Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
vi trenger en spiss som sundgot i lillestrøm, han har avgjort mange kamper i hodedueller og han er god til å plassere seg der det skjer så jeg mener vi ikke bør selge
Arild har også ofte som arbeidsoppgave og holde på ballen til resten av laget kommer etter, med flere folk og alternativer, og dermed flere som har mulighet til å score mål eller i posisjon til å score, uansett om du er spiss, midtbane el. forsvarspiller. Alternativene blir ofte flere, og vanskligere for motstanderene, kant, vegg, stikker i midten osv. Et annet pluss som vi kan like eller ikke like, er at Fjørtoft sier klubben vil belønne trofaste og hardtarbeidene spillere. Har dere noen gang hørt Arild snakke negativt om LSK? (ja, han er selvfølelig missfornøyd når han ikke spiller, men det er alle med ambisjoner), han er sunnmøring og forhandler sine egne kontrakter, uten assistanse av griske agenter.
Arild er da som nevnt ikke bare brukt som midtspiss som ligger på offside linja og venter på ballen, men også et oppspills punkt og ball fordeler, samt et viktig mann i forsvar ved dødballer.
I tillegg synes jeg Arild viser en mye bedre spilleforståelse enn Occean i mange situasjoner. Han ser andre på løp, og har ikke de samme skylappene.
Et godt eksempel er i semien mot Stabæk. Occean vinner ballen midt på egen halvdel. Myklebust ligger og verker på midtstreken og har en hel bane å løpe fra forsvaret på. Men det ser ikke occean.
Skal vi ha noen ambisjoner neste år er det tull å selge Sundgot
"- Vi jobbet knallhardt. Vi kunne vunnet, men vi kunne også tapt. Arild Sundgot er utrolig vanskelig å spille mot, sier Start-trener Benny Lennartsson."
Ikke rart Benny aldri har hatt noen særlig suksess som fotballtrener, eller at Start sliter, med en trener som har så lite greie på hvilke spillere som er gode og hvem som for lengst er over toppen og uten noen som helst spisskompetanse. Dette er etter kampen og derfor ikke psykologisk krigføring. Og det er etter en kamp der Sundgot stort sett fikk 4'ere av våre som vanlig kompetente og innsiktsfulle sportsjournalister, som alltid gjør en grundig vurdering av hvordan spillerne totalt sett bidrar til lagspillet og aldri lar seg påvirke av korte glimt av teknisk briljans eller av hvem som, ofte litt tilfeldig, skårer i hver enkelt kamp.
Bennys vrangforestilling er merkelig nok delt av flere andre fotballtrenere (se også nyhetstråden), som ønsker seg, men ikke får, Arild. Det er ikke rart de fleste av dem får sparken, så lite som de skjønner.
"- Vi jobbet knallhardt. Vi kunne vunnet, men vi kunne også tapt. Arild Sundgot er utrolig vanskelig å spille mot, sier Start-trener Benny Lennartsson."
gilbert
Henning Berg ble i sin tid som toppspiller i England spurt om hvem han mente var den vanskeligste spilleren å møte. Svaret var Guy Whittingham, spiss/midtbanespiller for Sheffield Wednesday og Aston Villa. Spillerbørser og en fans oppfatning av spillere er ofte et godt stykke fra hvordan de som faktisk spiller mot de samme spillerne oppfatter dem.
Bennys vrangforestilling er merkelig nok delt av flere andre fotballtrenere (se også nyhetstråden), som ønsker seg, men ikke får, Arild. Det er ikke rart de fleste av dem får sparken, så lite som de skjønner.
gilbert
Legg forøvrig merke til at alle klubbene som har blitt linket til Sundgot etter at Stabæk ikke fikk han for to år siden (noe de vel er skjeleglade for i dag med tanke på hvordan Nannskog og Pall Gunnason har spilt) ligger på nedre halvdel av tabellen eller i første divisjon.
Molde, Aafk, Lyn, Fredrikstad og Ham-Kam. Har jeg glemt noen?
Last edited by Henrik; 30.10.2007, 14:08.
Begrunnelse: Glemte Fredrikstad
Vi har nå fire midtspisser på kontrakt: Occean, Sundgot, Gundersen og Cisse (ifølge de som har sett ham så er han midtspiss).
Vi har to vinger: Myklebust og Essediri, og den sistnevnte er jo ikke vurdert som god nok. Riise og Strand vurderes som indreløpere. Vi trenger to nye vinger.
Saken er jo da at én av spissene må ut. Hvem skal ut, Gundersen eller Sundgot? Jeg veit da faen, har jo knapt sett Gundersen. Men hvis han er noe å spare på, så må Sundgot ut.
Vi har nå fire midtspisser på kontrakt: Occean, Sundgot, Gundersen og Cisse (ifølge de som har sett ham så er han midtspiss).
Vi har to vinger: Myklebust og Essediri, og den sistnevnte er jo ikke vurdert som god nok. Riise og Strand vurderes som indreløpere. Vi trenger to nye vinger.
Saken er jo da at én av spissene må ut. Hvem skal ut, Gundersen eller Sundgot? Jeg veit da faen, har jo knapt sett Gundersen. Men hvis han er noe å spare på, så må Sundgot ut.
Ingen må ut, hvis Gundersen og Cisse er fornøyd med å spille 2-lags fotball neste sesong også og eventuelt få noen innhopp på 1-laget. I tillegg til at Sundgot/Occean syns det er greit nok å sitte på banken fra tid til annen avhenging av egne prestasjoner!
Ingen må ut, hvis Gundersen og Cisse er fornøyd med å spille 2-lags fotball neste sesong også og eventuelt få noen innhopp på 1-laget. I tillegg til at Sundgot/Occean syns det er greit nok å sitte på banken fra tid til annen avhenging av egne prestasjoner!
Tror du Gundersen er fonøyd med å spille 2/3 divisjons fotball også neste år? Vi snakker om en av norges største spiss- talent. Neppe!
Vi har en bra spiss i Occean, men han fungerer best som midtspiss. Sundgot er en spiller vi kanskje kan få rundt 4-5 millioner for, noe LSK og Per Berg bør benytte seg av. Bruk pengene på spillere som går inn i posisjoner hvor vi trenger forsterkninger.
Tror du Gundersen er fonøyd med å spille 2/3 divisjons fotball også neste år? Vi snakker om en av norges største spiss- talent. Neppe!
Vi har en bra spiss i Occean, men han fungerer best som midtspiss. Sundgot er en spiller vi kanskje kan få rundt 4-5 millioner for, noe LSK og Per Berg bør benytte seg av. Bruk pengene på spillere som går inn i posisjoner hvor vi trenger forsterkninger.
Kan ikke LSK bytte Sundgodt med Lyns Hoff?
Tror ingenting jeg, men påpekte at hvis dette er tilfelle så trenger vi ikke selge.
Om det er sannsynlig er en helt annen ting...
P.S. Litt snodig at jeg skulle plassere Sundgot og Occean i banken egentlig
Har hørt av flere som har spilt med gundersen mener han ikke er noe særlig, og at cisse er en spiller med bedre kvaliteter... Kanskje han er norges mest oppskrytte spiss-talent?
Har hørt av flere som har spilt med gundersen mener han ikke er noe særlig, og at cisse er en spiller med bedre kvaliteter... Kanskje han er norges mest oppskrytte spiss-talent?
Hvis vi har kjøpt et oppskrytt spisstalent for 4 mil begynner jeg å lure. Velger å tro at Gundersen blir god for fugla.
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Hvis vi har kjøpt et oppskrytt spisstalent for 4 mil begynner jeg å lure. Velger å tro at Gundersen blir god for fugla.
Trur også gundersen er og kan bli meget god. Men synd han ikke har fått mer tillit. Man blir ikke veldig mye bedre av å sitte på benken og spille 2 lags fotball.
Trur også gundersen er og kan bli meget god. Men synd han ikke har fått mer tillit. Man blir ikke veldig mye bedre av å sitte på benken og spille 2 lags fotball.
Nesten utrolig at et norsk lag som spiller Champions League fotball omtrent hver eneste høst har mulighet til å la småguttene slippe til på førstelaget, mens LSK lar tilsvarende spillerne råtne på benken.
Det er jo heller ingen kjempenyhet at spillere trenger tid for å bli gode i LSK. Ikke mange som slår gjennom 1.året
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Får vel slenge meg på her, jeg også. Som dere sikkert skjønner gidder jeg ikke lese gjennom hele tråden, hemma som jeg er av ghanesisk 1997-internett. Dermed får dere bare svelge om jeg gjentar andre, det viktigste er jo som vi alle vet at JEG blir hørt.
Dette tullballet var fremme for noen år siden også, den gangen utarta det seg til en bli en klassisk kfl-tråd, dere kjenner typen. Jeg har rett, beviser det glimrende med mine fantastiske poetfingre, alle andre legger seg langflate. Eller. Da som nå var kritikken av kosmetisk og kunnskapsløs art. Arild er for treig, Arild har for dårlig teknikk, Vi bør satse på Magnus Powell og Gretar Hjartarsson(jada, veit det ikke stemmer, men for antiarildbrigaden er det samme faen så lenge det er noen andre enn arild der fremme), Arild er for inneffektiv, Arild har bollesveis med rett pannelugg, og så videre i det uendelige. Alle mulige håpløse argumenter ble brukt da, alle mulige håpløse argumenter blir brukt nå. At disse argumentene kommer tilbake med fornyet kraft etter medieoppslagene i det siste(er ikke helt plugga inn her nede, men har forstått at det har storma hardt ei stund etter semin og interesse fra diverse) betyr ikke at de har vokst seg mindre håpløse med åra. Som Espen er Arild en unsung hero, og med det mener jeg ikke at vi ikke synger på dem, men at mange faktisk ikke har fotballforståelse, dyp nok interesse eller rett og slett ikke tålmodighet nok til å se nøyere på hvilke kvaliteter en de bringer til laget. La meg stille dette spørsmålet: Hvor mange lag i Norge har et forsvar med spillere som aldri har opplevd å bli scora på av Arild? Jeg gidder ikke rote med noen fasitt her, men jeg tipper, bare sånn på måfå lizm, at svaret er en brillefin null. De av dere som vil bli kvitt legenden, har dere noe anslag av betydningen psykologi har i fotball? La meg illustrere: Hva tror dere skjer når Fredrik Kjølner møter Arild til helga? Jo, han kommer til å være ekstra obs på Arild, og bevisst eller ikke, vil dette som en konsekvens gi mer rom for medspillere. Det kan være snakk om milimetre og brøkdeler, men la oss for all del ikke glemme et par viktige klisjeer her(på trøndersk, fordi jeg vil hjem og det er der jeg bor, og fordi Nils Arne Eggen sannsynligvis er opphavsmann til begge to):
A) Fotbailln, deinn e roinn.
B) Tæk itj meir ein et sekund å score mål
C) Du trenger ikke fler, og jeg liker ikke trøndersk så godt at det ikke er nok med to linjer uansett.
Poenget er at Arild er en spiller som gir de usynlige centimetrene, de små marginene, de små intelligente tingene SOM AVGJØR, ting man ikke ser om man ikke følger nøye nok med. Det er også grunnen til at han har scoret 111 mål på ti sesonger, og at fem-seks forskjellige trenere har holdt på ham med fast grep. Interessen fra norges fotballfaglige elite er ikke tilfeldig, dere 44 som tror dere vet bedre. Noen forsøkte seg på en liten lur en lenger oppe på sida, hvor vedkommende(sorrymack, gidder ikke sjekke hvem du er) påstod at det bare var førstedivklubber og lavtseilende tippeligalag som var ute etter ham, tillat meg å nyte å påpeke hvor feil du tar: Brann ville ha ham for tre år siden. Stabæk i fjor. Viking i forifjor, husker jeg ikke helt feil. Pussig nøyaktig hvor mye dårligere de lagene er enn oss nå, er det ikke? Ser du på en maratontabell for de siste femten årene er de fleste lagene som har markert interesse for gullet vårt represesentert i topp ti, tre av dem sågar i topp fem,om vi tar med Moldes ferske interesse.
Jeg vil også ta opp det jeg ser som ønsker om gambling med klubbens ambisjoner om bli best. Vi ble ikke best i år fordi vi manglet bredde(blant annet, seffern), også vil dere gå inn i neste sesong med to 22-åringer som såvidt har spilt i tippeligaen i det hele tatt, hvorav den ene til og med ikke ble proff før for litt siden... Det blir som å pisse foran purken i fylla selv om man har prøvd det før og vet at man ikke liker konsekvensene, altså bare dumt. Det er mulig det ville betale seg, selvfølgelig, men enn hvor glad jeg er i Tomtomtomtom er han ingen Ferguson, og vi har ingen Scholes, Beckham eller Nevilleser til å ta over klubbidentitetsfakkelen etter Arild McClair(jepp, sammenligner virkelig Arildo med Brian McClair, og Gundersen med Scholes, verste av alt er jaggu at det er skikkelig smart av meg også). Dermed blir det gambling på for høyt plan, og tallene som er diskutert(4 mill??) er ikke nok til å kjøpe ny back en gang. Vi skal altså selge en spiller som har scoret 111 mål på toppnivå for fire millioner, og erstatte ham med en flisagutt som har scoret 14 mål på nest øverste nivå og kostet ...wait for it... fire millioner. Akkurat som all kritikken mot Arildo ikke henger på greip, gjør heller ikke logikken i denne ideen det. Det er irrellevant hva de av dere som har sett Gundersen synes om ham, akkurat som det ville vært irrelevant om jeg hadde sett ham selv. Han har ikke bevist noe på høyt nivå, og da kan man ikke bare bestemme seg for at han SKAL erstatte Arild, den tredje mestscorende aktive spissen i norsk tippeliga det siste tiåret(er vel bare Rushfeldt og muligens Helstad, som vel må vurderes som bedre uansett). Jeg håper gutten blir god, men skal han erstatte Arild blir det ikke som å hoppe etter Wirkola, det blir som å seile Niagara i tønne og overleve. Fullt mulig, men jævlig lite sannsynlig. Og til slutt, la meg bare undre meg høyt her, hvis Gundersen kan bli god nok, hvordan i alle dager skal man finne en spiller som kan lære guttungen like mye? Trodde ikke det, nei.
Det er blitt spekulert mye i at spillera er inne på forumet, for Arilds del håper jeg han ikke er det, så mye kunnskapsløst vrøvl som kommer opp om ham her inne. Om Arild leser dette: Du som har så latterlig fin dame har sikkert, som meg, skjønt at gresset ikke nødvendigvis er så vilt mye grønnere på den andre siden, eller på Nadderud for den saks skyld. La oss håpe at bueguttene(se for deg en pen mann, a la meg, uttale dette ordet så nedlatende som mulig) ikke trenger å få viljen sin før de ser lyset.
Uansett, stemmene er vel rimelig klare, og nå som jeg har levert gullargumentasjon direkte fra Afrikas svettesentral(altså meg, The Human River, to mnd -20 kg) burde vel dette være avklart for lengst. Registrerte så vidt at Gilbert hadde et langt forsvar lenger oppe, så da burde vel det meste være dekket, tipper jeg. Konklusjonen blir i alle fall for egen del at å selge Arild ville være dårligere business enn å innvolvere seg med nigerianske "juvelforhandlere", og at vi dermed lar være.
Sundgot passer ikke inn i 4-3-3 systemet til Nordlie. Han må ha en spiss tett ved siden av seg hvis han skal fungere opptimalt. Jeg syntes også han har utrettet meget lite i kampene han har spilt år. men han er en måltyv og rasker med seg mål i kamper hvor han ellers er usynnelig.
Kommentar