LSK anno 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

Opprinnelig skrevet av blue
    Det virker åpenbart at Riise nå skal spille høyrespiss, og JML venstreback/venstrespiss. Til seriestarten mot Tromsø blir det Brenne, Kiko, Riseth og Bjørkøy som må slåss om tre plasser.
    Jeg tror det blir plass til alle, og at Tom velger dette laget mot Tromsø:

Otto
    Bjørkøy--PSA--Kippe--Pedersen
    Brenne-Riseth-Kiko
    Riise--Occean--Myklebust
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Opprinnelig skrevet av hoyt

Otto
      Brenne-Riseth-Kiko
      Riise--Occean--Myklebust
      Den høyre siden er det ingen i landet som matcher.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6114

Opprinnelig skrevet av VK
        Den høyre siden er det ingen i landet som matcher.

Brenne spiller nok på venstre. Da får vi Bjørkøy - Mouelhi - Riise.

Tror Bjørkøy/Pedersen - Riise - Myklebust ville vært en høyreside som hadde fungert en god del bedre.

Kommentar

• HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6114

Opprinnelig skrevet av hoyt

Otto
          Brenne-Riseth-Kiko
          Riise--Occean--Myklebust
          Tror tom velger samme laget. MEn jeg synes det er kjedelig om Husar blir dytta ut. Tror venstresiden hadde blitt bedre med Husar og at Høyresiden hadde blitt bedre med riise som indreløper. Men trolig så er tom enig med dette laget(med brenne på venstre).

Kommentar

• blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

Poteter

Greit å se at vi har en stall full av poteter. Håper bare ikke vi tar en Liverpool og lar det 100 kamper mellom hver gang vi stiller med samme 11r.
            Fugla 4 Life!

Kommentar

• kemkers
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2007
              • 63

Dette laget etter sommeren ?

Fredriksson
              Pedersen - PSA - Kippe - Husar
              Riise - Kiko - Brenne
              Myklebust - Occean - Hoff

benken

Moldskred
              Johnsen
              Riseth
              Bjørkøy
              Søgård
              Midttun Lie
              Essediri
              Sundgot

Det kunne lukta fugl

Kommentar

• Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

Opprinnelig skrevet av kemkers

Fredriksson
                Riise - Kiko - Brenne
                Det er akkurat det laget jeg ønsker vi skal se også. Det der lukter det ikke bare bare fugl av, det lukter Gull.

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6114

Fredriksson
                  Riise - Kiko - Brenne
                  Ganske enig. Vi må absolut få inn en venstreving av klasse.

Men jeg synes ikke pedersen er så klar som førstevalg på høyrebacken. Søgård har gjort en like bra jobb i treningskampene synes jeg og bjørkøy kan kanskje også kunne kapre den plassen.

Kommentar

• dennis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 872

Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Det er akkurat det laget jeg ønsker vi skal se også. Det der lukter det ikke bare bare fugl av, det lukter Gull.

Gløm gullpraten nå....
                    Vi veit jo hvordan det går når gullpraten sitter løst.
                    Ta tabellen runde for runde med oppsummering til slutt.

Kommentar

• Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

Opprinnelig skrevet av dennis
                      Gløm gullpraten nå....
                      Vi veit jo hvordan det går når gullpraten sitter løst.
                      Ta tabellen runde for runde med oppsummering til slutt.
                      Nå var det vel en slags gullprat under forutsetning av at Espen Hoff dukker opp i gult og sort i nær fremtid, noe jeg anser som meget urealistisk. Dessverre.

Men til sommeren derimot...

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

benken

Moldskred
                        Johnsen
                        Riseth
                        Bjørkøy
                        Søgård
                        Midttun Lie
                        Essediri
                        Sundgot

Det kunne lukta fugl
                        Det er visst bare lov til å ha sju spillere på benken, men helt klart at vi har en bra stall såfremt den er nogenlunde skadefri. At vi kan ha både Bjørkøy og Rånern på benken samtidig forteller at vi har en bra midtbane.
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3574

Magefølelsen min sier at Alanzinho eller Hoff vil falle igjennom om de kommer til Åråsen. Slik de har blitt hauset opp her virker det som om de ikke kan gjøre noe galt, og dribler oss til the double uavhengig av hvem de spiller med.

Opprinnelig skrevet av blue
                          Hvorfor argumenterer så mange med at Riise skal spille indreløper og at vi derfor har en bra midtbane? Jeg er sikker på at Riise kommer til å spille høyre spiss så lenge vi ikke kjøper inn en ny spiss som går rett inn på laget. Karim er ikke er alternativ i mine øyne, og forhåpentligvis er ikke Tom blindere enn at han ser det samme.

Men uavhengig av Riise har vi en bra midtbane pr dags dato med Brenne-Riseth-Kiko. De tre står ikke tilbake for noen andre midtbaner i TL.
                          Synd at du har hengt på deg skylappene og nekter å innse at Karim er på vei. Han fikk terningskast fire i RB (samme som Riseth bl.a.) etter La Manga turen, og Tom sier han nærmer førsteelleveren. Med litt tillit kan han fort ta Åråsen med storm igjen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

Hmmm, Bjørkøy inn... Velkommen!

Synd forresten at dette ikke lot seg gjøre som del av en bytthandel med Wehrmann sist sommer. Nå er det mindre enn en måned igjen til TL start. Riktignok har Bjørkøy vokst opp her så det er neppe noen fare for tilpassningsvansker sånn sett. Guttens form må være bra og kunnskap om lagkamerater må innlæres fort om han skal bli en ressurs allerede til seriestart.

Syns forøvrig det er mange på midten og tynt fremover nå. Dette kan vel ha sin årsak i hva som er tilgjengelig a spillere der ute, en får bare håpe venstrevingen også snart er på plass. Sånn sett blir jo vrakinga av Supermann ekstra bitter.

Riise, Mouehli, Riseth, Råner'n, Kiesen, Brenne, Bjørkøy, Arnarsson. Det blir 8 mann å fordele på 3 plasser. Matematisk er jeg er da redd Riise blir forvist til høyrekant og dermed blir det ingen Riise/Mykle kombinasjon. Kan jo hende Essediri finner frem godsakene jeg vet er der et sted og setter Riise i en posisjon hvor han må kjempe om en indreløperplass.

Venstekant blir vel JML eller Mykle. Håper Husar får spille beck så lenge MJ har sykeperm. Mykle er ute av form (etter treningskamper og dømme) og JML har knapt fått trent. Sørgelige tilstander på venstekanten for tia.

Til Vikingkampen håper jeg Tom er ferdig med eksprementeringa og heller krever kjemping for seier. Selvtillit er en nytting ting å få før Tromsø dukker opp på Årasen. Jeg vil ha se fremgang i to ting i fohold til Godset kampen;
                            - Tettere markering bak.
                            - Bedre bevegelse framme når vi har ballen.

Klokka tikker stadig nærmere seriestart og spenningen stiger...
                            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Arind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2006
                              • 459

Det er seriestart snart......er det bare meg som har en rar følelse før sesonstart i år?

Spillerstallen skulle forsterkes før årets sesong, men faktum er vel at vi har fått flere skader enn forsterkninger. En klasse-ving uteblir og klubben sier de ikke vil haste.......men faktum er jo at sesongen starter om tre uker da......

Årets treningskamper har vel etterlatt flere spørsmål enn svar. Kun glimtvis ser vi bra spill. Tom vil selvsagt prøve ut forskjellige formasjoner under vintertreningen, men vi burde vel se noe som funker snart?
                              Både midtbane og forsvar blir for stillestående og avvenende, noe som slipper motstanderne alt for lett til. Kanskje med unnak av Pedersen har vel avslutningene glimret med sitt fravær.
                              Trenings-tunge bein osv, javisst, men jeg hadde liksom forventet en større utvikling......de andre trener de også......
                              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

Opprinnelig skrevet av Arind
                                Det er seriestart snart......er det bare meg som har en rar følelse før sesonstart i år?

Spillerstallen skulle forsterkes før årets sesong, men faktum er vel at vi har fått flere skader enn forsterkninger. En klasse-ving uteblir og klubben sier de ikke vil haste.......men faktum er jo at sesongen starter om tre uker da......

Årets treningskamper har vel etterlatt flere spørsmål enn svar. Kun glimtvis ser vi bra spill. Tom vil selvsagt prøve ut forskjellige formasjoner under vintertreningen, men vi burde vel se noe som funker snart?
                                Både midtbane og forsvar blir for stillestående og avvenende, noe som slipper motstanderne alt for lett til. Kanskje med unnak av Pedersen har vel avslutningene glimret med sitt fravær.
                                Trenings-tunge bein osv, javisst, men jeg hadde liksom forventet en større utvikling......de andre trener de også......
                                Jeg tror egentlig det gutta trenger er massiv verbal støtte fra tribunen.
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Arind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2006
                                  • 459

Opprinnelig skrevet av morten
                                  Jeg tror egentlig det gutta trenger er massiv verbal støtte fra tribunen.
                                  Fansen vil alltid støtte laget sitt på kamp......men det besvarer ikke spørsmålene. Hva er det som skurrer og som hindrer laget i å fungere som et gull-lag?
                                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

Opprinnelig skrevet av Arind
                                    Fansen vil alltid støtte laget sitt på kamp......men det besvarer ikke spørsmålene. Hva er det som skurrer og som hindrer laget i å fungere som et gull-lag?
                                    Det er ikke godt nok, og angrepsspillet vårt lider av at vi ikke har to gode vinger til å spille 4-3-3. Vi ender med å bruke spillere på plasser der de ikke er best og angrepsspillet vårt blir noe stakato.

Før vi får inn en ving (type Hoff) er vi ikke gullkandidat, tror jeg.

Kommentar

• morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

Det er ikke godt å si,men som tidligere nevnt i tråden er det ganske behagelig å ikke ha det massive forventningspresset og gulltrua som jeg alltid pleier å ha hver sesong bortsett fra i 2001 da
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

Er det i år stoppertalentet fra lørenskog(husker ikke navn) skal slutte seg til lsk? eller var det neste år?

Kommentar

• erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

Opprinnelig skrevet av kimmern
                                          Er det i år stoppertalentet fra lørenskog(husker ikke navn) skal slutte seg til lsk? eller var det neste år?
                                          Så vidt jeg veit skal Thomas Bergersen spille for Lørenskog denne sesongen.

Skal jeg være ærlig tror jeg han aldri vil bli god nok for LSK.
                                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

Working...