Lei av 4-3-3 ???

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 5thandlast
    Utestengt
    • Oct 2007
    • 56

Lei av 4-3-3 ???

Føler at Nordlie bør gjør om til 4-4-2 etter behov og det har kostet oss fett i år.

HVIS og jeg sier HVIS Nordlie hadde lagt om til 4-4-2, kunne det har passet oss bedre av og til?

Ingen lag blir overasket av oss taktisk sett-

4-4-2 kunne passe for oss, fordi vi kunne slå lange baller opp mot Occean og Gilbert.

4-4-2 kunne passe for oss fordi vi kunne passe ned kantene til Myklebust og Riise.

4-4-2 kunne passe bedre for oss, fordi de lagene som vi har virkelig tapt mot (Brann hjemme, VIF hjemme) har hatt grep på midtbanen.

Ingen hemmelighet at Søgard og Brenne trives bedre i firemanns midtbane.
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Opprinnelig skrevet av 5thandlast
    Føler at Nordlie bør gjør om til 4-4-2 etter behov og det har kostet oss fett i år

HVIS og jeg sier HVIS Nordlie hadde lagt om til 4-4-2, kunne det har passet oss bedre av og til?

Ingen lag blir overasket av oss taktisk sett-
    Javel?? Her må du gjerne utdype hvilke kamper det gjelder. Eneste kampen jeg kunne tenke meg var Brann hjemme. Litt pga karantener og litt pga en kamp i beina og litt fordi vi møtte et ganske formsterkt lag. Men det blir jo litt etterpåklokskap.

4-4-2 kunne passe for oss, fordi vi kunne slå lange baller opp mot Occean og Gilbert.

Mulig det, men jeg tror ikke det er dit Per Berg, Tom Lund og for den saks skyld KFL vil. Dessuten å ha to så trege spisser på topp blir ofte litt nakent.

4-4-2 kunne passe for oss fordi vi kunne passe ned kantene til Myklebust og Riise.
    jeg tror Myklebust passer mye bedre som ving i 4-3-3 enn som ving i 4-4-2. Riise er det vel ett fett for.

4-4-2 kunne passe bedre for oss, fordi de lagene som vi har virkelig tapt mot (Brann hjemme, VIF hjemme) har hatt grep på midtbanen.
    Er enig i at mot Brann kunne det vært bedre med 4-4-2, men husk at 4-3-3 fort kan bli 4-5-1 dersom vi blir presset. Mot gode lag, kan vi ikke tømme oss hodeløst fremover. Brann klarte nok å utnytte dette veldig bra. Men det var nok ikke bare derfor vi tapte mot Brann.

Ingen hemmelighet at Søgard og Brenne trives bedre i firemanns midtbane.
    Dette var nytt for min del. Jeg mener bestemt at Brenne passer bra i 4-3-3. Hvilken rolle skulle han hatt i 4-4-2?

Kommentar

• 5thandlast
      Utestengt
      • Oct 2007
      • 56

Opprinnelig skrevet av KFL41
      Javel?? Her må du gjerne utdype hvilke kamper det gjelder. Eneste kampen jeg kunne tenke meg var Brann hjemme. Litt pga karantener og litt pga en kamp i beina og litt fordi vi møtte et ganske formsterkt lag. Men det blir jo litt etterpåklokskap.

Mulig det, men jeg tror ikke det er dit Per Berg, Tom Lund og for den saks skyld KFL vil. Dessuten å ha to så trege spisser på topp blir ofte litt nakent.

jeg tror Myklebust passer mye bedre som ving i 4-3-3 enn som ving i 4-4-2. Riise er det vel ett fett for. [/left]

Har en annen oppfattning selv men.... Spilte ham ikke 4-4-2 i Hodd?

[/left]
      Er enig i at mot Brann kunne det vært bedre med 4-4-2, men husk at 4-3-3 fort kan bli 4-5-1 dersom vi blir presset. Mot gode lag, kan vi ikke tømme oss hodeløst fremover. Brann klarte nok å utnytte dette veldig bra. Men det var nok ikke bare derfor vi tapte mot Brann.

Dette var nytt for min del. Jeg mener bestemt at Brenne passer bra i 4-3-3. Hvilken rolle skulle han hatt i 4-4-2?
      Brenne spilte sentralt i FFK.

Ville gjerne se laget sånn

Otto
      ??? Pål Steffen, Kippe, Johnsen
      Riise, Brenne, Sogard, Mouheli (Ja, Espen sentralt, Kiko på venstre)
      Occean Sundgot

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Brenne spilte sentralt i FFK.

Ville gjerne se laget sånn

Otto
        ??? Pål Steffen, Kippe, Johnsen
        Riise, Brenne, Sogard, Mouheli (Ja, Espen sentralt, Kiko på venstre)
        Occean Sundgot
        Spilte ikke FFK 4-3-3 under KT Eggen?

Er ganske uenig i at Kiko skal spille venstrekant. Der spilte han mye i fjor og han fikk ikke brukt sine beste egenskaper. Occean og Sundgot som spisser hadde blitt for stillestående.

Dette laget hadde blitt vesentlig bedre dersom du hadde satt Kiko i midten og Riise opp på vingen, altså 4-3-3, med Brenne og Søgård som indreløpere.

Kommentar

• 5thandlast
          Utestengt
          • Oct 2007
          • 56

Som en fan av 4-4-2 så er det ganske vanskelig for meg å bytte meningen.

Mens Nordlie står for sitt, så må vi vel regner med 4-3-3 uansett.

4-4-2 med Riise på vingen er bare litt "stagnant" hvis du har for lite bevegelse på toppen. Sundgot er utrolig flink å skape rom til medspissen. Kunne OO benytte det? Litt usikkert på. Men Myklebust kan.

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Nok ett fantastisk bidrag til "gresset er grønnere på den andre siden" serien av innlegg...

Var du like fan av 442 med ArneE og ingen pasninger under 70 meter?
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• 5thandlast
              Utestengt
              • Oct 2007
              • 56

Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Nok ett fantastisk bidrag til "gresset er grønnere på den andre siden" serien av innlegg...

Var du like fan av 442 med ArneE og ingen pasninger under 70 meter?
              Nei... faktisk ikke.

Jeg tenkte... fy faen. slå over til 5-3-2.

Variasjon er helt nødvendig. Spør kjerringa di.

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Nei... faktisk ikke.

Jeg tenkte... fy faen. slå over til 5-3-2.

Variasjon er helt nødvendig. Spør kjerringa di.
                Vet da vel at variasjon er nødvendig, lærte det av moren din...

Med tanke på at vi har spilt 442 i ca 500 år er det kanskje greit å spille 433?

På en annen side, det du egentlig ber om er ny trener, da Nordlie hele veien ha uttalt at det 433 som er hans formasjon.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Vet da vel at variasjon er nødvendig, lærte det av moren din...
                  Priceless!

Ellers er jeg vel uenig med flere vesentlige poenger i åpningsinnlegget. Det meste er allerede påpekt av andre.

- Jeg ser ikke hvordan Brenne og Myklebust skulle være bedre i 4-4-2 enn i 4-3-3.
                  - Sundgot og Occean sammen på topp blir veldig tungt. I 4-4-2 bør man ha en spiller hvis styrke er spill langs bakken, ikke bare heavy artillery.

Stallen vår er en litt uferdig 4-3-3-stall, om man kan kalle det det. Tenker da på mangelen av gode vinger. I år har vi jo i stor grad spilt med Occean på venstre, og en Myklebust i tidvis ganske dårlig form på høyre. Reserveløsninger som Riise (høyre) og Strand (venstre) har ikke fungert fordi spillerne enkelt og greit ikke er gode nok (Strand, Essediri) eller svekker den posisjonen de blir flyttet fra (Riise).

Pluss på det faktum at Nordlie skal innprente et spillemønster som er ganske fjernt fra LSK-tradisjonen, så skjønner du at det faktisk ikke har vært så verst i år ut fra forutsetningene.

Nå får Nordlie en ny vinter på å kjøre inn 4-3-3, og i tillegg styrke stallen. Det siste kan bli en svært interessant affære: Vi er et stabilt topplag i Norge (dessverre stabilt rett nedenfor medaljeplass så langt), har flust med investormillioner, og skal sannsynligvis ut i e-cup neste år. Der kommer vi så vidt jeg skjønner inn i 2. kvalrunde i UEFA-kvalik, noe som betyr at vi slipper de verste storlaga i 1. kvalrunde, noe som ble skjebnesvangert i år.

Jeg lurer på om brukerne her husker målene våre før sesongen? Ny trener, ny spillestil, langt fra best stall i landet. Personlig messa jeg at jeg ville være fornøyd med topp 4 i det som skulle være en innkjøringssesong, ikke den sesongen der vi endelig skulle ta hjem seriegullet. Tror ikke min målsetning var så fjern fra de fleste andre sine.

Tilbake til trådstarter: Jeg skal gi deg rett i én ting, nemlig at 4-4-2 kunne vært brukt litt mer i år. Noen ganger har det stokka seg fullstendig, som mot Kaerjeng, og da kan det være verdt et forsøk. Samtidig kan en spørre seg om vi ville ha kommet tilbake på sporet igjen dersom vi hadde begynt å eksperimentere og tvile, i stedet for å jobbe videre med det vi, les Nordlie, trodde på.

Og til sist: Konklusjon. Nei, absolutt ikke lei av 4-3-3!

Kommentar

• 5thandlast
                    Utestengt
                    • Oct 2007
                    • 56

Nei da.

Jeg er ingen troll. Bare en LSK'er som faktisk har hatt lyst å få ut en del ting som preger meg.

Du har rett i det som du sier... om at vi har ikke mannskap til å bytte tilbake til 4-4-2. Men... Riise kunne spille på høyre siden. Hoff (hvis hun kommer) kan være aktuelt til å bruke på venstren. For Pål Strand så er tiden inne.

FAO Superbøffel: Du skylder mora mi 50 ore

Kommentar

• MoBee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 958

Jeg tror denne tallgreia 443, 433 osv... ikke er så viktig som at det er grundig fotballforståelse og konkrete oppgaver Tom prøver å få inn i gutta, og det tar litt tid. Hvis vi tar sølv og cupen vil jeg jo si at "433" har funka... Men det går mer på innsats, forståelse av arbeidsoppgaver, "holde hodet kaldt", osv... som er mer avgjørende for resultatene i år. Tom KAN fotball, det kan ikke vi tvile på...

Kommentar

• fotball_marthe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1069

Som en STOR fan av 4-3-3 var jeg kjempe fornøyd da Nordlie kom til klubben og innførte dette systemet!
                        Don't change it!
                        Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

Opprinnelig skrevet av MoBee
                          Jeg tror denne tallgreia 443, 433 osv... ikke er så viktig som at det er grundig fotballforståelse og konkrete oppgaver Tom prøver å få inn i gutta, og det tar litt tid.
                          Så fremt det fortsatt kun er lov med 11 mann på banen samtidig, mener jeg hvertfall det er klar fordel å spille 4-3-3 fremfor den nye interessante formasjonen 4-4-3 du trekker frem her.

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Hvorfor legge om en stil spillestil som har ført oss til cupfinalen og en mulig medalje i serien allerede i første sesong. En vinter til med terping samt noen nye spillere så ser dette skremmende bra ut.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                              Så fremt det fortsatt kun er lov med 11 mann på banen samtidig, mener jeg hvertfall det er klar fordel å spille 4-3-3 fremfor den nye interessante formasjonen 4-4-3 du trekker frem her.

Hadde JEG vært trener... Da skulle du sett fugla fly da!

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

En klassisk tråd. Personlig mener jeg vi burde kjøre 4-3-3, men med Erlandsen som trener. Dessverre er det noen som snakker om kontinuitet og et fast spillemønster, og da må vi vel dessverre leve med Nordlies 4-3-3 og grøssere som Johnsen i fast stoppervikariat. Spillere og etterhvert resultater skal vel føye seg etter systemet, ikke omvendt. I RBKs gullalder (noen som husker 14 dager bakover?) var jo diskusjonen rundt spillere og disposisjoner like heftig uttrykt av trøndera selv om alt gikk på skinner som Eggen slikka glatte. La oss håpe at det skjer her også snart (- Eggen og trøndera, selvsagt).

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Opprinnelig skrevet av MoBee
                                  Hadde JEG vært trener... Da skulle du sett fugla fly da!
                                  Da hadde fugla flydd høyt i år og detta hadde blitt sesongen vår? Kanskje det til og med hadde lukta gull
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• UFM1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 2008

tom bestemmer formasjon, og jeg bryr meg ikke om den bare vi vinner :P hehe
                                    Lillestrøm

Kommentar

• heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2131

Opprinnelig skrevet av Guling
                                      Der kommer vi så vidt jeg skjønner inn i 2. kvalrunde i UEFA-kvalik, noe som betyr at vi slipper de verste storlaga i 1. kvalrunde, noe som ble skjebnesvangert i år.
                                      Dagens innlegg på forumet!

Spøk til side, jeg mener at i år kunne vi med fordel variert mer. Stallen vi hadde ved sesongstart i år (og fremdeles), var en typisk 4-4-2-stall, uten utpregede kantspillere, men med mange spillere til de ulike kombinasjonene på topp og på midtbanen.

Neste år, tror jeg systemet har satt seg ytterligere, og at de etterlengtede vingene er på plass. Da er jeg positiv til 4-3-3, forutsett at spillermateriellet er det rette!
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Ranakanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 499

Att folk henger som opp tallene 4-3-3 forstår jeg ikke. Det er jo bare tall, for du ser att LSK har opptrett i flere andre formasjoner allt ettersom hvordan situasjonen er på banen.

Så nei, jeg er ikke lei 4-3-3, for det er bare tall.

Kommentar

Working...