Satsingen på talentene i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Satsingen på talentene i LSK

    Hvorfor spiler ikke talentet Tore Andreas Gundersen mer.

    Han blir gang på gang tatt ut på landslaget. ( U 21 )
    Men ikke god nok for spill i LSK ??
    1 oktober engang skjønner jeg ingen ting.

    Er LSK / TRENERNE LSK har hatt / har redde for og slippe til talentene.
    Og hvorfor bruke bukken på LSK 2 når det er mange sultne unge på benken.
    Tom bukken er for meg en legende i klubben.
    Men nå som LSK 2 rykker ned, så fatter jeg ikke at de unge ikke blir satset på fremfor han.

    Dette gjenspeiler seg kanskje litt på A laget også.

    Er liksom aldrig noen overaskende bytter. Når ikke de etablerte leverer, prøv en sulten innbytter. Kanskje han/de blomstrer........:twisted:
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    #2
    Opprinnelig skrevet av glasgow
    Hvorfor spiler ikke talentet Tore Andreas Gundersen mer.

    Han blir gang på gang tatt ut på landslaget. ( U 21 )
    Klubben prøver nok å unngå å ødelegge landslagskarrieren hans.
    Se hva som skjedde med Brenne da han begynte å storspille for Lillestrøm:
    Ute av landslagstroppen.

    Kommentar

    • Guling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 484

      #3
      Gundersen konkurrerer vel først og fremst med Sundgot og Occean (eller driter jeg meg ut?), og når ingen av disse sliter noe særlig med skader og karantener i år, så får selvsagt ikke tredjevalget mye spilletid.

      Guling - som gjerne skulle sett mer til gutten selv.

      Kommentar

      • Gullstrupa
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 190

        #4
        Opprinnelig skrevet av Guling
        Gundersen konkurrerer vel først og fremst med Sundgot og Occean (eller driter jeg meg ut?), og når ingen av disse sliter noe særlig med skader og karantener i år, så får selvsagt ikke tredjevalget mye spilletid.

        Guling - som gjerne skulle sett mer til gutten selv.
        At han ikke har spilt MYE det skjønner vi og. Men det er merklig at ikke noen av ungutta får prøve seg på "toppnivå" litt oftere. Dem trenger erfaring for å bli gode.
        Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          #5
          Han kunne jo fint kommet inn for myklebust av og til.

          Kommentar

          • Niern
            Medlem
            Møteplager
            • Jan 2007
            • 73

            #6
            Opprinnelig skrevet av Guling
            Gundersen konkurrerer vel først og fremst med Sundgot og Occean (eller driter jeg meg ut?), og når ingen av disse sliter noe særlig med skader og karantener i år, så får selvsagt ikke tredjevalget mye spilletid.
            Men syns at han kunne fått sjansen litt oftere, spesielt mot de laga vi skal "kjøre over". Med han og Waade kunne vi fått to raske kanter, med mye legg på Oliver/Arild.
            "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              #7
              Jeg synes vi skal satse på de spillerne som til enhver tid er best, talent eller ikke.

              Har vi derimot en komfortabel ledelse og talentene sitter på benken, bør de naturligvis få nødvendig spilletid.

              På andrelaget finner jeg det rart som trådstarter påpeker at Bukken er hentet inn til fordel for talentene som trenger matching.
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Noe av problemet ligger vel i at det er grenser for hvor mange en kan ha på benken. Det blir vel litt gambling å la et talent ta en benkplass når en trenger alle plassene for å dekke opp eventuelle skader etc. i de ulike lagdeler.

                Dessuten kan ikke talentet brukes i 2. lags kampen på mandag om han spiller Tippeliga søndag.

                Jeg er forsåvidt prinsippielt enig i at en kunne "gamble" litt mer enn hva som gjøres sånn at talenter får tilført litt tippeligaerfaring.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Dessuten kan ikke talentet brukes i 2. lags kampen på mandag om han spiller Tippeliga søndag.
                  Jo, hvis vi snakker om innhopp.
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Laksen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 287

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                    Jeg synes vi skal satse på de spillerne som til enhver tid er best, talent eller ikke. .
                    Jeg husker denne diskusjonen fra Tom Nordlies tid i Start, og dette var det Nordlie selv gikk ut med.

                    (Ikke at det samsvarer med å "spille Brenne i form")
                    Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Synes vi skal låne ut Gundersen til adeccoligaen. Der får han spilletid og kan spille på seg selvtillit. Pr.dags dato er han 3. valg på spissplass og kommer nok til å være det også neste år.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Synes vi skal låne ut Gundersen til adeccoligaen. Der får han spilletid og kan spille på seg selvtillit. Pr.dags dato er han 3. valg på spissplass og kommer nok til å være det også neste år.
                        Såfremt både Occean og Sundgot spiller her neste år er jeg enig. Siden Skeid rykker ned kan vi vel håpe at Lørenskog rykker opp og at vi kan leie han ut til dem

                        Kommentar

                        • fugla87
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Jun 2007
                          • 81

                          #13
                          Lillestrøm satser alt for lite på de unge med tallent. de er mer opptatt av å kjøpe spillere fra andre land., det er litt feil. for hvorfor gidder foreldre i dag å sende unga sine på fotball treninger på romerike når de aldri får spille hyere enn barnefotball uansett hvor gode de er. Nei, bruk tallentene fra klubbene på romerike. DET ER MANGE AV DEM!!!!
                          Fugla For Life!!

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av fugla87
                            Lillestrøm satser alt for lite på de unge med tallent. de er mer opptatt av å kjøpe spillere fra andre land., det er litt feil. for hvorfor gidder foreldre i dag å sende unga sine på fotball treninger på romerike når de aldri får spille hyere enn barnefotball uansett hvor gode de er. Nei, bruk tallentene fra klubbene på romerike. DET ER MANGE AV DEM!!!!
                            Hadde de vært gode nok hadde de blitt brukt.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • fugla87
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jun 2007
                              • 81

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Hadde de vært gode nok hadde de blitt brukt.

                              Det er det du sier feil. Hvis de unge spillerne hadde blitt satset på fra 14 års aldern hadde de fått en mye bedre utvikling enn det de får av egene trenere.

                              EKS. små gutt 93 i Lillestrøm i dag, der står broren min i mål å er knall god. han er på keeper treninger med Grodås annenhver uke noe som er kjempe positivt. han bli bedre hver dag som går. men spillerene ellers får ikke noe hjelp. Blandt annet barnebarnet til Tom Lund som er en knall god spiller for seg, blir ikke observert videre i utvikling. hadde han fått hjelp han også ville han forbedret seg. trenere til lagene på dette nivået klarer ikke å hjelpe enkelt spillere, men må ta seg av ett helt lag. det er det som er feil.!!!!

                              Bare lei av å se på at de som kan bli gode ikke får mulighet og hjelp på veien
                              Fugla For Life!!

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av fugla87
                                Det er det du sier feil. Hvis de unge spillerne hadde blitt satset på fra 14 års aldern hadde de fått en mye bedre utvikling enn det de får av egene trenere.

                                EKS. små gutt 93 i Lillestrøm i dag, der står broren min i mål å er knall god. han er på keeper treninger med Grodås annenhver uke noe som er kjempe positivt. han bli bedre hver dag som går. men spillerene ellers får ikke noe hjelp. Blandt annet barnebarnet til Tom Lund som er en knall god spiller for seg, blir ikke observert videre i utvikling. hadde han fått hjelp han også ville han forbedret seg. trenere til lagene på dette nivået klarer ikke å hjelpe enkelt spillere, men må ta seg av ett helt lag. det er det som er feil.!!!!

                                Bare lei av å se på at de som kan bli gode ikke får mulighet og hjelp på veien
                                Vis du mener vi jobber for lite med talenter kan jeg si meg enig. Fikk inntrykk av at du mente vi burde slippe til lokale talenter på a-laget. Vi har sikkert noe å jobbe med på talentsatsingen.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • fugla87
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Jun 2007
                                  • 81

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Vis du mener vi jobber for lite med talenter kan jeg si meg enig. Fikk inntrykk av at du mente vi burde slippe til lokale talenter på a-laget. Vi har sikkert noe å jobbe med på talentsatsingen.
                                  Jeg syns ikke de skal slippe til før de har bevist at de har noe der å gjøre. men hvis de blir jobbet mere med tidlig i prosessen ville vi hatt lokalgutter på a-laget. da ville de også hatt noe der å gjøre! Skedsmo vgs har fotball linje for å forbedre fotballtaleneter, men bruk den mer og riktig.
                                  Fugla For Life!!

                                  Kommentar

                                  Working...