Sesongkort 08

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

Takk til UFC for 2 toast & 1 juice. Det hjalp å ha noe å lese på mens man brukte en snau time på å bli klissvåt og ikke få sesongkortet som var borte i rotet til LSK.

Anders Riiber burde forresten sitte i luka selv, i stedet for å gå rundt og "være viktig".
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• ketil
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2004
      • 246

Eller fokusere på at at arrangementet han er ansvarlig for er på stell, i stedet for å spamme tidligere sesongkortinnehavere med ukentlige brev, proppet med skrivefeil og managementprat. Ukas dust.

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Kopi av mail til Riiber, med diverse CC:

"Som sesongkortinnehaver har jeg frekventert Åråsen i mange år, men jeg har sjelden vært så skuffet over ett arrangement som i går.

Først må man vasse gjennom 30 cm vann mellom spillernes (?) biler for å nå frem til inngang 6. Der møter jeg en kø langt som ett vondt år, siden alle skal kroppsvisiteres og det kun er en enkelt billettsluse. Med tanke på gårsdagens vær var de 20 minuttene i kø i overkant lange.

Når vi en del kommer inn på stadion har ikke kioskene engang kaffe??? Kjøp større dunker til kaffen og begynn å koke tidligere.

Det virker for meg opplagt at man må legge til rette for at ens egne kunder kommer frem til butikken og at det er varer å kjøpe. Det er mulig administrasjonen i LSK ser det annerledes.

Det var 10 000 mennesker på stadion i går, jeg vil tro det tallet faller utover i sesongen om arrangementene fortsetter å være like lite gjennomført som i går."
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

Jeg fikk en følelse av at det var disse "kortleserne" som ikke klarte å holde tempo oppe. Alle ble stående å vente litt på grønt lys når de kom frem. Kroppsvisitering ble jeg spurt om 2 ganger på vei frem til lukene, så virket ikke som om problemet lå der.

Kommentar

• Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

Sendte en liten klagemail til Anders Riiber i LSK og fikk kjapt svar:

Opprinnelig skrevet av Anders Riiber
            Hei Jo-Øyvind

Som ved alle serieåpninger er det en del utfordringer mht at arrangementet skal være tilfredsstillende og velsmurt for publikum. Enklere blir ikke dette når mange nye elementer skal implementeres. Herunder kan følgende nevnes.

- Oppgradert billettsystem med flere nye punkter
            - Ny adgangskontroll
            - Nye innganger og nye felt
            - Integrasjon mellom de ovennevnte på en stadion som i utgangspunktet ikke er tilpasset de systemkrav vi ønsker
            - Nytt sikkerhetsselskap
            - Sesongkortsalg som løper helt opp til og faktisk etter seriestart. Dette medfører at en del som kjøper i perioden rett før kampdag ikke mottar sine kort. Denne mengden var etter forholdene meget stor.

Jeg vil på vegne av LSK beklager overfor publikum de mange uforutsette utfordringer vi fikk i løpet av timene før kampstart. Disse punkter er allerede tatt opp med de ulike leverandører av tjenester, med en klar forventning fra vår side om utbedring ASAP.

Med dette som bakteppe kan jeg garantere at tilstanden vil bli kraftig forbedret fremover og at vi om ikke lenge vil oppleve et mer effektivt og velsmurt maskineri på Åråsen enn tidligere.

Beklager igjen og legg gjerne ut dette på forumet til info for de som måtte ønske.

Med vennlig hilsen

Anders Riiber
            Håper "at tilstanden vil bli kraftig forbedret", men tror ingenting før jeg ser det.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Håper "at tilstanden vil bli kraftig forbedret", men tror ingenting før jeg ser det.
              At de i det minste vedkjenner seg problemene kan vel karaktriseres som en god start.
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

denne beklagelse bør ligge på lsk.no

fy og skam LSK!
                Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• GB
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 332

Virker som man her har forsøkt å implementere flere endringer på en gang uten overhode å ha testet om det vil fungere. For meg virker det som men burde forsøkt å teste mer på forhånd ev. ta i bruk systemet for enkelte deler av arenaen for å se hvordan det fungerte.

Nå er vel ikke NSB en bedrift man ønsker å sammenligne seg med når det gjelder drift og pålitelighet men innføringen av Flexus billettene der ser ut til å ha en lang og omfattende prøveperiode for deler av kundemassen.

Andre f.eks. flyplasser inviterer folk på en eller flere besøksdager for å teste deres systemer og komme med kommentarer. Gjelder alt fra insjekking til om det er mulig å finne veien til dassen fra der man er.

Kan vært nyttig å bruke folk med kunnskap/erfaring på flere fagområder enn kun på og rett ved banen.

Kommentar

• mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

Opprinnelig skrevet av GB
                    Kan vært nyttig å bruke folk med kunnskap/erfaring på flere fagområder enn kun på og rett ved banen.
                    En studie av hvordan ting gjøres i i klubber med 50.000+ sesongkort hadde vel ikke vært dumt når en skal velge nye systemer. En trenger ikke dra lange veien heller, både i Tyskland og England har de vel noe kunnskap og erfaring mht. behandling av menneskemengder.
                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Slik jeg tolker svaret fra LSK så har underleverandørene mye av skylden.
                      Men har ikke LSK et overordnet gjennomføringsansvar?

* Som å sørge for solid skilting som viser hvem som skal i hvilke køer?
                      * Som å ha flere billettluker åpne og flere sluser/større bemanning på kroppsvisiteringen. Tenker spesielt på inngangen inn mot Feltet hvor så mange skal gjennom.
                      * Som å sørge for info om hvordan de nye kortene skal holdes for å bli registrert raskest mulig i kortleseren?
                      * Som å sørge for en person med ropert utenfor hovedinngangen som gir generell informasjon om alt som er nytt.
                      Osv, osv..

Det virker ikke som LSK helt evner å ta innover seg at dette er "kunder" som gjerne har betalt tusenvis av kroner for en "vare". Når de kommer for å bruke "varen" får de en opplevelse som ikke står i stil til det de forventer seg.

Folk kjøper sesongkort blant annet for å oppnå fordeler som fast plass, enkel og smidig inngang, generelt god service og forventninger om en positiv opplevelse.
                      Får de det?

Etter min mening blir det for enkelt å skylde på underleverandører, slik jeg tolker at svaret til dels gjør.

Positivt derimot er det at klubben innrømmer at de har et problem. Kommer den sportslige ledelsen til å innrømme at laget også har et problem, mon tro...?

PS: Glimt hadde også trøbbel rundt billetter og inngangskøer i går, og gir nå ut gratisbilletter til neste hjemmekamp til de som ble berørt.

Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Slik jeg tolker svaret fra LSK så har underleverandørene mye av skylden.
                        Men har ikke LSK et overordnet gjennomføringsansvar?
                        Vi som har kjøpt sesongkort forholder oss til LSK. Hva underleverandører foretar seg er ikke vårt anliggende. Det er en typisk ansvarsfraskrivelse å skylde på underleverandører.

Jeg er kunde hos LSK, og jeg forventer at LSK leverer det produktet de lover. Når de ikke gjør det, er det LSK som har sviktet. Punktum.
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

det var fælt til mas om de sesongkorta da

Kommentar

• Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

Opprinnelig skrevet av KB-kris
                            det var fælt til mas om de sesongkorta da
                            Kjøtthue!!

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Lol. "Uforutsette utfordringer" er et sånt flott utvannet utrykk. Det henvises til konkrete punkter:

- Oppgradert billettsystem
                              - Ny adgangskontroll
                              - Nye innganger og nye felt
                              - Integrasjon mellom de ovennevnte
                              - Nytt sikkerhetsselskap
                              - Sesongkortsalg som løper helt opp til og faktisk etter seriestart.

Hva av dette er uforutsett?

Kommentar

• rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

Hvis underleverandører er problemet her, hvorfor kan ikke LSK snart være smarte nok til i finne noen andre enn billettluka? En gang må vel også LSK se at dette selskapet ikke duger billettsalg og tjenester rundt dette.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

2 kommentarer:

1. Bodø/Glimt gir gratis kampbilletter til alle som måtte vente..

2. Var på Åråsen i sta, de nye billettlukene var borte.. Er de bra lagret bort, eller er de borte borte... ?
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Skal ikke forsøke å kneble debatten, men det er verdt å nevne at Riiber ikke bare skal være ansvarlig for personmarkedet, men også er arrangementsansvarlig med alle de tingene det innebærer før kamper.

Riiber har to jobber i LSK i dag, så jeg synes ikke sinnet bare skal rettes mot ham, men fordeles mot LSK som en helhet. Arbeidsgiveren har hovedansvaret for at de ansatte har mulighet, kompetanse og gjennomføringskraft for å få gjort jobben sin 100%.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Stone
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2006
                                      • 225

Mulig det allerede har blitt gjort, men da bør jo denne karen være den første til å rekke opp hånda og si til sine sjefer at;
                                      "Hallo dette greier jeg ikke, jeg kan ikke utføre 2 eller flere jobber på en gang, jeg trenger faktisk hjelp til organiseringen og utførelsen av dette..."

Jeg antar at det er en viss form for kommunikasjon og samarbeid innad i LSK, eller kanskje ikke?

Kommentar

• Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

Ang. innslipp så var det også problemer i Bodø som nevnt, men også på Ullevål på søndag. Fellesnevneren her er at man bruker billettluka.

Jeg er veldig sikker på at alt blir bedre frem til neste kamp. Vaktene vet litt mer om hva som foregår, folk skjønner hvordan sesongkortet skal brukes mot inngangsluka, skiltingen kommer til å være bedre osv.

Alle klager på at det var kun 1 luke som var oppe for å få ut sesongkort. Husk at disse personene ikke får lønn av LSK og sitter der gratis. LSK som klubb er avhengig av at folk stiller opp, hvis ikke hadde ikke dette gått rundt.

Man kan ikke forvente at alt går knirkefritt, derfor gir jeg LSK en sjanse til

Kommentar

• glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1252

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Skal ikke forsøke å kneble debatten, men det er verdt å nevne at Riiber ikke bare skal være ansvarlig for personmarkedet, men også er arrangementsansvarlig med alle de tingene det innebærer før kamper.

Riiber har to jobber i LSK i dag, så jeg synes ikke sinnet bare skal rettes mot ham, men fordeles mot LSK som en helhet. Arbeidsgiveren har hovedansvaret for at de ansatte har mulighet, kompetanse og gjennomføringskraft for å få gjort jobben sin 100%.
                                          Det er vel strengt tatt ikke Anders Riiber som koker kaffe eller plasserer ut billettsystemene eller leverer ut sesongkortene.
                                          I min daglige jobb som prosjektleder har jeg mange prosjekter som jeg må tilrettelegge for underleverandører og montører etc.
                                          Dette går på planlegging og organisering.
                                          Mener det er grunnleggende mangel på kunnskap.
                                          Er jo ikke noe nytt og lose mange mennesker ut og inn av stadioner, enten det er en konsert, forballkamp eller messer.
                                          Hva med og høste erfaringer av andre.
                                          Systemet på Ullevål har jo hvert i bruk en god stund allerede.
                                          Har man for mange arbeidsoppgaver må man deligere bort noen til andre.
                                          Og prioritere de viktigste oppgavene selv.
                                          Men igjen, planlegging er vel stikkordet her.
                                          Last edited by glasgow; 31.03.2008, 21:31.

Kommentar

Working...