Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Fint med selvjustis, men jeg synes ikke KFL bør bli en tysterorganisasjon. Dette var en handling som ble provosert frem av rein og skjær idiotisk oppførsel av enkelte Brannspillere og jeg tviler på at dette hadde skjedd om de hadde droppa denne kvalme feiringa.
Det beste er å legge saken død mener nå jeg.
"Legg merke til alle ansiktsuttrykkene på tribunen." Er det forbudt å bli sinna også?
Selvfølgelig er det det! Når motstanderlaget feirer målet sitt forran dere skal dere sitte pent på plassene deres å klappe. Trodde NFF hadde gjort dette ganske klart? NFF er en gjeng overbetalte pensjonister som tror at fotball kun handler om 11 mannfolk som løper etter en ball. Lidenskap og følelser for klubben har de ihvertfall ikke greie på. Skjønner dere ble provosert, hadde personlig ikke kasta ting, men kan skjønne de som gjorde det..
Fint med selvjustis, men jeg synes ikke KFL bør bli en tysterorganisasjon. Dette var en handling som ble provosert frem av rein og skjær idiotisk oppførsel av enkelte Brannspillere og jeg tviler på at dette hadde skjedd om de hadde droppa denne kvalme feiringa.
Helt enig. KFL kan med stolthet si at de så langt har blitt skånet for tysting blant medlemmer(noe svært få andre supporterklubber kan si) og jeg håper det kan forsette sånn i fremtiden også.
er vel ikke snakk om en tysterorganisasjon, greit nok at det var provoserende og idiotisk oppførsel av Brannspillerne, men er det bedre å kaste ting, det kunne skjedd at noen ble truffet i et øye eller lign. hvor hadde vi stått da ? med en foppallspillers karriere på samvittigheten i værste fall, så de ser vel et potensiale til skader i slike saker som dette. man kan si så ofte og mye man vil at oppførselen til spillerne der og da var totalt idiotisk og provoserende, det tror jeg alle er enige i. Men det å kaste ting fra tribunen synes jeg er værre. Spillerne burde holde seg langt unna det å feire forran KFL for dem vet at det provoserer, selv hadde jeg vel kanskje ikke turt å gjort noe slikt, men rettferdigjør dette at det blir kasta ting fra tribunen ?
Må legge til at jeg skjønner godt at folk blir provosert , for er vel lite som er så provoserende som akkurat det de gjorde.
Last edited by Rovfugl; 19.10.2007, 15:30.
Begrunnelse: skreiv litt teit , IGJEN! omformulering
Helt enig. KFL kan med stolthet si at de så langt har blitt skånet for tysting blant medlemmer(noe svært få andre supporterklubber kan si) og jeg håper det kan forsette sånn i fremtiden også.
Sånn at folk kan føle at de kan kaste da? For de blir jo ikke tysta på, så om de ikke sier noe selv kan de jo kaste en lighter og treffe tinningen som kan gå riktig ille. Nei, jeg sier ikke at du kaster og nei jeg sier ikke at en skal si fra om alt, men når folk påfører klubben bot og dårlig reklame for klubb og sponsorer bør vel kanskje mulighetene for å trå fram litt være større.
Nå lager man en stor sak ut av ingenting. Hadde ikke Solli blitt truffet hadde ikke dette vært en sak. Ting blir kasta på banen hver eneste kamp og det skjer på alle arenanene. i 99% av tilfellene lander gjenstanden på gresset uten at noen reagerer i det heletatt. Her blir det lagd en sak på konsekvensen og ikke handlinga.
Her skal man altså bare dytte ting under teppet, så en slipper mere mas med? Ute av syne ute av sinn, ikke helt slik ting fungerer.
De var vel neppe så lure i sin feiring, men det forsvarer IKKE at en kaster fra tribunen. Feiringa dems skadet vel neppe noen? Lighter i øye eller tinning kan derimot skade. Yesyes, da kaster en lighetere hvis noen gjør noe kvalmt på martins da? Det er jo greit å kaste på motstanderspillere, så da bør det jo være likt ellers også, eller? Jøss, blir en tysterorgansisasjon om en drar fram noen i EN sak, skal visst ikke mye til da gitt.
Legge skylda over på spillerne til Brann og bruke det som "gyldig" grunn og forsvare kasting hører ingen steder hjemme. At 1% av de som var der ikke klarer styre seg selv, får de nesten ta konsenkvensen av, for 2000 andre og sikkert mer enn det også. klarte det selv om de blei like mye provosert som de som kastet.
Jøss, blir en tysterorgansisasjon om en drar fram noen i EN sak, skal visst ikke mye til da gitt.
Nei, men jeg frykter konsekvensene hvis man i en sak velger å tyste på noen. Jeg er redd for at vi i fremtiden vil legge lista veldig lavt når det gjelder tysting.
Det som bør skje med bota er at KFL betaler denne. Vi kan sette igang kronerulling og så stiller vi kollektivt opp og tar ansvar på vegne av KFL for det som har skjedd.
Man tyster ikke på medsupportere og nå synes jeg de som kastet ting i kampens hete har fått nok tyn her. De skal selvfølgelig ikke utestenges fra Kanarifansen. Dessuten har internjustisen vært ganske kraftig i etterkant, og KFL har tatt avstand fra,- og beklaget det som skjedde og det får holde.
Enig i at de som kaster bør betale slike bøter selv... men da bør NFF legge boten på ett nivå som er betalbart for vanlige folk.. kanskje 5000, det svir nok for en supporter til at han ikke gjør det igjen.. 20 Lapper er litt drøyt.
Dette er et tulleargument.
Hvis du pisser på gata i fylla, og politiet ser deg får du i enkelte byer i dette landet 10.000 kroner i bot. Det var i dette tilfellet flere kastere. Finn ut hvor mange, del bota på antall personer og gi de folkene som "vi" vet kastet gjenstander på Brannspillerne sin andel av bota.
Dere som mener at vi blir en tysterorganisasjon må våkne opp og innse at dere verken var med på NOKAS-ranet, eller fortsatt går på ungdomsskolen. SKJERP DERE!
Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
Det som bør skje med bota er at KFL betaler denne. Vi kan sette igang kronerulling og så stiller vi kollektivt opp og tar ansvar på vegne av KFL for det som har skjedd.
Man tyster ikke på medsupportere og nå synes jeg de som kastet ting i kampens hete har fått nok tyn her. De skal selvfølgelig ikke utestenges fra Kanarifansen. Dessuten har internjustisen vært ganske kraftig i etterkant, og KFL har tatt avstand fra,- og beklaget det som skjedde og det får holde.
kronerulling? så du mener det skal være en "innsamlingsaksjon" med kfl`s medlemmer for å betale boten? jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke betaler ei krone... lsk betaler boten og saken er ute av verden!
"en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"
kronerulling? så du mener det skal være en "innsamlingsaksjon" med kfl`s medlemmer for å betale boten? jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke betaler ei krone... lsk betaler boten og saken er ute av verden!
Det må absolutt ikke bli sånn at LSK betaler denne boten for oss. Den må vi stå til ansvar for sjøl. Da tar vi ansvar og vi får mer autoritet. Det motsatte er at LSK betaler boten og det fører til at vi blir mer umyndiggjort og mister respekt.
Når det gjelder boten kunne jeg godt tenkt meg å sendt halve beløpet til Brann og bedt de bidra siden de har vært voksne nok til å beklage provokasjonen.
Det må absolutt ikke bli sånn at LSK betaler denne boten for oss. Den må vi stå til ansvar for sjøl. Da tar vi ansvar og vi får mer autoritet. Det motsatte er at LSK betaler boten og det fører til at vi blir mer umyndiggjort og mister respekt.
Når det gjelder boten kunne jeg godt tenkt meg å sendt halve beløpet til Brann og bedt de bidra siden de har vært voksne nok til å beklage provokasjonen.
og hvor mye er du villig til å bidra med? oppford heller folk til å gi mer til tifo...
"en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"
det er enkeltmedlemmer i KFL som har gjort noe dumt og ikke KFL som organisasjon, er det slik at KFL skal stå til ansvar for folk som gjør slikt ? KFL burde ikke straffes økonomisk fordi folk ikke kan holde seg i skinnet, burde ikke dette deles mellom dem som faktisk utførte handlingen med å kaste ?
Det som bør skje med bota er at KFL betaler denne.
Dette er jeg fullstendig uenig i! Tappe en medlemskasse for 20.000 spenn for enkeltpersoners manglende impulskontroll ville være et stygt misbruk av medlemspenger. Det må verves 100 nye fullt betalende medlemmer for å dekke inn et slikt beløp.
Skal KFL bruke penger på bøter må det være etter planlagte og gjennomtenkte sivil ulydighet-aksjoner á la den gang vi ble oppfordra til å stå på sittetribuna til Stabæk.
Nei, bota får LSK ta. Jeg liker ikke tanken på at klubben skal svi økonomisk heller, men dette er riktig adressat - så lenge ikke kasterne sjøl retter ryggen og tar ansvaret for sine egne handlinger. Dét hadde det stått respekt av, i forhold til å gjemme seg i mengden. Da hadde vi også sluppet tåpelige diskusjoner om tysting er en fin ting eller ikke.
Jeg utfordrer de som kastet ting, enten det var lighter, brusbeger, snusboks eller whatever til å enten dele bota eller i det minste legge minst en 200-lapp hver i tifobøtta på søndag.
Tar vi 5 tusen medlemmer x 4,-kr=20 000,- Skal nok klare og finne de 4,-kronene nederst i bukselomma,MEN jeg pleier ikke og spleise på bøter som naboen får..
Han/hun/de som kastet kan heller komme med en beklagelse ovenfor KFL,
og ta et innitiativ til løsning selv..
Kommentar