lsk.no "LSK kikker på Göteborg- spillere"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    lsk.no "LSK kikker på Göteborg- spillere"

    FRA www.lsk.noLSK kikker på Göteborg- spillere (22.02.2005)

    LSK er stadig på jakt etter spillere som kan forsterke laget, nå kan vi avsløre at tre av ex LSK- trener Arne Erlandsen sine spillere i IFK Göteborg blir fulgt nøye av LSK- ledelsen.

    Spillerne det handler om er spissen Peter Ijeh, forsvarsspilleren Fredrik Risp og midtbanespilleren Sebastian Johansson.

    - Vi er i ferd med å kartlegge kontrakt- situasjonen til de tre spillerne og mulighetene for å møte de og diskutere hvilke tanker de gjør seg om fremtiden, sier LSK- manager Jan Åge Fjørtoft.

    - I utgangspunktet ønsker vi Bosman- spillere, men har sagt at vi skal finne pengene dersom vi finner spillere som vil forsterke oss betraktelig og som vil underholde våre tilhengere, legger Fjørtoft til.


    Fra www.ifkgoteborg.se

    Peter Ijeh - Forward
    FAKTA (tom 8/3-2004)
    Tröjnummer: 19
    Född: 1977-03-28
    Smeknamn:
    Position: Forward
    Längd: 185cm
    Vikt: 83kg
    Kom till Blåvitt: 2004
    Moderklubb: Nitel FC
    Övriga klubbar: Malmö FF
    A-matcher i IFK: 5
    A-matchmål i IFK: 3
    Allsvenska matcher i IFK: 0
    Allsvenska mål i IFK: 0
    Internationella matcher: 5 A

    Fredrik Risp - Back
    FAKTA (tom 8/3-2004)
    Tröjnummer: 3
    Född: 1980-12-15
    Smeknamn: Rispen
    Position: Back
    Längd: 186cm
    Vikt: 81kg
    Kom till Blåvitt: 1998
    Moderklubb: Lysekils FF
    Övriga klubbar: Chievo
    A-matcher i IFK: 124
    A-matchmål i IFK: 5
    Allsvenska matcher i IFK: 71
    Allsvenska mål i IFK: 2
    Internationella matcher: 1 A, 15 U21

    Sebastian Johansson - Mittfält
    FAKTA (tom 8/3-2004)
    Tröjnummer: 4
    Född: 1980-09-04
    Smeknamn: Sebbie, Basse
    Position: Mittfält
    Längd: 178cm
    Vikt: 76kg
    Kom till Blåvitt: 1997
    Moderklubb: Ulricehamns IF
    Övriga klubbar: Ulricehamn IFK
    A-matcher i IFK: 126
    A-matchmål i IFK: 8
    Allsvenska matcher i IFK: 69
    Allsvenska mål i IFK: 4
    Internationella matcher: 3 U21, 20 J


    Egen kommentar: Jeg synes dette var en spesiell måte å gjøre det på, altså å gå ut selv med "rykter" på egen hjemmeside. Er dette en slags vendetta mot Erlandsen? Eller bare et signal om at; "Hei, vi følger også med dine spillere, så pass deg!"

    Spillerne kjenner jeg ikke så godt, bortsett fra Risp. Han vet jeg er bra.
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    #2
    Helt enig... Virker veldig rart å gå ut med "rykter" på sin egen hjemmeside!
    Kan jo tenkes at det skal tolkes som et varsko til Erlandsen.

    Men hvis fugla får Peter Ijeh skulle jeg blitt lykkelig som en drittunge på julaften!

    Kommentar

    • Mingus
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2004
      • 193

      #3
      hmmm.. lukter dette byttehandel? Powell til IFK og Ijeh til LSK?? Ikke en usansynlig tanke. Magnus fikk stor tillit av Erlandsen og slik det ser ut nå, er ikke Powell i førsteelveren til Uwe.

      Magnus har gitt meg mange fine stunder med Fugla, men jeg må nok innrømme at jeg tror han har hatt sine beste dager i LSK.

      Kommentar

      • goteborgarn
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Feb 2005
        • 2

        #4
        Nej, ni kommer bli rejält snopna för ni kan gått o väl glömma att få Risp, Ijeh eller Seb. Blåvitt storsatsar rejält för att ta sig tillbaka till toppen och då kommer man aldrig att släppa någon nyckelspelare. Och vad gäller byteshandeln så kommer Powell inte platsa i blåvitt.

        Kommentar

        • Mingus
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 193

          #5
          Hehe ...svett?? Hvis LSK virkelig ønsker å hente noen av nevnte spillere tror jeg de gjør det. Det finnes investorer med nok penger hvis den riktige spilleren dukker opp.

          Angående Powell så har Erlandsen en stor forkjærlighet for han. Tror nok han har en liten våt drøm om å hente Powell tilbake over grensen...

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            #6
            Om du mener det ikke er plass til en traktorspiss til kjenner du nok ikke erlandsen. Dere er desverre ikke lenger ute etter forskjellige spisstyper, dere er ute etter fyrtårn som kan stå inne i 16-meteren og stikke frem hode.

            Kommentar

            • goteborgarn
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Feb 2005
              • 2

              #7
              Nåja, Ijeh kan ni säkert lösa med rätt finanser eftersom IFK redan har Selakovic och Mourad, men jag tvivlar på ett byte eftersom det inte skulle gynna blåvitt på något sätt. Seb J släpper nog inte IFK ifall de inte har någon ersättare på gång och då har ni kanske en möjlighet. Risp är en nyckelspelare men har visserligen en klausal som kan göra han billig. Men eftersom han vill ut i Europa så tror jag blåvitt är ett bättre skyltfönster just nu.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                #8
                Tror ikek egentlig interessen for IFK spillerne er reel, er vel ikke en tilfeldighet at uttalelsene kommer etter erlandsen sine uttalelser og at det er bilde av erlandsen i beskjeden. Ligg unna spillerne våre er vel det eneste vi skal lese ut av dette.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #9
                  Etter å ha vært i Idrætsparken i København og sett Erlandsens IFK med de tre omtalte spillerne mot FC København (dommer: Tommy Skjerven, OK) er jeg enda mer overbevist om at Fjørtofts utspill iallfall aldri hadde kommet uten Erlandsens uttrykte interesse for å få Pål Strand til Gøteborg.

                  IFK hadde de første fem minuttene og FC resten av kampen, uten at noen av lagene, heller ikke FC, imponerte. Det var god stemning blant de snaut 6000 frammøtte FC-tilhengerne, en del gode enkeltprestasjoner (bl.a. av FCs Elrio van Heerden) og noen ganske få gode angrep, men jeg var overraska over uvanlige svake keepere, særlig i feltarbeidet, og over hvor passive FCs to spisser var (begge lag i 4-4-2). Et av de få gode angrepene endte med et godt innlegg, som ble møtt og satt inn av venstre kant Martin Bergvold etter 55 minutter. IFK hadde ikke mye å bidra med offensivt, pådro seg fem gule kort og fikk en to-korts utvisning like etter målet. IFK spilte ikke spesielt mange langpasninger (med Erlandsen som trener), på tross av at de stadig ble pressa bakover, men det var heller ikke mye vits i, uten hodesterke spisser.

                  Jeg ble ikke særlig imponert av Peter Ijeh, spissen Fjørtoft har nevnt, ei heller av Sebastian Johansson på midtbanen. Midtstopper Fredrik Risp gjorde en grei jobb, men ikke noe å rope høyt opp om eller bruke mye penger på å skaffe til Fugla.

                  gilbert

                  som nå regner med at vi heller ikke hører mer fra eller om Thomas Magnusson (som også prøvespilte for 1. divisjons Godset før han var et par dager på Åråsen), uansett om akillesen er bra igjen - men vi burde nok hatt en midtstopper til i reserve, selv om både Rambekk og evt Hauge (?) kan gå inn hvis PSA eller Kippe får problemer

                  Kommentar

                  • Latvijan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2005
                    • 360

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Rambekk og evt Hauge (?) kan gå inn hvis PSA eller Kippe får problemer
                    Hauge har nå skrevet under på en ettårskontrakt, så han er med videre å kan fint brukes som back-up.

                    Jeg tror heller ikke Magnusson er rette mannen for fugla, skal det hentes inn en ny stopper bør det være en som er betydlig bedre enn PSA. Hvis ikke kan som gilbert sier Rambekk og nå Hauge ta seg av å steppe inn for dem hvis det trengs.

                    ps. gilbert, byens hold forkortes til FCK ikke FC....!

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      Takk for opplysningene; da fører jeg Harald Hauge opp i lista mi med kontrakt ut 2005.

                      Jeg har ikke sett Hauge i spill eller trening på lang tid, men rapportene ser ut til å være gode (ellers hadde han neppe fått Röslers tillit ut året engang). Oppholdet hos Godset i 1. divisjon i fjor så ut til å være relativt vellykket, og har vel gitt nyttig erfaring og videre utvikling. Det er et langt sprang fra å være banens beste og kaptein på det seirende lag i finalen i Norway Cup for junior til A-laget i Tippeligaen, men jeg gleder meg hvis enda en Lillestrømgutt oppvokst med Fugla-sko på beina greier det, i tillegg til Pål Steffen.

                      Hvis noen har opplysninger (eller rettelser) om andre i A-stallen er de fortsatt meget velkomne (f.eks. vitale data om Bjerk eller Myklebust).

                      Jeg noterer meg også at FCK er rett betegnelse for "byens hold" i Køben. Når det gjelder fotball er jeg i grunnen ikke særlig interessert i andre klubber enn Fugla. (Jeg har ikke en gang noen engelsk favoritt-klubb, kanskje litt uvanlig.) Derfor min uvitenhet på dette punktet.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Bondern
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Mar 2004
                        • 150

                        #12
                        Oppholdet hos Godset i 1. divisjon i fjor så ut til å være relativt vellykket, og har vel gitt nyttig erfaring og videre utvikling.
                        Det var da hønefoss han spilte for, var det ikke? Og hva skjer med denne Magnusson forresten(som forøvrig er kongemann på CM 01/02)?
                        My cat's breath smells like catfood.
                        -R.Wiggum

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Når det gjelder fotball er jeg i grunnen ikke særlig interessert i andre klubber enn Fugla. (Jeg har ikke en gang noen engelsk favoritt-klubb, kanskje litt uvanlig.) Derfor min uvitenhet på dette punktet.

                          gilbert
                          Sånn skal det være Gilbert, det er kun Lillestrøm for meg også.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3208

                            #14
                            [quote="Bondern"]
                            Det var da hønefoss han spilte for, var det ikke?
                            My mistake, selvsagt var det Hønefoss, der de gamle LSK-kjempene Bukken og Grodås akkurat hadde lagt opp.

                            Hvilket bare, nok en gang, beviser at jeg egentlig ikke bryr meg noe særlig om andre klubber enn Fugla....

                            (Når jeg i en glipp skreiv Godset, var det nok fordi Thomas Magnusson også hadde prøvespilt for dem.)

                            gilbert

                            som ikke finner noe nytt om Magnusson noe sted på nettet, ikke en gang i lokalavisa for Trelleborg

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1258

                              #15
                              ...som ikke finner noe nytt om Magnusson noe sted på nettet, ikke en gang i lokalavisa for Trelleborg
                              Det siste jeg leste på fotbolldirekt.com, det var at han kanskje skulle trene med en 3-div klubb i Sverige!! Det stod at han hadde vært i Norge og Tyskland på prøvespill, men at han pga skader ikke fikk vist hva han kunne. Så vi vil ihvertfall ikke se han på Åråsen.

                              Kommentar

                              Working...