LSK anno 2008
Collapse
X
-
Ser av dagens rb-intervju av simen brenne at han endelig skal få ta dødballene utenfor 16. Gledelig, fra nå av håper jeg på langt flere mål og harde, presise innlegg. i fjor hadde vi vel kun to rett i nota på frispark? (Shane vs Aalesund og Kiko vs Lyn)
Kommentar
-
Det er grenseløst irriterende å bivåne godt betalte folk som trener på dette spillet dagen lang og fortsatt ikke evner å slå harde presise innlegg selv når ballen ligger stille.
Hjørnespark er en av grunnene til at jeg inderlig håper Essediri kommer opp på et nivå som gjør at han spiller rimelig fast, det virker som han er den eneste i stallen (etter Pål's sorti) som besitter noenlunde kvalitet på området.
Jeg vil at motstanderen skal få "hjertet i halsen" når LSK blir tildelt et hjørnespark!Fugla mot nye høyderKommentar
-
Potensialet ligger der også, siden vi i år kan stille med en startoppstilling der svært mange av spillerne vil være målfarlige på dødball, noe som vil gjøre det vanskeligere for motstanderen. Det store spørsmålet er hvilken spiller som skal slå disse presise servene inn i feltet. Brenne er vel det beste alternativet, eller har JML en god innleggsfot??En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
2 dager til seriestart og overgangsvinduet stenger, på tide at noe skjer kanskje? Noen som vet om noe nytt, eventuelt rykter? Vi vinner hvertfall ikke gull med dagens stall hvis skadene og supensasjonene forfølger oss som i fjor og ved sesongoppkjøringa:???:Kommentar
-
Her er vi svært enige, og med tanke på at vi ikke har vært gode på dødballer siden Erlandsen-epoken, er det absolutt på tide.
Potensialet ligger der også, siden vi i år kan stille med en startoppstilling der svært mange av spillerne vil være målfarlige på dødball, noe som vil gjøre det vanskeligere for motstanderen. Det store spørsmålet er hvilken spiller som skal slå disse presise servene inn i feltet. Brenne er vel det beste alternativet, eller har JML en god innleggsfot??Kommentar
-
Trolig Morten Pedersens tankegods, mannen som mente at Start rykket ned i fjor på grunn av dårlig gress.
Dagbladet er en vits - denne sloganen om "::Sterke meninger" er egentlig veldig beskrivende: Alt de har å komme med er egne meninger. De er jo blottet for faktakunnskap og evne til objektive vurderinger. Selv de anmassende frieriene til Martin IF er jo så dårlig researcha og skrevet at trygdemisbrukerne blir provosert.
Jeg er tilhenger av papiraviser, men Dagbladet bør vi bli kvitt så kjapt som mulig. Å tørke seg i ræva med den fører bare til enda mer møkk i kløfta.
Unnskyld avsporingen.Kommentar
-
JA, men utsagnet kom selvfølgelig ETTER at nedrykket var et faktum.
Forøvrig får vi håpe at han har hatt en visjon og at han ikke driter seg ut igjen - det er lenge siden frispark og cornere har gitt meg høyere puls. Kanskje har han skuet inn i fremtiden?Kommentar
-
Ser av nyhetstråden at Tom er oppgitt over vår pessimisme og våre tanker rundt treningsopplegget : http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=185
Personlig hadde jeg ikke ofret supporterne en tanke. Det er mulig at man kan la seg duperer av f.eks. BennyLems innsiktsfulle kommentarer, men ser man i Occean-tråden er det tydelig at hjernen hans jobber LITT for mye.
Personlig har jeg vekslet mellom tendenser til selvskading og euforisk Teigenoptimisme. Jeg har vel lagt ut 5-6 svært selvmotsigende poster om hva jeg mener om laget pr. i dag. Slik vil det jo fortsette gjennom sesongen - blåøyd optimisme avløst av tungt mørke uten håp. Det er nok fordi jeg er supporter, og ikke evner å se ting objektivt.
Derfor TN: Hold deg langt unna oss forumsynsere. Skal du diskutere fotball så ring til NFF - her er vi alle mentalt forstyrra frem til november.Kommentar
-
Kjære Tom: Gjør gjerne pessimistenes spådommer til skamme
Kjære Tom,
La meg først og fremst påpeke at du fortsatt har min støtte som LSK-trener. Jeg antar det også gjelder for de fleste har på forumet. Jeg noterer meg at du følger dette kyndige forumet med stor interesse, og vet at du innerst inne bryr deg om hva slike som oss mener. Det er bra.
Selv om vi ofte kan virke i overkant negative, så skyldes det stort sett en ting; at vi bryr oss om hva som skjer i og rundt klubben. Mange av oss som bruker dette forumet går ofte svært langt i sin kritikk. Det kan oppleves som urettferdig, men ofte gjør vi det bevisst for å illustrere poenger.
Alikevel, så er det folk som oss, som på tross av vår kritikk, kjøper sesongkort år ut og år inn. Vi stiller opp midt i ferien til meningsløse cup-kamper mot lag fra steder man ikke ante eksisterte. Vi reiser rundt på bortekamper i den grad jobb, familie og øknonomi tillater. Og ikke minst, vi bruker utallige timer på å diskutere alt som skjer rundt LSK. Ingen sak er for liten, og ingen sak er for stor (bokstavelig talt). Alt fra formasjoner, via tribunekultur, NFF, gresset og cornervarianter til hvem som utmerker seg i garderoben er debattert her. Totalt sett er det ikke få timer (også i arbeidstiden) som har gått med til å skrive og lese om klubben. I sum er dette utelukkende positivt for klubben, da det bidrar til å øke interessen .
Denne gangen er det spesielt to ting du uttaler at du misliker. Min (og andres) kritikk av gampetrening, samt den generelle pessimismen. La meg ta det siste punktet først.
Pessimismen her inne antar jeg stort sett baserer seg på spill og resultater i treningskamper. 100% objektiv er man selvsagt aldri, men de som tar utgangspunkt i f.eks. treningskamp-"tabellen" for sine spådommer, vil nok plassere LSK nærmere bunnen enn toppen. For å kunne forsvare en topplasseing i år må jeg se sterkere argumentasjon en det som er vist hittill. Hvorfor skal LSK plutselig bli mye bedre når serien starter?
Så til min kritikk av gampetrening. Helt korrekt som du sier. Jeg er ikke tilstede med stoppeklokke for å dokumentere nøyaktig hvor mye tid som går med til gamping. Alikevel kan jeg trekke mine konklusjoner basert på noen enkle observasjoner. Det ene er en så enkel ting som kvaliteten på dødballer. La oss ta et ferskt eksempel, kampen mot Lyn. Her var cornere atter en gang i knehøyde, mens frisparksituasjoner virket planløse. Hvis dere virkelig trener mye på dette, så skjønner jeg ingenting. Proffe spillere skal kunne klare å slå harde, presise cornere og ikke lomper eller baller i knehøyde. Den andre observasjonen jeg støtter meg på er all oppmerksomheten rundt Nordlie-testene. At dette vektlegges så mye av deg og media får meg til å slutte at dette bruker LSK (for) mye tid på.
Jeg tror jeg foreløpig runder av her Tom. Om noen timer er jeg på plass på stadion igjen. Jeg har til og med lokket med meg en Lyn-supporter. Vi forventer dårlig vær og kanskje enda dårligere fotball, men vi stiller likevel for å heie på deg og resten av laget.
Lykke til i 2008 Tom, gjør gjerne våre spådommer til skamme!Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Jeg hadde nå helst sett at treneren vår holdt seg langt unna dialog med supporterne på forumet Det har noe med opplevd seriøsitet å gjøre. Vi har jo allerede folk som sitter utenfor huset hans og følger med så vi veit alt.
Jeg vil heller ha tom oppå meg på godt og vondt ved seriegull enn å ha ham som gjest her gjennom sesongen.Kommentar
-
Fra vondt til værre
Ja,ja. Da kan vi vel si det er BennyLem 2, Tom Nordlie 0. Det værste er at vi faktisk har vært enda dårligere hittill i år enn det jeg fryktet. Og da snakker jeg både om spill og resultater. Spesielt spillet.
I dag hadde jeg et håp om uavgjort da jeg så oppstillingen til RB. Men neida, Nordlie bestemmer seg for å gjøre et dårlig lag enda værre ved å sette Brenne på vingen. Et grep jeg tror så og si samtlige på forumet har skjønt ikke funker. RL-kampen, hint, hint.
Nordlie kritiserer oss som kritiserer LSK uten å ha vært på trening. Greit nok. Det som virkerlig er skremmende er at det tydeligvis er mulig å se ting fra en leilighet på Torshov langt bedre enn det Nordlie gjør fra treningsfeltet. Bruk av enkelte spillere med klippekort (Myklebust), innkjøp av middelmådige startere (JML og Perdersen), fokus på gampetrening og manglende vinger er alle ting som skriker NEI, NEI og atter NEI. Alikevel er dette feilgrep Nordlie tar. Selvinnsikten er også på bunn (glimrende analogi med Komiske Ali i kamptråden!).
Nei. Knivene slipes, og dere vet sikkert alle hva som kommer. Jeg leser forøvrig at Politiet i Sandvika buret inn og sendte hjem en del "supportere" før kamp. Bare synd de ikke gjorde det samme med Nordlie og de fleste av spillerne. Forbrytelse? Fornærmelse av fotballens grunnidé, og tyveri av folks tid.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Du Benny du Benny. Jeg er enig i at Tom må ta sin del av skylda, men alle vet at LSK`s største problem befinner seg inne på kontoret. Den mannen har stort sett ikke gjort annet enn å skaffe LSK avisoppslag, men ni av ti oppslag er dessverre av den negative art.Kommentar
-
Brenne har spilt veldig lite ving i LSK. Ifjor spilte han litt ving når han var ny i klubben. I tillegg var han ute av form. Da er det ikke lett å prestere. Tåpelig å avskrive ham på en plass selv om han ikke slår til med en gang. Men da må han også trene på å spille ving for å bygge opp relasjoner. Det er ikke optimalt å bruke ham som ving, men vi har jo ikke noen andre som kan være god på denne plassen. I mangelen på alternativer synes jeg det er ok å bruke han som venstre ving.
Håper det er et ikketema å sparke trenere selv om det skulle bli en dårlig sesong. Vi så hvordan det gikk med Brann når de holdt på Mjelde som trener til tross for noen dårlig sesonger med bl a kvallik.Kommentar
-
Jeg husker en sesong LSK hadde 4 tap på de 5 første kampene. Spillet var elendig også. Det ble tidenes beste LSK-sesong - 1986. For meg blir det dermed litt tidlig å snakke om krise, fiasko, sparking av den eller den osv alt etter 2 serierunder.Kommentar
-
Nordlies kommentar om "at det er viktigere å bruke spillere som er i form enn at de spiller på rett plass" er jeg uenig i.... (Sliter også litt med å se hvem som faktisk er i form)
I mine øyne har du som trener to alternativer:
- spill med "din" formasjon og ta ut de spillerne som passer inn i den formasjonen
- ta ut de spillerne du mener er best og i best form og tilpass formasjonen til spillerne du tar ut
I dag synes jeg Nordlie (i likhet med f.eks. Semb på landslaget) valgt en blanding av disse - de beste spillerne dyttes inn i en formasjon uavhengig av om de passer der.Kommentar
-
Det er faen ikke Fjörtofts skyld at vi spiller Tippeligaens dårligste fotball om dagen.
Spillerene later til å ha en skrikende mangel på fotballferdigheter, ingen andre enn Karim tör å utfordre motspillere, ingen av pasningene når frem, elendig bevegelse og lite pasningsalternativer, vårt offensive spillemönster består stort sett i lange baller mot occean, vi er på etterskudd hele jävla tida, vi ser totalt ufarlige ut når vi har ballen og ingen av spillerne har noen som helst jävla anelse om hva de skal gjöre når vi angriper.
Gampetreningen för sesongen virker jo sånsett hensiktsmessig; Man trenger god kondis for å kunne jage ballen i 90 minutter. Stabäk har en litt annen filosofi, de har fokus på å slå bra pasninger og komme seg i bra posisjoner. På den måten mister man ikke ballen så lett og behöver ikke å springe så utrolig mye. Ballen gjör jobben for deg.
Som flere andre har hintet til i kveld, så kan det vel hende at vi har en annen trener ved sesongslutt. Fjörtoft sitter trygt, og det finnes heller ingen anledning til at han skal få skylden for den siste tidens begredelige fotball."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Ja,ja. Da kan vi vel si det er BennyLem 2, Tom Nordlie 0. Det værste er at vi faktisk har vært enda dårligere hittill i år enn det jeg fryktet. Og da snakker jeg både om spill og resultater. Spesielt spillet.
I dag hadde jeg et håp om uavgjort da jeg så oppstillingen til RB. Men neida, Nordlie bestemmer seg for å gjøre et dårlig lag enda værre ved å sette Brenne på vingen. Et grep jeg tror så og si samtlige på forumet har skjønt ikke funker. RL-kampen, hint, hint.
Nordlie kritiserer oss som kritiserer LSK uten å ha vært på trening. Greit nok. Det som virkerlig er skremmende er at det tydeligvis er mulig å se ting fra en leilighet på Torshov langt bedre enn det Nordlie gjør fra treningsfeltet. Bruk av enkelte spillere med klippekort (Myklebust), innkjøp av middelmådige startere (JML og Perdersen), fokus på gampetrening og manglende vinger er alle ting som skriker NEI, NEI og atter NEI. Alikevel er dette feilgrep Nordlie tar. Selvinnsikten er også på bunn (glimrende analogi med Komiske Ali i kamptråden!).
Nei. Knivene slipes, og dere vet sikkert alle hva som kommer. Jeg leser forøvrig at Politiet i Sandvika buret inn og sendte hjem en del "supportere" før kamp. Bare synd de ikke gjorde det samme med Nordlie og de fleste av spillerne. Forbrytelse? Fornærmelse av fotballens grunnidé, og tyveri av folks tid.Lauken er vår venn!Kommentar
Kommentar