Tromme-For eller imot?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

Tromme-For eller imot?

Lager en egen tråd her jeg.
    TRomma vil jo helt sikkert bli hørt på andre deler av stadioen og, men det vil igjen forhåpentligvis få med flere på stadion i takt med trommeslagene.
    dette er jo et prøveprosjekt.det vil sikkert bli 100% vellykka mot Lyn, men etterhvert. Og den er kun tenkt i storkampa hvor feltet er stappa. Ikke noe vits å dra den inn når vi kun er 1000-1200 syngende synes jeg da. Alt er er et prøveprosjekt, så får vi se hvordan det går.

Men uansett, kjør debatt, hold dere saklige og ikke skjell ut folk fordi de mener noe annet enn DEG!
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Jeg er FOR tromme, fordi noen sanger bare "løper av sted" i et vanvittig tempo. Hvis tromma blir brukt riktig, vil den gjøre sånn at sangene holder riktig tempo. Tror vi også kan holde noen av sangene lengre når vi bruker tromme.

Problemet med "Hammarby-sangen" er vel at folk ikke vet hvor lenge de skal holde åååå'en. Hvis vi har tromme vil vel denne sangen være lettere å gjennomføre.

Kommentar

• Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

Hva med tannbørste og luftvernseirene også når man først er i gang ?

Skarptromme får Glimt ta seg av.
      Store trommer får "latino-gutta" på STORE stadioanlegg ta seg av.

Synes nå jeg.

Stian
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

Jeg er for fordi vi har alt og vinni på å prøve det ut.

Kommentar

• Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

Nei, vi har egentlig alt å vinne bare. For funker det ikek for oss så funker det ikke for oss!

Kommentar

• Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

Opprinnelig skrevet av Larsi
            Jeg er FOR tromme, fordi noen sanger bare "løper av sted" i et vanvittig tempo. Hvis tromma blir brukt riktig, vil den gjøre sånn at sangene holder riktig tempo. å.
            Årsaken til at sanger får et vanvittig tempo er den forp.... klappinga i tide og utide. Spesielt utide. Vet jeg.
            Mange av de som klapper, klapper i stedet for å synge. De synes da at de bidrar selv om de ikke tør å synge. Tror jeg.
            Tromme vil bare få flere til å klappe. Tror jeg.
            Derfor er jeg i mot.

Stian
            -Ganske nesten litt helt sikker
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
              Opprinnelig skrevet av Larsi
              Jeg er FOR tromme, fordi noen sanger bare "løper av sted" i et vanvittig tempo. Hvis tromma blir brukt riktig, vil den gjøre sånn at sangene holder riktig tempo. å.
              Årsaken til at sanger får et vanvittig tempo er den forp.... klappinga i tide og utide. Spesielt utide. Vet jeg.
              Mange av de som klapper, klapper i stedet for å synge. De synes da at de bidrar selv om de ikke tør å synge. Tror jeg.
              Tromme vil bare få flere til å klappe. Tror jeg.
              Derfor er jeg i mot.

Stian
              -Ganske nesten litt helt sikker
              ja du er på temmelig tynn is ja.

Det kan hende tromma får flere folk til å klappe men da blir det ihvertfall klappet i takt uten disse sinnsyke temposkiftene som superklapperne idag drar oss med på. Da tromma holder rytmen så er hele klappehysteriet løst det for alltid.

Kommentar

• general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

absolutt for...som nevnt så har vi ingen ting å tape på det, funker det ikke så funker det ikke....
                For å bli bedre fans så må vi alltid lete etter tiltak som kan gjøre oss bedre..dette er et tiltak som er verdt å prøve
                + at det hadde vært ekstremt moro/bra/fett å få det til da, ingen kan si noe imot at tromme, som blir riktig brukt er sinnsykt fett
                Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

Tromme er jo sinnsykt homofilt. Kan vi ikke få tak i fløyter og latexklær også? Da blir det en herlig liten miniversjon av blomsterfestivalen i Berlin.
                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

Foreslår at vi kan teste ut tromminga i en kamp og se om det funker. Egentlig har jeg ingen anelse om det blir bra eller jall.
                    Regner med at andre supportere ler bra av dette her, men om det glir greit, kommer nok de andre etter.
                    Vi husker jo alle hvordan apene lo og gjorde narr av våre spede tifo forsøk på 90-tallet. Det var visst noe bønda kunne ha for seg selv!

Kommentar

• vestfoldskin
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jan 2005
                      • 48

jeg kan ha rett jeg kan ta feil
                      forza fugla

Kommentar

• Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

Er sterkt imot. Ta en tur over til Danmark, så vil dere skjønne hvorfor. Der bruker mange av fansene trommer, og min erfaring er at det rett og slett ikke funker på stadion med en kapasitet på under 30 000. Det vil bli alt for lett å høre tromme-lyden for alle andre på andre tribuner. Blir for dumt på lille åråsen.

Men for Guds skyld, prøv det gjerne ut i en kamp, så kan dere selv se hvor ræv det blir...

Kommentar

• CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                          Er sterkt imot. Ta en tur over til Danmark, så vil dere skjønne hvorfor. Der bruker mange av fansene trommer, og min erfaring er at det rett og slett ikke funker på stadion med en kapasitet på under 30 000. Det vil bli alt for lett å høre tromme-lyden for alle andre på andre tribuner. Blir for dumt på lille åråsen.

Men for Guds skyld, prøv det gjerne ut i en kamp, så kan dere selv se hvor ræv det blir...
                          Bare du begynner og hylgrine så er vi fornøyd.

Hva en monglid danske har gjordt med tromma i Danmark har ikke mye å si, ingen veit åssen det blir før vi har prøvd det selv.
                          Den skal ikke brukes på alle sanger. Den skal ikke slås så hardt på at den dundrer rundt på stadion. Den skal brukes av en kul kar som veit hva han driver med.

Kommentar

• Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

Opprinnelig skrevet av CocaJerry

Bare du begynner og hylgrine så er vi fornøyd.

Hva en monglid danske har gjordt med tromma i Danmark har ikke mye å si, ingen veit åssen det blir før vi har prøvd det selv.
                            Den skal ikke brukes på alle sanger. Den skal ikke slås så hardt på at den dundrer rundt på stadion. Den skal brukes av en kul kar som veit hva han driver med.
                            Som sagt; prøv det gjerne ut i en kamp. Jeg vil bli svært overasket om vi bruker det mer enn en gang.

Og det med at man ikke skal slå hardt på tromma kan du bare droppe. Skal alle på feltet høre det, skal det slås ganske hardt! Så hardt at det vil høres ganske tydelig over hele stadion.

Ærlig talt synes jeg også trommer i seg selv på fotball-kamp er teit. Det er ikke noe jeg ser for meg i KFL..

Kommentar

• Do'h
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 1891

Imot... Kunne ikkje hatt med avstemning?
                              LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• hoyt
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 2850

FOR, skader ikke å prøve èn gang, for så å kaste tromma på søpla om det ikke funker..
                                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                - Nosa

Kommentar

• Do'h
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 1891

Bortkasta penger på søppel og shit. Hvorfor ikkje spandere is til klanen?
                                  LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

Vi har jo bevist en del ganger nå at vi sliter med å være samstemte og at alle starter samme sang på storkamper.
                                    Nå som feltet blir enda bredere blir det enda vanskligere for forsangere å få alle til å starte likt.

Do'h: Driter vel langt faen i hva de bønda i klanen kommer til å si. Vi kommer hverfall til å skape mye større trøkk på Åråsen, og de 3 gangene i året vi skal stå i vg-svingen, ved at alle hører fra første sekund hva som skal synges/klappes.

Tromma kommer selvsagt til å høres andre steder på stadioen enn bare feltet vårt, men til dere som måtte tro noe annet; det gjør den på Maracana i rio også. Dette er Romerike, folk synes det er kult med litt harry.

Minner igjen om hva disse Grunerløkkja-bønda i klanen sa da vi begynte med tifo.

Bolsen3: Hvordan i helvete kan du sammenligne oss med Aalborg-fansen!?- vi pisser på supporterne til Aabk.
                                    Når vi er inne på Danmark,
                                    Brøndby brukte tromme i e-cup matchen mot oss for en del år siden, da var det kanskje 7-8000 på stadion og tromma ble ikke fremtredende fordet.

Skulle det vise seg at trommer ikke fenger, så dropper vi det. Ganske enkelt egentlig.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

Det funker for Bajenfans, og det pleier å være 11-12000 på Søderstadion og det funker også på Råsunda med Aik fansen, og det pleier å være mellom 10 og 15 000 på de kampene (men det blir det vel ikke neste år, eller hva Tony? ) så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal kunne funke på Åråsen i "storkampene". Er hvertfall verdt ett par helhjertede forsøk...
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

Som sagt; prøv det gjerne ut i en kamp. Jeg vil bli svært overasket om vi bruker det mer enn en gang.

Og det med at man ikke skal slå hardt på tromma kan du bare droppe. Skal alle på feltet høre det, skal det slås ganske hardt! Så hardt at det vil høres ganske tydelig over hele stadion.

Ærlig talt synes jeg også trommer i seg selv på fotball-kamp er teit. Det er ikke noe jeg ser for meg i KFL..
                                        I våre dager så finnes det noe som heter trommeslagere, slå det opp.
                                        Klart du vil høre det på andre steder av stadion også men det er ikke snakk om høyt. Han som har tromma skal ikke stå midt foran feltet, han skal stå ca midt inni under taket, dermed skal det ikke være behov for å dundre så høyt på den som du innbiller deg heller.

Kommentar

Working...