[Kamptråd] LSK - RBK, søndag 21. oktober kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

Opprinnelig skrevet av LasseN
    Jeg overhørte et par rbk supportere etter kampen i går som delvis skyldte på dommeren for at de tapte....Hæh? Hvis noen skal klage på dommeren i går så er det vel iallefall ikke rosenborg...
    De har ingen ting å klage over iallefall.
    Tettey skulle hatt rødgult kort veldig tidlig.
    De fikk korrekt straffe etter søgård sin hands.
    andre straffen var så billig at det ikke går ann.
    men de skulle uansett hatt en straffe nr 2 når Kippe handset.

uansett. 4-1 taler for seg selv.
    Last edited by caLitri; 22.10.2007, 10:32. Begrunnelse: leif
    Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• ap4
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 271

Selv om, som mange sier, dette ikke var LSKs beste kamp og at vi fikk mye hjelp av et totalt elendig RBK-forsvar (noe som gleder meg noe helt utrolig! ) er det jo takket være bra og kaldt spill av LSK at sjansene som RBK-forsvaret gir bort blir omsatt i mål. Synes det er veldig bra av spillerne å straffe RBK så hardt på alle feilene de gjør.

Kommentar

• Bondern
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 150

Hvis dere ser scoringene på nettavisen så legg merke til hvordan pikken Riseth veiver oppgitt ut med armene til sine kollegaer etter nr. 1, 2 og 3. Deilig å se det skuffa oppsynet hans...

Det er deilig å tenke på at RBK nærmest må skifte hele backrekka si til neste år og jeg tror faen meg de kommer til å være skikkelig middelmådig også neste år hvis ikke de gjør noen superkjøp, og det har de ikke gjort på evigheter. RBK-epoken er over og det er digg!!!
        My cat's breath smells like catfood.
        -R.Wiggum

Kommentar

• Fuglemann
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2007
          • 183

Var det noen som tok bilder når spillerne kom ut igår? Jeg ble stående under en av de store flagga og så nada... det hørtes jo bra ut da hehe :-)

Kommentar

• RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

Opprinnelig skrevet av caLitri
            De fikk korrekt straffe etter søgård sin hands.
            andre straffen var så billig at det ikke går ann.
            men de skulle uansett hatt en straffe nr 2 når Kippe handset.
            Mener du at det er straffe hver eneste gang ballen kommer borti hånda på en forsvarende spiller innenfor straffefeltet?
            RoyVaadal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Mener du at det er straffe hver eneste gang ballen kommer borti hånda på en forsvarende spiller innenfor straffefeltet?
              Straffe nr 1 synes jeg er grei siden den hadde gått til motspiller vis ikke den gikk i handa til Søgård. Han forhidret en stor målsjanse.

Straffe nr 2 er jeg uenig i.

Den siste staffesituasjonen synes jeg var straffe. Kippe fører aktivt ballen frem med handa. Var nok ikke besvisst fra Kippe, men i følge regelboka mener jeg det var straffe.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• caLitri
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 634

regner med at du var på kamp i går?
                fra mitt ståsted så den veldig ufrivillig ut.
                men etter å ha snakket med 3folk som satt og så kampen live.
                der så de den i reprise 4ganger. konklusjonen var at den var soleklar.
                en av disse sitter i lillestrøm SK sitt sportslige styret. så han kan mer enn nok om fotball til å uttale seg.
                Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

Vi sier at han var alt for dårlig i første halvdel av sesongen. Han var ikke verdt en million en gang. Presterer han som i går over tid, så blir dette et godt kjøp, også for 7,5 mill.
                  Lett å være enig i at Brenne har brukt noe tid på å få ut sitt store potensiale (ca. 1/10 del av kontraktstiden).

For egen del håper jeg at dette selvpåførte pris-åket snart legges varig på is. Det gjelder både i tilfellet Brenne, og i forhold til fremtidige kjøp. Fokuset på innkjøpspris synes å ha virket direkte negativt og hemmende for flere av våre seneste stor-kjøp (særlig Occean og Brenne).

Vi er nå blitt en klubb som jevnlig kommer til å hente spillere i det øvrig pris-sjiktet i norsk sammenheng. Når vi etterhvert har relativt entydig erfaring med at de fleste spillerne (også de spillerne det er knyttet størst forventinger til), trenger noe tid til å venne seg til spillestil, treningsmengder etc., må spiller og trener gis nødvendig og rimelig tid. Selv synes jeg at Brenne er et strålende eksempel. Når klubben først har tatt en beslutning, gravd dypt i lomma og hentet en virkelig lovende, men dyr spiller, bør han møtes med tålmodighet (honnør til Nordlie), støtte og vedvarende entusiamse fra fansen.

Mao: ingen med hjertet i klubben er tjent med at spillere det er knyttet spesielt store forventinger til, blir psyket dårligere med stadige påminnelser om hvor mange millioner klubben har betalt for dem.

Kommentar

• RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

Opprinnelig skrevet av caLitri
                    regner med at du var på kamp i går?
                    fra mitt ståsted så den veldig ufrivillig ut.
                    men etter å ha snakket med 3folk som satt og så kampen live.
                    der så de den i reprise 4ganger. konklusjonen var at den var soleklar.
                    en av disse sitter i lillestrøm SK sitt sportslige styret. så han kan mer enn nok om fotball til å uttale seg.
                    Du svarte ikke på spørsmålet mitt:

(For å svare på ditt spørsmål så var jeg på kamp i går).
                    RoyVaadal.

Kommentar

• RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                      For egen del håper jeg at dette selvpåførte pris-åket snart legges varig på is. Det gjelder både i tilfellet Brenne, og i forhold til fremtidige kjøp. Fokuset på innkjøpspris synes å ha virket direkte negativt og hemmende for flere av våre seneste stor-kjøp (særlig Occean og Brenne).
                      Jeg tror ikke noe på denne teorien. Hadde jeg trodd på denne teorien, så hadde det vært veldig enkelt. Da ville jeg umiddelbart sagt opp min jobb for å sitte parat ved forumet for å slette samtlige meldinger som nevner spillernes overgangssummer.
                      RoyVaadal.

Kommentar

• vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

Jeg tror ikke noe på denne teorien. Hadde jeg trodd på denne teorien, så hadde det vært veldig enkelt. Da ville jeg umiddelbart sagt opp min jobb for å sitte parat ved forumet for å slette samtlige meldinger som nevner spillernes overgangssummer.
                        Det er mulig jeg husker feil, men mener at Occean på slutten eller i etterkant av fjorårets sesong innrømmet at overgangssummen, og fokuset på den, hadde hemmet ham.

Kommentar

• Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

Hva sier spillereglene om hands? Regel 12 sier:

"Motparten tildeles også et direkte frispark hvis en spiller gjør seg skyldig i en av følgende 4 forseelser:

...

• med forsett tar i/spiller ballen med hånd eller arm"

Jeg finner ikke noe om armen i unaturlig stilling e.l. i spillereglene.

Så lenge en spiller ikke handser med vilje, mener jeg det ikke er hjemmel for å dømme frispark på hands. Det skulle aldri vært dømt hands for Søgårds "ball treffer arm"-situasjon i går. Jeg mener også det var riktig ikke å dømme straffespark mot Lyn, selv om den var litt mer tvilsom. Spilleren har mye bedre tid på seg, men han handser fortsatt ikke med forsett. Hvor motstandernes spillere befinner seg og om det er en scoringssjanse er knekkende likegyldig. Det eneste relevante er om spilleren handser med forsett.
                          Last edited by Torolf; 23.10.2007, 05:20. Begrunnelse: Lagt til link til spillereglene på oppfordring fra RoyVaadal.

Kommentar

• Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

Rett og slett vannvittig deilig med trøndergrusingen i går!!

Vi leverer langt fra noen stor kamp, men det er aldri noen dårlig prestasjon å vinne 4-1. Uansett hvor mange gavepakker vi fikk fra motstanderen. Gøy å se Rambekk oppildne oss i fansen rett før kampstart, for så å levere en av årets aller beste kamper for sitt eget vedkommende. Ellers var PSA(som vanlig) meget bra i går, og Brenne lever for alvor opp til "myten" om at han virkelig er en høstspiller. Offensivt er han vår aller viktigste bidragsyter for tiden med mål og målgivende pasninger. BHR's innsats ble perfekt oppsummert for meg da den jeg sto ved siden av på feltet spurte om hvorfor han ikke spilte kampen...han var helt usynlig og merkelig tafatt, men vil garantert komme sterkere tilbake!

Og endelig fikk vi se litt gul-svart tifo igjen, takk takk!

Kommentar

• lskpatriot
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jul 2007
                              • 25

Jeg ler meg skakk i hjel av rbk !! Fy søren! Hopper på magan og ryggen får og få frispark å straffe og hva det måtte være ! Men vi KNUSTE dem!!!

Kommentar

• RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Hvor motstandernes spillere befinner seg og om det er en scoringssjanse er knekkende likegyldig. Det eneste relevante er om spilleren handser med forsett.
                                Bra, Torolf.
                                Du oppklarer en misforståelse som bredde seg etter TVs dekning der en tidligere Søplaspiller begrunner hvorfor han mener Lynspillerens ballkontakt ikke fører til straffe. Konklusjonen var god. Begrunnelsen var feil.
                                RoyVaadal.

Kommentar

• glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

Opprinnelig skrevet av Bondern
                                  Hvis dere ser scoringene på nettavisen så legg merke til hvordan pikken Riseth veiver oppgitt ut med armene til sine kollegaer etter nr. 1, 2 og 3. Deilig å se det skuffa oppsynet hans...

Det er deilig å tenke på at RBK nærmest må skifte hele backrekka si til neste år og jeg tror faen meg de kommer til å være skikkelig middelmådig også neste år hvis ikke de gjør noen superkjøp, og det har de ikke gjort på evigheter. RBK-epoken er over og det er digg!!!
                                  Ja vi knuste de og ja det var deilig. Men og tro at RBK blir et middelmådig lag neste år er jeg ikke så sikker på. Vi kommer desværre til og måtte konkurere med RBK om de samme spillerne. Og RBK har vel fortsatt desværre større handlekraft en LSK. Mulig at LSK har 15-20 mill og handle for. Og det er sinnsykt mye penger og da skal spillerne være gode, Men probleme er at RBK kan rutte med det tredobbelte sikkert. Får bare håpe LSK frister mer neste år da vi forhåpentlig skal ut i EUROPA. Noe ikke Rævbk skal.......:twisted:

Kommentar

• bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2994

Trøndersodd smaker som alltid godt på åråsen! det er deilig å være fra lillestrøm i trøndelag
                                    I år så tar vi alt

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Kan se ut som om vi får en ny RBK-trenerskalp i beltet. En personlig tragedie selvfølgelig, men ingenting i mot alle de tragediene RBK har påført meg opp gjennom årene.

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3492

Med fare for å vike ifra tema, men det er ikke garantert at RBK er med i toppen neste sesong. De har kjøpekraft som ingen andre, men de har større problemer med det organisatoriske. Med unntak av Dorsin er de vel nødt til å kjøpe inn en helt ny forsvarrekke da det de har i år ikke holder mål. Det tar og tid for RBK å få spillerne inn i systemet. Det Eggen gjorde riktig var at han fikk hver enkelt spiller til å forstå sin plass i laget, og spillerne fulgte hans ideer lojalt. De nye spillerne er ikke like inneforstått med hva det vil si å spille i RBK-stilen. Skal de bytte trener og, så er det slett ikke umulig at RBK blir en middelhavsfarer neste år også.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Med unntak av Dorsin er de vel nødt til å kjøpe inn en helt ny forsvarrekke da det de har i år ikke holder mål.
                                          ...og Dorsin er mest sannsynlig på vei bort.

Tipper Riseth (og Strand dersom han tar et år til) blir kontinuitetsbæreren(e) i forsvaret. Riseth holder dog ikke mål (og Strand holder ikke en hel kamp), så alt ligger til rette for at RBK vil slite defensivt nok en sesong.
                                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

Working...