bak han som indreløper og Riseth som anker. Mulig dette vil endret seg noe om vi hadde klart å kapre en Hoff el., men mener bestemt dette er det beste alternativet vi har for øyeblikket.
                        Kiko på benken for å få plass til Karim? Da skal jeg vurdere å selge sesongkortet mitt!
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• El_Cabron
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2007
                          • 218

Kiko på benken for å få plass til Karim? Da skal jeg vurdere å selge sesongkortet mitt!
                          Dette handler ikke om at jeg er så jævlig fan av Karim eller mener at han har prestert på fantastisk høyt nivå, man rett og slett at han har færre utforderere på sin plass. De eneste jeg ser som mulig høyre kant i tillegg til Karim er Riise og MM og disse vil jeg gjerne se i andre posisjoner (indreløper og venstre kant).
                          Grunnen til at Kiko havner utenfor laget (mitt vel og merke), er at Kiko dermed skal kjempe om en plass på midtbanen. Problemet er bare at jeg mener Brenne, Riseth og Riise er bedre på disse plassene.

Jeg syns fortsatt ikke vi kan spille med 11 keepere på banen samtidig selv om de scorer høyere på vg-børsen enn alle utespillerene

Skulle vi derimot få inn en Hoff el. som tidligere nevnt er det vil liten tvil om hvem som ryker ut, med mindre han over presterer fra til serien starter.
                          Last edited by El_Cabron; 03.03.2008, 19:31. Begrunnelse: Glemte siste linja
                          |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

Pr i dag har vi 2 spisser som holder TL-nivå: Occean og Sundgot. Hvis vi selger Sundgot har vi bare Occean. Gundersen er et talent, men har verken nok erfaring eller kvaliteter til å spille stabilt godt i 2008. Jeg mener det er galskap å selge Arild når vi fortsatt ikke har hentet en ving, og vi i tillegg sliter med skader.
                            Relativt mange på dette forumet etterlyser flere sjanser for talentene. Trolig blir Gundersen aldri annet enn et talent, dersom han ikke får spille matcher på A-laget. Dersom både Solan, Arild og Ollie er tiltenkt en plass som midtspiss, mener jeg vi har én for mye. Vi bruker som regel bare 1 av dem, og da blir det drøyt å alltid skulle ha en av disse to på benken. Du må gjerne ønske å beholde Arild, men da må Solan selges. Problemet nå er at vi har for få vinger, og dermed bruker midtspissene på vingplass. Men det er nettopp på vingplassen vi må forsterke, og når det er gjort er ikke behovet for veldig mange midtspisser der lenger.
                            Lauken er vår venn!

Kommentar

• LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

Nå går tom. Nordli ut i media og skriker etter forsterkninger, Aftenposten kaller laget for sterkt svekket, noe jeg er enig i.

Med Bjørkøy og en venstreving vil situasjonen se langt lysere ut.
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

Fjøra sier at vi ikke har særlig med midler til kjøp, da stiller jeg spørsmålstegn???

Hvorfor går de ut å nesten lover oss minst en stjernespiller før hver sesong når vi ikke har kjøpt noen for større summer enda(ikke vil jeg kalle Riseth, Pedersen, Lie for store navn heller).

At vi ønsker ving, midtbane blir med drømmen. Jeg har redusert håpet til en -1- spiller, skuffet mann!

Kommentar

• Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

Opprinnelig skrevet av Paddis
                                  Fjøra sier at vi ikke har særlig med midler til kjøp, da stiller jeg spørsmålstegn???

Hvorfor går de ut å nesten lover oss minst en stjernespiller før hver sesong når vi ikke har kjøpt noen for større summer enda(ikke vil jeg kalle Riseth, Pedersen, Lie for store navn heller).

At vi ønsker ving, midtbane blir med drømmen. Jeg har redusert håpet til en -1- spiller, skuffet mann!
                                  Syns dette illustrerer godt hvor vanskelig det skal bli for oss å følge med i det økonomiske kappløpet som kommer de neste årene. LK er avhengig av å finne nye og bedre inntekskilder, samt få inn mer fra de eksisterende som supportereffekter, billetter etc etc.

Kommentar

• kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

kommer det ikke inn noen nye før seriestart kan vi bare glemme en topp plasering

Kommentar

• blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

Relativt mange på dette forumet etterlyser flere sjanser for talentene. Trolig blir Gundersen aldri annet enn et talent, dersom han ikke får spille matcher på A-laget. Dersom både Solan, Arild og Ollie er tiltenkt en plass som midtspiss, mener jeg vi har én for mye. Vi bruker som regel bare 1 av dem, og da blir det drøyt å alltid skulle ha en av disse to på benken. Du må gjerne ønske å beholde Arild, men da må Solan selges. Problemet nå er at vi har for få vinger, og dermed bruker midtspissene på vingplass. Men det er nettopp på vingplassen vi må forsterke, og når det er gjort er ikke behovet for veldig mange midtspisser der lenger.
                                      Jeg ser at det hemmer Gundersens utvikling å ha OO og Arild foran seg på rankinglista, men jeg blir svært skuffet om Arild selges før vi har signert en venstrespiss som går rett inn i førsteelleveren.
                                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

Hvorfor må vi pluteselig selge spillere før det kommer nye inn? Har jo blitt sakt mange ganger at det ikke er nødvendig og at vis den rette spilleren dukker opp så har vi midler til å kjøpe han.

Kommentar

• kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2449

Ser at vi går for local lad Bjørkøy. Spennende, men det blir allikevel noe vemodig å selge vår all-time toppscorer Arild.
                                          Et spm jeg allikevel stiller meg: Ble ikke Bjørkøy dissa av Viking fordi
                                          han ikke bestod det medisinske. Det siste vi trenger nå er enda en skadeforfulgt signing.

Kommentar

Working...