LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AndersL
    Medlem
    Bøffel
    • Nov 2006
    • 30

Opprinnelig skrevet av blue
    Jeg ser at det hemmer Gundersens utvikling å ha OO og Arild foran seg på rankinglista, men jeg blir svært skuffet om Arild selges før vi har signert en venstrespiss som går rett inn i førsteelleveren.
    Det som skuffer meg mest er at det tydeligvis er slik at vi må selge Arild for å få råd til en ny ving.
    Mulig jeg har tolket signalene litt vel optimistisk, men jeg har da trodd at det fantes penger til minst en ny kvalitetsspiller til seriestart.

Kommentar

• kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2449

Hvor ble det av de 20 millionene det var snakk om, eller var dette kun tall media diktet opp?
      Uansett vil Bjørkøy være en kjempesigning, såfremt han ikke blir skadd, som de fleste andre signingene våre.

Kommentar

• Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

Opprinnelig skrevet av Paddis
        Fjøra sier at vi ikke har særlig med midler til kjøp, da stiller jeg spørsmålstegn???

Hvorfor går de ut å nesten lover oss minst en stjernespiller før hver sesong når vi ikke har kjøpt noen for større summer enda(ikke vil jeg kalle Riseth, Pedersen, Lie for store navn heller).

At vi ønsker ving, midtbane blir med drømmen. Jeg har redusert håpet til en -1- spiller, skuffet mann!
        Skjønner ikke hvorfor Fjøra sier vi ikke har midler. Berg og Sharif lovet henholdsvis 15 og 10 millioner kroner øremerket spillerkjøp i høst, dersom de rette spillerne skulle dukke opp. Med mindre de har trukket seg fra dette, burde vi ha relativt gode muligheter til å finne passende spilletyper.
        Lauken er vår venn!

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Ser ingen grunn til at vi skal skryte av hvor mye penger vi har i media. Selv om det er litt gøy for oss å vite hvor mye vi kan bruke på nye spillere, er jeg glad for at Fjøra ikke står i media og skryter av hvor mye penger vi har å kjøpe for. Smart trekk av LSK.

At vi ikke har midler til å hente nye spillere uten å selge er selvsagt bare vås.

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av Lars
            Ser ingen grunn til at vi skal skryte av hvor mye penger vi har i media. Selv om det er litt gøy for oss å vite hvor mye vi kan bruke på nye spillere, er jeg glad for at Fjøra ikke står i media og skryter av hvor mye penger vi har å kjøpe for. Smart trekk av LSK.
            Da er det litt synd at du avslører dette smarte trekket her.

Kommentar

• AndersL
              Medlem
              Bøffel
              • Nov 2006
              • 30

Det fantes tydeligvis en hel haug med millioner da vi forsøkte å overtale Doffen så de har da vært tilgjenglig en gang. Det var da ikke snakk om at vi måtte selge unna for å finansiere han..

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

Opprinnelig skrevet av Torolf
                Sikkert mange agenter,sportsdirektører, etc etc som leser på kfl forumet. Du kan sikkert ta alt helt med ro.

Kommentar

• Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Jeg avslører vel ingenting. Det sier seg selv at vi har nok penger når vi har lagt svære seddelbunker på bordet for å få Hæstad, Alanzinho og Hoff, samtidig som vi har sagt nei til å selge Sundgot for mange millioner i samme periode. I tillegg vet vi at både klubben og AS-et går bedre enn på mange år, samt at investorgruppa er styrket.

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3569

Stiller spørsmål når media går ut og proklamerer at vi må kjøpe nå. Midtbanen er fortsatt vår sterkeste del, og Espen's skade svekker den ikke til de grader at vi må ut og kjøpe. Det er uheldig, men jeg mener fortsatt at Brenne, Kiko, Riise kan ta opp kampen med de fleste lag i Tippeligaen.

I tillegg har vi Riseth som kan tre inn ved skader/formsvikt/karantener. Søgård er mest sannsynlig tilbake før sommeren, og hvis vi nå kjøper Bjørkøy, så er det noen som blir satt langt ut på benken. At vi MÅ kjøpe en ny spiller nå fordi Søgård er skadet blir bare tull. Den eneste spilleren som ikke er erstattbar for øyeblikket virker å være Otto, og det er kun fordi jeg ikke har sett Moldskred nok til å avgjøre hvor bra jobb han kan gjøre.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Dette har du faktisk rett i. Jeg forsøkte å sette opp en antatt førsteellver i går og hypotetisere litt rundt skader. Selv om vi skulle få en skade til i forsvaret ville vi ha dekning på alle plasser. JML er snart tilbake og kan spille ventreback, Riseth kan vel klare seg i alle posisjoner og Steffi kan til nød klare seg som høyreback. I bunn og grunn har vi fortsatt dobbelt dekning bakover. Vi vil savne Søgårds løpskraft, men med Riseth på midten og Brenne i returløpform skulle vi stille bedre rustet bakover i år enn i fjor.

Riise/Mykle kombinasjonen på høyrekant vet vi virker. Drømmen hadde vært å se Brenne i tospann med en hurtig og teknisk venstreving som har nok fotball i knotten til å henge med på venstrekanten. Occean er for stasjonær og mangler repertoaret til en god ving. Man kan jo håpe på at JML viser seg fra sin beste side, men jeg tror at en spillertype som Trond Olsen ville vært å foretrekke fremfor arbeidsjernet JML.

Kommentar

• erlando
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 858

Jeg har tenkt tanken (og det er sikkert mange andre som har tenkt det også) at Trond Olsen kom til oss ett år for tidlig. Han hadde fort vært selvskreven på venstrekanten i hele 2007.
                        Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Kanarizz2
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 355

Av de treningskampene jeg har sett i år har Husar vært bra, så tror ikke MJ skade har så mye å si. Håper bare vi klarer å henge med i vårsesongen, så blir vi uovervinnelige på høsten da de skada spillerene kommer tilbake..
                          ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                            Av de treningskampene jeg har sett i år har Husar vært bra, så tror ikke MJ skade har så mye å si. Håper bare vi klarer å henge med i vårsesongen, så blir vi uovervinnelige på høsten da de skada spillerene kommer tilbake..
                            Ja, det ville jo vært et sjokk om vi hadde pådratt oss noen nye skader før sommeren
                            Fugla 4 Life!

Kommentar

• blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Stiller spørsmål når media går ut og proklamerer at vi må kjøpe nå. Midtbanen er fortsatt vår sterkeste del, og Espen's skade svekker den ikke til de grader at vi må ut og kjøpe. Det er uheldig, men jeg mener fortsatt at Brenne, Kiko, Riise kan ta opp kampen med de fleste lag i Tippeligaen.
                              Hvorfor argumenterer så mange med at Riise skal spille indreløper og at vi derfor har en bra midtbane? Jeg er sikker på at Riise kommer til å spille høyre spiss så lenge vi ikke kjøper inn en ny spiss som går rett inn på laget. Karim er ikke er alternativ i mine øyne, og forhåpentligvis er ikke Tom blindere enn at han ser det samme.

Men uavhengig av Riise har vi en bra midtbane pr dags dato med Brenne-Riseth-Kiko. De tre står ikke tilbake for noen andre midtbaner i TL.
                              Fugla 4 Life!

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6111

Hvorfor argumenterer så mange med at Riise skal spille indreløper og at vi derfor har en bra midtbane? Jeg er sikker på at Riise kommer til å spille høyre spiss så lenge vi ikke kjøper inn en ny spiss som går rett inn på laget. Karim er ikke er alternativ i mine øyne, og forhåpentligvis er ikke Tom blindere enn at han ser det samme.
                                JEg tror de fleste er enige om at vi trenger en ny ving. Personlig synes jeg det er klasseforskjell på riise som ving og som indreløper og jeg regner han derfor først og fremst som indreløper. Jeg tror faktisk tom også foretrekker å bruke han som indreløper, men om han ikke får noen ny ving blir det nok nødvendig å bruke han som høyreving til tider ja. Da mener jeg dette vitner om et behov for en ny ving mer enn et behov for en ny indreløper.

Ellers tror jeg vi hadde sett riise som indreløper i flere av treningskampene om ikke midtun lie hadde vært skada. Vet noen om midtun lie er tilbake fra skaden nå forresten?

Myklebust - Occean - Midtun Lie

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Men uavhengig av Riise har vi en bra midtbane pr dags dato med Brenne-Riseth-Kiko. De tre står ikke tilbake for noen andre midtbaner i TL.
                                  Det er ikke jeg overbevist om. Det kan definitivt være et alternativ, men du skal ikke se bort ifra at Midtun Lie starter på kant, mens Husár starter på venstreback. Han har gjort sine saker godt i vinter. Jeg er dog litt usikker på om Nordlie tør å satse på han. Isåfall ser jeg det som en mulighet å kjøre Pedersen på venstre, og eventuelt Riseth inn på høyre. Jeg tror du har rett i at Karim vil starte få kamper, han virker ikke til å ha imponert hverken Tom eller publikum i de siste treningskampene.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1827

Opprinnelig skrevet av VK
                                    Sikkert mange agenter,sportsdirektører, etc etc som leser på kfl forumet. Du kan sikkert ta alt helt med ro.
                                    Får håpe noen i LSK leser her og sånn at de kanskje kan ta forslagene våre med seriøsitet og kanskje oppfyller noen ønsker Penger burde vel egentlig ikke være et problem??

Kommentar

• Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

Når sommeren kommer kan vi på midten stille med:

Brenne - Kiko - Riise

eller

Bjørkøy - Riseth - Søgård

eller

JML - Kiesi - Arnarsson

Hva med snart å kjøpe en ving?

Kommentar

• El_Cabron
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2007
                                        • 218

Opprinnelig skrevet av Henrik

Brenne - Kiko - Riise

eller

eller

JML - Kiesi - Arnarsson

Enig, men samtidig ligger det vel i kortene at noen forsvinner og/eller omskoleres.
                                        Det virker på meg som om hvertfall JML, Arnasson og Kiesen og kanskje noen til får litt problemer med å spille mange kampene i år hvis vi får tilbake en tilnærmet skadefri første 11er.

I tillegg ser jeg vel ikke bort fra at Riise blir solgt hvis han fortsetter trenden fra i fjor. Jeg er vel heller ikke sikker på om Kiko forblir så lenge heller hvis Kiesen skulle være på vei tilbake.
                                        Ikke vet jeg hvordan Tom tenker, men med tanke på signeringa av spesielt Riseth kan det se ut som om han vil bli satset på som anker... og hvis da Kiesen blir kvitt sine skader og kan komme tilbake i gammelt slag i løpet av høsten tror jeg Kiko vil forsvinne etterhvert (bare mine gjettinger og det er mange "hvis ditten og datten" her, men det ser litt slik ut i mine øyne... Ligner litt på situasjonen med Shane, men her har vi faktisk snart en hel 11er bestående av kun midtbane spillere som holder rimelig høyt nivå til Norge å være).
                                        |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

Opprinnelig skrevet av Henrik

Brenne - Kiko - Riise

eller

eller

JML - Kiesi - Arnarsson

Det virker åpenbart at Riise nå skal spille høyrespiss, og JML venstreback/venstrespiss. Til seriestarten mot Tromsø blir det Brenne, Kiko, Riseth og Bjørkøy som må slåss om tre plasser.
                                          Fugla 4 Life!

Kommentar

Working...