Bør vi selge Sundgot?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

Opprinnelig skrevet av champone
    Hva skal vi bruke sundgot til, hvis vi skal ha andre spillere inn??? Hvis vi beholder sundgot, hvem skal da ut?? Eller skal vi spare paa spillere???
    Spare på???

Klart vi skal beholde en spiss vi ikke får utrolig mye penger for som i tillegg skorer et to siffret antall mål hver eneste sesongen - tilogmed når han ikke er fast på laget.

Kommentar

• fugla4ever
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2005
      • 212

Selv om han er kanskje den treigeste spissen i hele Tippeligaen, så elsker jeg denne mannen. Hvert jævla år så scorer han minst 10 mål.

Dra aldri fra oss ARILD!!!

Kommentar

• Errevs
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jun 2005
        • 200

Behold gjerne Sundgot, men da skal han ikke være et førstevalg, men heller en spiller som kan komme inn på slutten om vi trenger spillere i boksen. At Arild får startplass setter Occean ut på kanten, en plass han virker litt utilpass i.

sundgot på benken, inn med ny spiss.

Kommentar

• Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

Opprinnelig skrevet av Errevs
          Behold gjerne Sundgot, men da skal han ikke være et førstevalg, men heller en spiller som kan komme inn på slutten om vi trenger spillere i boksen. At Arild får startplass setter Occean ut på kanten, en plass han virker litt utilpass i.

sundgot på benken, inn med ny spiss.
          Du skjønner vel selv at det ikke går ann for en trener å tenke slik? Regner med at Tom til enhver tid tar ut det laget han mener har størst mulighet for å ta 3 poeng...

Kommentar

• Flisby`n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 312

Det er forståelig at nostalgi og klubbfølelse blir trukket frem når man legger litt av sjela ut på salg. -Men når det gjelder Arild Sundgot mener jeg det hele mister litt rotfeste, han høres jo nesten ut som Lillestrøms Messi. Riktignok er han Lillestrøms mestscorene i toppseriespill gjennom tidene, men jeg mener dette skyldes flere tilfeldigheter, mer enn at han er en uerstattelig spiss for en klubb som jakter gull.

Tall er greit å forholde seg til (sesong, ant kamper, ant mål):

2006 25 7
            2005 26 11
            2004 21 14
            2003 19 8
            2002 22 5
            2001 16 9
            2000 22 11
            1999 21 7
            1998 25 3
            1997 12 0

Sum 217 79
            Kilde: Kanaripedia, kun tall fra seriespill.

Sundgot har altså i løpet av 10 sesonger for fugla kun brutt 10-målsgrensa tre ganger. Jeg mener derfor det er en myte at han er 10-måls garantist som han populært blir kalt.

Tommy putta på sine 336 kamper 193 mål. Arild har fremdeles flere i toppseriespill, men er allikevel et hav bak legenden totalt sett. (Tommy 64 på 7 sesonger i toppserien)

Etter totalt 10 sesonger (ikke regnet inn 2007) så har Gilbert ett snitt på 7,9 mål per sesong.

Arild har aldri vært i nærheten av å være toppscorer i tippeligaen. Nærmest er han i 04 og 05 hvor han er 5 mål bak henholdsvis F. Johnsen og O.M. Årst.

Konklusjon: Gilbert er rent spillemessig en helt middelmådig norsk spiss. Han kan tidvis glimte til og avgjøre kamper, men kan på ingen måte være den spissen som sørger for en jubelsesong. Med tanke på at han har spillt for et lag i snart elleve år som stabilt har holdt seg i toppen av norsk fotball, samt at han har spillt langt de fleste kampene- så skal det bare mangle som spiss å ha 7,9 i snitt per sesong ut i fra antall muligheter man gjennomsnittelig kommer til.

Kommer det et anstendig bud (over 2 mill) selg gutten. Hyll han som en ekte klubbspiller, gi han medlemskap i hue og ræva, heng bilde opp på Martins, syng for han hver gang han kommer på visitt- men ikke la deg farge til å tro vi har gullspissen i stallen.
            En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2509

For å bruke ditt eget argument: Han har spillt for et lag i snart elleve år som stabilt har holdt seg i toppen av norsk fotball - under tre forskjellige trenere. Ingen av dem har forlangt at Sundgot skal selges. Alle har gitt ham mange kamper.
              Tallene dine viser at etter at han hadde etablert seg, er 16 kamper det minste han har spilt i en sesong, og det var i sesongen hvor Zane og Powell lagde omtrent to hundre mål hver.

Sundgot har egenskaper som trenerne mener det er bruk for.
              Det holder for meg.

Kommentar

• BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1440

Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                Kommer det et anstendig bud (over 2 mill) selg gutten.
                2 mill? Dette mener du ikke! De som sier vi skal selge for 4-5 kan jeg faktisk forstå, selv om jeg er uenig. Hadde du sittet i Fjørtofts posisjon med de business-egenskapene, hadde vi vært på VIF-nivå i kjøp/ salg av spillere!

Må passe meg nå for at jeg dette ikke blir for personlig merker jeg, MEN DETTE ER GALSKAP!

Kommentar

• Sem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2005
                  • 1626

Alt kan ikke måles i tall. Vi må huske på at han har spilt flere kamper som midtbanespiller (i starten spilte han stort sett midtbane, og var svært, svært ung), og at han gjør mye bra (som få andre goalgettere gjør) i oppspillsfasen.

Og, som ulfpulf sier, trenerne han har spilt under har verdsatt kvalitetene hans. Det betyr mye.

Kommentar

• Flisby`n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 312

At han stabilt har spillt under flere trenere skyldes vel også delvis mangel på bedre alternativer... -Men at han har gjort en god jobb er jeg slett ikke uenig i, det er ikke mitt poeng. Jeg mener bare han er langt unna hva vi trenger for å ta det neste nødvendige steget opp til gullplass. I tillegg ville jeg at debatten skulle dreie som om hva han faktisk har bidratt med i sine år på åråsen, ikke se fire forumsider om "mestscorende", "legendestatus" og "målgarantist"- for dette mener jeg er direkte feil.

Når det gjelder hva som er et anstendig bud og ikke, så kan det godt hende 2 mill virker provoserende lavt. Poenget var å uttrykke at det ikke alene skal være et kjempebud som er argumentet for å selge han.
                    En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 499

Mitt spørsmål er til dere som vil selge sundgot, hva har sundgot gjort galt? Hva har han gjort feil som gjør att dere synes det er greit å selge han?

Og vi ser jo hvor mange av våre spiss-kjøp i de siste 5-6 årene som har slått til, og det er mange, NOT.

Til info så er sundgot den spilleren som har vært lengst i LSK av dem som er i stallen i dag, og da synes jeg att det blir utrolig dumt å selge den rutinen som sundgot har opparbeidet seg. I tillegg så liker jeg ikke tanken på att sundgot kan ende med å putte ballen i mål mot oss, noe som jeg er helt sikker på att han kommer til å gjøre hvis muligheten byr seg.

Kommentar

• RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg vet ikke fordi spørsmålet ikke inneholder nok informasjon.
                        Skal vi selge Sundgot for tre-fire millioner? Nei.
                        Skal vi selge Sundgot for 15 millioner? Ja.
                        Dette er et veldig godt poeng og viser hvorfor det ikke er mulig å svare på spørsmålet som er stilt.

Spørsmålet burde vært:
                        Hva er det minste antall millioner du vil selge Sundgot for?

Så kunne vi presentert et gjennomsnitt av alle mottatte svar.
                        RoyVaadal.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3492

Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                          Tommy putta på sine 336 kamper 193 mål. Arild har fremdeles flere i toppseriespill, men er allikevel et hav bak legenden totalt sett. (Tommy 64 på 7 sesonger i toppserien)

Etter totalt 10 sesonger (ikke regnet inn 2007) så har Gilbert ett snitt på 7,9 mål per sesong.
                          Det kan være greit å huske at Tommy var 25 år i 1975 når LSK rykket opp i toppserien, mens Arild var 19 når han debuterte. Tommy var dermed en mye mer erfaren spiller når han fikk bryne seg mot de beste. Sammenligner man Tommy og Arild fra 25+ har Tommy sine 64 riktignok med noen færre kamper, men Arild har faktisk 50 inkludert 2007. Tommy har et snitt på 9,16 og Arild har 10,0 i snitt.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Det kan være greit å huske at Tommy var 25 år i 1975 når LSK rykket opp i toppserien, mens Arild var 19 når han debuterte. Tommy var dermed en mye mer erfaren spiller når han fikk bryne seg mot de beste. Sammenligner man Tommy og Arild fra 25+ har Tommy sine 64 riktignok med noen færre kamper, men Arild har faktisk 50 inkludert 2007. Tommy har et snitt på 9,16 og Arild har 10,0 i snitt.
                            Uten at jeg skal påstå at jeg har full oversikt over 75 og utover vil jeg tro at det var færre kamper i en sesong på den tiden, samt at Tommy vel var mye skadet de siste årene.

Kommentar

• chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

En ting er om man skal selge Sungot eller ikke, men man kan ikke sammenligne Arild med Tommy. Da gjør vi begge urett.

Tommy er en "once in a lifetime"-spiller, som var blant europas aller beste spillere. Arild er riktignok god, men ikke i den klassen Tommy var i.

Skal man ha et godt sammenligningsgrunnlag må derfor Arild sammenlignes spillere som har spilt i norske tippeliga samtidig med ham.
                              Bølerkanaris

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7134

Tipper markedsverdien på Arild er rundt 6 millioner. Tilbud i den størrelsesordenen bør kunne vurderes.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Da la jeg inn ny avstemning på minimun salgssum for Arild. http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...566#post215566
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Bør vi i det hele tatt diskutere dette? Det er jo ingen logisk grunn til å selge hvis vi mot formodning ikke får en fantompris? Det er åpenbart at enkelte irriterer seg over Sundgot og at andre (inkl undertegnede) ser på ham som en gul/svart bunnlojal Drogba? Gjør vi dette om til et monetært spørsmål vil vi bare få en rekke svar som faller i den filosofiske kategorien "Hvor mye er nok?" Å stille spørsmål om penger i den forbindelse vil bare synliggjøre at vi har forskjellig syn på pengers verdi. Personlig velger jeg å se forbi enhver hypotetisk sum og heller stille meg spørsmålet om hva lillestrøm skal med disse pengene? Hva skal vi med 20 millioner til om vi ikke kan få tak i den rette spilleren? Vi har jo allerede 25 millioner til nye innkjøp - mer kan sikkert skaffes uten at vi må selge.

Personlig mener jeg at spørsmålet som bør stilles er "Jeg vil ha Sundgot i klubben" / "Jeg vil ikke ha Sundgot i klubben". (UTEN "Vet ikke") Dette vil ihvertfall føre til at anti-Sundgotianerene vil føle seg hørt, og dermed ikke hele tiden starter nye tråder for å utrykke sin mistillit over denne mannen jeg kunne gitt bort hele min formue til om det var han og ikke Solskjær som kom på døra sist søndag.

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Hele denne problemstillingen irriterer meg kraftig. Ikke minst at den kommer opp igjen og igjen. Virker som noen bevisst forsøker å dra i gang en kampanje for å bli kvitt Arild, koste hva det koste vil. Og gjør de dette mange nok ganger, så kan det jo hende det til slutt fester seg et inntrykk av at "LSK ikke vil ha Sundgot".

For meg er saken veldig grei: Arild er en Fugl - nå og for alltid. Det eneste som kan forandre det er om han selv vil reise, men det har jeg ingen tro på.

Mvh
                                      Gammer`n - irritert!
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1440

Jeg synes vi burde selge alle som ikke er like gode som Tom Lund. Til 2 millioner.

Kommentar

• Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Hele denne problemstillingen irriterer meg kraftig. Ikke minst at den kommer opp igjen og igjen. Virker som noen bevisst forsøker å dra i gang en kampanje for å bli kvitt Arild, koste hva det koste vil. Og gjør de dette mange nok ganger, så kan det jo hende det til slutt fester seg et inntrykk av at "LSK ikke vil ha Sundgot".
                                          Nå kom den vel opp som et resultat av at Molde viste interesse, ikke at noen i KFL startet et kampanje for å få han ut.

Kommentar

Working...