Merkelig at Shane valgte Lyn (jfr nyhetstråden)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #61
    Opprinnelig skrevet av forzakanaris
    Lurer litt på hvem vi har som kan steppe inn for MJ hvis/når karantene/skade inntreffer?
    En kamp mellom Shane og MJ tror jeg ville økt kvaliteten til begge i kommende sesong.
    Det var jo nettopp dette Shane ikke ville ha, en sunn konkurranse med MJ på venstrebacken. Derfor stikker han etterhvert til Lyn isteden.

    Hvem som stepper inn for MJ er vel pr nå ganske uvisst, men føler meg rimelig trygg på at vi ikke kun står med MJ som eneste valg på venstrebacken når sesongen 08 starter.

    Kommentar

    • forzakanaris
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2007
      • 92

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
      Det var jo nettopp dette Shane ikke ville ha, en sunn konkurranse med MJ på venstrebacken. Derfor stikker han etterhvert til Lyn isteden.

      Hvem som stepper inn for MJ er vel pr nå ganske uvisst, men føler meg rimelig trygg på at vi ikke kun står med MJ som eneste valg på venstrebacken når sesongen 08 starter.
      Håper og tar det som en selvfølge at du har rett her. Såfremt fjøra har en venstreback på lur til neste sesong er det ingen opplagte muligheter på denne plassen, i motsetning til høyreback og midtstoppere.

      Da jeg nå er litt på villspor i denne tråden velger jeg å avslutte her..
      Shane får kanskje ikke større konkurranse om plassen i skiklubben, men han må konkurrere mot flere.
      Den nye svensken kan spille begge plasser, men foretrekker visstnok høyre.
      -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

      Kommentar

      • lskgutt11
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jul 2007
        • 127

        #63
        det er..

        Det er ett dårlig valg og gå til lyn.

        Kommentar

        • tiger,n
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Mar 2007
          • 3

          #64
          Synes dette var ett dårlig valg av shane, men vi har jo MJ som jeg synes er en mye bedre spiller og det var jo knall at kiko har signert ny kontrakt

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            #65
            Virker som om Lyn-fansen på forumet til Bastionen (alle 7?) er i ekstase ihvertfall. Virker ikke som om Shane får så hard konkurranse på back-plassen.

            ...og for å sitere en innlegg på pannebåndklubben's forum:

            Nå begynner det å ligne på noe;
            VI HAR AMBISJONER !
            ...jepp. Ambisjoner om å overleve i TL.

            En annen ting....burde fansen spleise på et par ski til Shane, i avskjedsgave, siden han nå skal til skiklubben?



            KimFL

            Kommentar

            • Cruz
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 398

              #66
              Opprinnelig skrevet av KimFL
              En annen ting....burde fansen spleise på et par ski til Shane, i avskjedsgave, siden han nå skal til skiklubben?
              Jeg har et par som er jævlig bakglatte.

              Overganger som denne er for meg grunnen til at Gilbert er en stor mann. Menn med stor M tar ikke halen mellom beina og hopper på tilbud fra hvem-som-helst så fort det lukter konkurranse. Mens gutter med lite stell, de velger naturligvis å spille på et guttelag.
              Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #67
                Ved siden av Kippe er Shane eneste LSKer som ligger an til å komme på årets lag i Nettavisen, jf. nyhetstråden. Synd å miste ham, men ikke overraskende.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av RSP
                  Ved siden av Kippe er Shane eneste LSKer som ligger an til å komme på årets lag i Nettavisen, jf. nyhetstråden. Synd å miste ham, men ikke overraskende.

                  Skal vi være ærlige, så sier vel det litt om nivået på ventrebackene i Tippeligaen også...

                  Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Skal vi være ærlige, så sier vel det litt om nivået på ventrebackene i Tippeligaen også...
                    Det er jeg enig i. Dette bekreftes også klart av poengsummen som kreves for å få en plass på laget som venstreback, 4,95 - den klart billigste av plassene på laget.

                    Kommentar

                    • Torsi
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Apr 2007
                      • 80

                      #70
                      jeg syns det er litt tragisk at han stikker til andre klubber i norge jeg da. er kanskje litt vel gammeldags naar det gjelder saanne ting. men jeg savner litt tom lund generasjonen. gutta sa nei til store klubber fordi dem er trofaste mot drakta. den tid er forbi og det syns jeg er veldig leit! det lyser det enormt med respekt av ihvertfall!
                      Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #71
                        Var litt vanskeligere for den generasjonen da de oftest måtte si opp heltidsjobben sin for å bytte klubb
                        Last edited by reka; 13.10.2007, 18:08.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          #72
                          Prata med Shane i går, og han understreket at det i størst grad var familiære hensyn som gjorde at det ble Lyn (nyetablert i Rælingen, har en 10 mnd gammel datter, vil helst slippe å flytte, dama hans har jobb i Oslo, etc.) Han hadde vært håret unna å skrive under for FFK, men ting gikk raskt da Lyn kom på banen.

                          Angående kontrakten med LSK sa han noe interessant: Han prata med klubben i februar-mars, og oppfordret dem til å gi ham et tilbud med en gang, siden han var helt innstilt på å skrive under ny kontrakt med LSK da. LSK drøyde, og Shane fikk ikke et kontraktsforslag på bordet før etter at vi hadde kjøpt MJ (noe som selvsagt endret forutsetningene ganske drastisk for Shanes vedkommende).

                          Det er altså flere sider ved denne saken enn man skulle tro. Jeg tror Shane ville være i LSK, men at klubben ikke fikk ut fingeren fort nok, og i tillegg handlet ny venstreback før Stefanuttos situasjon var avklart. Om det var bevisst fra klubbens side eller ei skal forbli usagt, men de har jo ved flere anledninger uttrykt at de ville ha ham med videre.

                          Synes uansett vi skal behandle Shane med respekt, og ikke ty til reaksjoner mot ham fra tribunen, selv om han har skrivi under for slimklubben.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Baki-lskfan
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Aug 2007
                            • 10

                            #73
                            Jeg synes vi skal respektere at shane gikk til lyn, han har gjort det strålende for Lillestrøm. Og i med at kona fikk jobb i oslo og at han ikke fikk et nytt tilbud fra LSK er det vel ikke så rart at han valgte lyn i stedet for FFK?

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Baki-lskfan
                              Jeg synes vi skal respektere at shane gikk til lyn, han har gjort det strålende for Lillestrøm. Og i med at kona fikk jobb i oslo og at han ikke fikk et nytt tilbud fra LSK er det vel ikke så rart at han valgte lyn i stedet for FFK?
                              Respekterer og setter pris på innsatsen Shane har gjort i LSK!
                              Men å gå gratis til en forbanna DRITTKLUBB som Lyn er noe jeg ikke respekterer! For en bedriten klubb! FFK hadde vært et mye bedre valg, og det er ikke langt å pendle. Men synd for han.

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                #75
                                Shane virker som en utrolig hyggelig fyr, men spillere som ikke takler konkurranse trenger ikke LSK. At kona fikk jobb i Oslo burde ikke spille noen rolle. Hvor lang kjørtid er det snakk om, 15 minutter?
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Shane virker som en utrolig hyggelig fyr, men spillere som ikke takler konkurranse trenger ikke LSK.
                                  Jeg tror ikke at det var frykten for konkurranse i seg selv som fikk Shane til å takke nei til ny kontrakt. Ved først å drøye forhandlinger om ny kontrakt, og deretter kjøpe en av de dyreste venstrebackene i norsk tippeligas historie, sender LSK ut et kraftig signal om at klubben primært vil satse på en annen vensteback enn Shane. At klubben velger å bruke 7-8 mill på en venstreback er farlig nær en mistillitterklæring til Shane, og det er i det perspektivet Shanes vegring mot ny kontrakt antakelig må forstås.

                                  Kommentar

                                  • bingolfs
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Apr 2006
                                    • 36

                                    #77
                                    ......sender LSK ut et kraftig signal om at klubben primært vil satse på en annen vensteback enn Shane.
                                    Å takk og pris for det. Den karen har gitt meg langt flere sorger enn gleder i sin tid på Åråsen. Synd vi ikke får penger for fyren, men på den annen side ville det nærmest vært svindel. Jeg synes det er fint at folk er hyggelige, men foretrekker at spillerne også har noe å bidra med sportslig.

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      #78
                                      Rart det der at spillere som forlater klubben plutselig blir så dårlig når de drar. Typisk å blåse opp kritikken mot spillere for å minimalisere tapsfølelsen. Med Shane mistet vi muligens eliteseriens beste venstreback. Såpass rause må vi være. Å være påtatt "glad" for det blir for meg bakvendt. Han har vært stabil, bidratt offensivt og vært så å si trygg defensivt, spesielt fra og med 2005-sesongen. Cruyff-finta og hodestyrken til Marius Johnsen kommer sikkert godt med, men at vi mister kvaliteter ved Shanes avgang er hevet under enhver til.

                                      Jeg ser hvorfor Stefanutto valgte Skiklubben, men når han allikevel skal dra fra LSK er det for meg så å si revnende likegyldig hvor han drar. Personlig er jeg tilfreds med at han valgte puddelgåerne fra "Osslo", da de trolig er et lag som ikke vil bli en like stor konkurrent som FFK neste sesong.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #79
                                        Altså, de fleste vil som regel alltid fremme de positive tingene ved egne spillere. Sånn er det bare. Og når han har bestemt seg for å reise vil folk trekke fram de negative.

                                        Med andre ord la folk vekt på at han er hurtig, villig offensivt og stødig defensivt langs bakken mens han fortsatt spilte i LSK. Nå som han har skrevet under for FC Lyn velger mange (inkl. meg) å fokusere på at han er en dårlig duellspiller, slår mange dårlige innlegg og til tider er feilplassert.

                                        For all del, Shane er en brukbar spiller. Men folk må da ha fått med seg at han har kostet oss en del poeng blant annet ved å tape avgjørende dueller inne i boksen (f.eks. i 3-3-kampen mot RBK i fjor og borte mot Viking i år)? Dueller Marius Johnsen vinner 9 av 10 ganger.

                                        Jeg er ikke i tvil om at vi er styrket foran neste sesong med Marius Johnsen i stedet for Shane Stefanutto på venstrebacken. Jeg er derimot usikker på om vi er "7 millioner kroner-styrket". Når vi først skulle styrke laget kunne vi nok disponert pengene bedre.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          #80
                                          Litt off-topic, men jeg må bare kommentere denne:
                                          Opprinnelig skrevet av Torsi
                                          jeg savner litt tom lund generasjonen. gutta sa nei til store klubber fordi dem er trofaste mot drakta.
                                          Fra boka om Tom Lund av Jon Haaland:

                                          Fotballformann Svein Skoglunn, oppmann Ivar Hoff og trener Joar Hoff la meget grundige og uredde planer, lenge før noen andre hadde begynt å tenke på sesongen 1976. I dette planleggingsarbeidet hørte også forsterkinga av spillerstallen med. Det førte til at Vålerengen-spillerne Terje Olsen og Rune Hansen kom til klubben. Likeså de to Skeid-spillerne Bjørn Nordby (målvakt) og Tor Egil Johansen. Fra Lyn kom Frank Tømmervåg.
                                          Det førte til et svare spetakkel som kulminerte da klubben blei eksludert - og seinere meldte seg ut - av Serieforeningen.

                                          Etter 1977-sesongen forsvant Terje Olsen, Rune Hansen og Tor Egil Johansen igjen. Og Erik Karlsen. Til norske klubber.
                                          Nostalgi er ok, men ting ser ofte litt rosenrøde ut 30 år etter.

                                          Kommentar

                                          Working...