LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3234

Opprinnelig skrevet av rulfi
    Nå var vel en del av leieavtalen at Moldskred skrev under ny 3 års kontrakt med Molde. Ergo blir ikke han noen permanent løsning for oss, men byr på mer leie, så da jakter vi heller en ny permanent løsning der.
    Jeg trodde også det var slik det hang sammen, men i LSK-Posten (Nr. 2-2007, som jeg nylig fikk i posten) sier Moldskred sjøl (og han burde vite det):

"Utlånsavtalen med Molde strekker seg ut sesongen, og da vil også kontrakten med Romsdalsklubben gå ut.

- Dermed er jeg Bosman-spiller og kan velge hvor jeg vil spille selv. Jeg blir en rimelig investering for Lillestrøm hvis de ønsker meg, sier han."

Hele resten av artikkelen viser at han er veldig sugen på å fortsette i LSK.

Jeg var ikke særlig imponert av det første jeg så av Moldskred på treninger og andrelaget, men har sett stor framgang siden, sikkert pga Frode Grodås' kyndige veiledning. Hvis Nordlie/Grodås derfor bestemmer seg for å satse på ham som andrekeeper og utfordrer for Otto, har jeg ingen betenkeligheter.

At han kommer fra Hødd (før Molde) kan vel ikke sies å tale mot ham, gitt de spillerne vi både før og per dags dato har i stallen og klubben med Hødd-bakgrunn...

gilbert

Kommentar

• Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

Moldskred er en habil målvakt han, men ideelt sett ønsker jeg meg en 17 år gammel mini-Baron som Grodås kan gjøre til en fremtidig stjerne for fugla...

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Opprinnelig skrevet av Henrik
        Moldskred er en habil målvakt han, men ideelt sett ønsker jeg meg en 17 år gammel mini-Baron som Grodås kan gjøre til en fremtidig stjerne for fugla...
        Jeg vil ha pose og sekk. Gjerne begge deler.

Hvordan går det med keeperakademiet til Grodås?? Helt siden Halvard Thoresen var i klubben har vi hørt at vi skal satse på noe helt spesielle greier på juniorsiden, men jeg er litt usikker på om alt har blitt en suksess...

Dette er vel en avsporing av tråden og hører hjemme i en egen tråd.

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3234

Opprinnelig skrevet av Henrik
          Drin Shala er 18 år. Lars Sutterud er 17. Om noen av dem er eller kan bli mini-Baroner er opp til Grodås og resten av trenerteamet å vurdere - og å få fram. Og da regner jeg med at de legger vekt på keeper-egenskapene, ikke på fartstid på Martins.

gilbert

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av gilbert
            Drin Shala er 18 år. Lars Sutterud er 17. Om noen av dem er eller kan bli mini-Baroner er opp til Grodås og resten av trenerteamet å vurdere - og å få fram. Og da regner jeg med at de legger vekt på keeper-egenskapene, ikke på fartstid på Martins.

gilbert
            Drakk ikke Baron bare mozell?
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

Håper LSK gutta 08 får en ny og fet spillerdrakt, og at denne blir vist frem på samme måte som når Diadora ble ny draktsponsor;P

Kommentar

• heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2131

Selv om det ennå er uvisst hvilket lag vi stiller med til seriestart 08, er jo dette en ting som passer godt å diskutere i disse "silly-season"-tider.

Keeper: Otto er bankers, og kommer til å utvikle seg videre under Grodås. Moldskred er reserve, og satser på at han holder seg til å skrive glimrende innlegg på lsk.no neste år også. Keeperkvalitetene er jeg mer usikker på, men grei backup uansett.

Forsvar: Midtforsvaret er strålende, med PSA og Kippe som vel er Norges beste stopperpar. I tilleg har vi LBF i bakhånd, og spillere som Pedersen/Johnsen kan vikariere ved behov. Backene er spørsmåltegnet, siden det virker som vi skal satse på Johnsen og Pedersen, og ikke hente inn noen nye spillere i denne posisjonen. Å ha to backer uten fart, er ikke et drømmescenario for min del. Det positive vil være at vi kan ha fordeler på dødball, så fremt det blir Brenne som slår disse...

Midtbane: Flust med alternativer sentralt. Kiko vil etablere seg som et anker av toppklasse, og med Kiesen (og selvfølgelig Søgård i bakhånd er vi godt forspent.) Som indreløpere har vi Søgård/Brenne/Riise/(Arnarsson). Her kan man alternere mellom disse, selv om jeg personlig mener det blir litt for veikt med Brenne og Riise som indreløpere, og at det vil fungere bedre med Søgård på en av plassene. I stedet for å hente inn enda en løpsmaskin, ser jeg istedet behovet for mer kreativitet hos den indreløperen vi skal hente, og siden det bare er to som kan spille indreløper samtidig, ser jeg ikke behovet for et ekstremt dyrt kjøp her.

Angrep: Midtspissplassen er godt dekket, med OO og Sundgot som scorer 10 mål selv om han sitter på benken halve sesongen. I tillegg har vi TAG i bakhånd. Høyresida har vi også alternativer på. Riise har gjort en brukbar jobb der, selv om han ikke er en typisk ving. I tillegg kan man hente fram vårens slager, med Riise som indreløper og MM på høyrekanten (der han storspilte i vårsesongen) I tillegg har vi Essediri i bakhånd. Venstrekanten er tom. Påsan tror jeg dessverre ikke er rask nok lenger, og med mindre hockeybytter innføres på fotballtinget, holder det ikke med et fantastisk skuddbein/pasningsfot. Sundgot kan spille på venstre med OO i midten i en skeiv 4-3-3, men det betinger at vi møter svak motstand, siden dette kun fungerer i kamper der vi styrer spillet. Vi MÅ ha inn en venstreving, og han MÅ ha fart.

Konklusjon/Ønskeliste: Vi trenger en venstreving. Resten av laget ser greit ut, men jeg er bekymret for manglende fart hos backene våre.
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

På keeperplassen tror jeg vi har problemer. Her skulle jeg gjerne sett en reell konkurrent til Otto, og ikke en backup. Det er realistisk at Otto må sone minst en kamp eller blir skadd, og det er vel neppe noe sted på banen hvor det er viktigere å ha fullgod dekning?

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Jeg tror Lars Ivar Moldskred, etter en halv sesong og en hel sesongoppkjøring med Grode Frodås, er mer enn bra nok som andrekeeper. Han har et såpass stort keepertalent (spesielt fysisk) at jeg ikke er bekymret.

Kommentar

• Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

Opprinnelig skrevet av heidar
                      I tilleg har vi LBF i bakhånd
                      Og EB..

Venstrekanten er tom.
                      Den er ikke helt tom. Vi har Jon Midtun Lie og Myklebust (om Riise brukes på høyre).

Ellers helt enig i at stallen bør styrkes med en ving.

Kommentar

• LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

Selv om det ennå er uvisst hvilket lag vi stiller med til seriestart 08, er jo dette en ting som passer godt å diskutere i disse "silly-season"-tider.

Keeper: Otto er bankers, og kommer til å utvikle seg videre under Grodås. Moldskred er reserve, og satser på at han holder seg til å skrive glimrende innlegg på lsk.no neste år også. Keeperkvalitetene er jeg mer usikker på, men grei backup uansett.

Forsvar: Midtforsvaret er strålende, med PSA og Kippe som vel er Norges beste stopperpar. I tilleg har vi LBF i bakhånd, og spillere som Pedersen/Johnsen kan vikariere ved behov. Backene er spørsmåltegnet, siden det virker som vi skal satse på Johnsen og Pedersen, og ikke hente inn noen nye spillere i denne posisjonen. Å ha to backer uten fart, er ikke et drømmescenario for min del. Det positive vil være at vi kan ha fordeler på dødball, så fremt det blir Brenne som slår disse...

Midtbane: Flust med alternativer sentralt. Kiko vil etablere seg som et anker av toppklasse, og med Kiesen (og selvfølgelig Søgård i bakhånd er vi godt forspent.) Som indreløpere har vi Søgård/Brenne/Riise/(Arnarsson). Her kan man alternere mellom disse, selv om jeg personlig mener det blir litt for veikt med Brenne og Riise som indreløpere, og at det vil fungere bedre med Søgård på en av plassene. I stedet for å hente inn enda en løpsmaskin, ser jeg istedet behovet for mer kreativitet hos den indreløperen vi skal hente, og siden det bare er to som kan spille indreløper samtidig, ser jeg ikke behovet for et ekstremt dyrt kjøp her.

Angrep: Midtspissplassen er godt dekket, med OO og Sundgot som scorer 10 mål selv om han sitter på benken halve sesongen. I tillegg har vi TAG i bakhånd. Høyresida har vi også alternativer på. Riise har gjort en brukbar jobb der, selv om han ikke er en typisk ving. I tillegg kan man hente fram vårens slager, med Riise som indreløper og MM på høyrekanten (der han storspilte i vårsesongen) I tillegg har vi Essediri i bakhånd. Venstrekanten er tom. Påsan tror jeg dessverre ikke er rask nok lenger, og med mindre hockeybytter innføres på fotballtinget, holder det ikke med et fantastisk skuddbein/pasningsfot. Sundgot kan spille på venstre med OO i midten i en skeiv 4-3-3, men det betinger at vi møter svak motstand, siden dette kun fungerer i kamper der vi styrer spillet. Vi MÅ ha inn en venstreving, og han MÅ ha fart.

Konklusjon/Ønskeliste: Vi trenger en venstreving. Resten av laget ser greit ut, men jeg er bekymret for manglende fart hos backene våre.
                        Dette laget kom på 4 plass! Det trengs mer enn en venstreving for at laget skal bli godt nok for gull.

Ellers så kommer det jo alltid her på forumet hver eneste vinter at de spillerne vi allerede har kommer til å utvikle seg..noe sikkert ikke andre klubbers spillere også gjør...

Keeperplassen er bra nok

Midtstopperne er gode nok

Venstrebacken er hvert fall ikke styrket siden i fjor

Høyrebacken er vel omtrent som i fjor

Midtbanen mangler en venstreback og helst en Hæstad for å holde seriegullstandard.

Spisser: Occean er veldig god, myklebust ble ikke den erstatteren for Mifsud som så mange på forumet var skråsikre på og vi trenger en spiss ved siden av førstnevnte. Sundgot er alltid en god joker.
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7155

Ingen backer med tempo = problem jeg ikke tror det vil bli gjort noe med
                          Ingen venstreving = problem, som garantert fikses ila vinteren
                          Ingen midtspiss med rykk og stort tempo = problem jeg håper LSK fikser

Skulle ideelt sett gjerne også ha ønsket at klubben brukte en del millioner på en teknisk formidabel midtbanespiller. Vi mangler offensive matchvinnere. Får vi det inn i en ellers kjempesolid stall, kan vi bli en gullkandidat. Pr dato er vi det ikke.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Anders_Aa
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Nov 2006
                            • 76

Vet ikke om vi trenger en midtbanespiller til om vi får tak i en venstreving som innehar de offensive kvaliteter som fart, teknikk, innlegsfot og avslutningsegenskaper.

Jeg er heller ikke enig i at vi trenger en ny midtspiss, OO og Sundgot er mer en gode nok (sålenge de brukes på riktig plass). Bruk derfor mesteparten av overgangsmidlene på en ving eller to og en potet i forsvaret.

Midtbanen mener jeg er mer en god nok for øyeblikket.
                            Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Personlig skulle jeg gjerne sett en venstreving og en høyreving samt en høyreback. Høyreback kommer nok ikke er jeg redd for, mens det vel garantert kommer en ving.
                              Last edited by Henrik; 06.12.2007, 17:27.

Kommentar

• occean-fan!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 753

Opprinnelig skrevet av trigz
                                Ingen backer med tempo = problem jeg ikke tror det vil bli gjort noe med
                                Ingen venstreving = problem, som garantert fikses ila vinteren
                                Ingen midtspiss med rykk og stort tempo = problem jeg håper LSK fikser

Skulle ideelt sett gjerne også ha ønsket at klubben brukte en del millioner på en teknisk formidabel midtbanespiller. Vi mangler offensive matchvinnere. Får vi det inn i en ellers kjempesolid stall, kan vi bli en gullkandidat. Pr dato er vi det ikke.

vi trenger ingen superrask midtspiss hvis vi har gjennombruddsterke vinger...
                                occean er mer enn hurtig nok

Kommentar

• mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Skulle ideelt sett gjerne også ha ønsket at klubben brukte en del millioner på en teknisk formidabel midtbanespiller. Vi mangler offensive matchvinnere.
                                  Dersom vi får en (håper også Essediri kvikner til) ving som kan utfordre og samtidig har blikk for spillet vil Brenne kunne bli farlig. OO kan dra med seg stoppere mens Brenne kommer inn i det rommet som åpner seg. For å få det til trenger vi imidlertid de(n) rette typen(e) på sidene.
                                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1647

Med Marius Johnsen ute, behøver vi i alle fall en ny venstre back.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Vi får prøve å låne av Lyn. Hører de skal ha Norges beste der. Forøvrig enormt skuffet over at skadeproblemene til Johnsen ser ut til å være nokså kroniske. Kan Husár spile VB?

Kommentar

• Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

Han har i alle fall spilt VB før. Misstenker dog at han er bedre framover enn bakover.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

Kan og kan - han kan vel spille venstreback omtrent like bra som Pål Strand kunne det. For å si det på en annen måte - 'siste utvei'.
                                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

Working...