LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Ææææhh... Det er alltid sånn at det draes frem en rekke navn som neppe ville passe inn i sportsklubben sånn uten videre, navn som har hetset LSK, eller navn som vi kanskje skal være glad vi slipper?
    Jeg setter opp en tabell så kan dere avgjøre:

----------Grisespiller--Hater LSK og Lillestrøm---er 90år, skadd eller psykatrisk tilfelle
    Hulsker------*-------------------------------------------*----
    Fevang------*---------------*--------------------------------
    Martine------*----------------*-------------------------*----
    Ruud--------*----------------*--------------------------*----
    Aubynn------------------------------------------------------
    Koppinen-------------------------------------------------*---
    Last edited by reka; 02.10.2007, 10:26.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av reka
      Ææææhh... Det er alltid sånn at det draes frem en rekke navn som neppe ville passe inn i sportsklubben sånn uten videre, navn som har hetset LSK, eller navn som vi kanskje skal være glad vi slipper?
      Jeg setter opp en tabell så kan dere avgjøre:

----------Grisespiller--Hater LSK og Lillestrøm---er 90år, skadd eller psykatrisk tilfelle
      Hulsker------*-------------------------------------------*---- Amen
      Fevang------*---------------*-------------------------------- Amen
      Martine------*----------------*-------------------------*---- Amen
      Ruud--------*----------------*--------------------------*---- Amen
      Aubynn--------------------------------------------------*--- Tull
      Koppinen-------------------------------------------------*--- Amen
      .....
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Da har jeg rettet, ettersom noen åpenbart har tilgang til journaler ved Ålesund DPS. Kopier og lim inn flere om dere ønsker.

Kommentar

• BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1446

Førsteoppstillingen:

Udiskutable spillere i 2008:

Otto

?----PSA----Kippe----Johnsen

Riise---- ?/Kies/Kiko ----- Brenne

?------Occean------?

Disse mener jeg holder gullstandard. Resten har enten vært for ustabile, eller har ikke de ferdighetene som trengs. Kiko er den som er nærmest å viske ut enda et spørsmåltegn i ankerrollen på midtbanen. Her har vi også Kiesenebner som trolig er en svært god spiller.

Stallen

Keepere
          26. Otto Fredrikson
          -En fantastisk keeper og udiskutabel.

Forsvar

4. Eirik Bertheussen
          -Vist mye bra når han har fått sjansen. Fortjener et år til. God backup når han er skadefri.
          5. Dan Anton Johansen
          -SELG! Rett og slett ikke god nok, selv om jeg liker typen. Høy lønn også minus.
          13. Frode Kippe

-Tippeligaens kanskje beste midtstopper. Tror han går i seg selv og får en slutt på alle kortene.
          23. Pål Steffen Andresen

-Har alle forutsetninger for å bli en fantastisk midtsopper. Farten hans blir enda viktigere neste år hvis det blir Johnsen og Pedersen på backene.
          Marius Johnsen

-Fantastisk innstilling, og gode ferdigheter. Helt annerledes type enn Shane. Tregere, men ellers like god eller bedre på det meste. Også målfarlig!
          Steinar Pedersen
          -Trygg og rutinert. Ikke særlig rask, og ingen enestående teknisk spiller.
          Midtbane
          7. Espen Søgård

-Sinnsykt viktig for oss, selv om han kanskje ikke bør starte alle kampene i løpet av sesongen. Skuffer så og si aldri. Innsats, innstilling og fysikk som sine viktigste ferdigheter. Udiskutabel i stallen.
          10. Bjørn Helge Riise

-Vår beste spiller. Når han ikke slår innlegg eller kommer rundt på kanten, gjør han en utrolig viktig jobb i det defensive.
          14. Simen Brenne

-En av Norges aller beste midtbanespillere når han får det til å stemme.
          16. Viktor Bjarki Arnarsson
          -Fortjener et år til. Har trua.
          20. Markus Kiesenebner

-Høres utrolig spennende ut. Kanskje spilleren vi trenger i den sentrale rollen på midtbanen.
          25. Khaled Mouelhi
          -Begynte å virkelig vise hva han kan da han ble skadet. Fortjener en sjanse til å bevise at han er spilleren vi trenger i ankerrollen. Kan uansett gjøre en god jobb som indreløper hvis det kniper, og er en bra "squad-spiller".

Martin Husár
          Gode ferdigheter, men passer han inn i 4-3-3? Trenger tid, og det synes jeg vi skal gi han. Vi får trolig ikke igjen pengene vi har investert, og da er det verdt å ta sjansen på at han slår gjennom. Usikker på hvor han kan være aktuell i systemet vårt. Spiller trolig ikke noen viktig rolle neste år.
          Angrep
          6. Pål Strand

-SELG!Trist, men dette går ikke lenger. Fysikken helt borte.
          11. Magnus Myklebust

-God nok for tippeligaen, men ikke sikker på om han er god nok for et gullag. Trenger uansett sterkere konkurranse. Bør beholdes av klubben, men få inn konkurranse!
          12. Tore Andreas Gundersen

-Er svært usikker på denne spilleren. Kjemper med Sundgot og Occean om spissplass. Er han villig til å kjempe seg inn på laget, og er innstilt på at det kan ta tid, bør han få bli værende. Fremdeles ung.
          18. Arild Sundgot

-God nok for midtspissplassen, men det er Occean også. I 4-3-3 er det uheldig å bruke begge (selvfølgelig avhengig av motstander/ kampbilde). Trenger han som erstatter/ utfordrer til Occean, og er viktig for at vi skal kunne variere i angrepet. Fin å sette inn på både Occean og Sundgot når vi trenger mer trøkk og skal krige ballen i mål.
          21. Karim Essediri

-SELG! Hadde fått trua på at han skulle få noen skikkelige muligheter i de siste kampene. Har vist bedre holdninger og fått skryt av Tom, samtidig som Magnus har underprestert over lang tid. Har han ikke fått sjansen nå, tror jeg aldri han får den. Selvfølgelig også demotiverende situasjon for Karim. Kan fort bli mer sutring.
          30. Olivier Occean

- Har hatt en stor opptur i år i mine øyne. En målgjører som stadig kommer til sjanser. Kan også gjøre en grei jobb på kant, selv om det er ønskelig å ha andre spillertyper som alternativ der.

Dekning/ Nye kjøp (hvis salg som foreslått):

Keepere
          Otto fantastisk. Ingen alternativer.
          MÅ HA: Keeper, reserve.

Forsvar
          5 spillere igjen i forsvaret. Alle kan spille midtstopper. Da sier det seg selv at det er backer vi trenger. Først og fremst en backup på venstreback, men gjerne også ny høyreback. Da tenker jeg på en klasseback.
          Med den gode dekningen vi har på midtbanen, kan Espen være tilgjengelig som backup, hvis Pedersen må stå over.
          MÅ HA: Vensteback, backup.
          Ønsker/bør ha: Høyreback, klasse.

Midtbane
          God dekning. Seks spillere (ikke medregnet Husár), som alle er enten gode eller spenende. Lite spørsmålstegn ved ankerrollen, men har trua på at enten Kiesenebner eller Kiko slår til.
          MÅ HA: Ingen
          Ønsker/bør ha: Ingen.

Angrep
          4 spillere fordelt på tre plasser. Midtspissplassen godt dekket med Sundgot/ Occean/ Gundersen. Myklebust har ikke vist seg å være god nok for et gullag i år. Riise kan flyttes opp.
          MÅ HA: Venstreving, klasse.
          Ønsker/Bør ha: En høyreving, klasse.

Foreslåtte spillerkjøp, i prioritert rekkefølge:
          1. Keeper, reserve.
          2. Venstreving, klasse.
          3. Venstreback, backup.
          4. Høyreving, klasse.
          5. Høyreback, klasse.

Størrelse på troppen
          Det er viktig at troppen har riktig antall spillere, hvis vi skal være realistiske. Hvis jeg ikke har glemt noen, har jeg med mine fem foreslåtte kjøp samme antall spillere som vi hadde i starten av 2007.

Müller
          Rambekk
          Stefanutto
          Wehrman
          Johansen
          Strand
          Essediri
          = 7 spillere ut

Kiesenebner
          Pedersen
          +5 foreslåtte = 7 nye
          Last edited by BD; 02.10.2007, 12:20.

Kommentar

• Geirfugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 561

Opprinnelig skrevet av BD
            Foreslåtte spillerkjøp, i prioritert rekkefølge:
            1. Keeper, reserve.
            2. Venstreving, klasse.
            3. Venstreback, backup.
            4. Høyreving, klasse.
            5. Høyreback, klasse.
            Et fullstendig strålende innlegg!! Er så og si enig i alt. Svaret er Espen Hoff, Jacob Sørensen/Jeffrey Aubynn/Jacob Austnes/Pelu (?), men på backplassene og keeperplassen sliter jeg. Håper Fjøra har bedre oversikt enn undertegnede..

Kommentar

• antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

Nå er ikke jeg fjøra, men kan prøve meg:

1. Keeper, reserve - Moldskred (han er jo her fra før...)
              2. Venstreving, klasse - Se til utlandet. Ingen norske alt
              3. Venstreback, backup - Kanskje Indy Sigurdsson?
              4. Høyreving, klasse - E Hoff - Muligens Austnes eller M Moldskred
              5. Høyreback, klasse - Se til utlandet.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                Et fullstendig strålende innlegg!! Er så og si enig i alt. Svaret er Espen Hoff, Jacob Sørensen/Jeffrey Aubynn/Jacob Austnes/Pelu (?), men på backplassene og keeperplassen sliter jeg. Håper Fjøra har bedre oversikt enn undertegnede..
                Moldskred kan være løsningen på keeperplass. Tipper backplassene blir fylt opp med spillere utenfor landets grenser.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Kan Diomande være aktuell nå som han har blitt eldre og kanskje kan forsvare en plass i 11eren?

Kommentar

• Riiber
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Apr 2007
                    • 6

Hva med en Lars Iver Strand? Eller blir han for dyr nå?

Kommentar

• mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

Til dere som nevner Moldskred; Såvidt jeg vet har han kontraktfestet forlengelse med Molde, dette var en del av pakka for at han skulle gå på utlån til oss. Altså ikke aktuell. Dessuten vil jeg gjerne ha et talent som annenkeeper som Grodås kan bygge videre på.

Mye detaljerte forslag her. Det er svært vanskelig, samt tildels dumt, å handle spillere etter posisjon på banen. Det finnes ingen butikk der ute hvor en kan plukke spillere etter posisjon. Jeg tror klubben bør handle etter ferdigheter, både mentale og tekniske, og se mindre på spillerens nåværende "favorittposisjon" på banen.
                      De fleste ok spillere vil kunne utvikles til å bekle flere posisjoner på banen, ihvertfall før de når en gitt alder.

Som nevt i et tidligere innlegg tror jeg vi mest av alt trenger to typer for å komplettere laget; En sjef og et uromoment. Sjefen kan være Kiesen, men det gjenstår å se. Disse bør være spillere som er gode nok til å være bortimot fast inventar i første ellever så lenge de er friske.
                      Uromementet er både viktigst og er vanskeligst og skaffe. Essediri er (var) en slik type, desverre ser det (foreløpig) ikke ut som om han er i stand til å komme tilbake. Skjønt jeg har ikke avskrevet ham helt ennå. Glimtvis bra kamper på 2.laget har vist at det finnes noe der, utfordringen er mest av alt mental.

Vi trenger videre en del etterfyll av talenter. Disse bør være passelig unge (17-23) og holde nær adecco liga standard når de kommer. De bør utvikles gjennom å få vårt 2.lag opp til 2. div igjen samt enkelte innhopp i tippeligaen.

Jeg tror ikke at 2008 blir noe knallår, men et år hvor formasjoner vil sitte bedre enn i år. Dette gjelder særlig den offensive delen. Optimist.
                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Geirfugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 561

Kanskje Steffen Hagen fra Odd kan være en god "back up" på høyre back? Opplæring med gradvis overtakelse? Er hele tida på U21-landslaget.

Kommentar

• danny85
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2006
                          • 108

Vi må ha nye spillere, selvfølgelig er dette et økonomisk spørsmål men dog.

Keeper. Ny backup keeper hvis ikke Molskred blir.

Mitt forslag er ny høyreback, en backup til i midtforsvaret(sårbare om kippe eller PSA blir skada)

Midtbane trenger vi en til, uten sammenligning forøvrig ser man jo hva brann har å rutte med, husklepp, bakke, jaithe, vaagan moen, el fakiri, andresen, nesten dobbelt dekning. Vi har 3, kanskje 4 gode spellere. Trenger fler slik at vi kan rokere.

Angrep ligger det også utfordringer. Occean kommer til å komme, myklebust er god, men alt for ustabil, riise er potet, mens gilbert føler jeg rett og slett i holder lengre, han kan score mye mål, men er ikke akkurat lynmannen. Vi trenger en nannskog, helstad, gunnarson type, med teknikk, hurtighet og avsluttningskvaliteter.

Forslag til nye spillere:
                          Ruud (hvis nedrykk)
                          Chris Andersson..?
                          Austnes
                          Gulsvik
                          Kenneth Kvalheim
                          Strømstad/hestad
                          Storflor
                          Aubynn
                          Gulsvik
                          Bjørnar Holmvik
                          Evt en klasse øst europeer, som sapara og han nye i idrettsforæderne.
                          Last edited by danny85; 02.10.2007, 14:36.
                          ET LAND - ET LAG!
                          ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

vi trenger en ny mer spillende midtstopper ved siden av kippe, en ny h back hadde ikke vært dumt heller, også trenger vi 2 nye vinger

Kommentar

• Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

Opprinnelig skrevet av danny85
                              Forslag til nye spillere:
                              Ruud (hvis nedrykk)
                              Chris Andersson..?
                              Austnes
                              Gulsvik
                              Kenneth Fredheim
                              Strømstad/hestad
                              Storflor
                              Aubynn
                              Gulsvik
                              Bjørnar Holmvik
                              Evt en klasse øst europeer, som sapara og han nye i idrettsforæderne.
                              Artig liste, særlig Kenneth Fredheim vil jeg si er et overraskende valg. Habil kommentator på Canal +, men likevel...
                              Du mener kanskje spissen til Notodden (Kvalheim)? Den trege, notoriske målscoreren på noen og tredve? Et bedre alternativ enn Fredheim, men jeg tror ikke han takler toppen av tippeligaen.
                              Last edited by Geirfugl; 02.10.2007, 13:15. Begrunnelse:

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

Jeg kunne tenke meg å se Espen Ruud og Lars Iver Strand i LSK-drakt
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Mange spennende forslag her, men jeg tror særdeles få av dem vil fungere i praksis. 95% av forumfolket ønsker enten svindyre spillere i andre Tippeliga-klubber eller unge talenter. Sannheten er at den tiden vi bare henta unge spillere hadde vi ekstrem mangel på rutine utpå banen, og derfor håper jeg at vi henter inn noen mer etablerte spillere. Personlig ønsker jeg meg minst én gjennombruddshissig kantspiller med god fart og gode innlegg. Etter årets sesong har jeg innsett at LSKs midtbane til de grader blir danka ut av Branns, så spørs det om Kiesen har kvalitetene som skal til for å løfte vår midtbane opp på deres nivå eller om vi trenger mer kvalitet også her. Det er en selvfølge at vi henter inn en forsvarer til, ettersom to er på vei ut. Pedersen er allerede på vei inn. Noen ny øst-europeer eller afrikaner er jeg lite interessert i, da vi vet med feks. Husar at det tar en evighet før de blir klare, og vil dermed ikke forsterke oss før om lenge.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1308

Det er viktig å holde tunga rett i munnen og la Tom få jobbe gjennom høsten og vinteren for å finne spillere som passer perfekt inn i hans 4 - 3 - 3.
                                    Problemet i år er ar vi har havnet i en slags mix mellom "gammle" LSK og Tom`s visjoner. Riktignok prøvde vi å hente spillere foran denne sesongen som Essediri som skulle fylle rollen i et 4 3 3, men alle har jo sett hvordan det har endt opp.
                                    Tror det er viktig å huske på at Tom ikke har vært trener mer enn 9 1/2 mnd. og at det derfor helt sikkert kommer til å skje spennende ting både spillemessig og på spillerfronten gjennom vinteren. LSK vil ha godt av en rolig vinter med full fokus på treningsarbeidet. Kanskje en vinter uten RL også ikke hadde vært så dumt med tanke på hardkjøret de siste vinterene.
                                    Storhallen kommer også garantert til å ta LSK et skritt nærmere dit vi vil.
                                    Last edited by maxpayne; 02.10.2007, 14:11.

Kommentar

• erlando
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 858

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Tror det er viktig å huske på at Tom ikke har vært trener mer enn 9 1/2 mnd. og at det derfor helt sikkert kommer til å skje spennende ting både spillemessig og på spillerfronten gjennom vinteren.
                                      Jeg håper bare at vi ikke kun skal gå for gamle "sikre kort" fra Start - uanvhengig om de rykker ned eller ei. Det er mange av de spillerne fra sølvsesongen som passer godt inn i uttrykket "en svale gjør ingen sommer"...
                                      Ja til pause i pausen!

Kommentar

• BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1446

Opprinnelig skrevet av mooph
                                        Det er svært vanskelig, samt tildels dumt, å handle spillere etter posisjon på banen. Det finnes ingen butikk der ute hvor en kan plukke spillere etter posisjon. Jeg tror klubben bør handle etter ferdigheter, både mentale og tekniske,
                                        Begge deler er vel viktig. Tviler på at vi hadde blitt et bedre lag hvis vi kjøper inn fem nye midtstoppere.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Jeg ser mange drømmer her men jeg tror vi med en gang kan glemme Hæstad, Strømstad og Austnes. Det finnes vel fortsatt et par lag med mer cash en det vi har...Austnes har blitt sniffet på av RBK over en lengre periode.

Alikevel er vel Hoff og Aubynn de heteste kant alternativene. Gulsvik er spennende men ikke god nok for topp 3 - der har vi f.eks tallentet fra Skeid som er kanskje på samme nivå.

Nå har jo Fjøra og co uttalt at de skal hente en storspiller hvert år - venter i spenning på hvem denne figuren er.

Kommentar

Working...