LSK anno 2008
Collapse
X
-
Fjøra sier at vi ikke har særlig med midler til kjøp, da stiller jeg spørsmålstegn???
Hvorfor går de ut å nesten lover oss minst en stjernespiller før hver sesong når vi ikke har kjøpt noen for større summer enda(ikke vil jeg kalle Riseth, Pedersen, Lie for store navn heller).
At vi ønsker ving, midtbane blir med drømmen. Jeg har redusert håpet til en -1- spiller, skuffet mann!Lauken er vår venn!Kommentar
-
Ser ingen grunn til at vi skal skryte av hvor mye penger vi har i media. Selv om det er litt gøy for oss å vite hvor mye vi kan bruke på nye spillere, er jeg glad for at Fjøra ikke står i media og skryter av hvor mye penger vi har å kjøpe for. Smart trekk av LSK.
At vi ikke har midler til å hente nye spillere uten å selge er selvsagt bare vås.Kommentar
-
Da er det litt synd at du avslører dette smarte trekket her.Kommentar
-
Jeg avslører vel ingenting. Det sier seg selv at vi har nok penger når vi har lagt svære seddelbunker på bordet for å få Hæstad, Alanzinho og Hoff, samtidig som vi har sagt nei til å selge Sundgot for mange millioner i samme periode. I tillegg vet vi at både klubben og AS-et går bedre enn på mange år, samt at investorgruppa er styrket.Kommentar
-
Stiller spørsmål når media går ut og proklamerer at vi må kjøpe nå. Midtbanen er fortsatt vår sterkeste del, og Espen's skade svekker den ikke til de grader at vi må ut og kjøpe. Det er uheldig, men jeg mener fortsatt at Brenne, Kiko, Riise kan ta opp kampen med de fleste lag i Tippeligaen.
I tillegg har vi Riseth som kan tre inn ved skader/formsvikt/karantener. Søgård er mest sannsynlig tilbake før sommeren, og hvis vi nå kjøper Bjørkøy, så er det noen som blir satt langt ut på benken. At vi MÅ kjøpe en ny spiller nå fordi Søgård er skadet blir bare tull. Den eneste spilleren som ikke er erstattbar for øyeblikket virker å være Otto, og det er kun fordi jeg ikke har sett Moldskred nok til å avgjøre hvor bra jobb han kan gjøre.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Dette har du faktisk rett i. Jeg forsøkte å sette opp en antatt førsteellver i går og hypotetisere litt rundt skader. Selv om vi skulle få en skade til i forsvaret ville vi ha dekning på alle plasser. JML er snart tilbake og kan spille ventreback, Riseth kan vel klare seg i alle posisjoner og Steffi kan til nød klare seg som høyreback. I bunn og grunn har vi fortsatt dobbelt dekning bakover. Vi vil savne Søgårds løpskraft, men med Riseth på midten og Brenne i returløpform skulle vi stille bedre rustet bakover i år enn i fjor.
Riise/Mykle kombinasjonen på høyrekant vet vi virker. Drømmen hadde vært å se Brenne i tospann med en hurtig og teknisk venstreving som har nok fotball i knotten til å henge med på venstrekanten. Occean er for stasjonær og mangler repertoaret til en god ving. Man kan jo håpe på at JML viser seg fra sin beste side, men jeg tror at en spillertype som Trond Olsen ville vært å foretrekke fremfor arbeidsjernet JML.Kommentar
-
Av de treningskampene jeg har sett i år har Husar vært bra, så tror ikke MJ skade har så mye å si. Håper bare vi klarer å henge med i vårsesongen, så blir vi uovervinnelige på høsten da de skada spillerene kommer tilbake..------Sørum kanaris------
100% StøtteKommentar
-
Ja, det ville jo vært et sjokk om vi hadde pådratt oss noen nye skader før sommerenFugla 4 Life!Kommentar
-
Stiller spørsmål når media går ut og proklamerer at vi må kjøpe nå. Midtbanen er fortsatt vår sterkeste del, og Espen's skade svekker den ikke til de grader at vi må ut og kjøpe. Det er uheldig, men jeg mener fortsatt at Brenne, Kiko, Riise kan ta opp kampen med de fleste lag i Tippeligaen.
Men uavhengig av Riise har vi en bra midtbane pr dags dato med Brenne-Riseth-Kiko. De tre står ikke tilbake for noen andre midtbaner i TL.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Hvorfor argumenterer så mange med at Riise skal spille indreløper og at vi derfor har en bra midtbane? Jeg er sikker på at Riise kommer til å spille høyre spiss så lenge vi ikke kjøper inn en ny spiss som går rett inn på laget. Karim er ikke er alternativ i mine øyne, og forhåpentligvis er ikke Tom blindere enn at han ser det samme.
Ellers tror jeg vi hadde sett riise som indreløper i flere av treningskampene om ikke midtun lie hadde vært skada. Vet noen om midtun lie er tilbake fra skaden nå forresten?
Myklebust - Occean - Midtun LieKommentar
-
Hvorfor argumenterer så mange med at Riise skal spille indreløper og at vi derfor har en bra midtbane? Jeg er sikker på at Riise kommer til å spille høyre spiss så lenge vi ikke kjøper inn en ny spiss som går rett inn på laget. Karim er ikke er alternativ i mine øyne, og forhåpentligvis er ikke Tom blindere enn at han ser det samme.
Men uavhengig av Riise har vi en bra midtbane pr dags dato med Brenne-Riseth-Kiko. De tre står ikke tilbake for noen andre midtbaner i TL.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Får håpe noen i LSK leser her og sånn at de kanskje kan ta forslagene våre med seriøsitet og kanskje oppfyller noen ønsker Penger burde vel egentlig ikke være et problem??Kommentar
-
Det virker på meg som om hvertfall JML, Arnasson og Kiesen og kanskje noen til får litt problemer med å spille mange kampene i år hvis vi får tilbake en tilnærmet skadefri første 11er.
I tillegg ser jeg vel ikke bort fra at Riise blir solgt hvis han fortsetter trenden fra i fjor. Jeg er vel heller ikke sikker på om Kiko forblir så lenge heller hvis Kiesen skulle være på vei tilbake.
Ikke vet jeg hvordan Tom tenker, men med tanke på signeringa av spesielt Riseth kan det se ut som om han vil bli satset på som anker... og hvis da Kiesen blir kvitt sine skader og kan komme tilbake i gammelt slag i løpet av høsten tror jeg Kiko vil forsvinne etterhvert (bare mine gjettinger og det er mange "hvis ditten og datten" her, men det ser litt slik ut i mine øyne... Ligner litt på situasjonen med Shane, men her har vi faktisk snart en hel 11er bestående av kun midtbane spillere som holder rimelig høyt nivå til Norge å være).|01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|Kommentar
-
Det virker åpenbart at Riise nå skal spille høyrespiss, og JML venstreback/venstrespiss. Til seriestarten mot Tromsø blir det Brenne, Kiko, Riseth og Bjørkøy som må slåss om tre plasser.Fugla 4 Life!Kommentar
Kommentar