LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6114

Opprinnelig skrevet av Snerten
    Lasse Bergan Foss burde gi grei dekning bak Marius. Tror han på sikt(Lasse) kan bli en meget bra spiller for LSK
    hvordan er egentlig LBF som venstreback?

Kommentar

• Snerten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 458

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
      Du tenker antageligvis på Thomas Bergersen. Bra stopper med et stort potensiale, men pr dags dato er han vel ikke i nærheten av tippeliga-nivå er jeg redd. Han er vel heller ikke mer enn 18 år, så han blir nok ikke å finne i A-stallen til LSK ennå.
      Var Thomas Bergersen jeg tenkte på ja. Jeg trur ikke han er så langt unna og om ingen andre skulle dukke opp om man er på leit etter en ny midtstopper så kan det jo kanskje være en idé og ha han og biffen som backup.

Opprinnelig skrevet av HSft
      Nå har ikke jeg sett så mye, er mer ting jeg har hørt, så mulig andre kan svare litt bedre på det spørsmålet er meg, jeg bare nevnte det på nytt, andre som har synset om det her før meg.

Jeg tror han kan bli ganske så god med tillitt. Gutten har talent, hadde han ikke hatt det så hadde han ikke hatt proff kontrakt med fugla.(arrester meg her om jeg tar feil) Spiller vel så og si fast for Fugla 2 og putta vel også et mål i siste kampen de spilte.

Blir vel litt her med LBF som med TB(se over) om ingen andre skulle dukke opp, dem blir for dyre osv. Sats på de unge.
      Evig LSK

Kommentar

• BlodigHøne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 729

Nordlie bør ta følgende grep neste sesong:
        - rendyrke Mouelhi som anker
        - rendyrke Riise som indeløper
        - rendyrke Occean som midtspiss
        - hente inn ny høyreback
        - hente inn ny venstrekant
        - hente inn ny høyrekant
        - hente inn ny andrekeeper
        - kvitte seg med Essidiri og Strand

Da får vi dette laget:
        -----NY-----------Occean---------NY----------
        -----Brenne------Mouelhi--------Riise--------
        Johnsen-------Kippe-----Andresen--------NY
        ---------------------Otto------------------------

Med følgende benk:
        NY Keeper
        Sundgot
        Myklebust
        Gundersen
        Søgård (kan steppe inn både sentralt og som indreløper)
        Husar
        Kiesi
        Pedersen
        Danton
        Bertheussen
        Oh, fishy, fishy, fishy fish!
        That went wherever I... did go!

Kommentar

• Macho-Morten
          Ikke KFL-styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2687

Enig i mye av det du sier, BlodigHøne, men jeg vil mye heller se Riise på høyrekanten for å få med Søgård på midten. Finnes ingen større poenggaranti i klubben enn Espen.

Føler også det er litt tidlig å avskrive Essediri fullstendig - det har vært en turbulent sesong for ham (mest takket være ham selv, men dog, jeg tror han har lært av det som skjedde i våres), og vi vet jo at han har potensiale. Vi er ikke akkurat lite vant med spillere som bruker en stund på å blomstre i LSK...
          Last edited by Macho-Morten; 10.10.2007, 19:16. Begrunnelse: Hadde glemt Karim

Kommentar

• LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

Er litt i tvil om Mouelhi er den rette midtbanesjefen.

Han har gjort et par knallkamper i år som mot Lyn borte og Aafk hjemme, men ellers har han ikke etter min mening vært det midtbaneankret som kunne ha ført Fugla til gull. Litt for ustabil og for mange støttepasninger.

Er spent om "Kisen" innfrir neste sesong, for hva er han egentlig hentet inn for?

Skal vi omsider ta gull bør følgende nye spillere gå rett inn i startoppstillingen:

Høyre-back

Venstre-ving

midtstopper

spiss
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

Opprinnelig skrevet av HSft
              han er vel ikke særlig kjapp....

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

Han har gjort et par knallkamper i år som mot Lyn borte og Aafk hjemme, men ellers har han ikke etter min mening vært det midtbaneankret som kunne ha ført Fugla til gull. Litt for ustabil og for mange støttepasninger.
                Vi ser hvordan det har gått uten ham. Min største bekymring før 2008-sesongen er at vi ikke får forlenget kontrakten med Kiko i tide. Det burde vært gjort nå mens han er skadet.

Kommentar

• Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

Er spent om "Kisen" innfrir neste sesong, for hva er han egentlig hentet inn for?
                  Jeg uttalte vel noe sånn som at Kiko var en vandrende skandale tidligere i år. Syns han utelukkende så bakover og bidro lite i det offensive spillet, jeg mente faktisk han regelrett ødela det. Men jeg har måttet bite de ordene i meg, syns han har vært helt fantastisk siden Sandefjord kampen og til han ble skafet/utvist. Er ikke i tvil om at han bør være anker, og med Brenne og Riise ved siden av han har vi Norges beste midtbane...

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Vi ser hvordan det har gått uten ham. Min største bekymring før 2008-sesongen er at vi ikke får forlenget kontrakten med Kiko i tide. Det burde vært gjort nå mens han er skadet.

Skal ikke se bort ifra at det skjer. LSK mister gang på gang sine beste spillere ved kontraktslutt. Mifsud og Koren i fjor. Shane og Müller i år. Jeg tar med Müller her siden han gikk for vekslepenger og aldri i livet hadde forlenga kontrakta si. Og nå kan vi risikere å "gi bort" Kiko neste år. Liker det ikke.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

Var Thomas Bergersen jeg tenkte på ja. Jeg trur ikke han er så langt unna og om ingen andre skulle dukke opp om man er på leit etter en ny midtstopper så kan det jo kanskje være en idé og ha han og biffen som backup.
                      Trur ikke at han blir noe å satse på fremover. har hørt at han teller på knappene for videre satsing...

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6114

Jeg tror han kan bli ganske så god med tillitt. Gutten har talent, hadde han ikke hatt det så hadde han ikke hatt proff kontrakt med fugla.(arrester meg her om jeg tar feil) Spiller vel så og si fast for Fugla 2 og putta vel også et mål i siste kampen de spilte.
                        Tingen er vel at han først og fremst er midtstopper og kanskje heller bør satses på som backup der. Vet ikke om Bergersen er klar heller. Har han klart å tilrive seg en plass i midtforsvaret til Lørenskog enda?

Men jeg er helt enig i at det hadde vært gunstig å slippe til de unge fremfor å kjøpe noen til å sitte på benken.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Skal ikke se bort ifra at det skjer. LSK mister gang på gang sine beste spillere ved kontraktslutt. Mifsud og Koren i fjor. Shane og Müller i år. Jeg tar med Müller her siden han gikk for vekslepenger og aldri i livet hadde forlenga kontrakta si. Og nå kan vi risikere å "gi bort" Kiko neste år. Liker det ikke.

Til dere begge:

Da er kiko klar for nye år på Åråsen, heldighvis.
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

Fokuset før neste sesong bør være å blankpusse 4-3-3-profilen enda mer. Forsterk laget der det er påkrevd og prioriter de posisjonene der vi ikke har egne talenter som holder mål. Spillere som Bergan-Foss og Gundersen hever seg med oppgaven - det er viktig å bevisst ta vare på de spillerne i klubben som har en fremtid, spesielt de man har utvikla selv. Forsterkninger er tiltrengt, men det er verre om det hentes inn for dårlige og feil spillere, enn ingen i det hele tatt.

Jeg synes det er mange punkter som lover godt foran neste sesong:
                            • Sammensetningen i stallen er bedre. "Unggutta" ett år eldre. Det er en fin blanding mellom eldre rollemodeller og fremtidige spillere.
                            • Mouelhi har blitt det hovmester-ankeret som trengs i 4-3-3. Søgård har også vist at han kan løse rollen med bravur.
                            • Spillerne er blitt fortrolig med formasjonen.
                            • Forsvaret er mer rutinert (og samspillt), og der vi tidligere hadde få duellsterke spillere som ga mye baklengs på innlegg/dødballer er hodesterke Johnsen og Pedersen kommet inn.

Lærdommen fra i år med karantenesituasjonen osv. kommer også godt med. Foran 2008-sesongen savner jeg mer kreative oppspill fra forsvaret, mer stikking i bakrom og mer drilling på offensive løp. Å handle inn spillere som Hæstad og Jarstein kan ikke bli annet enn feil fokus. Håper klubben har kunnskap om spillermarked utenfor Norge i og med at det er umulig å finne spillere som er gode nok til å gå rett inn i førsteelleveren samtidig som de er i riktig prisklasse. Skal vi først grave dypt i pengesekken, ville jeg satsa på Espen Hoff: Gjennombruddhissig, fotrapp og innleggsfot.

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Jeg tror vi vil få en utfordring i bakre rekke neste år, når både Shane og Rambekk forsvinner, og hvor trolig Johnsen og Pedersen skal erstatte. Håper vintern gjør at vi klarer å samkjøre en like god backfirer som vi har hatt i år, for det defensive i år har vært MEGET bra. Om vi klarer å forsvare oss på samme måte som vi har gjort i år, har vi allerede lagt et meget bra grunnlag.

Årets problem har vært det offensive. Jeg tror ikke Nordlie har vært ærlig med media da han har sagt at størstedelen av treningene går på offensivt spill. Det var viktig å bygge en god defensiv grunnmur i år, og heller sette mål på LSKs varemerke, dødball og kriging. Neste år forventer jeg mer variert angrepsspill, noe jeg også tror vi vil få. Nå begynner presset Nordlie ønsker å sette seg, og de defensive oppgavene har vært løst meget bra. Da kan laget fokusere mer på de offensive oppgavene. Det er ingen tvil om at det ikke er ideelt med hverken Occean eller Arild på kant, og neste år ser jeg på disse som utfordrere til midtspissplassen, utelukkende. Vi er avhengige av minst én spiller på topp, jeg ser gjerne at vi først og fremst fokuserer på en venstre kantspiller. Med mindre Martin Husar slår igjennom har vi meget få alternativer der. Hvem vet hva vintern kan bringe, men jeg har heller ikke troa på Karim. Jeg mener vi har gode nok indreløpere i Brenne og Riise, Kiko er et meget bra anker, og vi vet lite om hva Kiesenebner står for. Vi er avhengig av minst én forsterkning back, som kan covre på venstreback. Jeg synes fokuset derfor burde ligge på to offensive spillere og en potet i bakre rekke. Av kvaliteter å lete etter på kant trenger vi spillere som kan utfordre og komme til mange innlegg, da dette har vært mangelkvalitet i år. Myklebust er alt for glad i å trekke inn, og ser man bort i fra enkelte unntak har han en elendig innleggsfot. Jeg ønsker mer spill ut på kantene, med kanter høyt oppe i banen med stor bredde, slik at midtspiss Occean/Sundgot ikke til enhver tid er nødt til å møte feilvendt som oppspillspunkt. Med fordeling av baller på kantene vil midtspissen kunne være rettvendt oftere og komme seg til fler farlige avslutningsmuligheter.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

Gledelig at tippeselskapa har trua på fugla til neste år. De legger sikkert nøkterne analyser til grunn for det. Unibet har oss som nestfavoritter, knapt etter Rosenborg, men foran Brann.

Tippeligaen 2008 – Winner
                                Which team will win?

Rosenborg 3.15
                                Lillestrøm 3.75
                                Brann 4.50
                                Viking 6.00
                                Vålerenga 7.00
                                Stabæk 11.00
                                Fredrikstad 35.00
                                Lyn 60.00
                                Start 70.00
                                Tromsø 75.00
                                Strømsgodset 75.00
                                Aalesund 100.00
                                Molde 150.00
                                Ham-Kam 200.00
                                Odd Grenland 250.00
                                Last edited by Håkon Henriksen; 17.10.2007, 22:36. Begrunnelse: formatering
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

i 2008 vil jeg se Andreas Haddad på topp:P

Kommentar

• sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1827

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                    ikke enig
                                    11 scoringer fra en midtspiss som figurerer like mye som venstrekant er absolutt akseptabelt. Ingen optimal situasjon for OO som skal og bør bruke de enorme kreftene sine inne i boksen foran mål.
                                    La oss se på alle mulighetene OO har hatt da. Prosentene vil ikke komme han til gode hvis vi skal regne ut hvor mange mål han har scoret i forhold til muligheter og sjanser. Han gjør angrepet tregt og ødelegger mye av angrepene. Selv liker jeg han som spiller, men greier også å se med objektive øyne at dette var et feilkjøp og han er ikke den goalgetteren vi trenger. Skal han brukes på topp bør vi endre formasjon mener jeg.!

Kommentar

• Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                      Skal han brukes på topp bør vi endre formasjon mener jeg.!
                                      Vil heller si at vi heller bør plassere han foran mål enn på vingen fremfor at vi trenger å bytte formasjon.

Kommentar

• Errevs
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2005
                                        • 200

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                        i 2008 vil jeg se Andreas Haddad på topp:P
                                        hadde sansen for Haddad, skjønner ikke helt hvorfor vi ga han fyken, var han så plagsom på treningsfeltet?
                                        Syntes ikke han stod noe tilbake for f.eks myklebust og arild.
                                        Han hadde meget god teknikk og dribleferdigheter. Når det kom til avslutninger så hadde han mye å gå på, men med de grunnferdighetene så var ikke de langt unna.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Opprinnelig skrevet av Errevs
                                          hadde sansen for Haddad, skjønner ikke helt hvorfor vi ga han fyken, var han så plagsom på treningsfeltet?
                                          Såvidt jeg husker lengtet han hjem til familien og Assyriska. Neppe noen vits i å fantasere om Haddad for LSK anno 2008.

Kommentar

Working...