Merkelig at Shane valgte Lyn (jfr nyhetstråden)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    #41
    Hvorfor skal vi være skuffet?

    Shane valgte å gå til kanskje en av Norges latterligste Tippeligaklubber med Norges desidert mest latterlige supportere. Han valgte å spille for et tomt Ullevål framfor fulle hus i Fredrikstad og på Åråsen.

    Greit nok hvis han føler for det. Han gikk ikke til Søpla, Brann eller RBK så utenom det er det ett fett for meg. Merkelig valg men ingen betydning for oss så lenge han skulle dra.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #42
      Opprinnelig skrevet av wænk
      Jeg lurer på om han tror han får mindre konkurranse fra Indy enn fra Johnsen.. Vi vet jo alle at Indy er ikke akkurat en dårlig spiller..
      Er nok pengene som taler ja..
      Indy spiller stopper i Lyn. Personlig har jeg ingen stor formening om klubbvalget til Shane. Han tok et sporstlig steg ned, og jeg kan heller ikke forestille meg at Lyn ga han et veldig mye bedre økonomisk tilbud enn oss. Når så er sagt synes jeg det ville vært krise om Koren undertegnet for en annen norsk klubb. Shane er ingen krise. Han etablerte seg som en brukbar back, ikke noe mer. Han har ekstreme svakheter i lufta, han har gode offensive intiativ, men som regel elendig innleggskvalitet. Jeg synes Marius Johnsen er en forsterkning, og for min del ville nok Shane vært andrevalg neste år. Når han i tillegg ikke takler å bli satt ut av laget har han en moral vi ikke tjener med å ha i klubben. Skulle gjerne hatt en spiller som Shane som backup på venstreback, stort bedre får man det ikke. At han nå har valgt å forlate oss er forståelig, men jeg gråter ikke av den grunn.

      Lykke til videre, Shane. Du har utviklet deg godt som spiller her i LSK, primært når det gjelder plassering og fysisk kapasitet. Jeg håper du setter pris på tiden du hadde her, du gjorde en god innsats for oss.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #43
        Jeg gjetter at Shane har fått en sign-on som gjør at han har til klor i bassenget. Lyn er stinne av cash etter sommersalgene. Det gjelder å få brukt den opp før Man U krever tilbake de 50 millionene Lyn tok for en spiller de ikke eide.
        Last edited by 10.09.50; 12.10.2007, 16:57.

        Kommentar

        • vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

          #44
          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Det gjelder å få brukt det opp før Man U krever tilbake de 50 millionene Lyn tok for en spiller de ikke eide.
          Mener å huske at en viss professor dr. juris V. Hagstrøm mente at de kunne gå på en vesentlig større smell enn dét.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #45
            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
            Jeg gjetter at Shane har fått en sign-on som gjør at han har til klor i bassenget. Lyn er stinne av cash etter sommersalgene. Det gjelder å få brukt den opp før Man U krever tilbake de 50 millionene Lyn tok for en spiller de ikke eide.
            Tviler på at Man Utd forfølger det, de tjente jo over 100 mill på handelen selv etter at lyn fikk pengene sine. Dersom de går til sak på at Lyn ikke eide Mikel kan de ha et juridisk problem ved at de kjøpte spilleren (og tjente penger) fra noen som ikke eide han. Lyn slipper nok unna. Dog håper jeg Morgan (dersom han er skyldig) blir dømt.

            Kommentar

            • JaHNdy
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Nov 2005
              • 18

              #46
              Som flere andre har nevnt, så må det være mangel på ambisjoner. I tillegg tror jeg han skal regne med en del pepper fra Kanari-fansen neste år. Allikevel kan jeg til en viss grad skjønne valget hans i og med at man kjøpte Marius Johnsen. Dilemmaet er selvfølgelig at man ikke hadde noen garanti for at Shane skulle skrive under uten å ha kjøpt Johnsen. Dermed kunne man stått uten venstre back. Lurer forresten på hvordan Brann klarer å ha dobbel-dekning alle plasser. Siden Shane tydeligvis ikke liker konkurranse. Siden Marius Johnsen kan spille høyere opp i banen også, ville jeg anta at Shane minimum ville fått 15, kanskje nærmere 20 kamper neste år også.

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #47
                Opprinnelig skrevet av Henrik
                Tviler på at Man Utd forfølger det, de tjente jo over 100 mill på handelen selv etter at lyn fikk pengene sine. Dersom de går til sak på at Lyn ikke eide Mikel kan de ha et juridisk problem ved at de kjøpte spilleren (og tjente penger) fra noen som ikke eide han. Lyn slipper nok unna. Dog håper jeg Morgan (dersom han er skyldig) blir dømt.
                Forutsetningen for at Man U skal gå på Lyn er selvfølgelig at Chelsea først går på Man U. Jeg skjønner såpass. Om det skjer eller ikke, har ikke jeg forutsetninger for å mene noe om. Innlegget mitt var mest kødd. Et lite spark til Lyn, kan du si. I motsetning til dere på Frogner er jeg ikke så veldig begeistret for dem.

                Opprinnelig skrevet av vollafugl
                Mener å huske at en viss professor dr. juris V. Hagstrøm mente at de kunne gå på en vesentlig større smell enn dét.
                I så fall er det bare et tidsspørsmål før vi får se Nye FC Lyn Oslo herje i 8. divisjon. Fortsatt med Finn Bjelke på sidelinja. Og Pål T. Jørgensen i godstolen hjemme med et glass rødvin og en krimbok.

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #48
                  Det må enkelt og greit ha vært pengene som har lokket ,men jeg skjønner ikke helt hvorfor han velger å gå til Lyn når det er andre klubber som også er innteresert. Men all ære til Shane som har gjort en meget god jobb denne sesongen ,men jeg er skuffet over at det blir Lyn.. Men ønsker han til lykke med å slå VIF på Ullevoll samt regner jeg med at han blir rundtspilt neste av Occean og Sundgodt neste sesong
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                    Forutsetningen for at Man U skal gå på Lyn er selvfølgelig at Chelsea først går på Man U. Jeg skjønner såpass. Om det skjer eller ikke, har ikke jeg forutsetninger for å mene noe om. Innlegget mitt var mest kødd. Et lite spark til Lyn, kan du si. I motsetning til dere på Frogner er jeg ikke så veldig begeistret for dem.
                    Jo, men hvorfor skal Chelsea gå på Man Utd? I tilfelle har de også kjøpt han av noen som ikke har eiendomsrett over han. Dessuten tør jeg vel påstå at han har gjort det såpass godt at han er verdt mer i dag enn da de kjøpte han, og at dette fort kunne blitt dyrt for Chelsea.

                    Men siden det var mest kødd og siden jeg har hatt lite jus på skolen skal jeg ikke rote noe mer rundt det emne. Ellers kan jeg fortelle at det ikke mange Lyn supportere i familien. Bare et sort får, og han er vokst opp på Lørenskog og bor i Rælingen. Stor skam...

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Jo, men hvorfor skal Chelsea gå på Man Utd?
                      Vel, Chelsea betalte litt over 180 mill. for Mikel. Det er mye å betale for en spiller som strengt tatt var Bosman - spiller (ikke bundet av gyldig kontrakt verken med Lyn eller ManU).

                      En del av dealen var imidlertid at alle klubbene skulle begrave strids-øksa, så det blir nok ikke noe av det..Men jammen så morro dét hadde vært;

                      Chelsea krever 180 mill + renter av ManU. ManU krever regress av Lyn, som selvsagt går konkurs. Som en følge av dette blir Shane klubbløs, og ender opp med å skrive kontrakt med FFK (selvsagt forhandlet frem av Morgan A).

                      For de som ikke vet hvem Hagstrøm er, (den som kanskje klarest har gitt uttrykk for at Lyn kunne være i kjempemessig deep-shit); han er en av de desidert skarpeste i Norge på kontraktsrett. Forøvrig er han så vidt jeg vet totalt blottet for enhver form for interesse for sport og fotball.
                      Last edited by vollafugl; 12.10.2007, 18:47. Begrunnelse: en liten tilføyelse vedrørende fremtiden til Shane

                      Kommentar

                      • plern
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2005
                        • 51

                        #51
                        Jeg er glad for at det var shane som gikk og ikke kiko.

                        offrer lønna til shane for kiko detta liker jeg

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av plern
                          Jeg er glad for at det var shane som gikk og ikke kiko.
                          Helt enig. Kiko kommer til å bli en nøkkelspiller i årene fremover og kanskje en ny korèn? Litt optimistisk må man få lov til å være

                          Skulle ikke forundre meg om kiko får en grei lønnsøkning de neste årene
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • Snerten
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2006
                            • 458

                            #53
                            Heller Lyn enn vif..
                            Evig LSK

                            Kommentar

                            • Niern
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jan 2007
                              • 73

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                              Iflg. Nettavisen har vel Lyn fire backer nå - og han trakk seg fra LSK pga konkurransen fra Marius Johnsen. Lurer på hva slags resonnement han sitter igjen med

                              Min mening: Prioritér Marius Johnsen!
                              Vil ikke akkurat kalle en knirkete Staale Stensaaas for konkurranse.
                              "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

                              Kommentar

                              • Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

                                #55
                                Jeg fryktet FFK som ny klubb, men slapp unna med FC Pannebånd Oslo!! Der tror jeg han kommer til å skli over i en nokså anonym tilværelse på benken sammen med Dylan McAllister, men med en meget feit lønningspose i lomma. Men husk at du er en tøff type Shane, ikke la sosse-gutta fra oslo vest lure deg til å bruke hele lønningsposen på pannebånd, kosmetikkprodukter og annet vræl kjøpt på Smart Club. Jeg gleder meg allerede til du kommer på besøk til VÅR hjemmebane åråsen neste sesong, og jeg gleder meg til å besøke deg på VÅR hjemmebane ullevål. Lykke til!

                                Kommentar

                                • Flisby`n
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 312

                                  #56
                                  Her er det en del folk som tar fullstendig av uten grunn. Spillere som går til andre klubber som for Fugla sin del er ubetydelige mener jeg ikke nødvendigvis trenger denne omtalen. Om Shane hadde gått til Monaco, Strømmen IF, Hødd eller Lyn synes jeg spiller liten rolle. Hadda han derimot blitt snappa opp av en konkurrent ville saken vært anderledes. I den sammenhengen er jeg mer skremt av alle de som mener FFK er en slik konkurrent... Hvis så er tilfelle har sportsklubben langt større problemer enn at en middels venstreback hadde valgt å gå dit.

                                  Shane kom til Norge for å tjene penger på fotballen, hadde han vært klubbspiller hadde han neppe reist jorda rundt for å trille kule. Dette veit vi når vi henter denne type spillere.

                                  (Og flott med kiko`s signering, men den handler selvsagt om et godt tilbud fra klubben- ikke at Kiko plutselig har blitt Lillestrømling på sin hals, hater enga over alt på jord og får lokalfølelse av vignetten til tv-romerike og Ivar Fredriksen i lederhosen...)
                                  En kjeeempescoring av tommy!!

                                  Kommentar

                                  • dIsTurBeD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 668

                                    #57
                                    (-ikke at Kiko plutselig har blitt Lillestrømling på sin hals, hater enga over alt på jord og får lokalfølelse av vignetten til tv-romerike og Ivar Fredriksen i lederhosen...)

                                    Hvem kan krangle på det siste punket du nevner? For min del skal det ihvertfall en hel del mer enn Ivar Fredriksen i Lederhosen til for at lokalfølelsen og patriotismen skal blomstre.

                                    Ellers er jeg helt enig med deg. Spillere kommer og går, LSK består. Shane har ikke ryggraden som kreves for å ta opp konkurransen om venstreback-plassen i Sportsklubben, dette tar han konsekvensen av og skifter beite til et lag som aldri vil oppnå annet enn sporadiske 5. plasser og kvarfinaler i cupen.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #58
                                      Selvfølgelig er det en forskjell. Shane ville i et best mulig utstillingsvindu for landslaget, og han ville ha et så godt økonomisk tilbud som mulig. Om Shane hadde reist til utlandet til et bedre utstillingsvindu og en bedre økonomisk pakke kunne jeg vist forståelse for valget hans. Når han velger FC Lyn har han tatt et steg ned sportslig. Mulig han har fått et økonomisk bedre tilbud der. Jeg synes Shane er feig som ikke tar utfordringen.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Flisby`n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 312

                                        #59
                                        Jeg ser hele poenget med å kritisere Shane i forhold til sportslige ambisjoner, utstillingsvindu, landslagsmuligheter og annet. -Men poenget er at det er meg revnenede likegyldig når vi ikke har behov for han lenger. Vi har MJ, og når da Shane velger en annen middelmådig klubb registrerer jeg dette ved å å tenke... Nu vel... (og jeg gir han gjerne en klapp på veien, synes han har utført sine oppgaver med bravur og at han har fremstått som en likanes kar for sportsklubben).

                                        Kjøper ikke argumentet med at vi skal bruke MJ på alle andre steder enn venstre back, han er kjøpt inn til den plassen- den sammen med høyresida er av de viktigste brikkene i Norlies 4-3-3 system. Det er vel også derfor vi henter inn en gamling på sign-on-fee som kjenner systemet til Norlie ut og inn.

                                        Og viss det siste argumentet da er dobbeldekning må man stikke fingra i jorda. Norge har ikke sett en god back på øverste nivå siden Dennis Schiller. Å tro at man da skal kunne lokke to habile venstrebacker til å krangle om èn attraktiv plass, er som å tro på julemannen.
                                        En kjeeempescoring av tommy!!

                                        Kommentar

                                        • forzakanaris
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Feb 2007
                                          • 92

                                          #60
                                          Syns forsåvidt det er litt trist å miste en back som Shane, har jo tross alt gjort en god jobb denne sesongen.

                                          Lurer litt på hvem vi har som kan steppe inn for MJ hvis/når karantene/skade inntreffer?
                                          En kamp mellom Shane og MJ tror jeg ville økt kvaliteten til begge i kommende sesong.

                                          Anyway, Shane har forlatt oss til fordel for oslo vest, og jeg ønsker han for all del lykke til videre i karrieren. Er takknemlig for at han har vært i sportsklubben!!
                                          -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                                          Kommentar

                                          Working...