Avspark i salg.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    Avspark i salg.

    Den 8`ende begynnte butikker/kiosker og selge fotball bladet AVSPARK.
    Jeg kjøpte det i stad på Narvesen, tog stasjon,lillestrøm.

    Det er det bladet som kommer ut en gang årlig, før seriestart.

    Siden det ikke er på nettet skal jeg være så snill at jeg skriver inn ALT som står om lsk i bladet her.

    Først åssen dem har tippa tabbelen med vif på topp!;
    -------------------------------------------------------------

    1.VÅLERENGEN IDRETTS FORENING
    2.BRANN
    3.ROSENBORG BALL KLUBB
    4.LILLESTRØM SPORTSKLUBB
    5.FC LYN OSLO
    6.TROMSØ
    7.HAMKAM
    8.ODD GRENLAND
    9.VIKING
    10.FREDRIKSTAD
    11.START
    12.MOLDE
    13.BODØ/GLIMT
    14.AALESUND

    (EGEN KOMMENTAR; Rar tabell syns jeg, rbk på tredje tviler egentlig. tror start kommer lenger opp. For LILLESTRØM sin del er det vel et helt greit tips!)
    -------------------------------------------------------------
    STADIO BESKRIVELSE; (Gidder ikke å skrive alle lagene i TIPPELIGAEN,og regner med at de fleste finner veien til Åråsen, men skriver alt som står om LSK..,også kan det være greit for bortesupportere som også kanskje er innom forumet)

    LILLESTRØM
    ÅRÅSEN STADION

    Akershus. Ligger langs riksvei 22 rett nord for sentrum. Kommer du med tog gå til høyre ut av jernbanestasjonen følg Solheimsgata tvers gjennom hele sentrum. Da kommer du rett til stadion, ca 15-20 min å gå (faen så treige de journalistene er da?) Med bil kan du ta av fra 16 på Skedsmokorset eller Hvam. Følg skilt i retning Fetsund og riksvei 22, og stadion dukker opp på venstre side etter noen få kilometer.

    Drar med veien til kr.sand også siden vi skal ditt snart :

    START
    KRISTIANSAND STADION

    Vest-Agder;

    Ligger ca 3 km fra jernbanestasjonen ikke langt fra Roligheden Camping. Fra stasjonen går du vestre strandgate og gjennom dronningensgate til Østerveien. Sving deretter av til Marvikveien hvor stadion ligger. Kommer du med bil langs e18 ta av til kr.sand. Når du kommer til rundkjøring på Bjørnstadsletta tar du til venstre i Østre Ringvei. Følg denne til Marviksveien hvor du tar til høyre. Da ligger stadion på høyre hånd. Gode parkeringsmuligheter utenfor, og ved Starthallen. Alle busser som går over Lund passerer stadion.

    -------------------------------------------------------------
    "Erlandsen tok farvel" (kommer inn midt i en artikkel med alle laga i TL)

    Det ser ut som Lillestrøm har lagt elsk på 7.plassen. For tredje år på rad havnet de gulsorte på plassen like over midtstreken på tabellen. Det ble litt for mye uavgjort i Arne Erlandsens avskjedssesong. Totalt elleve ganger sørget LSK for markeringen U på kupongen,deriblandt de fire siste seriekampene!
    -------------------------------------------------------------
    4.LILLESTRØM

    Etter tre sesonger på 7.plass tror vi Lillestrøm har hatt godt av et trenerskifte. Uwe Røsler, og Gunnar Halle har blitt godt tatt i mot av sine spillere, til tross for liten erfaring som trenere. Signalene fra Åråsen tyder på at stemningen i troppen er god, og da er mye gjort for et lag som har en ganske så solid spillerstall. Nærmer seg medaljekamp. (Veit jo det da,de tre neste åra klatrer fugla et skritt fra 4 plass og opp vært år!)

    -Ikke spesiellt tøff

    (BILDET AV UWE)

    Det snakkes om jerndisiplin, og knallharde treninger i Lillestrøm for tiden,men trener debutanten Uwe Røsler har ikke bedt om å bli stemplet som en tøffing.

    Han ser beinhard ut, og viste som spiller at
    han er det, men som trener er hjan ikke optatt
    av å skape et bilde av seg selv som en tyrann.

    -Nei,langt ifra. Jeg har ikke gjort noe for å bli oppfattet som
    en spesielt tøff trener. Men jeg krever disiplin,lojalitet, og en profesjonell holdning fra spillerene. Da er jeg fornøyd. Men om jeg er tøff eller ikke det får andre avgjøre,sier Røsler til avspark. (Du er helt klart tøff Uwe,bare tøffinger som meg får være mine helter :P )

    I høst overtok tyskeren roret som Arne Erlandsen har stått ved siden 1998. Fersk som han er ble han litt overrasket over at han fikk hovedansvaret ved første forsøk.

    -Jeg sendte inn en søknad som alle andre og trodde i utgangspunktet at jeg ikke ville få jobben. Men jeg må ha overbevist dem. Jeg setter pris på den tiliten Lillestrøm har vist meg og har ikke tenkt å skuffe noen, lover Uwe Røsler.

    Elsker fotball

    36-åringen kom til Lillestrøm som spiller høsten 2002, og imponerte stort med ni mål på 10 kamper. Han rakk en kamp i sesongen etter også. Selvfølgelig scoret han igjen. Så fikk han kreft-diagnosen. Men ingen skal påstå at Røsler er typen som ligger og syns synd på seg selv. Mens han kjempet mot kreften,rakk han å ta trenerutdanning i Tyskland.

    -Jeg elsker fotball og merket hvor mye jeg savnet den da jeg var syk. Det falt helt naturlig for meg å bli trener. Men jeg trodde jeg måtte bruke litt mer tid før jeg fikk trene et lag i Tippeligaen sier han.

    Uwe Røsler ønsker ikke å dvele for mye ved sykdommen som var nær ved å koste ham livet.

    -Jeg vil helst ikke snakke så mye om den tida. Det har ikke noe med meg som trener å gjøre. Jeg endret meg ikke som person. Alt jeg kan si er at det forandet mmitt perpektiv på en del ting her i livet, sier han.

    Den tyske treneren har forbredt seg godt til årets sesong. Han har fulgt Lillestrøm på nært hold siden tidlig i høst. 1.November startet alvoret sammen med assistent Gunnar Halle.

    -Jeg har med meg masse entusiasme og gleder meg enormt. Både Gunnar og jeg har trrent under flere av verdens beste trenere, som Otto Rehhagel,Glenn Hoddle, og tidligere DDR-sjef Edward Geyer. Nå er det opp til oss å finne vår egen vei å gå. Jeg er godt fornøyd med hvordan spillerene forholder seg til det nye trenerregimet sier den tyske Lillestrøm-treneren.

    Mer kommer i løpet av dagen. Er mye mer om Lsk der.

    FÅ NYE

    Lillestrøm var både høyt og lavt på overgangsmarkedet i fjor men med sine store økonomiske vannskelighheter har ikke klubben vært like ivrig med fangarmen i år.

    -Vi har redusert troppen litt for å gi spillerom for unge spillere. Vi er fortsatt på jakt etter en som kan erstatte Gylfi Einarsson på midten. [color=red](DETTA INTERVJUET BLE FAKTISK GJORT ETTER SASA KOM)[/color]Men det er vannskelig fordi vi ikke vil hente noen som er på samme nivå som spillerene vi allerede har sier han.

    Lillestrøm har sikret seg Anders Rambekk, og Heinz Mueller fra odd,Sasa Radulovic fra Ahlen og spisstalentet Magnus Myklepus fra Hødd i vinter.

    -Anders Rambekk er veldig anvendelig og kan spille både i forsvaret og på midtbanen. Han har mye rutine, og har de rette holdningene. Magnus Myklebust er en u21-spiller som fortsatt trenger litt tid til å bli vant til nivået. Men som en av de mest scorende i 1.divisjon vet vi at han vil ha mye å by på med tid, og stunder. Heinz Mueller er en solid keeper. Jeg gir ikke garantier til noen, men vis han er i normal form er han vårt førstevalg i mål, sier Uwe Røsler.

    Språkskole

    Han er overbevis om at Lillestrøms tre strake 7.plasser er historie, og at laget nå kan sikte seg inn høyere på tabellen. Men mer konkret vil han ikke være.

    -Jeg håper supporterene er litt tålmodige med oss. Vi må få tid til å utvikle spillerene og vår egen spillestil. I år skal vi ta det første skrittet i riktig retning. Det går ikke an å bli best over natten. Men i løpet av tre år
    har vi en plan om å være gode nok til å kjempe om medalje hvert eneste år.
    Ikke bare i en sesong, som vi har sett lag som Stabæk, og Bodø/Glimt gjøre i de siste årene.

    Til tross for tre år i Norge har du neppe hørt mange norske gloser komme fra tyskerens munn. Det kan det snart bli en endring på.

    -Døgnet har jo bare 24 timer. Derfor har jeg ikke hatt tid til å lære meg språket skikkelig. Jeg leser norsk, og forstår det meste, men når jeg skal si hva jeg mener foretrekker ejg engelsk. Jeg haddde faktisk akkurat begnt på norskkurs da jeg ble syk. Nå er planen at vi skal starte språkskole for alle de utenlandske spillerene i Lillestrøm til våren. (KJEMPE TILTAK,:d )og da blir jeg selvsagt med sier Uwe Røsler som er gift med norske Cecilie, og har to barn. Familien har bosatt seg på fjellhamar i Lørenskog.

    -Her har vi fått det fint. Det er kort vei både til Lillestrøm og Oslo, slår Uwe Røsler fast.


    ----------------------------------------------------------

    Avspark tipper førsteellever (4-3-3)

    Heinz Mueller,Christoffer Andersson,PSA,Kippe,Rambekk,Supergutten,Kasey,Kore n,Miffe,Gilbert,og påsan.

    -----------------------------------

    Kommer mer, er to artikler til ca like svært til sammen som Uwe artikkelen. En som heter "Fjørtoft slo Røsler 5-1", og en som heter "Aldri skadet" med Espen "supergutt" søgård. Er litt stress å skrive over alt så tar litt og litt.



    KOMMER INTERVJU MED RØSSLER FRA AVSPARK HER SNART, OPPDATERER MENS JEG SKRIVER.
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #2
    Meget bra Nordby! Gi oss alt du har
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      AAAaaaaarghhhh!! Herregud, panikkanslag, grlllrlrllrhre! HVA er det mannen sier?? Glenn Hoddle en av verdens beste trenere? Det er jo sykt! Han er jo den største tullebukken i hele verden!
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        #4
        Da er den oppdatert litt igjen.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Flott Nordby !

          Jeg registrerer at så å si alle tipper Enga som serievinner i 2006...så helt sikker på om det slår til er nå ikke jeg. Tror - og håper - at det blir jevnt i toppen. Selv tror jeg at 4-5 vil slåss om medaljene: RBK, Brann, VIF, LSK - tror også at Viking kan få en god sesong å være med helt øverst.

          Har ellers et svært positivt inntrykk av jobben som gjøres av Uwe & Co. om dagen, og gleder meg vanvittig til seriestart !

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            #6
            Fra avspark;

            Fjørtoft slo Røsler 5-1

            Jan Åge Fjørtoft spilte for Eintracht Frankfurt sist han møtte Uwe Røsler på en fotballbane.

            Dette var den gangen Jan Åga Fjørtoft og Tore Pedersen spillte sammen i Tyskland. Sistnevnte var optatt med landslagsspill, men Fjørtoft var i startelleveren. Det ble en minneverdig aften for spissen som scoret 5-1 målet og sikret Frankfurt ny kontrakt i Bundesliga-på flere scorede mål enn Nurnberg.

            -Jeg husker kampen godt. Vi møtte Kaiserlautern hjemme og vant 5-1. Det må ha vært våren 1999. Hvis du spør Uwe vil han bare si at det stod uavgjort etter første omgang, og at han gikk ut ved pause ler daglig leder i Lillestrøm AS, Jan Åge Fjørtoft.

            Avspark har kontrollert fakta fra kampen. Alt stemmer. Uwe Røsler forlot banen med skade etter 35 minutter. Han humrer godt da vi konfronterer ham med det.

            -Hehe, resultatet stemmer nok, men vet Jan Åge hvem som dømte kampen? Det var Jurgen Jansen , som stod midt i kampfiksingskandalen i Tyskland i vinter, spøker LSK-treneren samtidig som han understreker at han ikke beskylder noen for bestikkelser.

            Jan Åge Fjørtoft startet i sin nye jobb i august, og begynnmer nå å bli ordenterlig varm under dressjakka.

            -Min jobb er å stimulere til at LILLESTRØM, som organisasjon er liv laga. Jeg har nært samarbeid med Frank Grønlund,Tom Lund, og ikke minst med Per Berg , som eier klubben gjennom sitt firma, forteller 38 åringen. Vi prøvde å få landslagslegenden til å si noe om hva han forventer av Lillestrøm i Tippeligaen. Det var nyttesløst.

            -Til media sier jeg ikke et ord om det sportslige. Men internt snakker vi selvsagt sammen. Vi har klart definerte ansvarsområder. For meg er det viktig å ikke gå inn i trenerenes domene. Det eneste jeg vil si er at min organisasjon gjør alt vi kan for å legge forholdene til rette for at laget skal prestere så godt som mulig slår Fjørtoft fast.

            (Bilde av Fjøra)
            tekst: Jan Åga Fjørtoft har to
            perioder bak seg som spiller i Lillestrøm.
            Først i 1988-89. Deretter et lite gjestespill
            i 2002.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #7
              Jøss, det var da ikke måte på til positive vinklinger.
              Det bladet må jeg tydeligvis ha.
              Takk, Nordby!
              Knurr...

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #8
                Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                Jøss, det var da ikke måte på til positive vinklinger.
                Det bladet må jeg tydeligvis ha.
                Takk, Nordby!
                Bare hygglig! (Husk på at når jeg er ferdig med søgård artikelen og legger den her, er det ikke så mye annet om lsk enn spillerstall der. Men mye annen fin info der, om tippeligaen, og andre lag.!)

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Andre lag er ikke interessante, annet en som fuglemat....
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #10
                    Herlig Nordby!.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #11
                      Avspark?
                      er det noe helt annet enn bladet fotball(vi menn)?

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #12
                        Ja det er det, og avspark er x-antall ganger bedre enn vi-menn fotball.

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #13
                          Akkurat dét skal vel ikke så mye til... :roll:
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                            Akkurat dét skal vel ikke så mye til... :roll:
                            Nei,vi menn fotball ser ut som en dårlig plagiat versjon av Avspark.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Re: Avspark i salg.

                              Avspark skrev:

                              [KRISTIANSAND STADION

                              Vest-Agder;

                              Kommer du med bil langs e18 ta av til kr.sand. Når du kommer til rundkjøring på Bjørnstadsletta tar du til venstre i Østre Ringvei. Følg denne til Marviksveien hvor du tar til høyre. Da ligger stadion på høyre hånd. Gode parkeringsmuligheter utenfor, og ved Starthallen. Alle busser som går over Lund passerer stadion.


                              Denne beskrivelsen er ikke helt korrekt lenger da det er forandringer i krysset ved Bjørndalssletta. Man kan ikke lenger ta av til venstre her så jeg gir en ny forklaring.

                              Når du kjører E18 mot Kristiansand kommer du til en bomring. Etter bomringen tar du av til høyre (skiltet til Lund). SÅ kommer det en ny rundkjøring der du skal ta av til venstre (følg skilter til Lund). Man kjører nå over E18/E39) og kommer til en ny rundkjøring der du kjører til høyre. Da er man på Østre Ringvei og stadion ligger i enden av denne veien.

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                #16
                                Re: Avspark i salg.

                                Opprinnelig skrevet av Nordby
                                -------------------------------------------------------------

                                1.VÅLERENGEN IDRETTS FORENING
                                2.BRANN
                                3.ROSENBORG BALL KLUBB
                                4.LILLESTRØM SPORTSKLUBB
                                5.FC LYN OSLO
                                6.TROMSØ
                                7.HAMKAM
                                8.ODD GRENLAND
                                9.VIKING
                                10.FREDRIKSTAD
                                11.START
                                12.MOLDE
                                13.BODØ/GLIMT
                                14.AALESUND.
                                Bodø/Glimt og Aalesund?
                                Hvor er StabÆk og Sandefjord?
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • Sem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2005
                                  • 1626

                                  #17
                                  Detta er fra i fjor...

                                  Kommentar

                                  • Realisten
                                    -VIF-supporter-
                                    Møteplager
                                    • May 2004
                                    • 73

                                    #18
                                    Re: Avspark i salg.

                                    Opprinnelig skrevet av krisruds
                                    Bodø/Glimt og Aalesund?
                                    Hvor er StabÆk og Sandefjord?
                                    Når du drar frem tråder som er over ett år gamle, må du regner med at lagene ikke er helt oppdatert..


                                    Men litt moro å se på i etterkant uansett. Selv om de bommet grovt på noen lag, traff de på overraskende mange.

                                    1.VÅLERENGEN IDRETTS FORENING - RIKTIG
                                    2.BRANN - KOM PÅ 6. PLASS
                                    3.ROSENBORG BALL KLUBB - KOM PÅ 7. PLASS
                                    4.LILLESTRØM SPORTSKLUBB - RIKTIG
                                    5.FC LYN OSLO - KOM PÅ 3. PLASS
                                    6.TROMSØ - KOM PÅ 8. PLASS
                                    7.HAMKAM - KOM PÅ 10. PLASS
                                    8.ODD GRENLAND - KOM PÅ 9. PLASS
                                    9.VIKING - KOM PÅ 5. PLASS
                                    10.FREDRIKSTAD - KOM PÅ 11. PLASS
                                    11.START - KOM PÅ 2. PLASS
                                    12.MOLDE - RIKTIG
                                    13.BODØ/GLIMT - KOM PÅ 14. PLASS
                                    14.AALESUND - KOM PÅ 13. PLASS

                                    Kommentar

                                    • Kef1r
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 730

                                      #19
                                      kjøpte bladet uansett jeg heh står masse annet morro også hehe..


                                      takker nordby

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Synes Avspark gjorde en fantastisk vurdering!
                                        Og du traff jo spikeren med dine vurderinger av vurderingen Nordby!!
                                        Har du spådomskunst som hobby eller?

                                        Kommentar

                                        Working...