LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

Opprinnelig skrevet av BD
    Poenget mitt var nå at vi med Stoor på banen får Pedersen på benken, og at vi da automatisk har en svært god backup til midtsopperplassen.
    Skjønner men poenget mitt er at Pedersen ikke bør være noe førstevalg som midtstopper om PSA eller Kippe er ute. Jeg føler Pedersen kan kjempe for den høyrebackplassen, vi henter Birger Madsen for eksempel og så kan han heller inn i midtforsvaret om det blir helt krise.

Se på Brann. De har så og si dobbel dekning overalt. Det vil bli en svakhet for LSK om vi må rokkere og plassere spillere i uvandte posisjoner hver eneste gang noen er ute med skader eller suspensjoner.

Kommentar

• rulfi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 982

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
      Skjønner men poenget mitt er at Pedersen ikke bør være noe førstevalg som midtstopper om PSA eller Kippe er ute. Jeg føler Pedersen kan kjempe for den høyrebackplassen, vi henter Birger Madsen for eksempel og så kan han heller inn i midtforsvaret om det blir helt krise.

Se på Brann. De har så og si dobbel dekning overalt. Det vil bli en svakhet for LSK om vi må rokkere og plassere spillere i uvandte posisjoner hver eneste gang noen er ute med skader eller suspensjoner.
      Hva gjør du om Johnsen og/eller Pedersen blir skadet da? Ikke mange backer igjen da.. Så jeg vil si prioritering av backer er viktigere enn en stopper til

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
        let`s face it; hverken Occean eller Sundgot er gode nok for startelleveren. Under tvil en av dem på benken, men that`s it!
        Både Gilbert og Olivier er, etter min mening, klart gode nok for første-11eren. Men begge er best som midtspisser, og konkurrerer dermed om samme plass. Vil beholde begge to. En utpreget bakromsspiss ála Helstad eller Nannskog i tillegg hadde vært topp, men nok ikke det letteste eller rimeligste å finne.

Kommentar

• MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

Opprinnelig skrevet av rulfi
          Hva gjør du om Johnsen og/eller Pedersen blir skadet da? Ikke mange backer igjen da.. Så jeg vil si prioritering av backer er viktigere enn en stopper til
          Det er det jeg sier. Vi trenger :

*en midtstopper i tilfelle Kippe og PSA blir skadet. Steinar Pedersen og Biffen som 4 og 5 valg her

*vi trenger en høyreback fordi Danton ikke er god nok. Tenker da først og fremst på Fredrik Stoor.

*Og vi trenger en venstreback siden Shane stikker. En backup for Marius Johnsen.

Kommentar

• rulfi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 982

Det er det jeg sier. Vi trenger :

*en midtstopper i tilfelle Kippe og PSA blir skadet. Steinar Pedersen og Biffen som 4 og 5 valg her

*vi trenger en høyreback fordi Danton ikke er god nok. Tenker da først og fremst på Fredrik Stoor.

*Og vi trenger en venstreback siden Shane stikker. En backup for Marius Johnsen.

Nå er vi ikke helt uenige

Dog ville jeg satset på en ving eller to før i skaffet en midtstopper. Midtstopper og eventuelt en til på midten blir siste pri. Så får en skaffe back(er), ving(er) og en annen keeper eller dyrke opp en selv først

Kommentar

• MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

Opprinnelig skrevet av rulfi
              Nå er vi ikke helt uenige

Dog ville jeg satset på en ving eller to før i skaffet en midtstopper. Midtstopper og eventuelt en til på midten blir siste pri. Så får en skaffe back(er), ving(er) og en annen keeper eller dyrke opp en selv først
              Enig i det, Prioriteringen er en annen diskusjon. Om vi skal ta prioriteringsdiskusjonen føler jeg den bør være slik.

1. Vi må ha en permantent andre keeper.
              2. Backer på begge sider.
              3. Ving (en, kanskje to)
              4. En midtstopper
              5. En indreløper med stor hurtighet og løpskraft for bredden i troppen sin skyld.

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

Enig i det, Prioriteringen er en annen diskusjon. Om vi skal ta prioriteringsdiskusjonen føler jeg den bør være slik.

1. Vi må ha en permantent andre keeper.
                2. Backer på begge sider.
                3. Ving (en, kanskje to)
                4. En midtstopper
                5. En indreløper med stor hurtighet og løpskraft for bredden i troppen sin skyld.
                1 keeper holder med han vi har altså Moldeskred.
                2.Backer hva med Martin Husar selv om jeg ikke har troen på han,vi trenger i vertfall en back på høyresiden.
                3 ving finner vi på Kongsvinger heter Pelu utrolig god i følge folk der oppe.
                4. Midtstopper,løsningen spiller i Moss og heter Vidaloen.
                5. Trengs ikke sats heller på en bra spiss,hva med Lars Iver Strand fra Tromsø kan også spille indreløper og kant.

Kommentar

• rulfi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2007
                  • 982

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  1 keeper holder med han vi har altså Moldeskred.
                  2.Backer hva med Martin Husar selv om jeg ikke har troen på han,vi trenger i vertfall en back på høyresiden.
                  3 ving finner vi på Kongsvinger heter Pelu utrolig god i følge folk der oppe.
                  4. Midtstopper,løsningen spiller i Moss og heter Vidaloen.
                  5. Trengs ikke sats heller på en bra spiss,hva med Lars Iver Strand fra Tromsø kan også spille indreløper og kant.
                  Nå var vel en del av leieavtalen at Moldskred skrev under ny 3 års kontrakt med Molde. Ergo blir ikke han noen permanent løsning for oss, men byr på mer leie, så da jakter vi heller en ny permanent løsning der.

Kommentar

• Niern
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Jan 2007
                    • 73

Opprinnelig skrevet av RSP
                    Både Gilbert og Olivier er, etter min mening, klart gode nok for første-11eren. Men begge er best som midtspisser, og konkurrerer dermed om samme plass. Vil beholde begge to. En utpreget bakromsspiss ála Helstad eller Nannskog i tillegg hadde vært topp, men nok ikke det letteste eller rimeligste å finne.
                    Hvor i 4-3-3 ville du ha plassert Nannskog/Helstad? Formasjonen er etter hva jeg har fortsått urokkelig.
                    "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Opprinnelig skrevet av Niern
                      Hvor i 4-3-3 ville du ha plassert Nannskog/Helstad? Formasjonen er etter hva jeg har fortsått urokkelig.
                      Har også inntrykk av at Nordlie er temmelig urokkelig mht. formasjon, dog med åpning for en skjev variant.
                      I 4-3-3 antar jeg at en Helstad/Nannskog-type ville passe best som kantspiller, med Occean/Sundgot som oppspillspunkt i midten. Men, som sagt, jeg vil beholde både Occean og Sundgot og tror ikke at det er i angrep LSK primært trenger forsterkninger.

Mest å hente tror jeg det er på en lang og god oppkjøring foran neste sesong. Når det gjelder innøving av samhandlingsmønstre osv. er det ennå en vei å gå.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Opprinnelig skrevet av RSP
                        Har også inntrykk av at Nordlie er temmelig urokkelig mht. formasjon, dog med åpning for en skjev variant.
                        Vi åpnet da i 4-4-2 mot RBk

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Opprinnelig skrevet av reka
                          Vi åpnet da i 4-4-2 mot RBk
                          Oppfatter det som unntaket som bekrefter regelen; Tom Nordlie er en uttalt 4-3-3-mann.

Kommentar

• skjetten
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Nov 2006
                            • 40

Rambekk

Skal han virkelig spelle i 1. div. neste år? Mannen burde ha en klausul om at han ikke spiller for Odd hvis/når de rykker ned.

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Rambekk har jo allerede solgt leilighet og flyttet til Sandefjord såvidt jeg husker. Så han er nok tapt. Han hadde en knall halv sesong da han ble tatt ut på landsen. I etterpåklokskapens navn hadde det ikke vært så værst med 6 mill for fyren.

Neste år MÅ vi ha flere alternativer på vingene. Ellers så kan vi glemme å kjempe om gull. Vi må ha mulighteter til å sette ut spillere som ikke er i form.
                              Last edited by KFL41; 08.10.2007, 15:57.

Kommentar

• kemkers
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2007
                                • 63

Neste år MÅ vi ha flere alternativer på vingene. Ellers så kan vi glemme å kjempe om gull. Vi må ha mulighteter til å sette ut spillere som ikke er i form.

-------------------

Nå spiller vi jo ikke med vinger i det hele tatt. Selv om BHR prøver å komme seg ut på kant og legge inn. Synes også myklebust blir veldig borte i denne formasjonen.

Men om vi skal kjøpe inn en Venstreving.. hva da ?

Ny ving

Kommentar

• kemkers
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Sep 2007
                                  • 63

[quote=kemkers;209585]Neste år MÅ vi ha flere alternativer på vingene. Ellers så kan vi glemme å kjempe om gull. Vi må ha mulighteter til å sette ut spillere som ikke er i form.

-------------------

Nå spiller vi jo ikke med vinger i det hele tatt. Selv om BHR prøver å komme seg ut på kant og legge inn. Synes også myklebust blir veldig borte i denne formasjonen.

Men om vi skal kjøpe inn en Venstreving..

ving - Occean - Riise
                                  Brenne Søgård
                                  kiko

Hvem skal ta imot innleggene fra kant ?

Dette er det store dilemmaet når man spiller 4-3-3 med to rene vinger i mine øyne. Svært ofte kommer ikke indreløperne inn i boksen fort nok til å støtte spissen. Gode eksempler på dette er Chelsea og Italia.

Kommentar

• MedlemNR35
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 905

Opprinnelig skrevet av kemkers
                                    Dette er det store dilemmaet når man spiller 4-3-3 med to rene vinger i mine øyne. Svært ofte kommer ikke indreløperne inn i boksen fort nok til å støtte spissen. Gode eksempler på dette er Chelsea og Italia.
                                    Det er derfor vi har ekstremt løpsterke spillere i indreløper rollene. (Brenne og Riise). Det er også derfor jeg vil beholde Riise som indreløper og ikke på kant eller høyreback(som andre har nevnt her).

Helt riktig det du sier med at indreløperene har en stor oppgave i det å komme inn i boks ved innlegg. Men jeg føler begge indreløperene våre har kapasitet til å gjennomføre dette en rekke ganger i løpet av en kamp. Særlig Brenne er flink der men også Riise har blitt bedre.

Derfor synes jeg vi skal beholde Brenne-Kiko-Riise konstelasjonen og heller begynne å lete etter 1 ving (jeg kjøper også argumentet til de som vil ha inn 2.) Men jeg har fortsatt stor tro på Myklebust som ving på LSK.

Kommentar

• LasseB
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2007
                                      • 81

Men jeg har fortsatt stor tro på Myklebust som ving på LSK.[/quote]

Han var bra i begynnelsen av året men jeg synes ikke han har fått utrettet nok til å forsvare en plass som ving i startellver`n, hvis ikke en STORT under skulle skje. Ser heller for meg flere andre alternativer på vingen da gitt.
                                      LasseB
                                      - gul ved Randsfjorden!

Kommentar

• Snerten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2006
                                        • 458

Lasse Bergan Foss burde gi grei dekning bak Marius. Tror han på sikt(Lasse) kan bli en meget bra spiller for LSK

Biffen har bevist i RL at han har det som trengs for å bli en god forsvarsspiller i LSK(så lenge han klarer å holde seg skadefri)

Hva med han fra Lørenskog som trente med LSK i våres før sesongstart. Husker ikke navnet hans men husker da han kom inn i treningskampen mot Moss i vallhall så var han en av ytterst få som imponerte meg i den kampen.
                                        Evig LSK

Kommentar

• Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

Opprinnelig skrevet av Snerten
                                          Hva med han fra Lørenskog som trente med LSK i våres før sesongstart. Husker ikke navnet hans men husker da han kom inn i treningskampen mot Moss i vallhall så var han en av ytterst få som imponerte meg i den kampen.
                                          Du tenker antageligvis på Thomas Bergersen. Bra stopper med et stort potensiale, men pr dags dato er han vel ikke i nærheten av tippeliga-nivå er jeg redd. Han er vel heller ikke mer enn 18 år, så han blir nok ikke å finne i A-stallen til LSK ennå.

Kommentar

Working...