Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Problemet med Klappinga er jo at den øker tempoet i synginga slik at sangene varer svært kort, ifjor var det vell nesten bare "Kjempe Stolte" som holdt over tid, og den er UTEN KLAPPING !!!!
.
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
- ALT FOR FUGLA
Det høres veldig bra ut når Bajen synger, og tromma har der sin nyee, fordi den bidrar til å holde tempo nede. Dersom man skal ha en tromme på Åråsen, er det med andre ord viktig at vedkommende som slår på den, har takt som er litt bedre enn de som leder an i klappingen ellers.
Ser ikke behovet for hverken trommer, tannbørster eller andre effekter. Greit at Brasil har trent på åråsen, men vi har ikke karneval av den grunn. La Kanarifansen beholde sitt eget preg- og det uten tromme!
Det høres veldig bra ut når Bajen synger, og tromma har der sin nyee, fordi den bidrar til å holde tempo nede. Dersom man skal ha en tromme på Åråsen, er det med andre ord viktig at vedkommende som slår på den, har takt som er litt bedre enn de som leder an i klappingen ellers.
For øvrig var det en jævlig fengende melodi.....
Han som skal spille på tromma har spillt stortromme i 10-15 år.
For øvrig var det en jævlig fengende melodi.....
Han som skal spille på tromma har spillt stortromme i 10-15 år.
Da ser ikke jeg noen grunn til og ikke gi det en sjangse!
Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter
Jeg har vært blant dem som har ment at tromme på stadion har vært djevelens verk og at all hans ondskap må forsakes (selv som human-etiker). Jeg så imidlertid lyset (på Søderstadion i Stockholm) i fjor. Bajen fikk det til å fungere utmerket der. Der hvor vi er vant til å klappe varer sangen sjelden lenge fordi det hele aksellerer som en hamster på speed. Jeg tror også det er fruktbart å gjøre noe annerledes på feltet bare for å være annerledes og utvikle seg. Fotballsupportere må være noe av det mest konservative som finnes. Selv om vi sikkert kommer til å få pepper til å begynne med vil andre supportergrupperinger dilte etter dersom dette fungerer. Og når det fungerer i Sverige på et supporterfelt som er marginalt større enn Kanari-Feltet ser jeg ingen grunn til at det ikke skal fungere hos oss. Gode forberedelser og planlegging er alfa og omega.
Her er jeg enig med deg, mr. Hjermundrud. Restrektiv bruk av en tromme kan være meget positivt for Kanari-Fansen. Skal man få enkelte sanger til å funke uten et sinnsykt høyt tempo på klappinga, er en tromme en bra løsning.
Jeg er så gammel så jeg husker bruk av ropert på åråsen. Gi meg en L gi meg en S gi meg en K. Hva blir det LSK. Hørte ikke.....
Hvor er det blitt av ropert fyren??
Jeg synes det er et kjempeforslag. Ta en telefon til Havørnan eller Bastionen for erfaringsutveksling. De har jo hatt slik enorm suksess, så for faen, hvorfor ikke bare kopiere deres trommebruk!
Beklager sarkasmen, men jeg klarer ikke å se hva en tromme skal kunne bidra godt med på Åråsen. Det viktigste jeg har med meg hjem fra Åråsen, er den gode følelsen av tre poeng, sekundært at jeg har sett god fotballl av gode spillere. Hadde jeg vært interessert i å høre trommer hadde jeg holdt meg til Oslo Tattoo Show.
Jada, jeg vet også at de har suksess med trommer på fullsatte tribuner i Italia og Brasil, men de klarer også å skape liv i England. Helt uten trommer.
Dersom man skal kopiere noen, og ta lærdom av andres erfaringer, tror jeg det vil være en god start å se hva de beste gjør. Og da mener jeg den engelske supporterkulturen (nei, jeg skrev her ingenting omcasuals, men supportere) er mest nrliggende for oss å sammenlikne oss med. Uansett hvor mye tango Prøysen synger om, så blir vi liksom aldri mer enn kaldblods, og da er den engelske kulturen mer naturlig å sammenlikne seg med enn mer sydligere fotballkultur.
*Host*innmrømatdutokfeil*host* :lol:
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
- ALT FOR FUGLA
Stabæk hadde tromme på tribunen. Det høres helt håpløst ut spør du meg.
Jeg håper hvertfall det ikke kommer noen tromme på Åråsen
Skifta mening nå eller????
Skifta mening 1.Mai 2005 :oops:
Glad ingen hørte på meg. De nye trommesangene er helt konge. Fordi tromma holder takta, ikke fordi tromminga er kul. Spiser mine ord med glede uten salt og pepper
Petter Ø - Kreativ Kanaris http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
Kommentar