Uefa cup

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • haggisb
    Medlem
    Hoffnarr
    • Feb 2007
    • 51

Uefa cup

Vil vi få plass i Uefa cupen neste år med en evt 4 plass`?? Uavhengig av utfallet av cupfinalen.
    BRGDS

Hallgeir
  • Harix
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2006
    • 118

Med tanke på at vi fikk plassen i år pga. fair play så tror jeg neppe at vi får plass neste år med en 4. plass.

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Opprinnelig skrevet av haggisb
      Vil vi få plass i Uefa cupen neste år med en evt 4 plass`?? Uavhengig av utfallet av cupfinalen.
      Nei, hvis vi får medalje og vinner cupfinalen vil lag nr 4 få Uefacupplass. Hvis vi taper cupfinalen så er det lag nr 2 og 3 samt Haugesund som går til Uefacupen.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MoBee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 958

Hvorfor var det da snakk om at FFK kunne få UEFAcup-plass hvis de fikk 5.plass og fugla vant cupen...? Jeg tror det 2-4 som får UEFA pluss cupvinneren.

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av MoBee
          Hvorfor var det da snakk om at FFK kunne få UEFAcup-plass hvis de fikk 5.plass og fugla vant cupen...? Jeg tror det 2-4 som får UEFA pluss cupvinneren.
          Da må vi ha klatra på UEFAs nasjonsranking.

I år fikk Norge 4 Uefacup plasser, 2 via sluttplassering i serien, 1 til cupmester og 1 Fair Play plass.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Dette er vel avhengig av hvordan det går med trøndra og brann i europa?
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Dette er vel avhengig av hvordan det går med trøndra og brann i europa?
              Korrekt, gjør de det såpass bra at vi norge avanserer 1 plass på nasjonsrankinga får vi 1 ekstra CL plass neste år også.

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Det har ikke noe å si (for neste år) hvordan Brann og RBK gjør det i ukene framover. I 2008 har Norge har 1 CL-plass og 3 UEFA-cupplasser. CL-plassen går til Brann, den beste UEFA-cupplassen går til vinneren av LSK og Haugesund. De to andre UEFA-cupplassene går til lagene som ender høyest i serien uten å kvale for E-cup på andre måter, dvs Stabæk og Viking.

Kort oppsummert:

CL: Brann
                UEFA-cup: Stabæk, Viking og LSK/FKH.

Vi kan vinne en UEFA-cupplass i Fair Play-trekninga, og da er det det høyest rangerte laget uten annen e-cupplass på Fair Play-statistikken som får plassen.

Intertoto-plassen blir tilbudt det laget som havner høyest i serien uten å kvale for CL/UEFA-cup.

Kommentar

• Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

Opprinnelig skrevet av MoBee
                  Jeg kan ikke skjønne annet enn at FFK har tenkt sånn:

Brann: Champions League
                  Viking og Stabæk: Til UEFA via serien
                  Lillestrøm: Til UEFA via cupen
                  FFK: Til UEFA via spill i Intertoto-cupen

Vinneren av fair play-rankinga har alltids 20% (?) sjanse for å få plass i UEFA, men hvilket norsk lag som kan komme i den situasjonen etter årets sesong, har jeg ikke snøring på.

Edit: Kan også ta med at vi, som cupvinnere, kommer inn i andre kvalikrunde i stedet for den første. Det gjelder også det laget som tar sølv. Det resterende UEFA-laget må inn i første kvalikrunde. Dette fordi fordelingen av neste sesongs e-cup-plasser er basert på en ranking der Norge ligger på 18. plass, i motsetning til årets, der vi var på 19. plass og alle lagene i UEFA-cupen måtte i ilden allerede i den knallharde første kvalikrunden, der så mye som en fjerdedel av de norske lagene røyk ut.
                  Last edited by Guling; 29.10.2007, 19:54. Begrunnelse: UEFA-helvete

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

Drømmescenarioet:

Godset banker Stabæk 5-0 i en stygg kamp. Med spillere som Judas & Feigeskitur Fall Snublarson på banen ikke helt urealistisk. Stabæk spillerne tilter, drar kort i samme tempoet som røde og gule blader faller av trærne om høsten og generelt opptrer usmakelig. Det siste er jo ikke direkte hypotetisk for dette laget. Lars klysa Bohinen får et STORT forklaringsproblem etter kampen, etter eget utsagn opptrer jo Stabæk som en gjeng søndagsskolegutter og selvfølgelig alltid i forbilledlig god sportsånd. Viking spiller uavgjort mot defensiv-søpla. Fugla banker Sandefjord i årets siste hjemmekamp.

Stabæk satt utav cupen av LSK i aller siste hinderet før Ullevold, semien.
                    Mister seriemedaljer og tar en herlig 4. plass.
                    Driter seg ut i UEFA i første kvalikrunde mot et eller annet hobbylag som får Kaerjeng til å fremstå som Juve.
                    Blue Crap Arena ca. like godt besøkt som friidrettstadionet de låner av Bærum Kommune.
                    Retur til Adecco, deretter nedover i systemet tilbake til 5. div. og deretter status som farmerlag for Asker Skiklubb.
                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Superstefan
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 2180

Opprinnelig skrevet av Guling
                      Vinneren av fair play-rankinga har alltids 20% (?) sjanse for å få plass i UEFA, men hvilket norsk lag som kan komme i den situasjonen etter årets sesong, har jeg ikke snøring på.
                      Ifølge VG ligger RBK best ann på Fair play lista i år.
                      Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

iversen håper på cupseier til LSK, da får RævBK UEFA-cup plass?? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182937

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Opprinnelig skrevet av Serbern
                          iversen håper på cupseier til LSK, da får RævBK UEFA-cup plass?? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182937
                          Det er vel via intertoto.

Taper vi finalen blir vel vi invitert til intertoto siden vi er på 4 plass og dermed det beste laget som ikke er kvalifisert til Uefacup.

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

Opprinnelig skrevet av xeR
                            Det er vel via intertoto.

Taper vi finalen blir vel vi invitert til intertoto siden vi er på 4 plass og dermed det beste laget som ikke er kvalifisert til Uefacup.
                            "For da Morten Moldskred sendte Tromsø i ledelsen over Brann, var det Tromsø som hadde den viktige 5.plassen i lomma. Plassen gir UEFA-cupspill dersom Lillestrøm slår FK Haugesund i cupfinalen 11. november."

Kommentar

• RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

Opprinnelig skrevet av Serbern
                              "For da Morten Moldskred sendte Tromsø i ledelsen over Brann, var det Tromsø som hadde den viktige 5.plassen i lomma. Plassen gir UEFA-cupspill dersom Lillestrøm slår FK Haugesund i cupfinalen 11. november."
                              Det er vel UEFA Intertoto det er snakk om, ja. Er man litt upresis så kan man vel kalle det UEFA-cup-plass også når det dreier seg om Intertoto.
                              RoyVaadal.

Kommentar

Working...