Årets drakt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #41
    det finnes jo en mellomting mellom det å ikke ha noen sponsorer på drakta og å ha et reklamekalas klistra på, ikke sant? Greit med sponsorer, men ikke med alle reinbuens farger utover drakta.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #42
      Opprinnelig skrevet av TorTor
      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
      ... Logoen vi har i dag kunne seriøst en 4-åring ha laga!
      Enig meg deg. Logoen er kanskje ikke den mest spennede. Nå er jeg vanligvis tilhenger av "less is more" men det får jo være grenser. Hva med å hente tilbake logoen fra gamle dager?

      Det ble forsøkt på årsmøtet, men årsmøtet var ikke videre positive til dette.

      Petter

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        #43
        Opprinnelig skrevet av HanseFrank
        Opprinnelig skrevet av Bolsen3
        Tror neppe det er snakk om store pengene hvis man hadde fjernet den ene sponsoren mellom hoved-sponsor og krage-sponsor.
        Dette ble tatt opp på årsmøtet, og konklusjonen var at vi uten ØIE kunne satse på å ha et habilt 1. divisjonslag. For de av dere som synes 1. divisjon høres kjipt ut å si, kan dre jo heller prøve Adeccoligaen.
        ØIE er vel Per Berg?
        Synes det var voldsomt så mye oppmerksomhet 3 sponsorer(+adiddas) fikk på forumet her. Virker som det begynner å bli på tide at sessongen starter. Synes drakta ser ok ut, ikke så viktig hvordan drakta ser ut for øyeblikket.

        Kommentar

        • HanseFrank
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 221

          #44
          Opprinnelig skrevet av hoyt
          det finnes jo en mellomting mellom det å ikke ha noen sponsorer på drakta og å ha et reklamekalas klistra på, ikke sant? Greit med sponsorer, men ikke med alle reinbuens farger utover drakta.
          Det var ment som en spøk, i og med at ØIE er det samme som Per Berg, og har nettopp plassen mellom hovedsponsor og krage.
          HanseFrank
          - på den andre siden...

          Kommentar

          • christoffer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 326

            #45
            Åssen går det med legga a hlynur?

            Du mener seriøst ikke at nordea er kulest i blått?

            Norges fineste drakt, er den rosa som Åkern speller i..(kun en sponsor)

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #46
              Opprinnelig skrevet av petter
              Opprinnelig skrevet av TorTor
              Opprinnelig skrevet av Bolsen3
              ... Logoen vi har i dag kunne seriøst en 4-åring ha laga!
              Enig meg deg. Logoen er kanskje ikke den mest spennede. Nå er jeg vanligvis tilhenger av "less is more" men det får jo være grenser. Hva med å hente tilbake logoen fra gamle dager?

              Det ble forsøkt på årsmøtet, men årsmøtet var ikke videre positive til dette.

              Petter
              Denne logoen er så fin at jeg nesten får tårer i øya, må få fiksa opp i dette til neste år.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4386

                #47
                Sjeldent eller aldri har det vært mindre tvil om at jeg også til neste sesong går med drakta fra 95'..

                Anyway; Så lenge gutta speller bra og vinner kan de fly rundt i rosa plastikk vester for min del!
                ..................

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av christoffer
                  Åssen går det med legga a hlynur?

                  Du mener seriøst ikke at nordea er kulest i blått?

                  Norges fineste drakt, er den rosa som Åkern speller i..(kun en sponsor)
                  Legga til Hlynur er lekrere enn noen gang, Chris! Det må du ikke tenke på. Men hvorfor har du ikke flere nick, egentlig?

                  Jo, jeg mener helt seriøst at Nordea'n er kulest i blått (ikke rart at Ramma er ute etter meg, vøttu..) Var jo ikke uten grunn jeg spesialbestilte blå fra Svendsen i fjor!

                  Beste drakta i Norge er uten tvil Åkrene sin, for ikke å snakke om de nye syke skjerfa dems.. Gleder meg til du og Skinny hooker oss opp med Opel-sponsing! Da er gresset grønt, og da er jeg klar igjen.
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                    Opprinnelig skrevet av petter
                    Opprinnelig skrevet av TorTor
                    Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                    ... Logoen vi har i dag kunne seriøst en 4-åring ha laga!
                    Enig meg deg. Logoen er kanskje ikke den mest spennede. Nå er jeg vanligvis tilhenger av "less is more" men det får jo være grenser. Hva med å hente tilbake logoen fra gamle dager?

                    Det ble forsøkt på årsmøtet, men årsmøtet var ikke videre positive til dette.

                    Petter
                    Denne logoen er så fin at jeg nesten får tårer i øya, må få fiksa opp i dette til neste år.
                    Da lurer jeg fælt på hvordan du skal få til det neste år?

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #50
                      Jeg skreiv ikke at jeg skulle ordne det da lura.
                      Hvis man får mange nok folk som ikke digger den "nye" logoen til å melde seg inn i LSK for å sørge for at det blir en avstemning på det så kan det skje noe.
                      Det nytteløst å starte med dette 5 dager før årsmøtet ihvertfall.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                        Jeg skreiv ikke at jeg skulle ordne det da lura.
                        Hvis man får mange nok folk som ikke digger den "nye" logoen til å melde seg inn i LSK for å sørge for at det blir en avstemning på det så kan det skje noe.
                        Det nytteløst å starte med dette 5 dager før årsmøtet ihvertfall.

                        Tror nok man kan se bort fra det å levere inn forslag på det på noen år nå etter det som skjedde på årets årsmøte. Man kan ikke levere samme forslaget år etter år dersom man aldri får flertall. Nå har dagens logo "vunnet" på to årsmøter (i 2002 og i år) så da er det bare å akseptere nederlaget.
                        Neste år spiller antageligvis A-laget med den originale logoen, mens markedsavdelingen fortsetter å bruke dagens logo, et forslag og vedtak årets årsmøte var godt fornøyd med.

                        Petter

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          #52
                          Men da er det nesten i boks da. Klarer dere å få A-laget til å bruke den logoen så burde det ikke ta så mange år å få hele klubben til å bruke den.

                          Vi lever i en verden der alt skal være shiny, drittfint og best, så jeg ville blitt forundra hvis LSK logoen er "det" eneste i verden som det ikke er så nøye med utseendet.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                            Men da er det nesten i boks da. Klarer dere å få A-laget til å bruke den logoen så burde det ikke ta så mange år å få hele klubben til å bruke den.

                            Vi lever i en verden der alt skal være shiny, drittfint og best, så jeg ville blitt forundra hvis LSK logoen er "det" eneste i verden som det ikke er så nøye med utseendet.
                            Jeg har mine tvil. Klubben kommer nok ikke til å gå tilbake til den originale logoen, den er ikke lett nok å selge, noe som forsåvidt er helt rett.

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              #54
                              Akkurat som om den nye stygge logoen er lettere å selge :lol: .
                              Den forrige er vanskelig å lage, men denne er så stygg at ingen vil kjøpe`n, veit ikke hva som er beste jeg.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                Akkurat som om den nye stygge logoen er lettere å selge :lol: .
                                Den forrige er vanskelig å lage, men denne er så stygg at ingen vil kjøpe`n, veit ikke hva som er beste jeg.
                                Den logoen som er nå er mye enklere for markedsavdelingen å selge inn, det er det ikke tvil om.

                                Kommentar

                                • CocaJerry
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2532

                                  #56
                                  Synes de burde fikse litt på den nye samme hva, men om A-laget bruker den gamle logoen fra neste år så er det greit for min del.

                                  Kommentar

                                  • Latvijan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2005
                                    • 360

                                    #57
                                    Ta i bruk den gamle-gamle logoen, den hvor det står KANARIFUGLENE. Noen som skjønner hvilken jeg mener? Ligger et bilde av den på http://www.lskhistorikk.com/arkiv/Sp...re19172001.htm

                                    Kom ikke da å si at den logoen til høyre er kulere enn den til venstre! Hvis den bare hadde fått en liten opppussing!

                                    Kommentar

                                    • CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Latvijan
                                      Ta i bruk den gamle-gamle logoen, den hvor det står KANARIFUGLENE. Noen som skjønner hvilken jeg mener? Ligger et bilde av den på http://www.lskhistorikk.com/arkiv/Sp...re19172001.htm

                                      Kom ikke da å si at den logoen til høyre er kulere enn den til venstre! Hvis den bare hadde fått en liten opppussing!
                                      Tror du blander litt logoer. Vi diskuterte LSK logoen ikke KFL logoen.

                                      Hvis vi skal bytte KFL logo så synes jeg det hadde vært bedre om man lagde en helt ny for den gamle er ikke all verden akkurat.

                                      Kommentar

                                      • HanseFrank
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2004
                                        • 221

                                        #59
                                        Å endre en logo SKAL medføre reaksjoner. Det er selve identiteten vi knytter oss til. Men det betyr ikke at det ikke skal gjøres... Det kan være påkrevde og fornuftige grunnet til å gjøre logoendringer, og da kan det vøre lurt å legge irrasjonelle, følelsesstyrte argumenter til side.

                                        Ta for eksempel Arsenal, et av verdens mest kjente merkenavn;



                                        8 logoer har de hatt, og ved siste endring snudde de til og med Gunneren!! Det er crazy det, men alikevel ser de ikke akkurat svekket ut, når det gjelder identitet og oppslutning. Snarere har de klart å øke merchandizing vesentlig, og blitt et langt mer attraktivt sponsorobjekt. De har lagt gubbeimage til side, og blitt litt mer sexy.

                                        Verdens mest kjente merkevare, Coca-Cola, har også endret logoen sin et 10-talls ganger. Men bare litt og litt av gangen, små detaljer som av ulike årsaker har vært nødvendige. Akkurat som at den viktigste grunnen for at LSK brushet opp sin logo, var at småskriften ble utydelig i små digitaltrykk.
                                        HanseFrank
                                        - på den andre siden...

                                        Kommentar

                                        • Bolsen3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 1061

                                          #60
                                          Uenig med deg HanseFrank. Jeg er ikke veldig fan av at vår klubb skal handle på samme måte Coca Cola. Fotballen skal være unik, ikke som en tilfeldig bedrift.

                                          Desverre er det den retningen fotballen går i, og jeg fordømmer det. Jeg hater det. Penger har blitt FOR viktig nå. Ikke like gøy som før. Ikke gøy å se at klubben i mitt hjerte må selge seg som ei hore for å følge med i toppen...

                                          Kommentar

                                          Working...