Merkelig at Shane valgte Lyn (jfr nyhetstråden)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #81
    Og Nordby ble i klubben?

    Edit: og dermed fikk jeg også føyd til at Bjørn Nordby var keeper på kanaripedia.



    On topic:

    Syns johnsen burde bli brukt fremover nå. Greit nok å bruke spillere som skal forlate klubben vis vi ikke har noe godt alternativ, men det har vi i denne situasjonen.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #82
      Opprinnelig skrevet av Canário
      Rart det der at spillere som forlater klubben plutselig blir så dårlig når de drar. Typisk å blåse opp kritikken mot spillere for å minimalisere tapsfølelsen. Med Shane mistet vi muligens eliteseriens beste venstreback. Såpass rause må vi være. Å være påtatt "glad" for det blir for meg bakvendt. Han har vært stabil, bidratt offensivt og vært så å si trygg defensivt, spesielt fra og med 2005-sesongen. Cruyff-finta og hodestyrken til Marius Johnsen kommer sikkert godt med, men at vi mister kvaliteter ved Shanes avgang er hevet under enhver til.
      Mulig Shane var Tippeligaens beste venstreback ifjor, for meg som primært bare ser LSKs kamper er det vanskelig å bedømme. Jeg synes ikke Shane er i nærheten av den klassen feks Christoffer Andersson viste i LSK, til tross for et dårlig siste år. Jeg forventer ikke at Shane er Tippeligaens beste venstreback, jeg forventer at han er en god og stødig back som primært har god kontroll defensivt. At han er Tippligaens beste venstreback synes jeg sier mer om Tippeligaens venstrebacker. Jeg sier ikke at Shane er en dårlig back, han er meget habil. Men for et topplag som skal hevde seg i Norge, og senere Europa, så mener jeg han ikke er god nok. Det samme mener jeg forøvrig om andre spillere vi har benyttet oss mye av i år, blant annet Rambekk og Myklebust. Men det blir en annen diskusjon.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • lskgutt11
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jul 2007
        • 127

        #83
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Skjønner ikke bæret av dette selv. Jeg vet at FFK hadde gitt ham et godt tilbud, og så velger han å gå til slimklubben over alle slimklubber?!

        Skuffa nå! Diskutér!

        Det er rart valg:???:

        Kommentar

        • UFM1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 2008

          #84
          skjønner ikke at shane gidder å gå dit. det er jo en ræva klubb!
          Lillestrøm

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #85
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Mulig Shane var Tippeligaens beste venstreback ifjor, for meg som primært bare ser LSKs kamper er det vanskelig å bedømme. Jeg synes ikke Shane er i nærheten av den klassen feks Christoffer Andersson viste i LSK, til tross for et dårlig siste år. Jeg forventer ikke at Shane er Tippeligaens beste venstreback, jeg forventer at han er en god og stødig back som primært har god kontroll defensivt. At han er Tippligaens beste venstreback synes jeg sier mer om Tippeligaens venstrebacker. Jeg sier ikke at Shane er en dårlig back, han er meget habil. Men for et topplag som skal hevde seg i Norge, og senere Europa, så mener jeg han ikke er god nok.
            Jo da, jeg ser den, men essensen i innlegget mitt var å rette ut en pekefinger mot bingolfs oppgulp. Det var så overdrevent negativt at det nesten mister all sin substans. Man kan velge å se det positive i alt, mens jeg er helt enig i at når vi først skulle åpne pengeslusene kunne vi brukt pengene bedre. Men jeg er også sikker på om Shane ikke er gullmateriale, kunne han definitivt blitt det. Det alltid kjipt når spillere som har vært lenge i klubben forsvinner, spesielt når en annen eliteserieklubb nesten gratis vil dra nytte av den jobben vi har gjort med Stefanutto i tre år. Godt at han gikk til en Ski- og Smartclub som trolig vil fortsette å dorme av midt på tabellen. Uansett: Takk for alt, Shane.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2925

              #86
              hva er det shane tenker på her? lyn kommer til å rykke ned neste år! de har et alt for dårlig lag! vi plukker opp hoff i vinter og de har mistet sin eneste gode spiller...
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Petter'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 346

                #87
                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                hva er det shane tenker på her? lyn kommer til å rykke ned neste år! de har et alt for dårlig lag! vi plukker opp hoff i vinter og de har mistet sin eneste gode spiller...
                Familen hadde ikke lyst til å flytte og så har han vel fått et rimelig godt tilbud da....

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #88
                  Trur svaret er så enkelt at han er lovet spilletid. Han har tydeligvis ikke baller nok til konkuranse
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Trur svaret er så enkelt at han er lovet spilletid. Han har tydeligvis ikke baller nok til konkuranse
                    Hva er vitsen med lovnad om spilletid så lenge klubben heter Lyn og muligens er i adecco ?
                    Tror nok dessuten Shane hadde fått bra med spilletid i LSK også siden MJ er såpass fleksibel mht. posisjon. Vi har ikke akkurat flust med folk å sette inn i midten bak eller oppover langs høyre ved skader.

                    Nah... mere tru på at kronasjen styrer...
                    Eller har kanskje Shane fått signaler om at klubben ønsket å erstatte ham på sikt, virker dog rart siden han virkelig har kommet seg de siste par sesongene...
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #90
                      Jeg tror nøkkelen er hår. Hva har Tommy Berntsen, Torgeir Bjarmann og Shane Stefanutto til felles? I Lyn er det ikke flaut å bruke hårbånd.

                      Kommentar

                      • gutt94
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2007
                        • 3272

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg tror nøkkelen er hår. Hva har Tommy Berntsen, Torgeir Bjarmann og Shane Stefanutto til felles? I Lyn er det ikke flaut å bruke hårbånd.
                        Se opp på b..tionen der er det en del bånd der og!
                        KnutHSolberg

                        Kommentar

                        • forzakanaris
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2007
                          • 92

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av gutt94
                          Se opp på b..tionen der er det en del bånd der og!
                          Hehe..tror vel torolf hadde disse i tankene i tillegg til spillerne..
                          -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                          Kommentar

                          • bingolfs
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Apr 2006
                            • 36

                            #93
                            Han er ikke plutselig blitt dårligere, men han har sett bedre ut den siste sesongen sammenlignet med når han kom! (skulle bare mangle!). Når han kom hit var han i 9 av 10 situasjoner feilplassert og tapte 9 av 10 dueller. Selvsagt har han utviklet seg og blitt bedre på 4 år i LSK, men tippeligaens beste venstreback er en direkte fornærmelse mot en hver annen stakkar som måtte inneha den posisjonen.

                            Meget enig i det Lars skriver Marius Johnsen er en klar forsterkning ift Shane!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3438

                              #94
                              Spørsmålet jeg stilte meg når vi brukte 7 mill? på MJ før kontrakten til Shane ble forlenget var om vi kunne brukt de pengene på en bedre måte. Det var andre posisjoner som det etter min mening var mer kritisk å forsterke.

                              Som nevt tidligere i tråden: Signeringen av MJ var ingen tillitserkæring, og sikkert en stor faktor til at Shane valgte å flytte på seg.

                              Jeg mener at det blir feil å benke Shane nå kun fordi han har signert for Lyn. Det var mange av oss som ble irritert over at Start valgte å plassere Steinar Pedersen etter at han signet for oss, så da skal vi være forsiktig med å kaste stein i glasshus. Om MJ skulle krige Shane ut av laget så er det greit, men ikke benk han som straff for at han har gjort et valg.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • bingolfs
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Apr 2006
                                • 36

                                #95
                                ......men ikke benk han som straff for at han har gjort et valg.
                                Nei, benk han fordi han er en dårligere venstreback enn MJ, enkelt og greit.

                                Kommentar

                                • LasseB
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2007
                                  • 81

                                  #96
                                  Enig med deg der gitt. Vet heller ei om Shane er såpass proff at han ikke tenker Lyn enda - men det er viktigere for oss å få Marius varm i trøya på venstre enn å ære Shane med 4 kamper til i år..
                                  Marius kostet jo en del cash så da må vi jo bruke han..

                                  Synes fortsatt at Shane gjorde ett kanondårlig valg. Gi f.. i LSK pga. konkurranse, for så å si ja til Lyn som nå har 5 backer. Men for oss som holder med Sportsklubben var det jo bedre at han dro til pannebåndland enn til enga, ffk eller rævbk. Så vi får vel være litt glade også.
                                  LasseB
                                  - gul ved Randsfjorden!

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av LasseB
                                    Marius kostet jo en del cash så da må vi jo bruke han.
                                    Min subjektive mening er at denne typen argumenter ikke kan vektlegges i det hele tatt.

                                    Hvem som spiller må være en helhetsvurdering av hva som er best for laget. I alt cupfinalemas har jeg fortsatt lyst til å oppleve seriemedalje igjen!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      #98
                                      Shane har gjort store framskritt under både Rösler og Nordlie. I starten under Erlandsen hadde han bare farta og innsatsviljen å spille på. Etter hvert har han lært både plassering og samspill på venstresida. Med tillit fra Rösler gjennom vår første RL-vinter fikk han selvtillit og greide i en (kort) periode også i fjor å få ganske gode innlegg, før han falt litt tilbake til "snøballer". Med litt overraskende tillit også på dødballer fra Nordlie er de, som innleggene, i år blitt gradvis bedre og bedre. I år har jeg dessuten sett at Shane flere ganger også vinner hodedueller (!), der han tidligere ikke hadde særlig annet valg enn å gå i kroppen på og ødelegge for motstanderen.

                                      Likevel kan det nok hende at Marius Johnsen totalt sett vil være en bedre venstreback. I tillegg er det tydelig at klubben under Nordlie satser mer på norske spillere (og gjerne spillere Nordlie kjenner, jf også Steinar Pedersen, selv om han også har en, noe uheldig, fortid som kanarifugl), og har Berg-penger til det. I semifinalen mot Stabæk stilte vi med ni norske spillere, bare Otto og Ollie var igjen av "fremmedlegionen". Det tilnavnet passer nå bedre på det tidligere så norske "trønderlaget" enn på Fugla.

                                      Likevel vil jeg savne Shane, særlig for humøret og innsatsviljen, takker for innsatsen og ønsker lykke til på det personlige planet, f.eks. med videre landslagskarriere. (Jeg er ikke så redd for at han skal gi "konkurrenten" Lyn noe stort løft spillemessig.)

                                      At han på spillerbørser og rundens lag er blant Norges beste venstrebacker er en hyggelig oppmuntring, men må nok ses litt på bakgrunn av at nivået på venstrebackene for tida, som egentlig i mange år, ikke er imponerende høyt og konkurransen ikke skremmende stor.

                                      En annen sak er at Lyn nå blir enda mer av et oppsamlingssted for eks-LSK'ere: Henning Berg, Torgeir Bjarmann og Per Brogeland blant trenere og ledere, Magnus Powell, Tommy Berntsen, Indy Sigurdsson og nå Shane blant spillerne....

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7080

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av LasseB
                                        Enig med deg der gitt. Vet heller ei om Shane er såpass proff at han ikke tenker Lyn enda
                                        Kan legge til at da jeg prata med Lyn, sa Shane til meg gjentatte ganger at han ikke ville prate så mye om overgangen, ettersom han pr nå bare ville konsentere seg om å få en god avslutning på sesongen i LSK. Ingen grunn til å tvile på det.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • aguado
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 448

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Kan legge til at da jeg prata med Lyn, sa Shane til meg gjentatte ganger at han ikke ville prate så mye om overgangen, ettersom han pr nå bare ville konsentere seg om å få en god avslutning på sesongen i LSK. Ingen grunn til å tvile på det.
                                          Var aldri noen tvil på forhånd om at Rambekk eller Stoffe ville gjøre en helproff avslutning på karrieren sin i Lillestrøm heller. I ettertid kan en jo ikke akkurat si det samme.

                                          Kommentar

                                          Working...