Oppsummering av sesongen 2007

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

Oppsummering av sesongen 2007

Serien er slutt for i år og bare cupen kan redde sesongen 2007.
    Har en bitter smak i munnen, og er drit skuffa etter dagens kamp mot 1 divisjonslaget fra hvalfangerbyen.
    Dette er faan meg ikke godt nok. Ræva sesong.
    Noen høydepunkter har det jo hvert.
    Men sesongen sett under ett syntes jeg LSK har gjort mye rart, både mediahåndtering, salg av Werhman midt i sesongen og spillere som har mistet hode i kampens hete.
    Frustrert nå, nok en gang nr 4
    Per Berg. Hva har du og si. :twisted:

Men etter neste helg er forhåpentligvis skuffelsen snudd til Cupgull.

Ser uansett positivt på 2008 sesongen.
    Da blir det gull sikkert. Eller iallfall en 4 plass.
    Last edited by glasgow; 03.11.2007, 23:56.
  • lillestroom
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1020

Opprinnelig skrevet av glasgow
    Dette er faan meg ikke godt nok. Ræva sesong.
    Ræva sesong er vel å ta i litt hardt. Jeg hadde forventet meg noe bedre, men det har vært mye bra.

Kommentar

• mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

Hold an! Sesongen er helt grei den.

I februar 07 hadde de fleste vært fornøyd med cupfinale og 4. plass.
      Nå ville det seg sånn at vi var med i toppen av serien lenge, da steig håpet om gull og grønne skoger hos den gemene hop.

Første sesongen til Tom med mannskap som egentlig ikke passa veldig godt til 4-3-3.

Nei, vi har egentlig ikke så mye å syte for, men derimot en del å glede oss til. Jeg er optimist med tanke på 08, 09 og åra deretter.
      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Guling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 484

Opprinnelig skrevet av mooph
        I februar 07 hadde de fleste vært fornøyd med cupfinale og 4. plass.
        Nå ville det seg sånn at vi var med i toppen av serien lenge, da steig håpet om gull og grønne skoger hos den gemene hop.
        Word.

Selvfølgelig er det skuffende med enda en fjerdeplass når vi var med i toppen så lenge, men utifra forutsetningene før sesongen er det helt OK.

Godkjent i serie og cup, mens e-cupen - vi spilte da ikke e-cup i år, vi? Mener å huske at vi spilte et par ubetydelige treningskamper mot et eller annet lag fra kontinentet mens noen norske lag var opptatt med UEFA-cupen.

Vinner vi cupfinalen, så er jeg absolutt fornøyd med sesongen. I den anledning bør dagens kamp være en vekker, da vi spilte uavgjort mot et lag som holder førstedivisjonsnivå - på Åråsen.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

Man sliter med å avgjøre mot dårlige lag som Start, Sandefjord og ...grøss: Kaerjeng.

Problemet er nokså tydelig: vi har ingen spiss på samme nivå som Nannskog eller Helstad som avgjør slike drittkamper.

Men vi har et lag som kjemper de fleste gode lag utav stilen, og som vinner slike store kamper.
          LSK Norges beste lag

Kommentar

• scages
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1292

Vi kan iallefall begrave myten om at LSK er vanskelig å slå på Åråsen.
            Utrolig mye poeng vi har tapt hjemme i år. . .
            Jeg vil ha tilbake fortet fra 2001.

Kommentar

• Eikrem
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2004
              • 119

Er vel på tide å begrave myten om vinnerkultur i veggene på Åråsen også

Kommentar

• haak
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2007
                • 141

Må tenke på hvem vi mistet!!

I fjor mistet vi to klasse spillere i Robert Koren og Mifsud. Hele hjernen i laget til Rösler var borte, derfor var det kanskje ikke så dumt at Per Berg ville starte på noe nytt med Nordlie. Jeg er fornøyd med hvordan sesongen har godt. Spillere som Riise, Andresen, Occean, Myklebust og Søgård har utviklet seg mye. Så hvis vi tar cupen hjem på søndag er jeg godt fornøyd med sesongen!

Hent inn en venstre kant i Espen Hoff. Sundgot og Occean kan ikke spille sammen!

Kommentar

• glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

Opprinnelig skrevet av scages
                  Vi kan iallefall begrave myten om at LSK er vanskelig å slå på Åråsen.
                  Utrolig mye poeng vi har tapt hjemme i år. . .
                  Jeg vil ha tilbake fortet fra 2001.
                  Kanskje en tankevekker til de som så absolutt ikke vil ha en ny stadion.

Bygg en kopi av Viking stadion og kall det gjerne "Fort Åråsen".
                  Kanskje vi kan skape en vinnerkultur i LSK også.
                  Lei 4 plasser nå.

Kommentar

• Fritz
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 1033

Opprinnelig skrevet av glasgow
                    Bygg en kopi av Viking stadion og kall det gjerne "Fort Åråsen".
                    Hvorfor tror du LSK kommer til å vinne flere kamper bare ved å bygge en rund stadion og gi den et tøft navn?

Tør minne om at Viking hadde den samme hjemmebanen i fjor. Da holdt de på å rykke ned...

Kommentar

• KARANTENE_JHNY
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jun 2007
                      • 67

Opprinnelig skrevet av Fritz
                      Hvorfor tror du LSK kommer til å vinne flere kamper bare ved å bygge en rund stadion og gi den et tøft navn?

Tør minne om at Viking hadde den samme hjemmebanen i fjor. Da holdt de på å rykke ned...
                      I fjor med Tom Prahl, i år med kongen Uwe Rösler.. Ikke rart det går bedre da

Kommentar

• Fritz
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 1033

Opprinnelig skrevet av KARANTENE_JHNY
                        I fjor med Tom Prahl, i år med kongen Uwe Rösler
                        Bingo. Et godt fotballag, kombinert med god trener er viktigere en et fett stadion.

Personlig mener jeg vi oppfyller alle tre kriteriene over, og gir sesongen i år godkjent dersom vi vinner pokalfinalen.

Feilskjærene vi har sett i serien i år bør settes på kontoen for innføring av nytt system, og at Tom tok over et lag som ikke er optimalt i forhold til hvordan han mener fotball skal spilles.

Dyktig handling på overgangsmarkedet de neste to årene vil gjøre oss godt skodd i jakten på gull. Fundamentet er der allerede.

Kommentar

• Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

2007 har rett og slett vært en skikkelig kaos-sesong, der saker og ting har gått i enorme bølgedaler. Men å si at det har vært en ræva sesong synes jeg ikke er passende. Vi var med i gullkampen lenge og medaljekampen helt inn, desverre ble det med den velkjente og sure 4.plassen. Den får vi fordi vi er for dårlige til å avgjøre kamper på hjemmebane, 7-3-3 skremmer ingen. Dessuten har stallen vist seg å være for dårlig til å dekke opp for det ekstreme antall karantener vi har pådratt oss denne sesongen. Alt oppsummert så havner vi på en velfortjent 4.plass. I cupen har vi vært suverene, og hvis pokalen blir med hjem til åråsen neste søndag så har 2007 vært et bra år for LSK.

Kommentar

• tbfrank
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Sep 2006
                            • 117

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            Men vi har et lag som kjemper de fleste gode lag utav stilen, og som vinner slike store kamper.
                            De 2 viktigste kampene i serien i år var kampene mot seriemester Brann.

Hadde begge disse endt med Lillestrøm seier i stedet for tap så hadde gullet vært på Åråsen og ikke i Bergen.

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Personlig mener jeg at sesongen gikk i do fordi vi ikke klarte å forsterke i sommervinduet. Branns forsterkninger gikk rett inn og bidro til en haug med poeng. Vi kjøpte Steinar Pedersen fra Start. Han kommer i januar 2008.

Vi holdt godt følge, men når vi ikke blir kvitt daukjøttet og får innpå forsterkninger utover sensommeren og høsten går det i do. Særlig med alle karantene. Uten dem ville vi klart Stabæk og Viking, men ikke Brann. Neste år må klubben matche prestasjonene med sjekkheftet..

Kommentar

• LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

Opprinnelig skrevet av reka
                                Vi kjøpte Steinar Pedersen fra Start. Han kommer i januar 2008.
                                I tillegg kvitter vi oss med Shane, som etter min mening vil svekke laget.
                                LasseN

Kommentar

• Harald_88
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 550

Syns sesongen har vært helt grei jeg.

Man vinner ikke serien når man spiller 4-5? av kampene med 10 og 9 mann, og spiller påfølgende kamper uten antatt 1.ellever pga karantener.

Tror det er nøkkelen til problemene i år, det poengterte vel også Tom Nordlie i går.
                                  Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2994

sesongen har vært litt opp og ned, men noen uforglemmelige høydepunkter har det vært. vif borte, rbk hjemme å stabæk i cupen var stort! nå gjelder det bare å vinne cupen så er dette vår beste sesong på, ja 18 år...
                                    I år så tar vi alt

Kommentar

• KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

Jeg er enig med de som har påpekt at karantener, dårlig hjemmestatistikk og mangel på forsterkninger har hatt avgjørende betydning i forhold til den fjerdeplassen vi endte opp på.

Til tross for dette ville vi hatt sølvet i lomma med seier i de to siste kampene mot de to laga som rykka ned. Det greide vi ikke, og det er rett og slett jævlig skuffende!
                                      Vidar Evje

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Av en eller annen grunn så sitter jeg igjen med Godset hjemme som årets høydepunkt. Fugla vant endelig igjen og beviste at vi hadde en gjeng som klarte å reise seg etter å ha fått en på trynet. KFL reiste seg på en måte som gåsehud ennå når jeg tenker på det.

Enga borte, RBK hjemme og stabæk i cupen er også verdt å nevne.

I tillegg vil jeg si at det gleder meg å ha sett den voldsomme utviklinga til Søgård. Hadde ikke trodd før sesongen at han skulle være så god. Sambatakter! Herlige finter og dragninger. Han har hatt flere gode avslutninger enn tidligere. Og i tilleg nesten blitt målfarlig. Rett og slett deilig å se på.

Til slutt så er vil jeg tilføye at jeg håber på å kunne revidere denne listen etter neste søndag.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

Working...