Bør vi selge Sundgot?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Går_på_vannet
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Dec 2006
    • 26

Gilbert er mye av sjela til LSK. Han er lojal og han scorer mål.

Hvorfor i alle dager skal vi gi fra oss en slik spiller?
    Fugla til vi dør!!!

Kommentar

• 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

Finnes det et sikrere høsttegn enn denne diskusjonen? Den kommer igjen til neste år også.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Hvorfor er det alltid ca. 15 % som ikke vet i absolutt alle spørreundersøkelser? Hvem er dere "vet ikke" -folk? Hvorfor vet dere ikke? Hvorfor trenger vi andre å vite det? Det skulle jeg likt å vite.

Kommentar

• mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

Opprinnelig skrevet av reka
          Hvorfor er det alltid ca. 15 % som ikke vet i absolutt alle spørreundersøkelser?
          Det er folk med spaltet personlighet og bestemmelsesvegring. En homogen gruppe som gjør livet surt for analytikere. Gruppen utgjør ca 1/10 av befolkningen bortsett fra når det er stats / kommunevalg da øker det til ca 40% som ikke vet. Hvorfor det er slik er det ingen som vet.

Et annet spøsmål er hvorfor valget "Vet ikke" er med i en spørreundersøkelse man ikke trenger å delta i. Man kunne laget en undersøkelse hvor man spurte om hvorfor folk valgte "Vet ikke" som svar og la "Vet ikke" være et av alternativene på denne. Dermed kunne man statistisk finne ut hvor mange % som "ikke vet" hvorfor de svarte "vet ikke".

Om jeg mener at Gilbert skal selges: NEI!
          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Ted Nugent
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 851

Spørsmålet er: Skal vi selge Sundgot? Jeg vet ikke om vi skal selge han eller ikke, og svarer dermed "vet ikke".

Kommentar

• StovnerKanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • May 2005
              • 102

Diskusjonen rundt Tore Andreas angående hans ferdigheter syns jeg blir litt merkelig. Om Occean blir langtidsskada trenger vi en erstatter, den saken er grei. Kan noen huske sist gang Fugla valgte å satse på en ung spiller? Myklebust var intet mer enn en erstatter for Mifsud så lenge sistnevnte var i klubben. Utenom han er Riise den yngste i elleveren og han er ikke så ung lenger. Hadde vært moro å se Gundersen, Lasse BF, Trym Bogen, Nicko Sparby osv få mer enn et minutt hver til neste år. Det er nå min mening.

On-topic: Jeg liker Gilberto og veit å sette pris på lojalitet. Dessuten putter'n jevnt og trutt. Satser på at Fjøra tar riktig avgjørelse i samråd med Tom og sportslig utvalg.
              Lever etter laga regler hipp som happ

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av reka
                Hvorfor er det alltid ca. 15 % som ikke vet i absolutt alle spørreundersøkelser? Hvem er dere "vet ikke" -folk? Hvorfor vet dere ikke? Hvorfor trenger vi andre å vite det? Det skulle jeg likt å vite.
                Jeg vet ikke fordi spørsmålet ikke inneholder nok informasjon.
                Skal vi selge Sundgot for tre-fire millioner? Nei.
                Skal vi selge Sundgot for 15 millioner? Ja.

Kommentar

• Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

Han signerte ny kontrakt i fjor, noen som vet hvor tung lønnspost han er?

Kommentar

• UFM1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 2008

vi selger ikke mestskårende for lillestrøm gjennom tidene
                    Lillestrøm

Kommentar

• mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Jeg vet ikke fordi spørsmålet ikke inneholder nok informasjon.
                      Skal vi selge Sundgot for tre-fire millioner? Nei.
                      Skal vi selge Sundgot for 15 millioner? Ja.
                      Øh, det er vel ikke en eneste spiller som ikke hadde gått dersom klubben fikk 15 mill. Du kunne like godt ha svar "Nei"...
                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Hvis du med spiss mener midtspiss er jeg uenig. Occean og Gundersen er god dekning der spør du meg. Mener du vinger er jeg enig. Men det ser jeg det som en selvfølge at vi kommer til å handle gjennom vinteren.
                        Så du mener at Gundersen som midtspiss er bra nok for seriegull om Occean blir skadet?!
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Øyvind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 292

Han signerte ny kontrakt i fjor, noen som vet hvor tung lønnspost han er?
                          I følge RB la den over en mill i 2006. Tror nok ikke den har økt innenfor den nye kontrakten. Altså en ganske så stor pose med andre ord..

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

Opprinnelig skrevet av mooph
                            Øh, det er vel ikke en eneste spiller som ikke hadde gått dersom klubben fikk 15 mill. Du kunne like godt ha svar "Nei"...
                            Jeg hadde tenkt å skrive 10 millioner, men ble litt i tvil om jeg ville latt ham gå for den summen. I tillegg avhenger svaret av hvilken klubb han skal selges til og om vi har en fullgod erstatter på plass.

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Så du mener at Gundersen som midtspiss er bra nok for seriegull om Occean blir skadet?!
                              Jeg mener at han ikke blir bedre om vi ikke bruker han, og at LSK er utrolig dårlige på å bruke talentene sine. Om Gundersen som midtspiss idag er godt nok for seriegull vet jeg ikke, men kanskje han blir det om vi faktisk bruker han litt? Dessuten mener jeg at LSK med Sundgot som midtspiss ikke er bra nok for seriegull, og dermed ser jeg mer fordeler enn ulemper med å slippe til et talent som Gundersen enn å la han råtne i tredje divisjon. Hvem vet, kanskje vi kan dyrke frem en egen spiller fremfor å måtte kjøpe i dyre dommer hver vinter...
                              Last edited by Henrik; 25.10.2007, 11:37.

Kommentar

• LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

Jeg mener at han ikke blir bedre om vi ikke bruker han, og at LSK er utrolig dårlige på å bruke talentene sine. Om Gundersen som midtspiss idag er godt nok for seriegull vet jeg ikke, men kanskje han blir det om vi faktisk bruker han litt? Dessuten men jeg mener at LSK med Sundgot som midtspiss ikke er bra nok for seriegull, og dermed ser jeg mer fordeler enn ulemper med å slippe til et talent som Gundersen enn å la han råtne i tredje divisjon. Hvem vet, kanskje vi kan dyrke frem en egen spiller fremfor å måtte kjøpe i dyre dommer hver vinter...
                                Å la talentene slippe til høres bra ut det, men se på Lyn...

Absolutte topplag rundt i Europa stiller med de spillerne som til enhver tid er gode nok, det burde LSK fortsette med å gjøre.

Gundersen og alle andre talenter har godt av matching på et høyest mulig nivå, men det vil gå utover prestasjonene til 1. laget noe vi ikke har råd til, heller ikke tid slik du antyder.

Husk at alle de etablerte spillerne i dag også har vært talenter, men selv om de ikke ble prioritert plass på a-laget i sin tid, har de klart å komme seg inn etterhvert når de ble gode nok. Er talentet stort nok kommer sjansene.

Talenter som Gundersen bør matches når vi leder komfortabelt, ikke som en gambling fordi de trenger matching.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

Å la talentene slippe til høres bra ut det, men se på Lyn...

Absolutte topplag rundt i Europa stiller med de spillerne som til enhver tid er gode nok, det burde LSK fortsette med å gjøre.

Gundersen og alle andre talenter har godt av matching på et høyest mulig nivå, men det vil gå utover prestasjonene til 1. laget noe vi ikke har råd til, heller ikke tid slik du antyder.

Husk at alle de etablerte spillerne i dag også har vært talenter, men selv om de ikke ble prioritert plass på a-laget i sin tid, har de klart å komme seg inn etterhvert når de ble gode nok. Er talentet stort nok kommer sjansene.

Talenter som Gundersen bør matches når vi leder komfortabelt, ikke som en gambling fordi de trenger matching.
                                  Nå argumenterer jeg ikke for at han skal kastes til løvene som førstevalg, men som et alternativ bak Occean. En mann som vel ikke har mistet en kamp til karantene i år, og ei heller har en spesiell skadehistorie.

Hvis vi kjøper inn vinger som vel alle regner med denne vinteren så blir det bare en mistspiss på banen til samme tid. For Sundgot som er den som sannsynligvis blir plassert på benken er ikke det holdbart i lengde. Jeg ser heller ikke at Gundersen vil få spesielt mye spilletid når Nordlie også må prøve å holde Sundgot happy/varm med innhopp.

Dessuten bygger din argumentasjon på at Sundgot er en bra spiller. Der er jeg grunnleggende uenig. Han er sterk og god på hodet, men har tapt seg mye på mange områder og er over toppen sp, spiller. Kan vi få inn 5 mill pluss, samt at vi kvitter oss med en tung lønnspost syns jeg vi bør gjøre det. Kanskje bytte han med Austnes hvis han vil til Aalesund.

Hvis du derimot mener at han er en god spiller skjønner jeg jo at du vil beholde han, men for en som meg som mener han ikke er det lengre er det mange positive sider med å selge han.

Kommentar

• MedlemNR35
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 905

Alt er vel til salgs for rett pris.

For at vi skal selge må vi såpass mye penger at vi ganske greit kan finne en like god erstatter til samme eller mindre beløp målt i kroner.

Jeg tror ikke det lar seg gjøre med Sundgot og derfor svarte jeg "nei" i denne voten. Jeg tror rett og slett Sundgot er viktigere for LSK enn de 3-4-5 millioner kronene vi eventuellt kan få for han.

Kommentar

• JMKANARI
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Oct 2007
                                      • 170

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                      Alt er vel til salgs for rett pris.

For at vi skal selge må vi såpass mye penger at vi ganske greit kan finne en like god erstatter til samme eller mindre beløp målt i kroner.

Jeg tror ikke det lar seg gjøre med Sundgot og derfor svarte jeg "nei" i denne voten. Jeg tror rett og slett Sundgot er viktigere for LSK enn de 3-4-5 millioner kronene vi eventuellt kan få for han.

Enig. Også Gilbert er til salgs, men da må vi ha på plass en ordentlig klassespiller først. Forutsatt at vi får på plass en skikkelig venstrekant neste sesong, blir Occean førstevalget på topp. Gilbert blir reserve, men er en bedre mann å putte innpå enn Gundersen.

Etter mitt syn minner Gundersen meg mer om en høyre kantspiller, forresten...
                                      Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

Kommentar

• rulfi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 982

Hmm, kanskje Ferguson har noe å lære her Nå er vel ikke han kjent å slippe til unge og lovende spillere bare når en leder komfortabelt, kanskje det heller er vi som har noe å lære av det han gjør med sine talenter?

Ronaldo var ikke mye å skryte av første sesongen, bare mistet ballen og surret den bort, men jaggu blei han ikke bra, og Ferguson fortsatte bruke han mye. Noe en også ser med Nani og Anderson nå. Ja, disse er gode, men de er unge og gjør feil, men fr tillit og vokser på det. Kanskje en måte p gjøre det på med Gundersen også?

Når vi ledet komfortabelt mot RBK, så jeg vel heller ikke Gundersen på banen, er det ikke da en bør bruke han?

Kommentar

• champone
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Nov 2004
                                          • 12

Hva skal vi bruke sundgot til, hvis vi skal ha andre spillere inn??? Hvis vi beholder sundgot, hvem skal da ut?? Eller skal vi spare paa spillere???

Kommentar

Working...