LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

Opprinnelig skrevet av mooph
    Jeg mener vi primært trenger 2 spillere.

A) Sjef.
    Vi trenger en type som kan være sjef utpå der og styre gutta, særlig når det butter imot. Mulig Kiesen er en slik kar eller kan bli det, det gjenstår å se.

B) Uromoment.
    Vi trenger en som skape noe på egenhånd. En som er en offensiv trussel i seg selv. Dette vil okkupere motstanderens forsvar såpass at vårt vanlige offensive spill gir bedre effekt.
    En Koren og Mifsud?

Nå var kanskje ikke Koren en som tok tak når det buttet imot men regner med det ikke var tilfeldig at jeg tenkte på disse to når jeg leste det du skrev.

Helt enig med deg. Disse to bør være så gode at de går rett inn og hever lager. Samt vi trenger troppforsterkning som jeg har sagt flere ganger her.

Kommentar

• Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

Noen tanker...

Et meget bra åpningsinnlegg i tråden, bra!

Hva er det vi trenger? Fart, fart, fart!

Jeg er fremdeles spent på hva Riise kunne gjort på høyrebacken. Med den kapasiteten han har får vi en ordentlig offensiv kraft på backen. Dette åpner for kombinasjonen Brenne-Kiko-Søgård på midten. Selg Kiesenebner før han koster oss for mye! Bjarki også.

Når det gjelder angrepet trenger vi en rendyrket venstreving. Her må vi ha noe nytt. Og det med fart! Beklager, men tror Myklebust har nådd toppnivået sitt og det holder ikke til et gullag spør du meg. Occean skal spille midtspiss, og kun det. Med Gundersen som utfordrer, han må vi gi sjansen fra tid til annen. Høyrevingen kan også kjøpes inn. Essediri elendig, ut! Her må fart også være viktig.

Hva blir da resultatet;

Vi må ha god dekning på nærmest alle plasser. Men tenger altså vinger, raske vinger.

Jeg prøver meg med denne elleveren;

--------------------Otto----------------------

-Riise------PSA-------Kippe----Johnsen-

--------------------Kiko----------------------
      ----------Søgård-------Brenne------------

------Ny ving-------------------Ny ving----
      ------------------Occean--------------------

Kommentar

• heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2131

Opprinnelig skrevet av Øyvind
        Jeg er fremdeles spent på hva Riise kunne gjort på høyrebacken. Med den kapasiteten han har får vi en ordentlig offensiv kraft på backen.
        Ingen dum ide med Riise på back, spesielt siden det forhåpentligvis vil hindre han i å fyre av disse vådeskuddene sine.

Evalueringen tar jeg etter sesongslutt...
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• TorTor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 335

Slik jeg ser det har vi i år slitt med spillere som ikke passer i de posisjonen de spiller. Vi mangler definitivt en gjennombruddshissig venstreving, og en offensiv høyreback. Om Steinar Pedersen er denne backen gjenstår å se...

Som andre nevner er det også på tide å kvittet seg med litt stallfyll. Danton, Viktor, Strand (det plager meg å skrive det men...) og Karim tilfører stallen lite. Og til de som vil selge Sundgot, nei! Vi trenger to sterke midtspisser, problemet er bare at vi ikke bør bruke de samtidig. La heller dagsformen avgjøre om han eller O.O. spiller. Uvissheten om hvem som spiller vil kanskje skjerpe begge to.

Regner med at Moldskred kun var tenkt som en kriseløsning, og at han forsvinner tilbake til Molde etter sesongen. Kan aldri tenke meg at klubben ønsker å satse på en keeper som ikke er et førstevalg i adecco-ligaen. Om vi bør satse på en rutinert rev som reserve eller et ungt talent er jeg litt usikker på. Begge deler har sine fordeler og ulemper.

I forsvaret er det vel mest behov nye spillere. Førsterekka neste år med Pedersen, Andresen, Kippe og Johnsen ser forsåvidt solid nok ut, men bak disse er det heller tynt. Biffen fortjener vel fortsatt en sjanse, og er vel eneste duglige backup per idag. Tar det da forgitt at Shane gjøre alvor av sine ord og stikker etter sesongen. Tom hintet vel tidligere om at han ønsket en mer spillende midtstopper, noe vi defintitivt mangler. Hoftun i sine glansdager (?) var et typisk eksempel på en stopper som var flink til å føre ballen opp gjennom midten og skape overtall i midtbaneleddet. To backer trengs definitivt.

Midtbanen kan vel også muligens trenge en forsterkning, og tenker da først og fremst på en indreløper. Men det avhenger vel litt av hvem som evt. forsvinner. Kiko og Kisen bør være to bra alternativer i den defensive rollen.

I angrep trenger vi sårt en venstreving. I år har vi kommet for lite rundt og ned til dødlinja. To vinger med fart, dribleferdigheter og god innleggsfot kunne kanskje hjulpet O.O. til å komme mer rettvendt mot mål, hvor han er farligere en når han til stadighet må vende hjemover. Espen Hoff ble nevnt i VG idag, om det er tilfelle synes jeg han kun bør regnes som et alternativ på høyrevingen. Jeg mener vi bør satse på en venstrebent spiller på venstrevingen.

Forslag til nye spillere

Keeper:

Hva med Rune Nilsen i Start? Meget presis i utkast og utspark. I 2005 sesongen startet han gang på gang Start sine kontringer med kjappe presise utspill. Rutinert.

Forsvar:

En høyreback og en venstreback må på plass. Av spillende midtstoppere er markedet i Norge relativt beskjedent. Mulig vi må ut av landet. Et alternativ i Norge kan vel være Håland, selv om han ikke akkurat tilfører oss noe særlig mer fart i bakre rekker.

Midtbane:

Her er jeg blank. Mulig et ungt talent med enorm glød og innsats er tingen.

Angrep:

Venstreving er påkrevd. Jeg har tidligere foreslått Jeffery Aubynn. Tror han kan være løsningen. Teknisk god og med et meget godt venstreben. I tillegg god på frispark. Eneste minus er vel fart. Austnes kan også være et alternativ, men han er vel muligens høyrebent og dermed ikke helt det jeg mener vi bør satse på venstrevingen. På høyre derimot...

Kommentar

• alvar
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Dec 2005
            • 100

Hva med stefan berlin fra Odd, han har jo fart som vi trenger der framme og han er jo vant til å spille i 4 3 3.
            Sandefjords Tony nhkleko har jo også fart, tror han kunne gjort det mye bedre med bedre lag kammerater rundt seg enn det han har fått til i sandefjord.

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av alvar
              Hva med stefan berlin fra Odd, han har jo fart som vi trenger der framme og han er jo vant til å spille i 4 3 3.
              Sandefjords Tony nhkleko har jo også fart, tror han kunne gjort det mye bedre med bedre lag kammerater rundt seg enn det han har fått til i sandefjord.
              Tror nok vi må sikte vesentlig høyere enn det.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• alvar
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2005
                • 100

Opprinnelig skrevet av xeR
                Tror nok vi må sikte vesentlig høyere enn det.
                Har vi penger til det da, regner jo med at vi må ut å kjøpe to forsvars spillere i tillegg til en rask spiss.

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Opprinnelig skrevet av alvar
                  Har vi penger til det da, regner jo med at vi må ut å kjøpe to forsvars spillere i tillegg til en rask spiss.
                  Skal vi ha ambisjoner om å være en toppklubb så må vi finne penger. Enten det, eller så kan vi satse på unge og billige spillere og ende opp som Lyn, i ingenmannsland...
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• alvar
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2005
                    • 100

Opprinnelig skrevet av xeR
                    Skal vi ha ambisjoner om å være en toppklubb så må vi finne penger. Enten det, eller så kan vi satse på unge og billige spillere og ende opp som Lyn, i ingenmannsland...
                    Er faktisk helt enig med deg der, men skal vi kjøpe unge etablerte spillere (ca 25 år) så koster det mye penger. kan ikke helt se hvem vi skal få penger for hvis de velger å selge noe.
                    Personlig mener jeg vi trenger 2 nye backer og en rask spiss, derfor forslaget mitt om berlin og nhkleko tror vi kunne fått dem relativt billig og kunne brukt pengene på de 2 bak på banen som er mere prekært.

Kommentar

• P0P_Corn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2004
                      • 181

...

Hadde veldig sansen for Berlin i start, men han har jo uttalt at han var happy da Tom stakk, så han er vel ikke så veldig aktuell.

Storflor som har vært nevnt er jo kjent med rollen, og har mer enn nok av fart. Mangel på teknikk og innleggsfot trekker ned. Samme gjelder vel Hoff.

Kanskje vi skal satse på noe afrikansk?

Kommentar

• alvar
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2005
                        • 100

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                        Hadde veldig sansen for Berlin i start, men han har jo uttalt at han var happy da Tom stakk, så han er vel ikke så veldig aktuell.

Storflor som har vært nevnt er jo kjent med rollen, og har mer enn nok av fart. Mangel på teknikk og innleggsfot trekker ned. Samme gjelder vel Hoff.

Var ikke klar over at berlin var glad for det, da er jo han uaktuell.

Kommentar

• KanariEngel
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2006
                          • 154

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

Skulle gjerne hatt en hurtig og teknisk venstre kant, men finnes jo ikke mange av dem. En med skikkelig finter. En Husar med bedre selvtillit og litt frekkere.
                          Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

Kommentar

• norskpoker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 399

Jeg er enig med mannen som foreslår Aubynn. Siden jeg er gift med en kvinne fra Ålesund har jeg satt laget en del ganger i år, og Aubynn er definitivt er bra spiller. Mannen har heller ikke kontrakt etter sesongen. De svenskene jeg kjenner sier at Aubynn har hatt problemer med kosthold hele livet og skal ha ødelagt en meget lysende karriere på grunn av dette, men han fungerer jo bra i Ålesund. Joakim Austnes er ingen mann å satse på. Han spiller kun bra i korte perioder, og da utelukkende på hjemmebane. Adin Brown er dog en mann å hente om vi ikke får tak i Jarstein. Ålesund vil gjerne satse på sin unge og lokale keeper, og vil muligens være villige til å slippe Brown. Ellers må jo Kenneth Kvalheim nevnes. 21 mål i Adeccoligaen for Notodden er ganske utrolig. Det minner meg om Guy Whittingham som gjorde over 40 mål for Portsmouth i Championship for mange år siden, og senere spilte for både Aston Villa og Sheffield Wednesday.

Kommentar

• sandra
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jun 2007
                              • 130

hæ?? hvorfor snakker du om ny keeper?? vi har jo Otto... men du tenker kanskje på ny 2.keeper? da hadde jeg heller sett for meg noe annet men dette er vel diskutert opp og i mente en annen plass i forumet?
                              Fotballgal nordlending, men med hjertet på rett sted :)

Kommentar

• Niern
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jan 2007
                                • 73

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                Jeg føler at vi trenger en spiss som Helstad/Nannskog. En bakroms-spiss som er rask. Syns Mykle er en sånn type, men han blir for lett og pinglete. Mens Sundgot og Occean er for store og tunge. Sundgot hadde ett par løpsdueller igår hvor jeg tror stopperne til brann kunne løpt fortere baklengs.
                                Men vil en sånn type spiss passe inn i det 4-3-3 systemet Tom legger opp til?
                                "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

Kommentar

• Niern
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Jan 2007
                                  • 73

Mener definetivt vi burde snuse på noen av spillerne til Odd, hvis de rykker ned. Tenker spesielt på Espen Ruud. Uansett hvor usympatisk fyren er, kommer man ikke bort ifra at han er en meget god, offensiv høyreback, som mestrer flere posisjoner. Det er ikke tilfeldig at gutten har vært innblandet i landslagsdiskusjonen.
                                  "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

Kommentar

• LasseB
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Aug 2007
                                    • 81

Opprinnelig skrevet av Niern
                                    Mener definetivt vi burde snuse på noen av spillerne til Odd, hvis de rykker ned. Tenker spesielt på Espen Ruud. Uansett hvor usympatisk fyren er, kommer man ikke bort ifra at han er en meget god, offensiv høyreback, som mestrer flere posisjoner. Det er ikke tilfeldig at gutten har vært innblandet i landslagsdiskusjonen.
                                    Enig at vi trenger back + ving men jeg leste VG på nett nå og kom over følgende;

"Avventer RBK-kontrakt

Miika Koppinen (31) har fortsatt ikke skrevet under ny kontrakt med RBK, men finnen får fremdeles mye spilletid av trener Knut Tørum. Samtidig avventer midtstopperkonkurrent Andreas Nordvik (20) med å skrive ny kontrakt - inntil han får vite hvor mye spilletid han kan forvente."

Jeg er usikker på nivået til Nordvik men kanskje han er ett alternativ for oss?
                                    Kippe og Nordvik i midten, PSA og MJ på backene"

Som sagt har jeg ikke noe bakgrunnsinfo på Nordvik men jeg bare kastet frem ett forslag.. Er han "litt mer enn ok" så har vi jo både en ung og norsk spiller..
                                    LasseB
                                    - gul ved Randsfjorden!

Kommentar

• Errevs
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jun 2005
                                      • 200

jeg ønsker meg;

høyre back: espen ruud
                                      drømmemidtbane signering: martin andresen
                                      ving: erik huseklepp
                                      om vi skal ha keeper: rune jarstein

med dette får vi
                                      - en ung og meget lovende høyreback, som også er dyktig på dødballer.
                                      - norges beste midtbanespiller som ikke bare vil styrke midtbanen vår ferdighetsmessig, men også gi oss en ny dimensjon når det kommer til rutine og lederegenskaper.
                                      - hurtig angrepsspiller med mulighet til å gjøre det lille ekstra. Det er liten tvil om at Huseklepp han har ferdigheter som vi savner på topp.
                                      - hvis det er mulig så er jarstein vår neste landslagskeeper og en av de største keepertalentene vi har i landet, naturlig at vi prøver oss på han igjen nå som ODD rykker ned.

Dette kan blir dyrt men etter min mening et steg videre for å kjempe om gull, om Andresen og Huseklepp drar nå som de tar gull er vel tvilsomt, men ODD spillerene bør være innen rekkevidde nå som de rykker ned

Kommentar

• LasseN
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 1610

Opprinnelig skrevet av Errevs
                                        jeg ønsker meg;

høyre back: espen ruud
                                        drømmemidtbane signering: martin andresen
                                        ving: erik huseklepp
                                        om vi skal ha keeper: rune jarstein
                                        Martine vil jeg aldri se i LSK drakt. Uansett hvor god han er.
                                        Keeper...Vi har Otto!
                                        LasseN

Kommentar

• KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

Opprinnelig skrevet av LasseN
                                          Martine vil jeg aldri se i LSK drakt. Uansett hvor god han er.
                                          Keeper...Vi har Otto!
                                          Nettopp! Vi har ligaens beste keeper, så hvorfor hente Jarstein, egentlig?

Fra Dagbladets spillerbørs:
                                          3. Otto Fredrikson 5,56
                                          9. Rune A. Jarstein 5,48

Fra VG's spillerbørs:
                                          5. Otto Fredrikson 5,67
                                          19. Rune A. Jarstein 5,33

Case closed!

KimFL

Kommentar

Working...