Merkelig at Shane valgte Lyn (jfr nyhetstråden)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nosferatu
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 718

    Opprinnelig skrevet av jalapenos
    Var aldri noen tvil på forhånd om at Rambekk eller Stoffe ville gjøre en helproff avslutning på karrieren sin i Lillestrøm heller. I ettertid kan en jo ikke akkurat si det samme.
    Ei heller Clayton Zane, forsåvidt.

    Personlig har jeg trua på at Nordlie gjør det rette, altså å la Johnsen fortsette til Shane evt. greier å tilrive seg plassen igjen. En sesongavslutning er en sesongavslutning.
    For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Når to så gjennomhederlige spillere som stoffe og rambekk kollapser så inni granskauen er det neppe tilfeldig. Det er stor forskjell på å gi alt for et lag du har investert fremtiden din i og det å komme fra det med æren i behold. Forutsetningene for gode prestasjoner faller bort når man har signert for et annet lag. Håper Stefanutto rykker bakover i køen og at Marius får spille mest mulig.

      Kommentar

      • 5thandlast
        Utestengt
        • Oct 2007
        • 56

        Stefanuto til Lyn er ikke en skuffelse.

        Johnsen er mye bedre defensiv. Han kan til og med Norsk som er en fordel.

        Glem ham og la oss finne en venstre ving og høyre back.

        Kommentar

        • Arind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2006
          • 459

          Shane til Liiin er ingen skuffelse for oss men jeg kan ikke se annet enn at at det er et steg ned på karriærestigen.......
          Tipper valget er basert på at han slipper å flytte på seg og at opplegget tiil Lyn er bra......
          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

          Kommentar

          • Bergenkanaris
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Oct 2007
            • 2

            Ingen overraskelse, og ei er jeg skuffet.
            Evig Lsk-fan!

            Kommentar

            • 5thandlast
              Utestengt
              • Oct 2007
              • 56

              Johnsen så ut som han virker med mye mer tillit i seg selv i går.

              Steffa ser ut som han bare er "going through the motions".

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                Fikk akkurat vite av en i FFK-styret at Shane egentlig var klar for FFK, men dama hans nekta å flytte fra Rælingen, og da Shane ikke ville pendle valgte han heller Lyn, egentlig mot sin vilje.
                Så da var ikke klubbvalget så rart likevel. Tøffel
                Last edited by hoyt; 16.11.2007, 18:22.
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • Vegar Hjermundrud
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 423

                  Synd at Shane ikke tok utfordringen i LSK. Ser på ham som en bedre back enn Johnsen med flere offensive kvaliteter langs kanten. Den finta hans hvor han går inn i banen har jeg ennå ikke sett noen forsvarere lukte.

                  Johnsen har litt mer potetferdigheter (som Rambekk) og kan spille både midtstopper og back og i tillegg dyttes opp som spiss om det skulle knipe på slutten. Kaster langt og farlig på hodet er han også, men en moderne back skal imidlertid være hurtig. Der sliter Johnsen. Alt i alt tror jeg Johnsen ville ha slitt benken og at Shane ville vært førstevalget på venstre back i 2008, men det får vi aldri vite nå.
                  Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    Shane har utviklet seg bra iår, men han er vel ikke noe særlig hurtigere enn Johnsen? Uansett mener jeg at Marius Johnsen har klart større kapasitet og har et større register enn Shane. Tipper Shane så at den konkuransen ville han tape og derfor dro han. Hvorfor i alle dager skulle han ellers velge Lyn framfor Fugla?
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Shane er soleklart (mye) raskere enn Marius Johnsen. Du må være den første jeg har sett som i det hele tatt kan finne på å si noe annet.

                      Marius hadde på sin side tre fordeler i en kamp med Shane om venstrebacken:

                      1. Hodestyrken - både defensivt og offensivt (Starts toppskårer, stort sett på dødballer, i 2005)

                      2. Nordlie kjenner ham godt fra før.

                      3. Nordlie ser ut til å foretrekke norske foran utenlandske spillere hvis de stiller nokså likt ellers.

                      Uansett eller i tillegg til dårlige råd fra agenten, taktiske feilvalg med for høye lønnskrav fra Shane, og ultimatum fra kona om hvor hun ville bo (Rælingen: FFK/Lyn) tror jeg fortsatt at Shane tidlig fikk en ikke helt ubegrunnet overbevisning om at de to siste fordelene ville gi Marius et klart ikke-sportslig ("urettmessig") forsprang og Shane alvorlige handicap i en kamp om venstrebacken.

                      Jeg håper, men er slett ikke sikker på, at Marius før seriestart finner tilbake til selvtilliten, plasseringsevnen (og dermed kan kompensere for manglende fart), innleggskvaliteten og målfarligheten han hadde, under Nordlie, i Start i 2005. I så fall vil jeg ikke savne Shane spillemessig, men bare ha gode minner om humøret, entusiasmen og innsatsviljen. Ellers vil jeg fort kunne savne Shane også som venstreback neste år.

                      gilbert

                      It was a beautiful day !
                      Don't let it get away.
                      Cup'en er hjemme i Lillestrøm !

                      Kommentar

                      Working...