[Kamptråd] Start-LSK, søndag 28. oktober kl. 18.00
Collapse
X
-
-
"Start er en av mange klubber som har et nytt stadionanlegg under bygging. Sør Arena får kapasitet på rundt 15.000, og blir landets mest intime stadion. Den nye stadionen ligger i Torsviga, en liten halvkilometer fra gamlearenaen. Bortelagets felt er bak målet på sjøsiden, felt I1."
Se oversikt her: http://sesongkort.ikstart.no/dm_docu...yest_ZAD5n.swfKommentar
-
Laget:
Otto
Råner'n-Rambukk-Kippe-MJ
BHR-Kiko-Brenne
Mykle-Gilbert-OO
Hvorfor?
MJ har spilt stopper med varierende hell den siste tiden, og ser for meg en tryggere løsning ved å velge Rambekk til å bli Kippes nye makker. Anders er kjent med rollen og vet hva den innebærer.
Valget på høyrebacken faller da på Espen av den enkle grunn at det passer laget perfekt, og fordi jeg mener Espen ikke kan skyves ut på benken. Hverken Danton eller Shane er utmerkede høyrebacker, Espen kommer til å bekle den rollen på en glimrende måte. Dessuten gir det rom for å prøve BHR som indreløper igjen etter den miserable innsatsen på vingen mot RBK sist.
BHR ned på midtbanen gir igjen rom for Mykle på høyrevingen, satser på at målet forrige kamp kan ha bidratt til at det igjen kan løsne litt for gutten. I mangel av gode alternativer blir duoen OO-Gilbert hans makkere i angrepet.
Ut i fra forutsetningene, synes jeg laget ser spennende ut!Kommentar
-
Otto
Danton-Rambekk-Kippe-Shane/MJ
Søgård-Kiko-Brenne
Riise-Occean-Myklebust
som også etter min vurdering er et greit lag. Og dermed skulle jeg ha bevist at jeg ikke alltid MÅ ha med på laget
gilbert
(han kan komme inn på slutten for å skåre)Kommentar
-
Nå er den jo dessverre ikke så viktig som vi skulle ønsket på denne tiden av året, og derfor bør MJ kjøres inn i midten!
Dette begrunnes med følgende... Som fast innventar neste år er de vel greit å matche han så mye som mulig på de forskjellige plassene han sannsynligvis må bekle endel ganger neste år.|01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|Kommentar
-
Denne kampen er viktig - og det er om å gjøre å ha et best mulig lag på banen!Vidar Evje
Kommentar
-
I tillegg tror jeg vi møter et Start lag som kommer til å ofre alt, så da kan det være fint å se hvordan Kippe/MJ jobber sammen.|01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|Kommentar
-
Å nå (iflg. nyhetstråden) så er Kippe skadet og usikker til kamp. Dvs. Søgård, Rambekk, Johsen og Shane som forsvars- firer..LasseB
- gul ved Randsfjorden!Kommentar
-
Den artikkelen fra nyhetstråden inneholder èn god og èn dårlig nyhet.
Den gode nyheten er at Søgård-Rambekk-Johnsen-Shane er forsvaret hvis Kippe ikke spiller, noe som helidigvis utelukker Danton i alle tilfeller!
Den åpenbart dårlige nyheten er at Kippe kan være skadet, noe som ikke bare er en dårlig nyhet men en regelrett katastrofe! Jeg kommer ikke til å sove et sekund før denne kampen hvis så er tilfelle. Rambekk og Johnsen som stoppere? Angst angst angst...Kommentar
-
Start-føljetongen fortsetter ned mot kvalikkplassen. Intet mindre blir det vanskelig å møte et lag som fortsatt har nedrykksspøkelse liggende bister rundt ryggsøylen og spiller for å overleve. Start har et aggressivt og høyt press som vi skal passe oss for. Både baklengsmålene og scoringene har kommet flittig det første kvarteret - åtte baklengs og seks scoringer - så her gjelder det å være på alerten fra første spark. "Duracellkaninene" på midtbanen er flinke til å rive opp motstandernes spill og ødelegge pasningsalternativene, så vi er avhengig av å ikke la oss stresse av presset til Start. De er også destruktive i måten å skape uro på midten så pasningskvalitet er bud nummer én (på samme måte som i sommeroppgjøret der vi sleit med "tempofotball")
Håper også løsgresset og "Grandiosa-dekket" i Sabeltannland er borte og i stand til LSKs ferd mot sølvet! (Pussig det der at det er en klubb som skal ha de beste forholdene for å få en ypperlig gressmatte, omtrent alltid har slitt med gode baneforhold.)Kommentar
-
Start ligger på bånn fordi de fortjener å være der. Selv om en hulsker i form er en trussel mot et forsvar uten Kippe er det ingen tvil om at vi skal harve over den kjerringgjengen og sende dem ned med fevennen, gryteretten og mathisen i spissen. Spiller for spiller er vi langt bedre.
forøvrig: Har aldri opplevd mer ondsinnet kjerringmentalitet og uapetittelige holdninger fra noen klubb, supportere eller lokalpresse noensinne (og jeg hater søpla inderlig). Et supporterforum som er så fullt av motbydelig sladder at det må stenges på nattestid? Rasismebeskyldninger, voldsbeskyldninger, albuebeskyldninger etc etc. Start var en klubb å like i 2005, nå er den like appetittelig som en kabel i svømmebassenget. Vekk, ned, bort, fysj....Kommentar
-
Kommentar
-
Fra artikkelen ovenfor:
"Om Kippe ikke blir klar, spiller Espen Søgård høyreback, Shane Stefanutto venstre og Anders Rambekk og Marius Johnsen danner stopperduo. Friskmeldes Kippe, flyttes Søgård opp, Shane Stefanutto går over på høyreback og Marius spiller på sin faste venstreback.
Og Stefanutto er klar til å bytte side, han har øvd på å spille på høyresida hele uka."
Dette liker jeg! Jeg ber til gudene om at Kippe blir klar. Noen som har noe nyss om han feks. har trent i dag?Kommentar
-
Dette er i utgangspunktet en vanskelig bortekamp, og nå som vi har såppass mange spillere ute blir det ikkeno bedre.
Blir en vanskelig kamp borte, men gir gutta alt og står på så blir det 3 poeng, og det blir 3 VIKTIGE poeng!
Kommentar
-
Jeg frykter denne etter at begge midtstopperne muligens er borte. Mot Årst og Hulsker blir det veldig tøft. Statisitkken viser at av de 18 siste lagene som har slått RBK, tapes den neste i 13 av tilfellene. Kun to klarer å følge opp med seier. Nå håper jeg ikke at gutta synes det var SÅ gjevt å slå et dårlig RBK på søndag, selvom en seier mot de ALLTID smaker.
Satser på at vi er effektive og vinner 3-1.Kommentar
-
Start halter inn i krigen
For de som ikke har lest Dagbladet i dag gjengir jeg hovedpoengene av en artikkel under overskriften over:
Starts treninger har i følge Benny L vært prega av at "halve laget" har vært skada siden kampen mot Odd.
Årst: Ryggproblemer og vondt i begge lyskene
Hæstad: Lysken
Hulsker: Lårhøne
Strømstad: Overtråkk
Høie: Kneskade
Benny håper likevel alle kan spille mot LSK, som han vurderer som "akkurat nå er de kanskje det beste laget i Norge".
Med fratrekk for overdrivelser for psykologisk krigføring og oppildning av egne spillere kan det likevel være et (lite) poeng at Start kan ha hatt dårligere forberedelser enn ønskelig og kan få noe svekka innsats fra de aktuelle spillerne, som til dels er nøkkelspillere. Jeg frykter likevel, som før sagt, denne kampen mest av de tre-fire siste i år. Ikke minst nå med omrokkering i forsvarsrekka pga karantener/skader. Foruten at jeg i likhet med RBs politiske redaktør i sin eminente, herlig usaklige og strålende ensidige kommentar nylig ikke har den helt store trua på at Brann gjør jobben sin med ærefull innsats. Ikke denne gangen heller.
RBs "humorvedlegg" har for øvrig i dag den treffende observasjon at å se bergensernes overstadige feiring av seriegullet kan gi et lite innblikk i hvordan det må ha vært å være svensk under Lillehammer-OL...
Litt optimistisk er jeg (som alltid) likevel etter tre herlige kamper (knuste bæringene i semi'en, denga enga på ullevål, største seier over RBK siden 80-tallet), med Kiko og Myklebust på oppadstigende formkurve, med Espen og Simen i nær maksform og med en Bjørn Helge som nå bør ha fylt opp tanken.
gilbertKommentar
Kommentar