Hvorfor har vi så store skadeproblemer?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2121

    Hvorfor har vi så store skadeproblemer?

    Jeg synes det kan være en grunn til å stille spørsmålet. Selv om langtidshukommelsen min ikke er god, mener jeg at vi har hatt større problemer på skadefronten denne sesongen enn på en del år. Samtidig merker jeg meg at de andre topplagene, ikke har hatt disse problemene i samme grad. Hva er grunnen til dette? Er det tilfeldigheter, Murphy's lov eller har det noe med intensiteten på treningene og restitusjonsarbeidet og gjøre?

    Et oppfølgingsspørsmål er hvorfor de nye spillerne er så utsatt for skader. Husker at Brann ble mobbet for sine manglende legesjekker forrige sesong, da de hadde store problemer. Jeg har ingen grunn til å tro at våre legesjekker ikke er gode nok, men overraskende mange av de nyankomne har slitt med skader (Johnsen, Kiesenebner, Brenne, Arnarsson f.eks.)
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #2
    Jeg syns faktisk vi ikke har hatt utprega mange skader. Sant nok har de nyannkommende vært hardt rammet av skader, men dette kan neppe lastes medisinmennene våre.

    Noe av problemet er en smule tynn stall, en skade får dermed større effekt. Særlig når folk på samme plass er skadet samtidig (f.eks; Kiko og Kiesen)

    Etter min mening er det ingen grunn til å mistenke treningsopplegg, oppføging, hviletid etc.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    Working...