Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Takk til UFC for 2 toast & 1 juice. Det hjalp å ha noe å lese på mens man brukte en snau time på å bli klissvåt og ikke få sesongkortet som var borte i rotet til LSK.
Anders Riiber burde forresten sitte i luka selv, i stedet for å gå rundt og "være viktig".
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
Eller fokusere på at at arrangementet han er ansvarlig for er på stell, i stedet for å spamme tidligere sesongkortinnehavere med ukentlige brev, proppet med skrivefeil og managementprat. Ukas dust.
"Som sesongkortinnehaver har jeg frekventert Åråsen i mange år, men jeg har sjelden vært så skuffet over ett arrangement som i går.
Først må man vasse gjennom 30 cm vann mellom spillernes (?) biler for å nå frem til inngang 6. Der møter jeg en kø langt som ett vondt år, siden alle skal kroppsvisiteres og det kun er en enkelt billettsluse. Med tanke på gårsdagens vær var de 20 minuttene i kø i overkant lange.
Når vi en del kommer inn på stadion har ikke kioskene engang kaffe??? Kjøp større dunker til kaffen og begynn å koke tidligere.
Det virker for meg opplagt at man må legge til rette for at ens egne kunder kommer frem til butikken og at det er varer å kjøpe. Det er mulig administrasjonen i LSK ser det annerledes.
Det var 10 000 mennesker på stadion i går, jeg vil tro det tallet faller utover i sesongen om arrangementene fortsetter å være like lite gjennomført som i går."
Jeg fikk en følelse av at det var disse "kortleserne" som ikke klarte å holde tempo oppe. Alle ble stående å vente litt på grønt lys når de kom frem. Kroppsvisitering ble jeg spurt om 2 ganger på vei frem til lukene, så virket ikke som om problemet lå der.
Sendte en liten klagemail til Anders Riiber i LSK og fikk kjapt svar:
Opprinnelig skrevet av Anders Riiber
Hei Jo-Øyvind
Som ved alle serieåpninger er det en del utfordringer mht at arrangementet skal være tilfredsstillende og velsmurt for publikum. Enklere blir ikke dette når mange nye elementer skal implementeres. Herunder kan følgende nevnes.
- Oppgradert billettsystem med flere nye punkter
- Ny adgangskontroll
- Nye innganger og nye felt
- Integrasjon mellom de ovennevnte på en stadion som i utgangspunktet ikke er tilpasset de systemkrav vi ønsker
- Nytt sikkerhetsselskap
- Sesongkortsalg som løper helt opp til og faktisk etter seriestart. Dette medfører at en del som kjøper i perioden rett før kampdag ikke mottar sine kort. Denne mengden var etter forholdene meget stor.
Jeg vil på vegne av LSK beklager overfor publikum de mange uforutsette utfordringer vi fikk i løpet av timene før kampstart. Disse punkter er allerede tatt opp med de ulike leverandører av tjenester, med en klar forventning fra vår side om utbedring ASAP.
Med dette som bakteppe kan jeg garantere at tilstanden vil bli kraftig forbedret fremover og at vi om ikke lenge vil oppleve et mer effektivt og velsmurt maskineri på Åråsen enn tidligere.
Beklager igjen og legg gjerne ut dette på forumet til info for de som måtte ønske.
Med vennlig hilsen
Anders Riiber
Håper "at tilstanden vil bli kraftig forbedret", men tror ingenting før jeg ser det.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
Virker som man her har forsøkt å implementere flere endringer på en gang uten overhode å ha testet om det vil fungere. For meg virker det som men burde forsøkt å teste mer på forhånd ev. ta i bruk systemet for enkelte deler av arenaen for å se hvordan det fungerte.
Nå er vel ikke NSB en bedrift man ønsker å sammenligne seg med når det gjelder drift og pålitelighet men innføringen av Flexus billettene der ser ut til å ha en lang og omfattende prøveperiode for deler av kundemassen.
Andre f.eks. flyplasser inviterer folk på en eller flere besøksdager for å teste deres systemer og komme med kommentarer. Gjelder alt fra insjekking til om det er mulig å finne veien til dassen fra der man er.
Kan vært nyttig å bruke folk med kunnskap/erfaring på flere fagområder enn kun på og rett ved banen.
Kan vært nyttig å bruke folk med kunnskap/erfaring på flere fagområder enn kun på og rett ved banen.
En studie av hvordan ting gjøres i i klubber med 50.000+ sesongkort hadde vel ikke vært dumt når en skal velge nye systemer. En trenger ikke dra lange veien heller, både i Tyskland og England har de vel noe kunnskap og erfaring mht. behandling av menneskemengder.
Slik jeg tolker svaret fra LSK så har underleverandørene mye av skylden.
Men har ikke LSK et overordnet gjennomføringsansvar?
* Som å sørge for solid skilting som viser hvem som skal i hvilke køer?
* Som å ha flere billettluker åpne og flere sluser/større bemanning på kroppsvisiteringen. Tenker spesielt på inngangen inn mot Feltet hvor så mange skal gjennom.
* Som å sørge for info om hvordan de nye kortene skal holdes for å bli registrert raskest mulig i kortleseren?
* Som å sørge for en person med ropert utenfor hovedinngangen som gir generell informasjon om alt som er nytt.
Osv, osv..
Det virker ikke som LSK helt evner å ta innover seg at dette er "kunder" som gjerne har betalt tusenvis av kroner for en "vare". Når de kommer for å bruke "varen" får de en opplevelse som ikke står i stil til det de forventer seg.
Folk kjøper sesongkort blant annet for å oppnå fordeler som fast plass, enkel og smidig inngang, generelt god service og forventninger om en positiv opplevelse.
Får de det?
Etter min mening blir det for enkelt å skylde på underleverandører, slik jeg tolker at svaret til dels gjør.
Positivt derimot er det at klubben innrømmer at de har et problem. Kommer den sportslige ledelsen til å innrømme at laget også har et problem, mon tro...?
PS: Glimt hadde også trøbbel rundt billetter og inngangskøer i går, og gir nå ut gratisbilletter til neste hjemmekamp til de som ble berørt.
Slik jeg tolker svaret fra LSK så har underleverandørene mye av skylden.
Men har ikke LSK et overordnet gjennomføringsansvar?
Vi som har kjøpt sesongkort forholder oss til LSK. Hva underleverandører foretar seg er ikke vårt anliggende. Det er en typisk ansvarsfraskrivelse å skylde på underleverandører.
Jeg er kunde hos LSK, og jeg forventer at LSK leverer det produktet de lover. Når de ikke gjør det, er det LSK som har sviktet. Punktum.
Lol. "Uforutsette utfordringer" er et sånt flott utvannet utrykk. Det henvises til konkrete punkter:
- Oppgradert billettsystem
- Ny adgangskontroll
- Nye innganger og nye felt
- Integrasjon mellom de ovennevnte
- Nytt sikkerhetsselskap
- Sesongkortsalg som løper helt opp til og faktisk etter seriestart.
Hvis underleverandører er problemet her, hvorfor kan ikke LSK snart være smarte nok til i finne noen andre enn billettluka? En gang må vel også LSK se at dette selskapet ikke duger billettsalg og tjenester rundt dette.
Skal ikke forsøke å kneble debatten, men det er verdt å nevne at Riiber ikke bare skal være ansvarlig for personmarkedet, men også er arrangementsansvarlig med alle de tingene det innebærer før kamper.
Riiber har to jobber i LSK i dag, så jeg synes ikke sinnet bare skal rettes mot ham, men fordeles mot LSK som en helhet. Arbeidsgiveren har hovedansvaret for at de ansatte har mulighet, kompetanse og gjennomføringskraft for å få gjort jobben sin 100%.
Mulig det allerede har blitt gjort, men da bør jo denne karen være den første til å rekke opp hånda og si til sine sjefer at;
"Hallo dette greier jeg ikke, jeg kan ikke utføre 2 eller flere jobber på en gang, jeg trenger faktisk hjelp til organiseringen og utførelsen av dette..."
Jeg antar at det er en viss form for kommunikasjon og samarbeid innad i LSK, eller kanskje ikke?
Ang. innslipp så var det også problemer i Bodø som nevnt, men også på Ullevål på søndag. Fellesnevneren her er at man bruker billettluka.
Jeg er veldig sikker på at alt blir bedre frem til neste kamp. Vaktene vet litt mer om hva som foregår, folk skjønner hvordan sesongkortet skal brukes mot inngangsluka, skiltingen kommer til å være bedre osv.
Alle klager på at det var kun 1 luke som var oppe for å få ut sesongkort. Husk at disse personene ikke får lønn av LSK og sitter der gratis. LSK som klubb er avhengig av at folk stiller opp, hvis ikke hadde ikke dette gått rundt.
Man kan ikke forvente at alt går knirkefritt, derfor gir jeg LSK en sjanse til
Skal ikke forsøke å kneble debatten, men det er verdt å nevne at Riiber ikke bare skal være ansvarlig for personmarkedet, men også er arrangementsansvarlig med alle de tingene det innebærer før kamper.
Riiber har to jobber i LSK i dag, så jeg synes ikke sinnet bare skal rettes mot ham, men fordeles mot LSK som en helhet. Arbeidsgiveren har hovedansvaret for at de ansatte har mulighet, kompetanse og gjennomføringskraft for å få gjort jobben sin 100%.
Det er vel strengt tatt ikke Anders Riiber som koker kaffe eller plasserer ut billettsystemene eller leverer ut sesongkortene.
I min daglige jobb som prosjektleder har jeg mange prosjekter som jeg må tilrettelegge for underleverandører og montører etc.
Dette går på planlegging og organisering.
Mener det er grunnleggende mangel på kunnskap.
Er jo ikke noe nytt og lose mange mennesker ut og inn av stadioner, enten det er en konsert, forballkamp eller messer.
Hva med og høste erfaringer av andre.
Systemet på Ullevål har jo hvert i bruk en god stund allerede.
Har man for mange arbeidsoppgaver må man deligere bort noen til andre.
Og prioritere de viktigste oppgavene selv.
Men igjen, planlegging er vel stikkordet her.
Kommentar