Men andrefugla var ikke døde: Høstens nest viktigste kamp mandag kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #21
    Foruten målene, hvordan har Strand og Essediri spillt? Med tanke den prekære mangelen på vinger i form...

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      #22
      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Foruten målene, hvordan har Strand og Essediri spillt? Med tanke den prekære mangelen på vinger i form...
      Ehm...det vet nok ingen som ikke er på KGB for øyeblikket.

      Uansett har jeg kikket litt på mulighetene videre. Hvis LSK2, som det ser ut til, tar tre poeng i denne kampen, er man på 22 poeng og -32 i målforskjell (hvis 3-1 står seg).

      Arendal (22p) knuser oss på målforskjell (-23), men møter 1. og 3. plasserte Sandnes Ulf og Stavanger IF, i de to siste. Derfor kan det holde med poeng i én av de to siste for å gå forbi dem (gitt at de taper begge).

      Hammerfest (22p) ligger langt bak på målforskjell (-40), men møter Skarp (23p), i tillegg til Mjøndalen (2. plass), og må vel kunne tenkes å ha en mulighet mot Skarp.

      Så det er vanskelig, men ikke umulig. Lillestrøm 2 må trolig ta poeng fra Asker eller Strindheim, som ligger på 2. og 3. plass, men det kan nok la seg gjøre med mer toppede lag (les: 1. lagsspillere) på slutten. I og med at Skarp fort ligger med 23 poeng (-26 i målforskjell), hvis de slås av Hammerfest, må nok andrefugla varte opp med én 3-poenger, eller to uavgjort, men til og med ett uavgjortresultat kan holde tilslutt.

      La oss krysse fingre og tær.
      Last edited by Kimito; 15.10.2007, 19:07.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kimito
        Lillestrøm 2 må trolig ta poeng fra Asker eller Strindheim, som ligger på 2. og 3. plass, men det kan nok la seg gjøre med mer toppede lag (les: 1. lagsspillere) på slutten.
        Men lar TomTom LSK2 bruke førstelagsspillerne i de to siste matchene? Ettersom alle matcher i de to siste rundene skal gå samtidig, må LSK spille lørdag ettermiddag, altså dagen før matchene mot RBK og Start. Kommer de da til å ta med noen av dem som er tatt med i troppen til førstelagskampene?

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2601

          #24
          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Men lar TomTom LSK2 bruke førstelagsspillerne i de to siste matchene? Ettersom alle matcher i de to siste rundene skal gå samtidig, må LSK spille lørdag ettermiddag, altså dagen før matchene mot RBK og Start. Kommer de da til å ta med noen av dem som er tatt med i troppen til førstelagskampene?
          Tja, det er veldig vanskelig å si. Personlig ville jeg ha vurdert å ta med "faste benkevarmere" i alle fall. Spesielt siden TomTom ikke er ivrig etter å gi disse mange minutter i kampene uansett. Det er selvfølgelig en risiko forbundet med det, ved tidlige skader mot RBK eller Start, men verdt det? Kanskje kunne man benyttet én eller to, bare i én omgang...
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            #25
            LSK 2 - Nardo: 3-1 (1-1)

            Fra start spilte

            Moldskred
            Danton-Trym Bogen-Lasse-Shane
            Viktor-Bukken-Påsan
            Karim-Cisse-Mostafa Abdellaoue

            1-0 etter 12 minutter ved Karim, som skjærer inn fra høyre kant og kommer aleine med keeper.
            1-1 etter 24 minutter etter frispark fra Nardo
            2-1 etter 50 minutter på langskudd fra Pål Strand, som lobber over keeper
            3-1 etter 63 minutter ved Cisse som vinner en duell med to forsvarere på et langt framspill og kommer aleine med keeper

            På dette tidspunkt spilte andrefugla for øvrig med 10 mann, da "Mos" var gått ute med skade (gult kort til en Nardo-spiller) etter ca 60 minutter, og Jonas Kordahl først kom inn (på samme plass) etter 64 minutter.

            Etter 73 minutter gikk Pål ut og Nicko Sparby kom inn, mens Tom Gulbrandsen gikk ut og Martin Vethe kom inn etter 78 minutter. Deretter spilte vi med

            Nicko-Trym-Martin-Lasse
            Viktor-Danton-Shane
            Karim-Cisse-Jonas

            Innsatsen og tempoet i denne kampen var langt bedre enn i en del kamper tidligere for LSK 2, selv om presisjonen til tider var dårlig. Nardo ligger vel nærmest oss på tabellen, og spilte også med høy tenning, tøffe dueller og lange baller mot spissene.

            Karim viser bedre takter enn i de første kampene for LSK 2 og Pål jobber godt, det samme gjør Shane, og ikke minst "Dansken" eller "Danny", som vel er meget nær å starte på høyrebacken for A-laget ? Særlig i andre omgang viste Cisse mye bra i angrep (men han jobber også disiplinert bakover), med et rykk som lover godt framover.

            Bukken var nær en skåring på et langskudd, og greier seg bra, mens Trym Bogen faktisk i dag som tidligere er minst like god som Lasse av midtstopperne. Lasse har derimot et eget talent også i angrep, selv om det ikke ble mål i dag. Moldskred virker tryggere nå, og hadde en god og viktig redning tidlig i kampen ("Grodås-effekten" ?); i starten av utlånskarrieren var jeg slett ikke overbevist av det jeg så på trening og for andrelaget. Viktor gjør mye bra, men mangler nok kamptrening på høyt nivå, kanskje kan Royal League-spill gi muligheter ?

            gilbert

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2129

              #26
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Fra start spilte

              Moldskred
              Danton-Trym Bogen-Lasse-Shane
              Viktor-Bukken-Påsan
              Karim-Cisse-Mostafa Abdellaoue
              Av disse er vel Moldskred-Danton-Shane-Viktor-Påsan-og Karim uaktuelle mtp. at A-lagsnbenken venter....

              Asker blir tøft,siden Hødd ikke sikrer opprykekt før i neste runde, og Asker derfor (i teorien) har noe å spille for. Strindheim er derimot et høyst variabelt bortelag (4-3-5 denne sesongen), og har ikke noe å spille for når vi møter de. Så det kan gå...
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                Men lar TomTom LSK2 bruke førstelagsspillerne i de to siste matchene? Ettersom alle matcher i de to siste rundene skal gå samtidig, må LSK spille lørdag ettermiddag, altså dagen før matchene mot RBK og Start. Kommer de da til å ta med noen av dem som er tatt med i troppen til førstelagskampene?
                Jeg tror ikke Tom lar dem spille, bortsett fra Moldskred. På dagens lag ville antagelig Danton, Karim og Påsan blitt spart.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Jeg tror ikke Tom lar dem spille, bortsett fra Moldskred. På dagens lag ville antagelig Danton, Karim og Påsan blitt spart.
                  Jeg tror du har rett. Men Tore Andreas Gundersen bør være aktuell. Han er tilbake fra landslagstjeneste, og etter nøyaktig 14 minutters førstelagsfotball i år trenger vel ikke han å spares.

                  Kommentar

                  • Franken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1036

                    #29
                    To kamper igjen for andrefugla. Først venter Asker borte, før det avsluttes mot Strindheim hjemme. Disse to lagene ligger på henholdsvis andre og tredjeplass på tabellen. Dermed ingen enkle kamper for LSK 2. Å si at Strindheim ikke har noe å spille for er en smule feil i mine ører. De tre første i 2. divisjon for GRATIS treningsleir til La Manga. Og for alle lagene som har sjansen, er det en enorm mulighet å få.

                    Personlig håper på LSK seier i begge kampene, av flere grunner. Naturligvis for at jeg ønsker LSK 2 alt godt, men i tillegg at mitt lokale "topplag", Kristiansund BK, enda kan kapre en medaljeplass. Dermed kan deg faktisk få i pose og sekk
                    Fra Baillsund

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 967

                      #30
                      Hvis jeg ikke husker feil er det 6-8 spillere på a-laget som er i fare for å sone hvis de får kort. Skulle en få kort er det vel store sjanser for at han kan spille for andre laget etter at han har stått over for a-laget. Men samtidig må jo en av "andre laget spillerne" spille for a-laget og blir uaktuell for andre laget.

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av WAK
                        Hvis jeg ikke husker feil er det 6-8 spillere på a-laget som er i fare for å sone hvis de får kort. Skulle en få kort er det vel store sjanser for at han kan spille for andre laget etter at han har stått over for a-laget. Men samtidig må jo en av "andre laget spillerne" spille for a-laget og blir uaktuell for andre laget.
                        Nja. LSK2 har bare to kamper igjen. Den første går allerede på lørdag og før den kampen rekker ikke engang Frode Kippe å få flere kort. Den andre kampen mot Strindheim går påfølgende lørdag, dvs. etter RBK-kampen og dagen før Start-kampen. Det er fullt mulig, for ikke å si sannsynlig, at en del pådrar seg kort mot RBK som medfører karantene i Start-kampen. Men husk at spillere som starter RBK-kampen av den grunn er uaktuelle mot Strindheim. Altså: Kun karantener på evt. innbyttere i RBK-kampen kan få den virkning du beskriver. Og dem blir det neppe mange av.

                        Kommentar

                        • Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

                          #32
                          Ekstremt viktig seier i dag, godt å se at håpet ennå lever og at 2.fugla ikke gir opp før det eventuelt skulle være for sent, det skulle da forsåvidt også bare mangle! Kamp allerede på lørdag, asker borte kl 14.00. Med et så tidlig starttidspunkt, og sen kamp søndag(RBK, 20.00) må det da gå ann å sende endel av A-lags benken til Asker!? Moldskred, Viktor og Solan bør hvertfall sendes. Synes vi godt kan sende Shane og Danton også, og foreslår derfor dette laget til lørdagens kamp mot Asker:

                          Moldskred
                          Sparby-Bogen-Bergan Foss-Shane
                          Viktor-Danton-Bukken
                          Gundersen-Cisse-Abdellaue

                          Kommentar

                          • norskpoker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 399

                            #33
                            LSK 2 - enda en plass i 2. div ledig?

                            Som nyinnflyttet i Bergen har jeg begynte å lese bergensavisene daglig. Den lokale rikingen Trond Mohn spytter for tiden store penger i breddefotballen i byen. Det diskuteres nå om klubbene Løv-Ham og Fyllingenen skal slås sammen allerede til neste år. Klubbene har dårlig tid, og må bli enige innen en måned ifølge bergensavisene. Blir de enige om et formelt samarbeid, er det mulig at Fyllingens lag i 2. divisjon må ned et hakk siden de da blir regnet som 2. laget til den sammenslåtte klubben. Ingenting er bestemt enda, men om dette blir virkelighet kan vi få enda en plass i 2. divisjon å kjempe for.

                            Jeg beklager at jeg ikke har lenker. Dette innlegget er basert på det jeg las i papirutgavene i helga.

                            Kommentar

                            • KanariEngel
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2006
                              • 154

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av norskpoker
                              Jeg beklager at jeg ikke har lenker. Dette innlegget er basert på det jeg las i papirutgavene i helga.
                              Siden du er nyinnflyttet skal du få en lenke av meg:
                              Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av KanariEngel
                                Siden du er nyinnflyttet skal du få en lenke av meg:
                                http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=10001
                                Dette er da en annen sammenslåing enn den som er referert i åpningsinnlegget? Betyr dette at det åpnes for at TO lag i 2. div beholder plassen?

                                Kommentar

                                • norskpoker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 399

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Dette er da en annen sammenslåing enn den som er referert i åpningsinnlegget? Betyr dette at det åpnes for at TO lag i 2. div beholder plassen?
                                  Det var derfor jeg postet saken da det handler om to andre klubber som vurderer å slå seg sammen. Forsvinner Fyllingen fra 2. divisjon som følge av sammenslåingen vil det bli enda en ledig plass til neste år.

                                  Kommentar

                                  • Tor Hilmar
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Mar 2006
                                    • 42

                                    #37
                                    Samarbeid i Sarpsborg vedtatt

                                    Et skritt i riktig retning i kveld!

                                    Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #38
                                      Noen som har peiling på hva som stillinga er mellom Asker og LSK2? Er vel ingen fugler som rakk kampen pga køen til cupfinalen.

                                      Noen usikre kilder sier at Asker scoret først.

                                      Kommentar

                                      • pitbull007
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Sep 2006
                                        • 128

                                        #39
                                        1-0 Asker ved pause ja

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          #40
                                          Noe sted som mann kan følge kampen? Finner ingen som dekker kampen.

                                          Kommentar

                                          Working...