LSK får 20 000 i bot etter Brann-kampen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

LSK får 20 000 i bot etter Brann-kampen

Opprinnelig skrevet av RSP

TRUFFET: Jan Gunnar Solli ble truffet av en snusboks i kampen mot Lillestrøm. Dagen derpå beklaget Kanarifansen kastingen fra tribunen. ( Foto: Eirik Førde )

LSK straffes etter Brann-kampen

Lillestrøm må punge ut etter at supportere kastet gjenstander ut på banen mot Brann.

Av: Roar Lyngøy
    Publisert: 19.10.2007 kl. 11:39
    Endret: 19.10.2007 kl. 11:47

LSK-fansen reagerte sterkt da Branns Armann Björnsson fikk seg til å juble rett foran hjemmetilhengerne etter sin scoring i 1-5-kampen.
    Doms- og sanksjonsutvalget i NFF finner det dokumentert at Lillestrøms supportere kastet gjenstander på/mot motstanderlaget i forbindelse med kampen 30. september.

LSK må betale 20.000 kroner i bot, mens Brann slipper unna.

Colabegre, snusboks og lighter
    "Basert på foreliggende dokumentasjon legges det til grunn at noen av Lillestrøm SK sine supportere kastet gjenstander mot/på motstanderlagets spillere under kampen. Gjenstandene som ble kastet var colabegre, snusboks og lighter. Utvalget mener ovennevnte forhold er klart upassende opptreden mot spillere, og dermed sanksjonerbart etter Sanksjonsreglementet", heter det i en uttalelse.
    "Utvalget bemerker at Lillestrøm SK har et objektivt ansvar for sine tilhengere. Det vises til Sanksjonsreglementet, hvor det fremgår at det ikke stilles krav til skyld hos klubben. Utvalget ser alvorlig på at det blir kastet gjenstander mot spillere på banen, idet slik opptreden kan medføre særlig fare for kampens aktører."

Traff Solli
    Det legges i skjerpende retning vekt på at det var flere gjenstander som ble kastet, samt at en spiller ble truffet i ansiktet av en av gjenstandene (jan Gunnar Solli).
    "Videre legges det vekt på at klubben én gang tidligere i inneværende sesong har blitt innrapportert og tilskrevet av NFF på grunnlag av kasting av gjenstand inn på banen under kamp. Utvalget finner at provokasjon ikke blir å vektlegge som formildende omstendighet i dette tilfellet."
    Etter en samlet vurdering har Doms- og sanksjonsutvalget dermed besluttet å ilegge klubben en bot på 20.000 kroner.

Også MK og Raufoss straffes
    Doms- og sanksjonsutvalget i NFF har fattet beslutninger i to andre saker.
    Utvalget finner det dokumentert at Mandalskameratenes supportere tok i bruk ulovlig pyroteknikk i forbindelse med kampen mot Løv-Ham 16. september. Etter en samlet vurdering har Doms- og sanksjonsutvalget besluttet å ilegge klubben en bot på 5000 kroner.
    Doms- og Sanksjonsutvalget finner det også dokumentert at Raufoss sine supportere spyttet mot/på motstanderlagets spillere i forbindelse med kampen mot Mandalskameratene 9. september.
    Utvalget mener ovennevnte forhold er klart upassende opptreden mot spillere, og dermed sanksjonerbart etter Sanksjonsreglementet. I formildende retning legges imidlertid vekt på at klubben reagerte umiddelbart og har identifisert supporterne, og at det i etterkant av kampen er igangsatt konkrete tiltak for å forebygge liknende tilfeller for fremtiden.
    Også Raufoss får en bot på 5000 kroner.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article92511.ece
    Greit nok at vi får 20.000 i bot, det hadde jeg forventa meg.

MEN...

Jeg forventer også at Brann hadde fått en bot på noe lignende pga særs usportselig oppførsel.
    krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

fy faen dette er surt, på tide å slutte med slikt forbanna tull som kasting av gjenstander! hvis man elsker sportsklubben gir man faen i å gjøre slikt, klubben svir for dummheter begått av folk som sier dem elsker fugla
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

Opprinnelig skrevet av krisruds
      Greit nok at vi får 20.000 i bot, det hadde jeg forventa meg.

MEN...

Jeg forventer også at Brann hadde fått en bot på noe lignende pga særs usportselig oppførsel.
      Denne boten er helt på sin plass. Men, ble det ikke tatt noen folk for å gjøre dette? Mener å huske at det var noen skrotpeiser som ble geleidet ut fra feltet denne dagen. I så tilfelle burde kanskje de betale boten selv. Folk må snart skjønne at KFL ikke er et fristed for ellers sosialt uakseptable handlinger.
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

blir man hånet så blir man hånet, vi kan ikke forvente oss at alle er like snille det er sånn det bare er.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

Opprinnelig skrevet av RSP
          Utvalget finner at provokasjon ikke blir å vektlegge som formildende omstendighet i dette tilfellet.
          Dette syns jeg gir et feil og farlig signal, men samtidig også gode inntektsmuligheter for NFF hvis alle målscorere begynner å feire foran motstanderfansen.
          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
            Dette syns jeg gir et feil og farlig signal, men samtidig også gode inntektsmuligheter for NFF hvis alle målscorere begynner å feire foran motstanderfansen.
            Jeg synes det er greit at provokasjon ikke er en formildende omstendighet hva gjelder straffeutmålingen for LSK. Likevel burde NFF snart begynne å straffe slike provokasjoner. Det er den eneste måten å stoppe liknende episoder på i fremtiden.

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Selv som selvutnevnt NFF-hater kan jeg ikke si meg uenig i denne straffen, særlig med tanke på at en av "kasterne" her på forumet i etterkant av episoden forsvarer kastingen.

Det eneste rette er at de ansvarlige (dere vet selv hvem dere er) starter en kronerulling og betaler boten.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Siggen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 656

Ser det som en selvfølge at de som kastet spleiser på denne boten. Hverken LSK eller KFL skal betale dette. Hvis kasterne nekter å betale er utestengelse på sin plass.
                Last edited by Siggen; 19.10.2007, 12:39. Begrunnelse: skrivefeil
                ----------------------------------------------------------------------------
                Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                ----------------------------------------------------------------------------

Kommentar

• LSK-jenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 656

Opprinnelig skrevet av Siggen
                  Ser det som en selvfølge at de som kastet spleiser på denne boten. Hverken LSK eller KFL skal betale dette. Hvis kasterne nekter å betale er utestengelse på sin plass.
                  Og hvis vi får Armann Bjørnsson, Jan Gunnar Sollie, Martin Andresen osv til å hive i en slant, så skal jammen meg jeg gi noen kroner til denne bota jeg også.
                  Yvonne

Kommentar

• Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

Blåst opp i blahblah også :

Se alt som skjedde da Solli ble truffet. Bestemor-spytting straffes også.

( Fy så sint jeg er gitt :twisted: )
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                      Blåst opp i blahblah også :

Se alt som skjedde da Solli ble truffet. Bestemor-spytting straffes også.

"Legg merke til alle ansiktsuttrykkene på tribunen." Er det forbudt å bli sinna også?

Kommentar

• christine69
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Oct 2007
                        • 3

Kasterne må betale eller bli utestengt! Selv om det var jævlig dumt av brannspillerne å feire forran kanarifansen!

Kommentar

• Fuglemann
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2007
                          • 183

Enig i at de som kaster bør betale slike bøter selv... men da bør NFF legge boten på ett nivå som er betalbart for vanlige folk.. kanskje 5000, det svir nok for en supporter til at han ikke gjør det igjen.. 20 Lapper er litt drøyt. Samtidig er det dustete å bøtelegge klubben.. skal de unngå kasting må jo folk gå nakene inn på stadion...
                          Når det er sagt skulle jeg gjerne brukt flammekaster på Hu Martin Andresen og gladelig punga ut 5 tusen... :-)

Kommentar

• rEPPA
                            *****istrator
                            • Nov 2003
                            • 3933

Nå har heldigvis ikke NFF anledning til å bøtlegge privatpersoner. Hadde NFF vært rettsystemet i Norge hadde det ikke vært greit å være Lillestrømsupporter.
                            www.kfl.no/debatt

Kommentar

• meg
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 290

Opprinnelig skrevet av Fuglemann
                              Enig i at de som kaster bør betale slike bøter selv... men da bør NFF legge boten på ett nivå som er betalbart for vanlige folk.. kanskje 5000, det svir nok for en supporter til at han ikke gjør det igjen.. 20 Lapper er litt drøyt. Samtidig er det dustete å bøtelegge klubben.. skal de unngå kasting må jo folk gå nakene inn på stadion...
                              Når det er sagt skulle jeg gjerne brukt flammekaster på Hu Martin Andresen og gladelig punga ut 5 tusen... :-)
                              Men om du måtte ut med 20.000 da?? hadde du brukt flammekasteren din da? Her virker det jo ikke som om 5.000 svir så veldig på deg? så hvorfor skulle det da svi på andre??? Nei la de som kasta ta boten
                              Gul og svart
                              Team Wenche Myhre

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                Det verste med det bildet er gestikuleringen til sønnen din. Fin barneoppdragelse der i gården ja
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Fuglemann
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2007
                                  • 183

Opprinnelig skrevet av meg
                                  Men om du måtte ut med 20.000 da?? hadde du brukt flammekasteren din da? Her virker det jo ikke som om 5.000 svir så veldig på deg? så hvorfor skulle det da svi på andre??? Nei la de som kasta ta boten
                                  Det var selvsagt humoristisk ment... det er faktisk sjelden jeg har med flammekaster på kamp... og ikke kaster jeg ting heller, untatt verbal dritt til motstanderlaget...
                                  tror nok 5000 hadde svidd for hvem som helst jeg, rikinga sitter nok andre steder på stadion uansett.

PS: Må alt være så jævlig seriøst på dette forumet da?? (venter på advarselen) ;-)

Kommentar

• andy
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Oct 2007
                                    • 1

hvor er indrejustisen i dette tilfellet?

Ut i fra det som står på forumet så er det folk som vet hvem som kastet gjenstandene ut på banen, og som traff solli i trynet. Hvorfor ikke angi disse personene, og få de ut av fansen. Er vi tjent me å ha suportere i kanarifansen som påfører klubben 20 000 kroner i bot? Dette er de ingen som har snakket høyt om enda.

Kommentar

• Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

20 000 totalt var det vel, så hvis det var flere som kasta så kan de dele på dette utlegget.
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Jeg synes det er greit at provokasjon ikke er en formildende omstendighet hva gjelder straffeutmålingen for LSK. Likevel burde NFF snart begynne å straffe slike provokasjoner.
                                        Kippe hadde vel fått 5 kampers karantene...
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                        Mr.Jordbakke

Kommentar

Working...