[Kamptråd] LSK - RBK, søndag 21. oktober kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
    Nå skal det jo legges til at Myklebust tilsynelatende ikke har har vært i sitt livs form den siste måneden, han har rett og slett vært svak i perioder
    Dette har etter min mening pågått lengre enn en måned. Myklebust har vel ikke bevist noe som helst siden han gikk ut borte mot TIL. Det var 16. mai...

Folk (undertegnede inkludert) har klaget på klippekortet til Brenne. Selv om det har vært med rette, så har Brenne også vært tidvis god, og stadig spilt seg opp. Myklebust har hatt negativ utvikling.

Myklebust spiller seg mer og mer ned i gjørma, men slipper stort sett kritikk her inne. Jeg tror det skyldes kombinasjonen av:
    1. Manglende alternativer på kant
    2. At Myklebust ikke har noen prislapp hengende rundt halsen ala. Brenne
    3. At han er så "snill og sympatisk"

Av disse grunnene er kun nummer en en gyldig grunn. Jeg skal ikke føre noen kampanje mot Myklebust, men velrettet kritikk er på sin plass. Jeg tror det er bedre for laget, og ikke minst hans personlige utvikling, om han får seg noen matcher på benken.

Mitt drømmelag mot RBK (som som vanlig aldri blir noe av) er derfor:

Påsan - Meter'n - Riise
    Søgård - Kiko - Brenne
    Johnsen - Kippe - PSA - Rambekk
    Otto

Skulle Kiko spares, så vil jeg se Johnsen som indreløper og Søgård sentralt. Shane inn som back.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• kfl-loffen
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2007
      • 46

shane istedet for johnsen!!

ser ingen grunn til å putte innpå johnsen.. han har ikke jobbet særlig bra for fugla i det siste. han orker ikke å løpe i 90 minutter og derfor tror jeg shane er et bedre alternativ selvom han ikke er i lillestrøm så mye lenger..
      I år så tar vi potetgull!!

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av kfl-loffen
        ser ingen grunn til å putte innpå johnsen.. han har ikke jobbet særlig bra for fugla i det siste. han orker ikke å løpe i 90 minutter og derfor tror jeg shane er et bedre alternativ selvom han ikke er i lillestrøm så mye lenger..
        Du var en av de som ikke gadd å møte opp på Ullevaal mot VIF skjønner jeg.

Johnsen spilte solid både som back og som ving. Han hadde kontroll bakover (det VIF skapte kom stort sett hos Rambekk) og var involvert i den siste siste scoringen.

Angående kondis, så virket samtlige på VIF langt mer kjørt enn Johnsen.

Kommentar

• kfl-loffen
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2007
          • 46

jeg var på vif-lsk jo og johnsen spilte selvfølgelig bra i den kampen, men gjennom hele sesongen har shane vært en bedre spiller,.. det er min mening...
          I år så tar vi potetgull!!

Kommentar

• BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

jeg var på vif-lsk jo og johnsen spilte selvfølgelig bra i den kampen, men gjennom hele sesongen har shane vært en bedre spiller,.. det er min mening...
            Den kjøper jeg. Problemet er at Johnsen stort sett har vært skadet eller spilt stopper.

På back så er han nok hakket hvassere en Shane totalt sett.

En alternativ løsning er selvsagt å kjøre Johnsen på venstreving og Shane bak.

Kommentar

• Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Den kjøper jeg. Problemet er at Johnsen stort sett har vært skadet eller spilt stopper.

På back så er han nok hakket hvassere en Shane totalt sett.

En alternativ løsning er selvsagt å kjøre Johnsen på venstreving og Shane bak.
              Jeg har tenkt litt rundt det der, hva med å kjøre Johnsen som back og Shane som flanke? Shane er hurtig, men han mangler kanskje for mye på det tekniske område? Han hadde løpt fra Roar Strand greit.

Kommentar

• Kanarifugl84
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2007
                • 2319

Opprinnelig skrevet av Serbern
                Shane er hurtig, men han mangler kanskje for mye på det tekniske område?
                Her er du nok inne på det vesentligste rundt hvorfor Shane ikke spiller ving...synes det blir totalt bak mål å eksprementere med dette i en så ekstremt viktig kamp vi har foran oss nå til helgen. Da kjører jeg heller OO på vingen og Gilbert i midten, selv om jeg langtfra er happy med den løsningen heller.

Kommentar

• Superstefan
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 2180

Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Jeg har tenkt litt rundt det der, hva med å kjøre Johnsen som back og Shane som flanke? Shane er hurtig, men han mangler kanskje for mye på det tekniske område? Han hadde løpt fra Roar Strand greit.

Hvis noen av de 2 skulle spilt flanke måtte det vært Johnsen.
                  Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Vicarious
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 391

Det blir jo helt på trynet å si. Formen her og nå må da telle mer enn prestasjoner tidligere i sesongen. Og da er det umulig å sette ut Johnsen etter innsatsen hans i VIF-kampen. Så hjelper det på at han er vår venstreback for neste år også da, noe jeg ser lyst på siden han tydeligvis har funnet sin plass i laget nå.

Hvis Shane skal spille så sier jeg igjen: Sett han på høyreback, Rambekk på benken.

Kommentar

• heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2131

Endelig snart kamp igjen, selv om fotballinteressen er heller laber når man bor i Bergen

Bartepakket vinner aldri på bortebane, og tenker CL. Forutsetningene har sjelden vært bedre for seier, altså ender det nok med tap.

Mitt lag:

Otto
                      Danton-Kippe-PSA-Johnsen
                      Søgård-Kiko-Brenne
                      Riise-OO-Sundgot

Eneste spørsmålet i mine øyne, er Sundgot sin plass. Mykle virker helt ute av det, men farten hans kan være gull verdt. Mener allikevel at muskler/tæl er det beste når vi skal styre kampene, og velgr derfor Sundgot. At han plutselig scorer like mye som van Nistelrooy i glansdagene, er selvsagt ingen hemsko.

heidar-som rømmer Bergen, og stikker til Trondheim i helgen
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Øyvind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 292

Vrak!

Det viktigste før denne kampen er at Myklebust og Rambekk vrakes (tatt de siste kampene i betraktning). Så lenge Tom holder disse utenfor er jeg fornøyd med laguttaket..

Kommentar

• Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

Opprinnelig skrevet av forzakanaris
                          Hva er grunne til at du rokkerer på 3`ern på midten?..
                          Ønsker heller å se den slik den har vært de siste kampene:
                          simen - espen - bjørn helge.

Hvis kiko er 100% ønsker jeg, som tidligere nevnt i tråden, kiko inn sentralt, espen til hø., bjørn helge opp på hø. kant, mykle på ve. og en målsugen ollie i midten.
                          Gilbert kan komme inn med hodestyrke mot slutten av kampen, etter at mykle har terrorisert i senk rbk-forsvaret.
                          har vært skeptisk til Mykle en liten stund nå, virka ute av slag i det siste synes jeg
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

Kommentar

• techern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 327

Bare et litt "offtopic" spørsmål her angående kfl-feltet,
                            er det tillatt å ha med en venn uten kfl-medlemsskap hvis jeg er medlem?
                            Shut up and focus on the good things

Kommentar

• KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

Opprinnelig skrevet av techern
                              er det tillatt å ha med en venn uten kfl-medlemsskap hvis jeg er medlem?
                              Javisst! Bare pass på at du kjøper fullprisbillett (190) til vennen din og ikke billett til medlemspris (170).
                              Vidar Evje

Kommentar

• techern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 327

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                Javisst! Bare pass på at du kjøper fullprisbillett (190) til vennen din og ikke billett til medlemspris (170).
                                Takker! Da var det oppklart
                                Shut up and focus on the good things

Kommentar

• Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471

Er enig i at Myklebust trenger en pause. Han har falt igjennom med "juniortakter", spesielt mot slu forsvarere, gang på gang. Om det bare er igjen 4-3-3-systemet av RBKs en gang så omtalte kollektive spill, er uansett forsvaret det mest rutinerte i eliteserien. Tror Myklebust har godt av å kjenne litt på benken igjen. Har heller større tro på å sette inn Magnus på slutten da rommene blir større og for å endre på utfordringene for RBKs forsvar, eventelt i bytte med Strand som neppe holder en match (selvom jeg har mine tvil til startplass for Påsan...)

Jeg er i utgangspunktet veldig enig i BennyLems lag. Vi trenger å justere rollen slik at Occean oftere befinner seg inne i boksen – rettvendt – og kommer til flere avslutninger. Med Strand og Riise vil vi spille bredere og strekke ut backfireren og skape rom for Occean eller gjennombrudd fra midtbanen.

Til å temme Sapara vil Søgård få en viktig oppgave når vi skal vinne midtbaneduellen mot laget fra Stiftsstaden. Spirrevippen Skjelbred skremmer heller ingen. Med Brenne i fryktinngytende form, Kiko tilbake som ankerfeste og med et forsvarsspill like pålitelig som mot VIF, setter det absolutt omrisset for å endelig seire over den fallerte trønderbataljonen!

Kommentar

• forzakanaris
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2007
                                    • 92

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                    har vært skeptisk til Mykle en liten stund nå, virka ute av slag i det siste synes jeg
                                    Ja, er enig i det..og som flere sier her inne kan det sikkert være bra å sette han på benken, og heller sette han innpå siste 20.
                                    Jeg backer han opp hver gang jeg snakker med han så får håpe det gir resultater snart!!
                                    -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Er det noen som har vært på trening i det siste og sett om f eks Mykle viser bedre takter? Ingenting hadde vært bedre enn det. Håper han har brukt disse 14 dagene til å komme form. Siden Riise spilte landskamp på onsdag, tror jeg han er litt sliten. Derfor kan man kanskje gi Kiko 20-25 minutter for Riise mot slutten av kampen dersom Riise begynner å kjenne det.

Kommentar

• Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

Lars Hirschfeld
                                        Roar Strand - Christer Basma - Vidar Riseth - Micke Dorsin
                                        Marek Sapara - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred
                                        Øyvind Storflor - Yssouf Koné - Abdou Razack Traoré

Hjemmesiden til Rosenborg Ballklub. Norges mestvinnende fotballklubb gjennom tidene. Trøndelags stolthet.

Kommentar

• BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                          Lars Hirschfeld
                                          Roar Strand - Christer Basma - Vidar Riseth - Micke Dorsin
                                          Marek Sapara - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred
                                          Øyvind Storflor - Yssouf Koné - Abdou Razack Traoré
                                          Dette laget bør vi kunne kjøre i senk. Her er det mye lettvektere og humørspillere på midtbanen og i angrep. Jeg er veldig glad for at en type som Iversen ikke spiller. Faren er at dette er et lag som kan være gode når de har ball og har flyten. Det må vi nekte.

Resepten bør derfor være å satse fremover, med massivt press og mye løpskraft. Da går de sure, og får ikke brukt sine styrker som er fart og teknikk.

Jeg har for en gangs skyld sjeldent stor tro på seier!

Kommentar

Working...